/spanien/barcelona/forum/7920.aspx/spanien/barcelona/forum/7920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-24 21:13
Stark elva, även om jag inte hade velat se Mascherano och Alves, hade gärna sett Puyol och Montoya där istället. Hursomhelst, mittfält och anfall är såklart i stort sett perfekt, jag hade kunnat tänka mig Villa men Iniesta har varit riktigt bra på vänsterkanten. Hoppas som sagt framförallt vampyren och Messi är på spelhumör idag.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-24 21:11
Inget annat än vinst gäller ikväll! Visserligen så skulle jag inte bli jätteledsen om vi inte tog oss vidare, tycker mest att cupen sliter på våra spelare. Men jag vill att vi tar oss vidare mest för att några spelare ska få lite speltid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-24 21:10
Smogen

Ja man håller tummarna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-24 21:10
enkos

Gör vi? När Barca leder så är det nästan omöjligt att vända och vinna, men har man en ledning kan man hålla ut med bra försvarsspel, vilket vi sett i de två semifinalerna bland annat. Sen slarvar vi ibland vilket gör att vi tappar in kvitteringar, som tex senast mot Málaga. Och mot Sociedad såklart där vi hade otur med utvisningen.

Jag hoppas Barca kan ta fram det spelet vi har blivit vana att se. Messi, Iniesta och Cesc ska vara på spelhumör, Alba ska ta sina löpningar och inga enkla misstag från försvaret samt 100 % vilja och fokus, då tar vi det här.
Barcelona NoGo™
2013-01-24 21:09
Bench Barcelona: Valdes, Adriano, Puyol, Song, Thiago, Alexis, Villa #fcblive

Hoppas att Villa får några minuter!
Barcelona Smogen
Ajdå, hoppas Masken bevisar alla oss belackare inne på forumet fel idag.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
masken från start...
Barcelona Andresito
Bench Barcelona: Valdes, Adriano, Puyol, Song, Thiago, Alexis, Villa
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-24 21:08

Vi kommer få sota för att masken startar glöm inte det.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-24 21:07
Barcelona line-up (official):

Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta #fcblive
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta
Barcelona Andresito
Malaga line-up: Kameni - JesusGamez Demichelis Weligton Eliseu - Joaquin Camacho SebaFernandez Iturra Duda - SantaCruz

Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta
Barcelona LionelMessi#10
Malaga line-up:

Kameni - JesusGamez Demichelis Weligton Eliseu - Joaquin Camacho SebaFernandez Iturra Duda - SantaCruz #fcblive
Barcelona FCB_Messi
2013-01-24 21:06
Vi måste verkligen vinna idag fan . Vill inte förlora !!! Vill inte tänka tanken på en förlust . Jag vet att vi klarar det . Finns ett ordspråk: lita alltid på Messi !
Barcelona Andresito
2013-01-24 21:06
Otroligt taggad, känns som en CL-match som många här har nämnt. Hoppas verkligen att laget är lägger in högsta växeln redan från början.

Visca Barca! Por Tito!
Barcelona enkos
2013-01-24 21:05
Barcelona spelar bäst när man ligger i underläge..
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-24 21:05
Ingen Bounanotte från start för Malaga, men jultomten spelar på topp.

Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-24 21:00
Mina känslor inför matchen är att det kommer bli tufft men att vi vinner! Vi vinner dessutom med ett par mål i skillnad. Jag underskattar absolut inte Malaga utan jag tror på att vårt lag gör det som krävs idag och lite till. Det enda jag hoppas på är att våra spelare är hungriga och går in helhjärtat in i matchen.

Jag vill dessutom att spelarna går mycket på avslut ikväll! Om jag hade varit Tito så hade jag sagt till spelarna att jag inte vill under några omständigheter (om det verkligen inte är ett måste) se några försök på "chippar över målvakten" om vi inte leder med minst två mål. Och inte överdriva med passningarna innanför straffområdet. Spelar vi en bestämd fotboll idag så tror jag att vi vinner med MINST 2 mål.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-24 20:57
Håller med föregående inlägg. Det känns verkligen som en semifinal i Champions League där Barcelona MÅSTE gå till final. Nu är det dock spanska cupen och i semifinal väntar Real Madrid. Lite som en final trots allt.

Hade varit skönt med publiken på Camp Nou en kväll som denna.
Barcelona Bästelona
2013-01-24 20:48
Så länge vi gör ett mer än Malaga så skiter jag i om vi gör 1 eller 100
Barcelona Corazon
2013-01-24 20:38
jag fick mer chealse känslan där det bara nästan blev avacemang
Barcelona Barca007
2013-01-24 20:35
är det bara hos míg de känns lite som inter matchen hemma 2010 där vi måste vinna?
Barcelona Baronen
2013-01-24 20:33
Nervigt värre, matchen närmar sig med oroväckande hög fart.
Nu vill jag se spelarna ta fram karaktär, en rejäl jävla dos karaktär.
Ett misslyckande vore ett fiasko och får ej ske. Spelarna ska spela för Tito, klubben och sin egen rättfärdighet.

Ett nederlag skulle göra mig djupt besviken och ledsen. Det har jag ingen lust med. Jag sätter mitt hopp till Andrès Iniesta.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-01-24 20:15
Grandgoals som gäller ikväll !
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-01-24 19:50
@socccerfan1:

Låter bra!
Barcelona Acrobat
2013-01-24 19:42
Tror också att det blir tufft ikväll! Jag tror dock att Barcelona fixar det här. Det är sällan Barca gör färre än två mål oavsett motstånd och lyckas man göra två mål så måste Malaga också göra två för att få förlängning. Jag tror inte Malaga gör två mål ikväll!
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-24 19:40
Mäktiga Messi Motivera gärna! Varför vill du se denna elva? Syftar främst på att du bänkat Fabregas. Eftersom han har varit kapten i Arsenal tidigare och för att han har en sådan enorm vinnarskalle är han alldeles vital för vårt spel en afton som denna. Kolla bara på trippen förra säsongen från egen tredjedel hela vägen ner till Casillas stolpe med en underbar panna som körsbäret på tårtan. I en avgörande match tycker jag att han ska finnas på plan alltid.
Barcelona Corazon
2013-01-24 19:30
vinner vi idag så tar vi allt... dessvärre har jag en dålig känsla för avancemang
vi gjorde bort oss i första tyvärr.. hoppas jag har fel
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-24 19:29
Vi snackar som att vi med all säkerhet går vidare från den här kvartsfinalen. Vi måste i princip göra en lika bra match som 3-1-segern för ett par veckor sedan, kanske till och med spela bättre då Málaga med Pellegrini i spetsen har fått två matcher på sig att lära sig hur de ska spela mot oss. Den där 3-1-matchen spelade vi otroligt bra i, och de två senaste matcherna har det inte sett lika bra ut. Som jag tidgare varit inne på, ska vi gå vidare behöver vi hungriga spelare på varje position.
Barcelona socccerfan1
2013-01-24 19:14
Och Sevilla spelar första borta
Annons: