/spanien/barcelona/forum/7924.aspx/spanien/barcelona/forum/7924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2013-01-22 17:31
Jag hade fortsatt med Tito tills dagen det börjar gå neråt. I dagsläget hade jag velat ha kvar Tito före pep om jag fick välja. Tror Tito kan uppnå samma statistik som pep gjorde .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2013-01-22 17:31
Official: Barcelona captain Carles Puyol (34) has signed his contract renewal until 2016 #fcblive

Wohooo

Grande Puyol!
Barcelonistas
2013-01-22 17:23
Pep är historia i Barcelona han kommer aldrig mer ta över laget. Han har gjort sitt detta laget tillhör TITO nu som har gjort ett riktigt bra jobb.

Vi har redan vunnit ligan, och på torsdag kan vi ta stora kliv mot CDR titeln. Men som sagt så är det inte hela världen om vi nu skulle åka ut. Ligan och Cl är prio 1.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-22 16:02
Väldigt hypotetiskt, för Pep skulle aldrig göra en sådan sak. Han förhandlar inte med klubbar som redan har en kontraktsbunden tränare. Fast om det var mitt beslut? Jag hade nog kört vidare med Tito, faktiskt.
Barcelona Hetfield
2013-01-22 16:01
Dagens dilemma: Pep bestämmer sig för att han vill återvända till Barcelona och träna laget igen. Låta Pep ta över eller fortsätta med Tito?

Det är en hypotetisk fråga, men en intressant fråga om man föredrar. Det gamla vackra med Pep, eller den nya utvecklingen med Tito.
2013-01-22 15:56
Den 10:e februari spelar Barca lunch-match på Camp Nou mot Getafe. Rosell kan inte längre slingra sig. Gudarna ska veta att han har försökt undvika det länge nog nu. :)
2013-01-22 15:54
Hehe, "en seriös fråga...". Det lät ganska så roligt faktiskt. :D
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-01-22 15:38
: Culé - Messi y Alexis //

"Grabbar, jag har en seriös fråga. Jag tänkte springa in och hälsa på Messi under Sverige - Argentina matchen. Jag kommer självklart bli tagen men vad är konsekvenserna? Böter?"

Skäm inte ut vårt land genom att springa in på plan på det sättet. Det är nog svårt som det är att få hit stjärnlag för våra arrangörer utan att dom skall behöva oroa sig för säkerhets problem också.

Ist för att förstöra för alla andra 9 miljoner här i landet som vill njuta av matchen utan något avbrott från en dåre som springer in på plan så föreslår jag att du tar reda på vilket hotell argentina skall bo. Och där via grindarna eller dylikt försöker få kontakt med Messi. Det va så jag gjorde när Brasilien var på besök på stenungsbaden i stenungsund inför sin match mot chile på ullevi. Då fick jag bland annat en 5 minuter lång pratstund med Kaka och skaka hand med samt autograf av Ronaldinho (som dessvärre inte kunde engelska:/). Robinho va den enda spelaren som inte brydde sig om att ta sig tid för fansen. På 5 dagar skrev han inte 1 enda autograf eller ens vinka till barnen som skrek hans namn, den lilla råttan. Ingen respekt för honom. Kaka därimot vilken gentleman. han stod till och med och bad med en kvinna och hennes barn i nästan 10 minuter. Allt som sägs om den mannen är sant. En större, mer ödmjuk människa får man nog leta efter i fotbollsvärlden.
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2013-01-22 15:35
@Culé - Messi y Alexis:

Jimmy Jump fick 60.000€ i böter när han sprang in mot Real Madrid år 2005 och sparkade bort bollen..
Har för mig att han fick (eller var nära att få) fängelse när han sprang in 2009 och satte en mössa på Federer.

I Eurovision 2010 fick han ca 2000€ i böter och i VM 2010 fick han BARA 300$ i böter när han försökte sätta mössan på pokalen.

Har för mig att jag läst att han sprungit in på någon match relativt nyligen men kan inte minnas vilken det var. (Någon udda liga i alla fall.)

Hurvida det är värt att eventuellt dra på sig ett brottsregister pga något så löjligt är väl upp till dig så kör på om du känner för det.
Bötesbeloppet lär ju inte vara speciellt högt, det är ju Sverige vi talar om, en klapp på axeln och 10 timmar samhällstjänt på sin höjd skulle jag tro.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-22 14:58
Abidal is in last stage of his pre-season. Will get medical green light this week. After that, needs several more weeks to be match-fit [md]
Barcelona YYEA
2013-01-22 14:41
Så springpojken (Alba) har gjort lika många assist som Xavi och Ronaldo den här säsongen.

Barcelona NoGo™
2013-01-22 14:36
Official: David Villa, who had thigh discomfort the past weeks, has been given the medical green light #fcblive

David Villa, who is recovering from thigh discomfort, will be available for the Spanish cup game against Malaga on Thursday #fcblive [sport]

Såjaa!!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-22 14:36
BARCA-més que un club (Barcelona) Riktigt bra nyheter och det behövde vi efter allt som har hänt. Förresten någon mer än jag som tycker att bartra borde få chansen att spela istället för mascherano? Varje gång mascherano spelar så är han typ skyldig till två jävla mål! Han borde spela på mittfältet istället, han skulle nog prestera bättre där.
BARCA-més que un club
2013-01-22 14:30
Eric Abidal, som återhämtar sig efter en levertransplantation sedan förre året förväntas få grönt ljus i den kommande veckan! [ mundodeportivo ]

Bästa nyheten på evigheter så happy äntligen !!!! ABI WE MISS YOU

Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-22 14:29
Culé - Messi y Alexis (Barcelona) Antagligen böter och sen blir du väl avstängd från att komma på andra matcher. Men vad vet jag:P Fast jag föreslår att du inte gör det. Minns att det blev värsta skandalen när Brasilien spelade här för några år sen. Var på plats och såg matchen, flera gånger sprang folk in på planen och det var lite pinsamt för Sveriges del:P Jag såg Ronaldinho då :D
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-01-22 14:22
Barcelona Thiagooo
2013-01-22 13:30
Piques son ska heta Milan Piqué Mebarak för er som vill veta.
Barcelona koeman92
2013-01-22 12:43
Papillon

Fast det behöver väl inte betyda att alla målvakter som är bra med fötterna ska göra samma misstag? Nu vet jag ju precis hur dumt det var att göra så av Valdés eftersom jag var där på plats när han gjorde det. Men att vara bra med fötterna innebär att man är delaktig i spelet och kunna hjälpa laget att skapa nya anfall och att komma ifrån trånga ytor, vilket är A och O för en målvakt i ett spelsystem som Barças, men det var ingen som sa åt honom att börja dribbla och leka Messi i straffområdet, utan det gjorde han av ren och skär dumhet. Men som sagt, detta behöver inte innebära att andra målvakter ska hålla på på samma sätt såvida de inte är tillräckligt dumma för att utsätta laget för sådana risker.
Barcelona papillon
2013-01-22 04:56
[ Xaviesta ]

Javisst är det vackert :-). Men titta på super cupen när valdes tabbade sig. Han blev övermodig eftersom han har så bra fötter. En annan målvakt med "normala fötter" hade bara tjongat upp bollen i ett sånt trängt läge, vilket vore helt rätt. Det misstaget kostade laget en titel. Var det värt det, Nej!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2013-01-22 04:50
Heywood Jablome - Andrés

Dom flesta målvakterna kan ta emot en bakåttpass och passa vidare till nästa back. Valdes har extremt bra fötter, i vissa fall för bra för lagets/hans eget bästa. Tycker inte man ska fokusera så mycket på att nästa målvakt ska ha "bra fötter".

Sen är det inte hela världen om messi eller pedro inte vinner den långa bollen. Det är mycket viktigare att vinna "andra bollen".
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-22 01:51
Papillon Håller inte med dig riktigt. Finns inget vackrare än när Barca väljer att spela sig ur trängda lägen i egen tredjedel, målvakten inkluderad. Jag njuter hellre 99 ggr när det spelet sitter, för att gräma mig den 100:e gången det inte gör det. Jag är medveten om riskfaktorn med detta i, exempelvis, kvart/semi i CL, men jag väljer att se på saken i solsken istället för åskmolnet.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-22 01:50
papillon

Det är väl ganska essentiellt att vi har en bra målvakt med fötterna. Vem ska vinna den längre passningen från målvakten? Messi? Pedro?

Vi behöver en målvakt med bra fötterna då vi oftast kan "pausa" spelet genom att passa tillbaka till målvakten.
Barcelona papillon
2013-01-22 01:25
Många efterlyser en målvakt med bra fötter, varför? Tito håller på att ta bort detta från spelet i år, vilket jag tycker är bra. En målvakt med bra fötter blir ibland övermodig, kolla bara på valdes under peps tid och pinto i cupen. Så trött man blir när målvakten spelar ut bollen mot egna hörnflaggorna till ytterbackarna.

Nu vill jag heller inte ha ett träben till målvakt men man behöver inte överdriva och prioritera en målvakt med bra fötter.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-22 00:21
Koeman92 Jag håller med dig om att det inte räcker med bara fina räddningar utan man ska ha bra fötter också. Men att stå målvakt i Barca är inte samma sak som att stå i ett annat lag. Man har inte så mkt och göra, när man väl får ett skott på sig, ja då kan det bli så att man är "okoncentrerad". Jag kritiserar inte Valdes här utan det skulle vara så för vilken målvakt som helst. Det är inte bara kontringar vi släpper på grund av våra mittbackar. Vi har börjat släppa in många billiga mål där våra backar är åt helvete då de gör så många misstag. Kolla på tex sociedads första och sista mål. Det är helt obegripligt för Mig. Malaga med. Vi måste bli bättre på det speciellt i CL. Sen tycker jag att du är lite hård mot Cortuis. Jag menar han är bara 20 ÅR:P Han kommer bli bättre med tiden och skulle mycket väl kunna vara ett bra val till Valdes i längden.
Barcelona Gio Style
2013-01-22 00:18
Reina till oss, skulle inte gråta floder. Klart att det är ett litet steg neråt men samtidigt är det förståeligt om vi skulle gå efter honom.
Helt ärligt, hur många målvakter som är bättre än Valdes har vi en realistisk chans att värva utan att behöva punga ut en hel förmögenhet på?
Barcelona koeman92
2013-01-21 23:26
Diar Iniesta Shekha

Men så kan du ju inte säga. Våra mittbackar är inte de snabbaste och vi har vid många tillfällen haft problem med snabba anfall (läs Pato, Falcao m.m). Vi har dessutom den här säsongen varit ett av de lag som släppt in mest mål i ligan, hade det inte varit för Messi & co som ständigt räddat oss vet jag inte om vi hade varit där vi är idag. Dessutom är målvaktens jobb i Barça inte bara att rädda bollar, utan även att vara aktivt delaktig i spelet och ha ett bra spel med fötterna. En sådan målvakt är Neuer som jag tror skulle passa perfekt i Barça, men honom är det tyvärr bara att glömma och slutsatsen till anledningen om det kan ni ju dra själva. Dessa målvakter tycker jag att man ska prioritera:

1. Hugo Lloris
2. Marc-André Ter Stegen
3. Igor Akinfeev
4. De Gea
5. Cortois

Dock tycker jag att Cortois ska vara den man prioriterar sist av alla då han är sämst på dykräddningar, sen har han rätt OK reflexer, men förövrigt en mycket överskattad målvakt.
Barcelona Smogen
2013-01-21 23:09
R10 Gaúcho

Nej, jag tror aldrig Bayern släpper Neuer. Det är lite som att vi skulle gjort ett sådant byte för ett år sedan, hade vi aldrig gått med på.
Barcelona Smogen
2013-01-21 23:08
FCB_Messi

Istället för att gnälla kanske du själv antingen kan komma med en diskussion som du själv hellre uppskattar eller helt enkelt ge fan i att läsa här inne ett tag.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-21 22:50
Eftersom Valdes vill lämna och förmodligen vill byta liga under sina sista år som fotbollspelare, tror ni att det kan vara möjligt att Bayern går med på ett målvaktsbyte med Barca + några miljoner (dvs Neuer mot Valdes)?

Valdes hamnar då hos sin gamla tränare Pep i den tyska ligan och avslutar sin karriär där och Neuer påbörjar ett nytt "projekt" hos oss. Oddsen för att detta ska hända är nog extremt små, men tänk om det verkligen sker. Vore inte helt fel för oss.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-21 22:15
Vi får hoppas att Pique mognar till lite och börjar växa upp snart både på plan och utanför plan nu när han ska bli farsa.
Annons: