/spanien/barcelona/forum/7931.aspx/spanien/barcelona/forum/7931.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-21 20:08
Isaac Cuenca har fått grönt ljus. Redo för spel.. FYFAAAAAN va glad jag är just nu!!! Visca el Barca!!!!!
Barcelona DM1982
2013-01-21 20:06
@Acrobat:

Det stämde inte har vi kommit fram till.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-21 20:01
Och så lite roliga nyheter så här på kvällskvisten. Isaac Cuenca har fått grönt ljus för spel. Som man har väntat!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2013-01-21 19:57
Enligt mundo deportivo blir Pique pappa imorgon till en liten son. Ännu ett tillskott till La Masia. Roliga nyheter :)

Stort grattis!!!
Barcelona Acrobat
2013-01-21 19:57
Vet inte om någon tagit upp detta tidigare, eller om källan ens är trolig, men det verkar som David Villa har lämnat in transferbegäran?
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-21 19:56
Vissa vill lämna lämna Barcelona men en som alltid har och kommer att vara med oss är vår underbara kapten! Imorgon skriver han på nytt kontrakt, bästa nyheten på hela veckan. Visca Carles!
Barcelona Canaletes
2013-01-21 19:48
För att inte tala om resorna med flygplan hahaha
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-01-21 19:17
Om inte annat skulle det bli ett rejält drag med Reina i laget vid eventuella titelvinster. :p
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-21 19:16
visst, perin må se ut som någon jävla darin 2.0 men han är riktigt bra och har stor potential. jag håller tummarna iaf, även om jag inte skulle tacka nej till lloris heller ;)
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-21 19:15
barcelonistas

Du vill alltså inte ha en italiensk målvakt för du påstår att alla italienska målvakter är metrosexuella (vem fan bryr sig) och sen säger du att du vill ha en FRANSK målvakt som ser ut som en mjäkig primadonna?
LOL
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-21 19:11
Jag tycker att man ska satsa på en ung, gärna okänd, målvakt som är riktigt vass med fötterna och dessutom har reflexer som heter duga. Resten kan han alltid lära in, tex positionsspel och samarbete med backlinjen osv. Vi står med ena foten i en föryngringsprocess då Xavi, Puyol, Alves och även Valdes själv är på väg att kliva åt sidan så småningom. Då vill jag inte ha in 30 plusare och dylikt i målet. Ta hellre in en som är på rätt sida om livets kronologiska linje och kan vara med i den nya vågen. Sen kan jag leva med en förstasäsong med lite misstag här och var så länge jag vet att det är bra för klubben i längden. Sen om denna målvakt ska komma från egna leden eller inte är en fråga för ledningen. Ett världsnamn på den positionen i Barca är inte nödvändigt, men det ser bara vi som följer tiki takan varje helg.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-21 18:53
Barcelonistas

Om man säger att språket är viktigt så är det i alla fall bättre med en fransk målvakt än tex en tysk då det är mycket närmare spanska och lättare att lära sig.
Barcelonistas
2013-01-21 18:40
L.A.M - målvakts positionen är otroligt viktigt detta är ingen läge att snåla. Det är knappast lätt att hitta bra målvakter på marknaden nu för tiden. Lloris är den enda som jag ser som ett bra alternativ som kan ta över Valdes, visst det kommer kosta men målvakts positionen kommer då vara säkrad i många år framöver.

Lloris är redan nu en utav världens bästa målvakter, och kommer han till Barca kommer han bli bättre än Neuer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-21 18:33
FCB_Messi

Det är väl det stora ämnet just nu. Ser inte hur det skulle vara något att negativt att diskutera framtida kandidater att ersätta Valdés när han precis förklarat att han inte vill förlänga kontraktet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-21 18:30
Lloris hade varit ett riktigt bra alternativ det också. Kapten i franska landslaget och världsmålvakt redan nu, så synd att han var väldigt billig i somras medan han nu troligtvis skulle kosta betydligt mer att lösa från Tottenham.
Barcelonistas
2013-01-21 18:27
Tyskland producerar ju alltid målvakter av högsta klass. Vem minns inte Kahn? Lehman? Dom var ju 2 murar framför målet och nu har dom Neuer som är världens bästa målvakt.

Jag har inte så jätte bra koll på Tyska ligan och vad det finns för målvakter där, håller mig mest till Bayern Munchen. Men där kan det faktiskt finnas några målvakter som kan ta över Valdes.
Barcelona rANDOMhERO
2013-01-21 18:04
FCB_Messi

Got any other big news?

Messi - Ronaldo jämförelser?
Barcelona FCB_Messi
2013-01-21 18:03
Räcker det inte med målvakts snacket snart ? Dag in och dag ut spekulerar ni om vem som ska ersätta . När ni inte ens har minsta lilla aning . Prata om något vettigare istället .
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-21 18:01
Sen är målvaktspositionen bland det värsta i ett lag som Barca. Laget har 70-80 % i bollinnehav och man brukar inte släppa in så många chanser. Vilket leder till att målvakten blir kall och får det väldigt lugnt samtidigt som han ska ta dessa två-tre skott som han får på sig.. Ni förstår själva hur jobbigt det låter. Det ska bli intressant och se hur kandidaterna som vi är ute efter resonerar.
Barcelona rANDOMhERO
2013-01-21 17:56
Tror de kommer bli en svår uppgift att ersätta Valdes.
Neuer skulle väl ingen tacka nej till precis, men allt för overkligt. Många tycker att vi ska ha en spansktalande målvakt vilket även jag tror kommer att underlätta, lättare att dirigera backlinjen men även lättare att komma in i laget. Får hoppas att de löser sig relativt tidigt så att de inte blir någon hastig värvning av någon medelmåtta.

Annars har jag alltid haft en personlig favorit i Cska Igor Akinfeev! Säger inte att han vore perfekt eller bra för Barcelona, men helt klart en klassmålvakt!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-21 17:56
Reina är 30 år om jag inte minns fel.. Han har tappat mkt de senaste åren. Varför hämta in en 30-åring och ta en stor risk när det finns minst tre väldigt talangfulla unga målvakter där ute? Reina lär inte ha många år kvar i ett topplag om han fortsätter så här. Sen är det kanske lite dumt och köpa en 30 åring till ett lag som Barca. Visst det är nu målvakter brukar vara som bäst, men det är ju nu skadorna börjar bli mer och mer.
Barcelonistas
2013-01-21 17:55
elbraco -CP5 - vill inte ha någon Italiensk ( metrosexuell) spelare i Barcelona. Sådana typer av spelare passar in i Real som har någon sorts traditon att värva alla världens metrosexuella spelare.

Ronaldo-Kaka-Coentrao-Zidane-Guti etc.

Jag tycker att Lloris i Tottenham verkar vara en riktigt bra målvakt. Såg Tottenham - Man United igår och han gjorde några riktigt sjuka räddningar. 2-3 av dom höll högsta världsklass. Visar vi intresse för Lloris så kommer han packa väskorna direkt.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-21 17:44
Reina var bra för 3ish år sedan, nu är han en 30-årig medelmåtta och, som alla har sagt, en sämre version av Valdes. Skippa honom och ta in Perin!! Italienska målvakter håller hög klass, inget riskköp där, frågan är bara hur bra han kan BLI.
Barcelonistas
2013-01-21 17:10
Barcelona 4-0 Bayern Munchen

Den bästa halvleken som någonsin gjorts av ett klubblag. Bästa prestationen på 90 minuter är dock 5-0 matchen mot Real Madrid.

Nu visar klippet inte det spelmässiga, men jag minns matchen som om det vore igår. Det var kattens lek med råttan, allt som hände den kvällen var konst.
Barcelonistas
2013-01-21 17:02
"Fjällström och dom andra runkade till det och dom kunde knappt hålla sig för skratt.

Det Real gjorde igår var historiskt. Klart en Valencia supporter lipar över det.

Inget lag i världen kan lyckas med det. Punkt"

Haha någon behäver ta det ganska lugnt nu, grattis ni slog Valencia och imponerade. Men snälla det där är vardags mat för Barcelona. 2009 så slog Barcelona Bayern Munchen i Cl kvartsfinalen med 4-0 och man gjorde alla på EN jag repeterar EN HALVLEK!. Det där är en mycket större bedrift då det är en svårare turnering och ett motstånd av världsklass. Kan sitta här och skriva en bok om alla krossar som Barca har gjort...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-21 17:01
Courtois hade varit riktigt skönt att få in. Som sagt, Chelsea lär knappast vilja släppa honom men om Barca kommer med ett bud då han får bli ordinarie från dag 1, hade han tackat nej? Sen är frågan om han är redo för ett så pass tufft uppdrag såhär tidigt i hans karriär. Det kanske vore bäst med ett så kallat anpassningssår där Valdés är ordinarie men Courtois får chansen en del. Problemet då är att Valdés motivation kanske inte är på topp, om en spelare visar någonting annat än 100 % för laget kan han lika gärna sticka, ingen idé att ha han.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-21 17:01
Deulofeu

Angående mini-el clásico så har jag haft samma tankar med en inför- och matchrapport. Förhoppningsvis hinner jag skriva ihop några rader, men det blir nog inte förrän på matchdagen den dyker upp.

Med tanke på detta inlägg undrar jag som medlem i redaktionen också om ni andra har några förslag eller önskningar på vad ni vill att vi skribenter ska skriva om förutom det som redan publiceras löpande. Talar bara för mig själv här, så kan inte garantera att alla önskningar går i uppfyllelse så tiden så klart är begränsad.
Skicka PM eller skriv här på forumet.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-21 16:53
Anpassningsmässigt och erfarenhetsmässigt kan man ha förståelse för att klubben sägs vara intresserade av att få hem Reina, men till en nyckelposition ska självklart kvalitet och utvecklingspotential prioriteras.

Därför borde Reina inte vara ens topp 5 bland potentiella målvakter.

Som någon skrev tidigare har Tito valt att inte köra med uppspelsfasen via målvakten, utan i stället kört på säkerhet. Det gör ju att betydligt fler målvakter är gångbara, och kan man dessutom få en målvakt som är lika bra i luften som Valdés är på frilägen, ja då finns ju chansen att laget blir ännu starkare.

Zubi har ju själv varit målvakt, han om någon borde ju kunna ta fram en lista på målvakter som speglar behovet. Frågan är bara vad man anser att behovet är...
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-21 16:31
När jag först läste ryktena om Reina så gjorde jag inte mer än att skratta åt dem, när ryktena nu tagit allt mer fart börjar jag faktiskt bli orolig på riktigt. Som många nämnt tidigare så känns Reina som en sämre version av Valdes, inte mycket men lite. Hans formkurva har pekat konstant neråt de senaste två åren och den här säsongen så skulle jag faktiskt vilja säga att han varit direkt dålig. Om styrelsen skulle välja att plocka in honom som ersättare, då måste jag säga att jag skulle bli lite orolig. Som Rambla skrev så känner vi alla till ledningens, i allmänhet, och Zubis, i synnerhet, vilja att så långt det går bygga laget på egna produkter och katalaner med rätt värderingar och attityd. För mig ska det sportsliga i nästan varje fall gå före och definitivt i det här. Självklart ska klubben behålla sin image och sina värderingar men till en viss gräns. Om Reina skulle komma så tror jag det till stor del skulle bero på hans bakgrund, det tycker jag är fel.
Barcelonistas
2013-01-21 16:31
Gabriel - när man håller på ett lag som är tidernas bästa klubblag så finns det ingen anledning och vara ödmjuk och respektfull. Hur man kan sitta och vara orolig över att vi kan tappa liga ( vilket vi inte kan) det är för mig galenskap.

Vissa här uppför sig som om dom håller på Almeria där man visar oro hela tiden. Faktum är att vi har ett lag som har den bästa spelaren någonsin som har gjort över 90 mål, ett mittfält bestående av Xavi-Busi-Ini som är det bästa genom historien. Och folk sitter här och skiter på sig bara för vi tappa 3 poäng mot Sociedad, det är det jag stör mig på. Jag gillar inte den här förlorar mentaliteten som någar har här på forumet, jag blir illamående när jag ser det.

Jag vet att du har hållt på Barca länge, du har sett när den här klubben gått igenom kris tider, men dom tiderna är över. Det är nya tider nu, det är vi som är den stora draken i fotbollsvärlden. Alla klubbar strävar efter att bli som Barca. fotbollen kommer inom några år att utvecklas och bli tiki taka, alla kommer att spela som oss, inte med samma kvalitet dock.

Förstår mig inte hur ni inte kan se detta, jag blir arg när jag ser den här loser mentaliteten hos er.
Annons: