/spanien/barcelona/forum/7937.aspx/spanien/barcelona/forum/7937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-01-21 16:31
Gabriel - när man håller på ett lag som är tidernas bästa klubblag så finns det ingen anledning och vara ödmjuk och respektfull. Hur man kan sitta och vara orolig över att vi kan tappa liga ( vilket vi inte kan) det är för mig galenskap.

Vissa här uppför sig som om dom håller på Almeria där man visar oro hela tiden. Faktum är att vi har ett lag som har den bästa spelaren någonsin som har gjort över 90 mål, ett mittfält bestående av Xavi-Busi-Ini som är det bästa genom historien. Och folk sitter här och skiter på sig bara för vi tappa 3 poäng mot Sociedad, det är det jag stör mig på. Jag gillar inte den här förlorar mentaliteten som någar har här på forumet, jag blir illamående när jag ser det.

Jag vet att du har hållt på Barca länge, du har sett när den här klubben gått igenom kris tider, men dom tiderna är över. Det är nya tider nu, det är vi som är den stora draken i fotbollsvärlden. Alla klubbar strävar efter att bli som Barca. fotbollen kommer inom några år att utvecklas och bli tiki taka, alla kommer att spela som oss, inte med samma kvalitet dock.

Förstår mig inte hur ni inte kan se detta, jag blir arg när jag ser den här loser mentaliteten hos er.
Barcelona Gabriel
2013-01-21 16:27
Hetfield

Håller med dig. Reina är en sämre version av Valdes, jag ser ingen som helst anledning till att ersätta honom med någon som är sämre. Tyvärr oroas även jag av att han blir den man satsar på just eftersom det är så klubben och de som ansvarar för saker och ting fungerar. Reina var en duktig målvakt runt 08, sedan har han gått ned sig rejält.

Hoppas också på att man väljer att satsa på nån ung målvaktstalang. Trots att jag inte sett tillräckligt utav honom känns ter Stegen som riktigt intressant.
Barcelona Hetfield
2013-01-21 16:06
Ja, tyvärr så är Zubi en rätt så medioker sportschef och blandat med Barcelonas fascination av att ha "rätt karaktärer" i laget så blir man väl orolig.

Ja, Reina skulle passa in i laget med tanke på hans personlighet och hans fotarbete håller hög nivå, däremot så är han en sämre version av Valdes på det mesta. Han kan kanske få en fart på karriären i la liga där han slipper tunga långskott och det fysiska spelet, men jag skulle fortfarande föredra en yngre målvakt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-21 15:58
@Hetfield:

Tyvärr, men myckert pekar på att de kommer att gå för Reina. Du borde veta vid det här laget hur klubbledning och Zubi resonerar när det gäller att värva spelare. Speciellt när det handlar om en så viktigt position som målvaktsposten. Får de chansen att värva en spelare som gått igenom La Masia så kommer de göra allt för att få honom. Det handlar om många saker så som hur spelaren anpassar sig i laget, hur han är till sättet, vilka värderingar han har osv. Kom igen, du vet att sådant är viktigt för de ansvariga.

Det betyder inte att jag och säkert inte många andra här vill ha in Reina, precis som du så ser jag bristerna i hans spel. Tyvär så har vi fått det bevisat fler gånger tidigare att de inte alltid tar spelaren som har störst potential.
Barcelona Smogen
2013-01-21 15:57
Att ta in en 30årig Reina som ersättare till Valdes vore direkt korkat. Bättre att direkt gå efter en målvakt man verkligen tror på och ge honom ett år att anpassa sig. Jag tror de flesta målvakter hade kunnat tänka sig ett år på bänken i Barcelona, i alla fall om man vet att 1a keepern Valdes lämnar sommaren efter. Alltså, finns bara ett alternativ, hitta den målvakt man tror på (och som är möjlig att värva) och ta in honom i sommar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2013-01-21 15:53
Jag har tittat lite extra på Courtois i Atleticos senaste matcher och jag tycker han sett väldigt stabil ut och dominerat i luften. Just den styrkan tror jag kan visa sig väldigt viktig i Europaspelet. Om Courtois bara får fortsätta utvecklas finns det inget som talar emot att han en dag är världens bästa målvakt, han är redan riktigt duktig. Chelsea lär knappast vilja sälja, men kommer inte heller låta honom få chansen ordentligt så längs Cech finns där så kanske Courtois vill lämna. Ett byte mot Villa kanske? Om Courtois vill komma så lär det ekonomiska gå att lösa, jag tycker inte man ska köpa en sämre målvakt om man inte måste, hellre spara på lyxvärvningar som Neymar i så fall. Annars så är det ju synd att man inte köpte Lloris i somras, där hade man haft en färdigutvecklad, relativt ung världsmålvakt till kaffepengar. Bästa målvakten i Premier League just nu.
Barcelona Hetfield
2013-01-21 15:51
Reina? Om ni trodde att Valdes bjöd på många tabbar, så är Reina rena ålen i målet, han skulle inte ens kunna ta ett långskott om så hans liv hängde på det.

Dessutom är han helt bedrövlig i luftrummet, till och med Valdes är bättre. Det finns en anledning till att Liverpool behöver två starka mittbackar så att de kan nicka bort bollar. Om Barcelona ska ersätta Valdes så ta in en bättre målvakt, inte en sämre version av Valdes.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-01-21 15:42
Att hitta en målvakt som är tillräckligt bra (dvs världsklass) men som är är beredd att ta ett "inskolningsår" tror inte jag känns speceillt troligt. Visst, idén i sig är vettig men jag ser det inte hända.
2013-01-21 15:32
Ska vi vara ärliga så är även Valdes rätt medioker i luftspelet. Fast jag håller med dig L.A.M Nr 10, jag vill heller inte ha in Reina som ersättare till Valdes. Jag vill istället ha en ny målvaktstyp, en yngre som framför allt är längre och bättre i luftspelet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-21 15:30
Jag är inte direkt ett fan av Reina. En helt okej målvakt, och visst är han en egen produkt och på så sätt blir det en ganska bra lösning. Han påminner om Valdés, med en bra teknikframförallt, dock tycker jag mer att han påminner om en yngre Valdés. Han är usel i luften och är väldigt ojämn. Det är knappast en långsiktig lösning för Barcelona, vi behöver en bättre målvakt som vi kan lita på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-21 15:27
Vi förlorar en del pengar på att Valdés stannar ett år till. Inte så att han blir världens dyraste spelare men det är en bra målvakt och det vet trots allt klubbarna om, så 10-15 miljoner euro bör vi kunna få. Vill han lämna får han göra det i sommar, om han nu har tagit ett besult så borde han låta klubben göra allt de kan för att göra något bra av det som är och han borde inte stå i vägen. Om Pinto vill stanna får han gärna göra det en säsong till som andremålvakt då det blir svårt att köpa två nya duktiga målvakter.

Angående Villa så förstår jag om han vill lämna. Hoppas däremot han stannar, åtminstonde till sommaren. Som många andra varit inne på tror jag han blir viktig under våren, spelare som Xavi, Cesc, Iniesta och Pedro kommer inte hålla hela säsongen, utan han kommer att få sina chanser. Enligt mig är han förstareserv bakom den ordinarie anfallsstrion, även om Tito föredrar Alexis.
2013-01-21 15:25
DM1982

Gillar din idé, känns också logiskt och förnuftigt. Det är nog bara om det blir Pepe Reina man går för som det scenariot inte behövs. Reina kan ta över direkt, han har det speletsättet i sig och minst lika mycke rutin som Valdes.
Barcelona DM1982
2013-01-21 15:07
Frågan är om det inte är bra att Valdes stannar hela kontraktstiden ut.

Köper Barcelona in en yngre målvakt så har han ett år på sig att vara andremålis och komma in långsamt i det hela. Annars så blir det skarpt läge på en gång för en ny målvakt. Jag tror att det skulle vara bra med en långsam inlärning.

Sedan så verkar det vara en tidningsanka om Villa, han blir kvar till sommaren. Sedan är det väl mer eller mindre garanterat att han inte blir kvar.
Barcelona Hetfield
2013-01-21 15:07
Barcelona kommer inte att släppa Villa under vintern, det innebär att man måste köpa in en anfallare som måste anpassa sig, och det tar för lång tid.

Angående ligan så kan man väl säga att förr eller senare så får man betala för ineffektiveten. Barcelona har vunnit många matcher pga individuella prestationer eller bara vinnarmentalitet, men missar man så många målchanser så tar det ut på ens energi. Man kan inte ha spelare som missar lägen hela tiden.
2013-01-21 15:04
Valdes tycks vilja stanna till 2014 när hans kontrakt går ut. Vad tycker ni om det? Ska han själv få bestämma när han lämnar? Personligen tycker jag inte det är upp till honom bestämma det utan det är vad som är bäst för klubben som gäller. Visst, jag har inga problem om han vill stanna till 2014 och lämna på fri transfer, det har han liksom gjort sig förtjänt av, men han får fan finna sig i om Barca köper in en målvakt redan i sommar och som de tänker satsa på. Då får Valdes snällt finna sig i att sitta på bänken om det är en målvakt som är bättre eller minst lika bra.
Barcelona -SAMI-
2013-01-21 15:02
After discussing his situation and a possible January exit with Vilanova, David Villa has decided to at least stay until the summer. [sport]
Barcelona Dinho the artist
2013-01-21 14:09
längta efter*
Barcelona Dinho the artist
2013-01-21 14:01
United-Real, känns som att ha ett extra el clasico att längta på!
Barcelona Gabriel
2013-01-21 13:55
Dubbel...
Barcelona Gabriel
2013-01-21 13:55
Så nu vill Villa bort alltså. Herregud vilka jobbiga skit dagar det har varit på sistone. Så är det, allt kan inte vara frid o fröjd hela tiden, stormen kommer förr eller senare.

- Guardiola skriver på för en ny klubb (känslomässigt för alla culés)
- Skitresultat mot Malaga i cupen
- Valdes meddelar att han inte förnyar och vill lämna.
- Första förlusten för säsongen
- Villa vill lämna

Kan ärligt talat inte klandra honom heller. Har väl haft en diskussion angående Villas vara och icke vara i laget under en längre tid här inne nu, och jag står fast vid att man hade och borde kunnat använda sig utav han mycket mer än vad han har gjort. Hans spetskompetens är på tog högre än både Pedro och Alexis som målskytt. Nu är jag förvisso i överens med många andra om att firma Iniesta - Messi - Pedro bör starta, men det förklarar fortfarande inte varför Villa inte får mer speltid.

Jag är fullt övertygad om att Villas mål kommer att spela en stor roll nu till våren när det närmar sig slutfasen i CL och även ligan. Hoppas att man kan nå en överenskommelse med Villa om att ge han lite mer speltid så han åtminstone kan stanna säsongen ut - inte för att han klagar, utan för att han förtjänar det. Så enkelt är det. Inget snack om att;

"Villa kan dra åt helvete, han går och gråter över speltid. Han kan ta sitt pick pack och dra härifrån om han ska vara sån", det där är bara löjligt. En spelare av hans kvalitéer bör klaga om han inte får speltid, framför allt när han spelat bra och levererat när han fått chansen. Hade absolut inte sagt något om han hade spelat dåligt, men fallet är inte så nu.

Förstår inte varför man inte utnyttjar en sådan spelare mer.
Barcelona Riiio!!
2013-01-21 13:12
Reina tror jag hade passat fint i dagens Barca. Sen är han ju lite av en clown också samt bra vän med många från landslaget osv så det hade varit nice o få hit honom!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-21 12:07
Deulofeu (Barcelona) För mig så kan villa lika gärna dra faktiskt. Det handlar inte om hans prestationer utan mer att han inte ser lycklig ut när han spelar längre och han förtjänar mer speltid
Barcelona Deulofeu
2013-01-21 11:44
Nästa bomb Villa vill bort under denna månad till England!

Skicka bort han och upp med Deulofeu även Cuenca är ju åter samt att Iniesta gör under på Villas plats.

Ingen kommer sakna honom då han knappt levererar något förutom lite mål...

Jag ser ingen glädje alls när han är på plan och han ser bara arg ut.Då är det bättre att redan nu flytta upp deulofeu som blir så misshandlad av Eusebio utbytt 11/15 matcher trots att han leder skytteligan...

Säljer vi Villa nu borde vi få en slant för honom och ersättare har vi.

Iniesta spelar där nu och det gör att Fabbe får plats i startelvan.Tello gör det bra när han får spela,Sanchez behöver minuter för att komma tillbaka och apropå komma tillbaka så är nog Cuenca på plan igen snart.

Pedro har ju hittat hyfsad form så nu ser det rätt ok ut.Såklart man saknar en Villa när han gör mål som i cl finalen och mål gör han nog säkert ett varannat match i snitt men det är nog också allt han bidrar med.

Spelar man Tello får man bredd i spelet och han gör sin gubbe ibland,Cuenca bidrar med lite av varje och framförallt lite assist inte lika mycket mål dock,Alexis river och sliter och ibland får han iväg bollen till rätt person.

Vill man inte vara kvar likt Villa eler Valdes finns det många som vill komma hitbort med dom!
Länktips: sport.es
Barcelona Deulofeu
2013-01-21 11:03
Trist man är borta i helgen och missar mini classicot : (

Lite inför artiklar vore uppskattat som bara den och även under matchen.

Real vann med 5-0 senast och Barca fick 2-2 borta mot Almeria.Jag tror att en del av deras spelare fick sin 5 :e varning och därmed missar matchen mot Barca.

Rafinha åkte ju ur u-20 så han kommer garanterat vara på plats igen.

Jag skulle betala mycket för att se denna matchen live läste om någon annan hör på forumet som bokat en heldag i Barcelona skapligt avis faktiskt.

Spännande att se Deulofeu mot Real.
Barcelona Deulofeu
2013-01-21 10:48
Gissa om Pinto kör hårt på träningarna nu ; ) OM Valdes ska lämna kanske han får ett år i a-laget inna ynglingen Ondoa tar över...

Scenariona är många snart vet vi...
Barcelona Deulofeu
2013-01-21 10:46
Reina ligger nog bra till för en hemvändning Rodgers tvekar lige för en fortsättning av honom.

Han har dock kontrakt till 2016 att jämföra med Valdes som går ut 2014.

De är nog rätt lika både i värde och skicklighet.Det logiska kanske blir ett byte rakt av utan pengar.

Skulle Reina komma tror iallafall jag att han kommer höja sig någon nivå men han är ju trots allt tredjemålis i landslaget efter Valdes av någon anledning.

Det skulle väl bli lite av en Alba värvning något som de flesta i truppen skulle gilla.

Han kommer hem och får ju chansen att vinna både la liga och cl.

Jag är verkligen emot en värvning av en spelare som passerat 25 då jag anser det vara en såpass kortsiktig lösning kolla på Henry,Villa vi köper dem dyrt och skänker bort de.

Då är det bättre att värva typ Alexis för han är ändå värd en del om vi skulle sälja honom.

Fördelen med Reina är ju också att han håller nog tre fyra år till men Courtois istället skulle kanske hålla 13-14 år till och de har ungefär samma nivå i dagsläget där Courtois förmodligen kommer bli bättre på allt i ungefär 10 års tid...
Barcelona Deulofeu
2013-01-21 10:12
Rambla~ el chico dorado

Håller mef dig om Lloris till fullo om Barca vetat om att detta var på gång hade det gått att sköta så mycket smidigare.

Att få reda på det mitt under brinnande säsong är inte ok.Vi har tillräckligt mycket störningsmoment ändå med alla tragiska sjukdomsfall och skador som varit i laget.

Tror Reina skulle tända till rejält om han kom till Barca men som sagt vi blir knappast bättre med honom.

Lloris hade varit ett fint tillskott verkligen han är redan bland de allra bästa.Om vi bara kan hitta på något sätt att få Chelsea att släppa Courtois vore det fantastiskt.

Läste ni förresten intresset för Capoue som förresten Pep ryktas ha tipsat Bayern om? Vi har istället en klumpig song på mittfältet istället för en något yngre mer formbar och betydligt rappare och inte minst billigare spelsre.

Tänk om Pep börjar sätta sina värvningar nu plötsligt när han hamnat i Bayern.

Han har gjort de stora misstagen hos oss he he.
2013-01-21 09:53
Deulofeu

Jag är rädd för att de kommer att gå efter Pepe Reina. Han passar in i profilen, har gått igenom La Masia, han känner de tongivande spelarna i laget. Anpassningen in i laget skulle gå smidigt.

Har vi hört det här förut? Det är verkligen inte något jag vill för det känns som om Reina ha gått ner sig en hel del de senaste säsongerna och det är inte förvånande att Rodgers i Liverpool ryktas vilja byta ut honom. Jag tror knappast att Reina kommer att bli bättre, snarare tvärtom.

Nej, jag hoppsa verkligen att de går efter någon ung lovande målvakt som kan utvecklas ännu mer och vara förstavalet i flera säsonger framöver. Det svider extra när man tänker efter att en sådan målvakt som Lloris var tillgänglig i sommar och det för max €10m.
Barcelona Aspadas
2013-01-21 09:20
Håller med fröken till max. Özil är en förebild, han vet att det är hans yrke och gör det han ska göra med passion och glädje, lägger sig sällan blir inte irriterad så ofta och är alltid snäll mot andra spelare. Man behöver inte snacka om hans skicklighet, teknik och egen spelstil.
Barcelona Deulofeu
2013-01-21 09:10
Hoppas verkligen att ryktet att vi följer Courtois stämmer.

Jag tycker nog han är bland de allra bästa i la liga redan nu 20 år ung.

Hoppas Chelsea vill satsa några år till på Cech och att Courtois är sugen på att flytta till storklubben.

Tänk er själva vilken chans att nästan garanterat ta tröja nummer ett och spela med killar som Xavi,Iniesta och så Messi förstås.

Försvinner Valdes är det Chelsea och Courtois vi ska gå efter hans potential och lugn gillar jag verkligen.Hans storlek är ingen nackdel heller precis.

Lyckas vi dessutom sälja Valdes för en liten slant i sommar måste det inte bli hur dyrt som helst.

Det kan nog bli en hel del att göra för Barca i sommar.Vi behöver nog sälja en del för att ha råd med Courtois,Hummels och Neymar om vi lyckas få loss honom också.
Annons: