/spanien/barcelona/forum/7930.aspx/spanien/barcelona/forum/7930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2013-01-19 18:01
Enligt TV-tablån ovan ska matchen gå på C Less Sport men där är det en meningslös match i käppakrig. Sådant blir jag sur för, jag har inte betalt för den kanalen för att se någon fånig hockey.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-19 18:00
När vi spelar med den elvan vi ställer upp med idag är vi som allra bäst nu för tiden. Jag jämför den med elvan vi ställlde upp med i el clasico den 29 nov 2010 - då som nu är vi nästan oslagbara när dessa elva utvalda är på plan samtidigt!

Lite lustigt att den nya "super 11:an" inkluderar ett mittfält med Cesc/Xavi och Iniesta som ytter. Så sent som ifjol fungerade det ju inte alls att spela på det viset.
Barcelona B-Guden
2013-01-19 18:00
Fungerar sopcast för er ?
Barcelona AndreD
2013-01-19 17:57
Barcelonistas

Hoppas han bänkas enda tills han blir såld i sommar.
Barcelonistas
2013-01-19 17:50
För mig har Valdes varit världens bästa målvakt, vem har varit bättre ens?

Iker värdelös, Cech har tappat. Den enda jag kommer på som har varit bra är Neuer.

--

Pallar inte med Alexis hoppas han får sitta på bänken hela matchen idag. Han måste skärpa sig, han spelar för världens bästa klubblag genom tiderna. Man kan inte stå på planen och skämma ut sig, utan det måste vara kvalitet hela tiden annars har du inget och göra i FCB.
Barcelona Baronen
2013-01-19 17:50
Verkligen. ett poängtapp här kan nog få otäcka följder med mediedrev, Valdès mm. Och en eventuell formsvacka, som i och för sig skulle kommer hyfsat lämpligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-19 17:45
Med den här elvan bör vi inte ha några problem, med all respekt för La Real. Hoppas Málaga-matchen bara var en liten plump och att vi fortsätter vår segersvit nu. Vi lär ju utöka avståndet till Real Madrid om vi vinner då de möter Valencia på Mestalla och vi vet hur kassa de varit på bortaplan i år, om det ens spelar någon roll längre. Man ska nog ha koll på Atlético istället.
Barcelona Baronen
2013-01-19 17:44
Om någon finner en fin stream så tvingar jag dig inte att lägga upp den här..
Barcelona Baronen
2013-01-19 17:24
Ja, man hoppas på en stabil ledning i andra halvlek så vi får se Alexis. Och vad nu denne man lyckas med för bedrifter (himmel/helvete).
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-19 17:24
4-0 till Liverpool, starkt gjort med tanke på vilka mästare dom är på att försvara i PL:-) Fast jag unnar dom vinster, finner deras fotboll ganska underhållande faktiskt:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2013-01-19 17:19
Jag tycker det är bra att bästa elvan spelar. Visserligen vill man gärna vila spelare, men det kan man göra med tidiga byten om matchen är i våra händer. Då får Thiago, Tello och Alexis komma in och Xavi, Iniesta och Pedro vila lite. Känns som ett relativt troligt scenario :)
Barcelona Baronen
2013-01-19 17:18
Haha, den där elvan! Den absolut bästa och den absolut bästa ett lag överhuvudtaget kan ställa upp med. Jag älskar dig Tito.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-19 17:16
Det är dock fem dagar innan vi möter Málaga i returen, så vila får spelarna i vilket fall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-19 17:14
Vår bästa startelva. Tycker det är konstigt att man roterar i cupen men spelar den bästa startelvan i ligan. Det är så det ska vara egentligen, men vi möter ett riktigt bra Málaga i cupen och Sociedad är visserligen ett starkt hemmalag, men vi bör kunna vinna med rätt fokus. Sen är ligan i stort sett avgjord medan i alla fall jag gärna vill vinna cupen, vi har varit så bra i år att det vore fel att inte satsa på trippeln.
Barcelona Hetfield
2013-01-19 17:14
Grimaldo

Jag tar inget för givet, men man sitter inte precis vid varje ligamatch och biter i naglarna av spänning. Sen att man inte ska tappa fokus är ju bara en självklarhet.

Jag har alltid sagt att Barcelona måste ta varje match på allvar, men som en tittare så sitter man inte och är nervös heller.
Barcelona Grimaldo
2013-01-19 17:10
Ligan är inte alls ointressant. Minsta lilla brist på fokus så bjuder vi in madrid lagen in i toppstriden. Ropa inte hej för än du är över bäcken!
Barcelona NoGo™
2013-01-19 17:08
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Puyol Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta #fcblive

Bench Barcelona: Pinto, Masscherano, Adriano, Song, Thiago, Alexis, Tello #fcblive
Barcelona Hetfield
2013-01-19 17:03
Det är match snart och ni diskuterar samma meningslösa och uttjatade saker om vem som är bäst av X och Y. Who cares?

Angående matchen så är väl ligan rätt så ointressant, men det är viktigt att se flera spelare komma igång. Jag vill se Pedro göra ett mål.
Barcelona AndreD
2013-01-19 17:02
Since the start of the 2010-2011 season, no goalkeeper has saved more penalties in the Liga than Valdes (3) #fcblive

Hoppsan
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-19 16:46
Råder er alla som läser detta att läsa artikeln! (Har ingenting med FC Barcelona att göra)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-19 16:37
Ursäkta om jag lägger mig i men Cesc var ju fantastisk under hösten förra säsongen och Valdes har knappast varit världens bästa målvakt de senaste säsongerna. Vid jul förra säsongen kom Cescs dipp och den varade typ säsongen ut. Lite orättvist att då kalla honom för helt värdelös hela säsongen. Nog för att Valdes har varit en toppmålvakt under några säsonger och kanske inte fått det erkännande han förtjänar. Fast knappast världens bästa, lite perspektiv får man ändå trots allt ha.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-19 16:29
Rambla

Haha, Mourinho och hans jäkla teorier om allting, han tror verkligen hela världen är emot honom och Real, och det kommer nog bli så om han fortsätter vara ett sådant svin.

Sen är det ju cupen nästa vecka också, vet inte när vi eller Real spelar dock. En sak jag aldrig fattat med cupen är att de måste trycka ihop matcherna efter varandra i januari, för att sedan vänta flera månader tills finalen. Någon som ver varför?
Barcelona Barca King -
2013-01-19 16:26
Det är en klipp på 30 sekunder men det visar vilken sorts målvakt jag vill ha.

:P
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-19 16:21
Madrid spelade sin cupmatch i tisdags, Barca sin i onsdags. Barca spelar tidig lördagsmatch, Madrid spelar sen söndagsmatch. De får 2dgr mer vila än Barca. Hörde jag en Mourinho beklaga sig över spelschemat? :P Vill förtydliga att personligen har längre inga problem med orättvisa speldagar eller inte, det är vad det är. Hjälper inte att beklaga sig över eller lägga energi på hur orättvist det är när det inte går att påverka. Bättre istället att lägga energi som man själv kan påverka, som tex spelet på plan. Dessutom, Det är knappast värst för Barca utan det finns andra lag som har det bra mycket värre.
Barcelonistas
2013-01-19 16:19
L.A.M - senaste säsongerna så har Valdes varit bättre än Iker och det kan ingen blunda för. Casillias lever väldigt mycket på sitt namn plus att han är ordinarie i landslaget där har du anledningen. Han är mer "älskad" därför hyllas han mer och får cred.

Valdes senaste säsongerna har varit världens bästa målvakt. Iker har varit värdelös, fram tills föra säsongen då han gjorde det bra.
Barcelonistas
2013-01-19 16:16
Grande jw - Cesc visste inte ens själv vad han gjorde föra säsongen i semifinalerna. Vi hade 4 ram träffar varav en missad straff. Du får det att låta som att han var den enda faktorn till att vi åkte, visst gjorde han några bra räddningar ochså men höj han inte till skyarna. Cesc var värdelös hela året framför allt i ligan där han var helt värdelös.

Påståendet skrattretande? Detta är en teori om den stämmer eller inte vet vi inte. Dina påståenden är lika värdelösa som Sanchez säsong och det säger en del. Du vet inte ett skit varför Valdes vill lämna, eller du kanske känner han?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-19 16:08
grande jw

Såklart inte lika mycket som de offensiva spelarna, men det går inte att jämföra uppmärksamheten Casillas får jämfört med Valdés. Visst är Casillas en bättre målvakt men många får det att låta som att han är helt gudabenådad medan Valdés bara suger. Det är verkligen sjukt hur många som inte ser Valdés kvalitéer, man säger att spelare som Busquets är underskattade men man kan nog räkna på fingrar hur många icke-culés som berömt Valdés. Egentligen skiter jag i det då han är perfekt för Barca, men Valdés kanske har tröttnat, vad vet jag. Eller så är det bara att han vill prova en ny utmaning. Om han nu ska lämna i sommar kommer han nog förklara mer om det då.
Barcelona grande jw
2013-01-19 16:05
Barcelonistas

Du svarade fortfarande inte på min fråga. Du skrev att Valdes var en bekräftelsehora som inte tål att han inte är bäst, och det är därför han vill lämna Barca. Det påståendet är ju liksom helt skrattretande.

"Cech har aldrig riktigt varit sig själv efter sin skada 2006". Snälla nån. Varför sitter du på ett diskussionsforum och snackar om saker när du inte ens har någon koll alls? Cech var helt jävla gudomlig mot oss i seminfinalerna och om inte den mannen stått i mål hade vi garanterat spelat cl-final förra året. SÅ mycket skillnad gjorde han.
Barcelona grande jw
2013-01-19 15:58
L.A.M Nr 10

Javisst får Casillas ändå mycket beröm men fortfarande inte lika mycket som de som håller i de offensiva trådarna. Det är alltid dessa som vinner Ballon D'or osv. Tycker dock inte Valdes har vunnit så många matcher åt oss. Däremot får han oftare kritik för sina dåliga insatser än vad han får beröm för sina bra insatser och det tycker jag är lite tråkigt. Men att påstå att Valdes "måste vara bäst" och att han är en riktig bekräftelsehora som Barcelonistas nedan påstår måste ju vara dagens största bullshit. Som målvakt i Barca står du ju nästan ALDRIG i centrum. Kanske inte det roligaste jobbet om du nu ändå är en av världens bästa på din position. Det jobbet har Valdes haft i +10 år och nu får han skit för att han vill testa en ny utmaning. Tråkigt.
Barcelonistas
2013-01-19 15:55
grande jw - Cech? Iker? Den förstnämnde har aldrig riktigt varit sig själv efter att han åkte på skadan 06, innan det var det en målvakt med hög status. Snälla kom inte med skitsnack nu för både du jag inklusive din morsa och min morsa vet om att Iker har en otroligt stor status där han blir hyllad konstant för sina insatser. När Iker gör sina monster räddningar så snackar man om det i veckor, medan när Valdes gör det bra så nämner man inte ett skit, det blir Messi och Iniesta som får hyllningarna. Det är Inie och Messi som räddade laget med ett mål eller en passning det är så det låter i tidningarna.

Kritiken mot Valdes har stundtals varit orättvis, jag kan skriva en bok om hur många gånger han har räddat oss från förlust. Vet du hur bra Valdes har varit senaste 4-5 åren? Han har överglänst Iker i flera år nu utan att få den cred han förtjänar. Som jag sa tidigare Valdes vill få den uppmärksamhet som han förtjänar, han vill tjäna att han är bäst, ledaren en viktig del av laget, en bidragande faktor till framgångarna.

Det där med att Iker inte fått uppmärksamhet är ren bullshit, ufff bara detta påståendet ger mig psykos och jag blir väldigt frustrerad!.
Annons: