/spanien/barcelona/forum/7933.aspx/spanien/barcelona/forum/7933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2013-01-23 11:36
Gio Style

Ja en enskild spelare kan vara bidragande faktorn till en titel förlust, kolla bara Valdes tavla i SSC.
Det är väl du som sänker nivån genom att vart annat inlägg säga ''höj nivån...''.
Fint att du nämner en åttondel mot Milan, för var det inte just Mascherano som upphävde offsiden mot Milan ;).
Killen har gjort 5 självmål, och det kommer bara bli fler. Lägg märke till att i varje match som han spelar, så håller det på att bli självmål efter den har touchat honom och när det händer så ofta så är det inte otur, utan Mascherano är så dålig så han lyckas med det.

Barca älskare124

Ja jag föredrar Chygrynskiy, vadå då? Han gick ju inte bort sig i varje situation så som Mascherano gör, det dåliga med Chygrynskiy var ju att han var usel med fötterna. Men Mascherano är både dålig med fötterna, position spelet, tänker inte med hjärnan. Han är överlägset sämsta spelaren i Barcelona och tsm med Song (som jag aldrig kommer förstå vrf man köpte honom) så förtjänar dom två bli sålda direkt under sommaren så man kan köpa en riktig mittback.
Barcelona AndreD
2013-01-23 09:43
Gio Style

Jag baserar det på att Bartra är mittback och att Mascherano är defensiv mittfältare. Men visst, ta du Mascherano i stormatcher så får vi se om han inte gör lika stora tabbar som mot Sociedad och varje gång han spelar.
Barcelona B-Guden
2013-01-23 08:18
Spaniens spelare dopade ?
Ja dom är ju känd för sin otroliga fysik, nej spelförståelse passningspel teknik och samspel är inget man dopar sig till....
Barcelona Barca älskare124
2013-01-23 07:47
Barcaholic (Barcelona) Vad snackar du om att du föredrar chricgrinscky förre marscherno. Sluta öve driv marscherano har inte gjort nåt dåligt ok ett självmål mot sociedad oj vad mycket låt masken vara han är så hatad i det här forumet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca älskare124
2013-01-23 07:44
JA Messi kommer till Sverige. Jag är på plast den 6 februari??
Barcelona Gio Style
2013-01-23 05:14
Det är precis sånna där inlägg jag syftar på, som Barcaholics. Skulle en spelare enskilt vara den bidragande faktorn till en titelförlust? Kompis, fotbollen fungerar inte på det sättet. Att du sedan påstår att du föredrar Chygrinskiy, snälla höj nivån lite.

AndreD
Vad baserar du det på? Att Bartra skulle vara bättre som mittback än Mascherano och borde gå före? För du kan ju omöjligen ha sett honom spela med a-laget tillräckligt för att göra den bedömningen, eller hur? Jag tar Masken före Bartra när det vankas stormatcher, om jag nu är tvungen att välja någon av dessa två. Bartra bör få mer speltid mot sämre motstånd, men Maskens rutin går före 10/10 i exempelvis en åttondelsfinal i CL mot Milan.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-23 05:12
Pjanic måste vara det sjukaste ryktet på länge . Va faaaaan ska vi med honom till :S !!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-23 03:54
Till el som ska se Sverige - Argentina (inklusive mig själv) så kan jag säga att Messi kommer då Argentina har släppt ut sin trupp.
Barcelona Barca King -
2013-01-23 03:05
Barca kopplas ihop med Pjanic i Roma, Pjanic själv har bekräftad Barcas intresse. Hatar dessa värvningar som utmynnar till ingenting förutom huvudvärk och besvikelse. Ta in Mario Götze som kommer visa sitt värde för vart enda öre.
Barcelona Barcaholic
2013-01-23 02:01
AndreD

Att Mascherano spelar i Barca är för mig ett ännu större mysterium.
Den enda som kan stoppa oss från La Liga titel iår är Mascherano, och CL med honom på plan lär bli minst 50 % svårare. Otroligt dålig & dum spelare, föredrar helt klart Chygrynskiy och det säger allt...
Barcelona II Barça II
2013-01-23 01:42
Jag kan än idag inte förstå mig på vår värvnings strategi. Jag menar, hur tänkte ledningen när man valde att köpa in Song istället för en mittback? Ärligt talat, vi har Macherano som är en väldigt bra defensiv mittfältare, varför köpa in Song? Nej jag har inget emot Song, tycker faktiskt att han har skött sig väldigt bra. Men hur tänkte man här? Och vad är problemet med Alexis? Det måste antingen vara något psykologiskt eller så är det så att han har fått direktiv att inte utmana. Jag tycker inte att han är något märkvärdigt, Adriano har gjort fler mål och assist än honom trots att han är back och inte får mycket speltid! Allt jag kan säga är att den Alexis vi ser i Barcelona inte är den samma som man fick se i Udinese, antingen skärper han till sig eller så bör man sälja han (ännu en förlust affär) till sommaren. I dag är Tello mycket bättre än honom, satsa på han istället?
Barcelona AndreD
2013-01-23 01:28
Gio Style

Det är tjänstefel att inte spela med Bartra mer. Att en spelare som Mascherano som inte kan stava till positionsspel går före är ett stort jävla mysterium.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-23 01:01
R10 Gaúcho

Håller med om det du säger och kommer också ihåg att Messi fick ett mat schema utav Pep eller order iallafall från Pep att man skulle ändra Messis kost.

Klart att allt kan ha gått heligt till men ibland räds man tanken utav "tänk om han dopat sig". Ändå väldigt svårt att tro att just Messi skulle dopa sig. Killen har en bra personlighet med fötterna på jorden och är enormt arbetsvillig och ambitiös.

T.ex hade han varit typ utav Maradonas karaktär eller Balloteli så hade jag inte blivit helt förvånad.

Man får hoppas att det aldrig skett eller kommer ske. Skulle vara en stor smäll mot fotbollen.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-23 00:14
Gio Syle

Haha jo man känner igen det du skriver faktiskt, och jag instämmer. Man måste förstå att varje spelare kan ha en dålig dag eller t o m hamna i en svacka i ett par månader. Det är något som varje supporter måste kunna acceptera och sedan är det upp till spelaren att bevisa vad de går för och försöka komma i form igen.

Ja Bartra får alltför lite chanser. Om vi lyckas hålla en bra segersvit under våren och om allt talar för att vi vinner ligan, så tror jag och hoppas att Tito låter honom få spela väldigt mycket under de sista månaden/månderna under säsongen.

Barcelona tarrak
2013-01-23 00:14
Den stora frågan är varför det ska ryktas misstankar mot spelare som Messi som ändå haft några kortare skadeuppehåll under senare år, men när Lampard spelade 164 raka ligamatcher (alltså snuddande nära 4 hela säsonger) stod hela Tips Extra-Sverige upp och förbehållslöst applåderade hans bedrift. Var höll doipingsnackarna till då?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-23 00:03
Hoppas dom testar alla spelare som var med i EM och VM. Vi ska bevisa att ingen Barca eller realspelare har varit dopade!!! Om det visar sig att det inte stämmer så är den här läkaren mäktigt efterbliven som påstår att han har hjälp spanska spelare att dopa sig.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-23 00:02
LionelMessi #10

Håller med dig, tycker också att man ska vara väldigt strikt runt om i världen när det gäller doping!

Den enda anledningen som jag kan komma på till varför Messi och Ronaldo aldrig skadar sig är träningen. Man kommer ju ihåg hur ofta Messi skadade sig i början av sin karriär, vissa av skadorna var dessutom långvariga. Läste för länge sedan då dessa skador inträffade, att han fick ett eget schema av fystränaren för att stärka sina muskler och leder varje dag. Sedan dess har han nästan aldrig skadat sig. Och jag behöver nog inte skriva så mycket om Ronaldos fysik, då killen är en maskin. Det jag vill komma fram till är att en bra tränad kropp har en mindre chans till att få skador.
Sedan kanske allt bara handlar om tur? Man kan verkligen spekulera kring detta.

Barcelona Gio Style
2013-01-22 23:43
R10 Gaúcho
Ne det var faktiskt inte riktat mot dig :) Du skrev rätt vettigt av dig kring ämnet.
Det var bara allmänt gentemot dem som säger "X var sämst idag, fan sälj honom nu!" Det blir bara så tröttsamt om folk ska ta och såga spelare till höger och vänster efter varje förlust. Samma sak skrevs om Xavi förra året efter några dåliga matcher.

Med det sagt så ser även jag gärna att Bartra får mer speltid. Med tanke på hur många matcher vi verkligen har kört över motståndet så tycker man att han skulle gott kunnat få ett 30-45 minuters inhopp lite då och då.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-22 23:38

R10 Gaúcho

Håller med dig men man hoppas ju att det inte stämmer och att det inte kommer fram sen att de dopar sig.

Om man tänker efter så är det bara Italienska spelare som åker dit på doping, då polisen gör ett hårt arbete enbart angående fotbollsspelare som dopar sig.

Det måste även ske i Spanien, England och andra länder.

Ibland blir man fundersam då t.ex Messi och Ronaldo som aldrig skadar sig längre.

Se på Alexis som skadar sig ofta p.g.a muskelbristningar. Han ska bli intressant att följa och vi kommer nog se han gå från att gå sönder var 10.de match till att hålla sig skadefri i 3 säsonger i sträck. Hade inte förvånat mig ..
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-22 23:26
LionelMessi#10

Det är bara att skita i det, helt uppriktigt sagt, fram tills det att det kommer fram riktiga bevis för att det stämmer. Anklagelser som dessa kommer att uppstå eftersom Spanien totalt dominerar världsfotbollen och dessa anklagelser kommer att uppstå så länge de gör det med.

Jag tar det bara som en komplimang faktiskt, de försöker hitta anledningar till varför spanska spelare är såpass bra idag.
Kolla bara på alla anklagelser om Messi. Folk hävdar fortfarande att han är dopad, men inga bevis har kunnat läggas fram.

Som sagt ta det som en komplimang ;)
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-22 23:10

Någon som vet lite mer om detta att Spanska spelare ska ha varit dopade under VM och EM ?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-22 23:09
Gio Style

Ville inte låta otacksam över huvudtaget (om det var mig du syftade på). Du har rätt, han får inte den tid han behöver och det är som sagt en ovan position för honom.
Macherano har inte varit den ultimata mittbacken i Barcelona (nu talar jag endast för mig själv). Jag känner mig nervös när han tar mittbackspositionen, för jag vet att han inte har samma speluppfattning som en vanlig mittback har. Han missar vissa ytor, markeringar och står ibland på fel position. Han har även en tendens att vara alltför aggressiv och gå på en spelare med 110% istället för att avvakta.

Men som du säger har han varit väldigt bra under en viss period förra säsongen och tog det stora klivet när andra inte var i form. Det är jag absolut tacksam över även om det inte gick som planerat förra säsongen.

Men om vi ser på hans prestationer överlag sedan 2010 så har han faktiskt inte lyckas komma upp i den nivån den här säsongen och heller inte vissa delar utav förra. Därför tycker jag själv att man hellre ger chansen oftare till ynglingar som Bartra, som har presterat när han väl får spela. Om nu detta inte heller fungerar så tycker jag faktiskt att man kan börja överväga en transfer under 2014 av en rutinerad mittback.

För att leka lite med tanken så skulle jag helst velat se Dede hos oss eller Hummels.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-01-22 23:05
Gerard Pique and Shakira's son Milan has been born #fcblive [md sport]

Grattis Gerard och Shakira!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-22 23:00

Det har tidigare ryktats om att Barcelona är ute efter Miralem Pjanic. Nu bekräftar spelaren det.

- Det stämmer. Barcelona följer mig och har frågat Roma om min situation. De var på plats och såg mig spela mot Fiorentina men det är Roma som bestämmer. Det är klubbarna som måste lösa detta, säger Pjanic till Football Italia.

Pjanic smickrad över intresset.

- Det är klart att man vill spela för Barcelona och det är en ära att de är intresserade av mig.

Det ryktas om en flytt redan till Januari.

Jag gillar Pjanic, kommer aldrig glömma när han sänkte Real Madrid i CL för några år sedan. Men varför värva ytterligare en mittfältare?
Barcelona Gio Style
2013-01-22 22:45
Kan folk sluta vara så otacksamma här?
Jag strejkade härifrån i några dagar efter vår förlust, all time low vare då.

Manscherano har varit dålig den här säsongen, men vi får inte glömma bort att han var vår bästa mittback ett tag under förra säsongen och var väldigt stabil en period. Det är inte så lätt för honom att spela i en ovan position, speciellt inte då han inte får den kontinuiteten han skulle behöva.
Det är lite så med Pique också, han var rätt dålig förra säsongen men har steppat upp under denna. Efter vår förlust vare folk som inte ville se honom i vår klubb något mer, hur är det med minnet? Sträcker den sig bara 24 h bakåt hos vissa? Jag läste dessutom att någon ville att Puyol skulle säljas, det är fan att synda...
Samma sak sker med varenda spelare i vårt lag så fort de hamnar i en svacka.
Alla har sina svackor men det är tålamodet som har tagit oss dit vi är idag, Valdes är ett ypperligt exempel på det.

Så snälla ta åt er av det här grabbar. FC Barcelona är en familj, det är inte FM.
Visst kan tålamodet ta slut, men låt den gärna sträcka sig längre än 1-2 matcher.

Valdes-såpan, riktigt dåligt att han inte håller en presskonferens. Man tycker ju att vi är värda det, iaf vi som inte skriker efter hans avgång efter en tabbe =)
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-22 22:00
Xaviesta

Jag är också svag för spelare som verkligen ger 100% som Mascherano men vi glömmer oftast att Mascherano inte egentligen är en mittback utan en defensiv mittfältare. Där har han tidigare alltid spelat i sina tidigare klubbar och han har även den positionen i dagens argentinska lag. I mittbackspositionen har han svårt för markeringar och positioneringen och missar vissar ytor. Jag tvivlar dessutom på att han känner sig bekväm till 100% som mittback. Men vi ser även stundtals hans extrema kvalitéer då han kommer in med sjuka glidtacklingar som ingen annan lyckas med, vilket även i mina ögon är en utav hans främsta egenskaper som fotbollsspelare.

Positionen som defensiv mittfältare i Barcelona kommer han nu aldrig få efter hur Busquets har presterat. Kan även tänka mig att Tito väljer Song framför Mascherano som defensiv mittfältare 7 dagar i veckan.

Vill egentligen inte heller att han lämnar men jag ser heller ingen anledning till varför vi egentligen ska ha kvar honom. Själv tycker jag att man ska byta ut honom mot en riktigt mittback som t ex Hummels eller t.o.m ge Bartra chansen oftare då Puyol eller Pique inte får/kan spela.
Kaizer_
2013-01-22 20:59
@el Flaco - Loco-Motive:

Jag tror Pep valde Bayern just för att vi är det lag i Europa som är närmast Barca. Vi är ganska lika i spelsätt...vi passar otroligt mycket i laget precis som Barca, men är också väldigt snabba i omställningar.
Pep kommer göra ett bra jobb det är jag säker på, men han kommer ha otroligt höga förväntningar på sig från dag 1!
Att Pep kommer till oss kommer ge större fokus åt Bundesliga i Europa, något som jag tycker borde få större fokus hos folk. Bundesliga är på tok för underskattad och Pep kommer säkerligen bli överraskad av hur bra lagen är i ligan...
Ni hade era fina år med Pep....nu hoppas vi få njuta ett tag....ärligt talat så ärmjag trött på förlora finaler.....hehe.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-01-22 20:58
Victor Valdes has informed the club he won't give a press conference to explain his decision not to renew his contract. [md el9]

Börjar bli lite irriterad på Valdes faktiskt. Varför vill han inte förklara sig? Tycker han är skyldig det oss fans i alla fall
Barcelona påfågeln
2013-01-22 20:57
Det sägs att han vill lämna för att han inte fick den målvaktstränare han ville ha i somras, det känns väl som om målvakten borde ha en del att säga i den frågan.
Barcelona NoGo™
2013-01-22 20:55
Vet inte om det här har tagits upp men Sport.es har idag på sin framsida "anledningarna" till att Valdes väljer att lämna.

Personliga skäl: Han känns inte värdefull för "directive staff" och deras förhållande är inte bra.

Professionella biten: Han tycker att hans arbete inte har uppskattats tillräckligt.

Ekonomiska biten:: Han tycker att han ska tjäna lika som resten av stjärnorna , utom Messi.

Vad tycks?
Länktips: www.Sport.es
Annons: