/spanien/barcelona/forum/7925.aspx/spanien/barcelona/forum/7925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-03-13 23:30
Jag säger nej tack till Real, Bayern och Juventus.
Real är byggt för att slå Barcelona.
Bayern är otroligt bra i år och jag hoppas dom stöter på Real på vägen till final.
Juventus för att vi brukar ha tufft mot italienskalag, kolla bara hur nära vi var att åkta ut mot Milan.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-13 23:29
Oj nytt för i år tydligen, de lottar även semifinalerna, dvs inget slutspelsträd. Allt för att Barcelona och Madrid ska mötas i final eller?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2013-03-13 23:27
4 av 5 experter på Viasat rankar Barcelona som etta. Bara Bosse som har dom som 2a. Hoppas dom har rätt.
Barcelona Bästelona
2013-03-13 23:17
Ranka* skriver från iPhone
Barcelona Bästelona
2013-03-13 23:16
Någon som har viasat fotboll som kan uppdatera mig/oss om vad de sa om Barcelona och hur dom tanka de återstående lagen :)?
2013-03-13 23:13
Ska man vara ärlig så är ju Málaga den bästa lottningen för oss, vi har redan slagit ut de ur CdR och vunnit två gånger på La Rosaleda. Hade dock vart kul att se de avancera till en eventuell semifinal, de förtjänar det efter det jobbiga året. Trots PSG:s fysiska spel så ser jag deras totala brist på spelide som något som passar Barça. Det blir inga livsfarliga kontringar så länge de har Ibra som står still på mittplan heller. Hade vart skönt att skicka ut Sveriges nya favoritlag också. Dortmund och Juve blir kluriga och man orkar inte med mera clasicon så här tidigt igen. Ge oss Galatasaray, blir en härlig trip till Istanbul om inte annat.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-13 23:10
Förresten, jag ser helst att vi börjar hemma oavsett vem vi ställs mot. Jag tror det passar oss bättre. Då måste man vara skärpt från början. Det såg vi inte minst mot Milan. Börjar vi borta och inte vinner eller gör mål, då vet vi att det väntar en spelarbuss på Camp Nou. Börjar vi hemma räcker det att vi vinner, det gör inte ens något om vi släpper in mål så länge vi bara vinner. Då måste hemmalaget i returen gå framåt och då vet vi hur det brukar gå när vi får ytor och slipper spelarbussen.
2013-03-13 23:03
Jag tror att PSGs fysik hade passat oss illa över två möten. De hade manglat våra dvärgar. Sen så har de en räv i Ancelotti som tränare. Madrid vill jag helst slippa, inte för att jag är rädd för dom, men jag orkar verkligen inte med en Mourinho med sina utspel i media där han hela tiden ska vara i centrum. Juves presspel och äckligt disciplinerade försvarsspel hade säkert också gett oss problem. De är fysiskt starka. Drogba igen, när han också fått mer matcher i benen, kan bli en obehaglig överraskning. Nej, klarar vi vanligtvis av Madrids omställningar bör vi även klara av Bayerns. Jag räds inte Bayern men jag har stor respekt för dom trots allt.
Barcelona Stoichkov~
2013-03-13 22:57
@påfågeln:

...och Messias!
Barcelona påfågeln
2013-03-13 22:56
Nu är både påven och gud från Argentina.
Barcelona Stoichkov~
2013-03-13 22:56
Jag vill gärna möta Real Madrid men jag vill möta dem antingen i semin eller i final!
Barcelona Stoichkov~
2013-03-13 22:51
@Smogen:
Robben spelar inte i Bayern i nästa ssong. Han förstör mer än vad han bidrar med i laget. Pep är ellergisk mot sådana spelare. Är säker på att han inte spelar i Bayern i nästa säsong. Undrar vilket lag han kommer att spela i? I Premier League, antagligen.
2013-03-13 22:51
@Rambla~ el chico dorado Fast deras kontringar är livsfarliga, speciellt mot vårat skakiga försvar. Undviker helst Bayern redan i kvarten. Ser gärna PSG, tycker inte de har något att komma med, långbollar mot Ibra som bara funkar mot franska bottenlag. Galatasaray känns annars som en trevlig lottning fast tror inte jag orkar med Drogba igen.
Barcelona Smogen
2013-03-13 22:47
Ska vi ha vadslagning om hur många dagar Robben är kvar efter att Pep tar över som tränare? Dom lär ju INTE komma överens.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
Vampíro - Ànims Tito (Barcelona) Cazorla och Monreal bytte ner sig när dom gick till Arsenal. Malaga är fan bättre än dom
Barcelona BarcaChris
Utan ribbery och schweinsteiger är bayern inte lika farliga
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-13 22:46
Rambla~ el chico dorado (Barcelona) Jo men vi får inte glömma att Bayern har ett riktigt bra omställningsspel och att dom försvarar väldigt bra.
2013-03-13 22:45
@Rambla Hehe gnälligare klubb for man leta efter. Glömde att de troligtvis inte ens spelar i CL till hösten, nåja kan inte bry mig mindre. Och vad fan gör en klasspelare som Santi Cazorla där? Han förtjänar att spela i ett mycket bättre lag, hoppas han flyttar i sommar.
ragnarök
Tänk vad härligt att lottas mot Galatasaray. Drömlottningen för allihopa. Annars hoppas jag att vi får PSG eller varför inte Juventus.
srki.
Såg hela matchen mellan Bayern och Arsenal, en sak har jag att säga och det är att Robben är extremt överskattad spelare. Han är verkligen en sanslös egoist på alla plan. Längtar tills Pep gör sig av med honom. Mario Gomez är också helt under isen, undrar ifall han också skulle kunna ryka till sommaren.

Sen så otroligt kul att se Malaga gå vidare, hjälper dom höja sin status och kanske kan få behålla och locka till sig spelare i framtiden. Kanske blir det nya Villareal.
srki.
2013-03-13 22:44
Såg hela matchen mellan Bayern och Arsenal, en sak har jag att säga och det är att Robben är extremt överskattad spelare. Han är verkligen en sanslös egoist på alla plan. Längtar tills Pep gör sig av med honom. Mario Gomez är också helt under isen, undrar ifall han också skulle kunna ryka till sommaren.

Sen så otroligt kul att se Malaga gå vidare, hjälper dom höja sin status och kanske kan få behålla och locka till sig spelare i framtiden. Kanske blir det nya Villareal.
2013-03-13 22:44
@Vampíro - Ànims Tito:

Tar gärna Bayern. Barca har historiskt rätt så lätt mot dom. De får inte låna bollen. De vill äga boll. De får jaga istället och tröttnas ut.
2013-03-13 22:43
@Davids3:

Det är lugnt. Ibland är det lätt att blanda ihop siffrorna. :)
2013-03-13 22:42
Vilket lag ser ni oss möta helst?
Barcelona Federer
Härligt med Arsenal ute och ännu härligare med 0 engelska lag vidare!
Vilket jävla getingbo det blir nu. Dortmund, Bayern, PSG, Malaga, Real Madrid, Galatasaray eller Juventus i kvarten. Inga lätta lag minst sagt.
2013-03-13 22:41
Inte det minsta sympati för Arsenal. Instämmer helt med Vampíro.
Barcelona Davids3
@Rambla~ el chico dorado:

"Okok, hade för mig att 0-2 vägde mer än 1-3, men nu när jag tänker efter så är det inte så nej.
Barca-situationen mot Milan gjorde mig förvirrad då 2-0 vägde mer än 3-1, trodde det var samma sak nu men siffrorna har bytt plats hehe."

Lite trött nu efter jobb :-)
Barcelona Barca King -
Spanska lag har en sådan passningsspel som alla länder avundas! Viva espania! Fotbollen i Spanien bygger på passningsspel och Blaugrana är gudfadern i landet när det kommer till passningar.
2013-03-13 22:39
Det räckte inte Arsenal, se till att sälja era bästa spelare i sommar och kom tillbaka i höst. Loserklubb.
Annons: