/spanien/barcelona/forum/7914.aspx/spanien/barcelona/forum/7914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thiagooo
2013-01-20 15:11
Marti Riverola från start mot Milan just nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 15:09
Barcelonistas

Det är det jag säger, du får tycka Mascherano är sämst men skriv det på ett bra sätt som får forumet att se snyggt ut och kom med vettiga argument. Säger inte att du bidrog till hur forumet såg ut igår men du fattar vad jag menar?
Barcelonistas
2013-01-20 15:05
L.A.M - håller med dig men grejen är att man har stora krav på det här laget. Vi snackar om ett av tidernas bästa klubblag om inte det bästa, då är det klart att man kan kritisera spelare när dom är så usla som Masken var igår

För mig är en spelare som Masken inte värdig att ens sitta på bänken. Alla spelare inklusive dom som inte får spela så mycket måste ha kvalitier för att kunna spela för detta klubblaget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 14:58
Alla får ha en åsikt, men det irriterande är hur allting överdrivs vid varje poängtapp. Inte ens förlust. inte ens oavgjort, till och med ibland när vi vinner är forumet otroligt stökigt. Jag har inga problem med folks olika åsikter men när det bara blir flera sidor med massa one-liners där man bara hatar och vill sälja spelare så känns det helt meningslöst med ett forum. Däremot dagen efter brukar det kunna vara rätt bra diskussioner. Jag föreslår att mods antingen är mycket hårdare vid nästa poängtapp och direkt spärrar folk som inte beter sig, alternativt om det är för mycket jobb att man stänger ner forumet resten av kvällen, vilket såklart inte hade varit något att föredra, det är bättre om folk bara tänker en extra gång innan man skickar ett inlägg, om man bara känner för att skriva av sig hur dåligt allt är kanske man kan vänta lite med att skriva.
Barcelonistas
2013-01-20 14:52
RonaldinhoGaucho! - grejen är att du har säkert följt Barca en längre tid nu men jag tror inte riktigt att du förstår vad fotboll handlar om. Busquets är världens bästa defensiva mittfältare och är en av dom bästa under 2000 talet, och då är han ung och kan utvecklas och bara bli bättre.

Busquets positionsspel är bland det bästa som finns, han släpper bollen alltid på ett tillslag och ser till att vi får ett bra flow i passningsspelet. Så fort han får bollen så sätter han den till Iniesta elr Xavi som då öser på. Ta bort Busquets och du kommer märka en stor skillnad i det defensiva spelet.

Jag förväntar mig inte att Busquets ska dominera offensivt och sätta bollar i krysset, det jobbet har andra spelare i laget.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-01-20 14:50
okej jag ska lägga ner detta nu, och nu när vi kör nästa match så ska jag alltid ha ögonen på busquets, om jag ser det ni ser så tar jag tillbaka allt jag har skrivit, och alla mina inlägg var bara tomma meningslösa rader men har jag rätt så får ni respektera att det finns culés som kan kritisera sina egna spelare och tycka att dom är dåliga utan att bli påhoppad o bli kallad en äcklig maräng eller ett troll
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 14:48
Busquets är en nyckelspelare för både Spanien och Barcelona sedan 3-4 år tillbaka. Han har fått mycket beröm från både Pep och Del Bosque. Han kom med bland de 23 bästa spelarna. Trots det här är han fortfarande underskattad. Han gör ett jobb på planen som är svårt att se när man bara letar efter snygga finter och snygga mål.

Han petade Yaya Touré som 21-åring. Yaya var och är en riktigt bra spelare men folk måste förstå att fotbollen är en lagsport, det handlar inte om att ha de 11 bästa individerna på planen utan om att spelare som passar perfekt med medspelarna och lagets spelmodell, och där passar Sergio som handen i handsken för Barca. I fotboll kan ett lag med ganska dåliga spelare vinna mot ett mycket bättre lag sett till spelarmaterialet om de spelar bättre tillsamans. Yaya är ingen pivote, och i Barca var han bra när han spelade men Busquets passade betydligt bättre i rollen som pivote, och Xavi och Iniesta gick inte att peta som offensiva mittfältare.

Jag skiter i vem som ser Busquets storhet eller inte. RonaldinhoGaucho!, du får ha vilken åsikt du vill men du är medveten om att vi har världens absolut bästa mittfält? Vårt spel går ut på att ha överlägsna mittfältare med grym teknik och samtidigt ett bra positionsspel i defensiven. Vi har spelat gudomligt i fem säsonger nu, vi har haft svackor men de senaste fem åren har vi varit världens mest överlägsna lag. När vi förlorat matcher har det varit för att försvarsspelet svajat eller så har anfallarna inte varit effektiva, men mittfältarna gör alltid sitt jobb och kontrollerar matcherna. Vi har väl knappt förlorat bollinnehavet någon gång under Pep och Tito. Hursomhelst, det är Xavi och Iniesta som får rubrikerna men Busquets gör skitjobbet. De flesta lag har två stycken pivotes som rensar bort bollen så fort de for kontroll över den, Busquets sköter den här extremt svåra rollen ensam samtidigt som han i varje situation och pressat läge tar sig ur läget på ett sätt att det ser så enkelt ut. Busquets är en typisk sådan spelare där det ser enkelt ut men är väldigt svårt det han gör. Det är i offensiven. I defensiven är han ofta ensam på en stor yta mot några motspelare i kontringar, men är expert på att minimera ytan för motståndaren och till slut vinna boll. På det sättet är Busquets komplett, både mentalt där han alltid ligger steget före motståndaren både när vi har bollen och inte har bollen, tekniskt där han kan ta sig ur ett pressat läge och samtidigt lägga fina passningar då och då, och även fysiskt där han springer kopiösa mängder under en match och är starkare än motståndarna i närkamperna, även om han inte så ofta behöver visa det då han ofta bara vinner bollen genom list.
2013-01-20 14:46
@Messi-Barca-10

läs om det du skrev till mig jag citerar
''I många fall till och med viktigare än Messi''
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-01-20 14:40
Xavi: "Man kan förlora matcher eller titlar, men kärleken och stoltheten till Barcelona kan jag aldrig förlora."
Barcelona Naknooo
2013-01-20 14:35
Chelsea - Arsenal med svenska kommentatorer för er som är intresserade.
Sopcast krävs dock.

sop://broker.sopcast.com:3912/139826
Barcelona Messi-Barca-10
2013-01-20 14:31
Det är nog du som inte riktigt hänger med här min vän. Jag skrev aldrig att Busquets ÄR VIKTIGARE än Messi. Jag skrev att han i många fall, i många viktiga matcher så har han varit en av dem viktigaste spelarna på plan och ja många gånger den viktigaste. Du kanske inte märker det men somliga gör det.

Du av alla borde sluta argumentera för jag märker att det inte går att snacka med dig. Så jag ber dig ännu en gång, följ barca lite mer. Analysera deras spel och för en bredare förståelse över hur dem spelar. Inget illa menat men det blir lite jobbigt att disskutera med dig då.
Barcelona älskabarcelona
2013-01-20 14:28
När Oleguer stack så blev jag svin glad då jag tyckte att han spelade bara för att han var Katalan i Barca, men som spelare så var han ur dålig! Sedan kom Busquets och så lite konstig ut i spelet i början och då tänkte jag HERE WE GO AGAIN!! Nu får man stå ut me Busqi under en lång tid tänkte jag . Men så fel man kan ha! Busquets började väldigt fort att imponera mig med sättet han kunde komma ur väldigt trånga situationer som ingen annan spelare i världen . Idag har han vuxit så mycket mer i spelet och hans spelförståelse går fan inte att slå asså ! Inte konstigt att dom kallar han för EL GENIAL i Spanien . Han erbjuder mittfältet oerhört mycket stöd och sättet han kan få andra lag att se ut som att dom springer i onödan är sjukt . Jag KAN INTE TÄNKA MIG !!!! en bättre mittfältare för spelet vi spelar idag , Jag älskar att se Busquets spela fotboll idag . Kan inte förstå hur man kan tveka på honom . Det går alltså bara inte!
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-20 14:28
RonaldinhoGaucho!

Busquets har förnedrat bra spelare med sin teknik och sina kroppsfinter.

När han inte spelar så ser man hur hela mittfältet blir drabbat och alla får springa mycket mer för att ta tillbaka bollen. Med Sergio på plan så står han rätt hela tiden och är den spelare som vinner mest boll i Barca.

Så förstår inte hur man kan säga han är träben osv när du inte har några grunder för det du säger.
2013-01-20 14:22
@Messi-Barca-10:

är du dum i huvet? är busken viktigare än messi?? vem fan skulle göra alla våra mål eller assister som messi gör? messi har gjort 29mål och 8 assister han har alltså legat bakom 37mål, vi har gjort 66mål i ligan så han har legat bakom mer än hälften av dom! vart hade vi varit om man tar bort dom 37målen han har legat bakom? säg inte busken e viktigare än messi det där var bara dumt
Barcelona Messi-Barca-10
2013-01-20 14:17
RonaldinhoGaucho!

Det jag skrev om alves och pique är inte riktit mot dig!!
Barcelona Messi-Barca-10
2013-01-20 14:17
RonaldinhoGaucho!

Det räcker. Snälla. Vad är det du snackar om egentligen? Sånt här gör mig helt ärligt förbannad. Först klagar man på att Pique o Puyol inte räcker till, sedan att alves inte heller är bra och att alexis suger osv osv. Du kan inte jämföra Song med Busquets, you kan jämföra Song med vilken defensiv mitt i världen men inte med busquets. Om du kan något om Barca så ska du veta att Busquets är en av dem viktigaste spelarna på plan! I många fall till och med viktigare än Messi. Varför? Jo för det är han som tar hand om dem ytorna som ingen annan täcker, det är han som för spelet från sin position och stänger/öpnnar ytor till Xavi och Iniesta. Var snäll och lägg ner....

Vad gäller alve soch Pique så spelar dem två killarna faktiskt bra. Tills den här dagen så har nog ingen haft något att klaga över på dem två. Dem kanske inte gör lika mycket som dem gjorde dem två första åren men dem spelar fan ta mig bra! Nämn en spelare som kan ta Alves position!? En spelare som kan göra det Alves gör för laget, jag utmanar er! Skriv en lång reflektion till varför och sedan så avgör vi ifall det finns någon som är bättre än Alves för barca. Detsamma gäller Pique.
2013-01-20 14:14
@Dinho the artist:

jag var 12år när rijkaard kom till barca, troru jag fattade hur man skapade ett konto, tror inte ens jag hade en Email vid den tiden
Barcelona Dinho the artist
2013-01-20 14:14
@RonaldinhoGaucho!:

märkligt då din profil skapades 2009.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-20 14:13
aj fan, det är alltså ännu värre än jag först trodde.

Någon som såg Busquets genomskärare mot Malaga, rätt bra för ett träben som bara kan sidledspassa.
2013-01-20 14:13
nvm mitt inlägg
2013-01-20 14:12
@LionelMessi#10:

snälla skicka inte yputube videor.. isåfall kan jag skicka en video på stefan batan från assyriska och man kmr säga shit han passar perfekt in i Barca, du ska se matchen i helhet klart han gör bra saker man han gör lika många dåliga saker på plan
2013-01-20 14:12
@RonaldinhoGaucho!:

Märkligt då din profil skapades 2009
2013-01-20 14:10
@Diar Iniesta Shekha:

busquets är en sidopassning spelare, han spelar enkelt df säger ni han har bra passningar, messi är den som har bäst passningar efter Xavi va säger du? alla kan ge en ontouch pass till en spelare som är 3meter ifrån dig och är helt fri i mitten när motståndarlaget har 11spelare i sitt straffområde
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-01-20 14:07
@SoN_Un:

Jo det är ju klart att man uppskattar allt han har gjort och det går inte att säga annat än att han världens överlägset bästa spelare. Men den perioden innan 2-2 målet och även perioden efter det, så var det inte så att han mest joggade runt, utan t.o.m. p r o m e n e r a d e på plan. Det blir inte bara jobbigare för dom andra att springa åt honom utan samtidigt sänker det moralen när lagets stjärna inte visar hjärta. Visst behöver han inte offra sönder sig när vi har +2 måls-ledning, men i en tät match så är sånt avgörande. Om han nu fått order om att hålla tillbaka så var han inte rätt man för matchen igår, då vi behövde 11 krigare på plan för att hålla emot ett övertänt la Real.

Sen får man självklart även ta hänsyn till Leos kapacitet om man funderar på ett byte, men även om han vissa dagar kan göra bort ett helt lag så lyckades han ju inte ens avancera metern framåt igår utan att tappa boll och bidrog även med många passningar som gick fel.

Jag kan förstå att de tar lite lättare på ligan med ett försprång så här stort, men det är många fans som gjort att Blaugrauna är där de är idag för att inte nämna att de hade chansen att gå obesegrade denna säsong.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-20 14:07
: RonaldinhoGaucho!

Se mål,passningar,tacklingar och blicken för spelet.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-20 14:06
RonaldinhoGaucho!
Nu ska jag ta och berätta lite för dig om varför Segio Busquets är given i startelvan. Ngt jag inte borde egentligen men det verkar som att du har missat mkt.

Hur kan du påstå att Song har bättre passningar än Busquets? Hur kan Busquets vara ett träben? Det finns bara två spelare i laget som har bättre pssningspel än Busquets och det är Xavi och Iniesta (no shit). Busquets är världens kanske bästa spelare på one-toch spel. Han är som en vägg, passa honom du får bollen tillbaka. Han är en av världens mest smartaste spelare på denna planet och hans positionspel är något utöver det vanliga.

Tex Malagas första mål på Camp Nou när Thiago blir pressad , där hade Busquets passat tillbaka på en toch oavsett om han hade 10 spelare eller 5 spelare i ryggen, så skicklig är han. Han spelar så enkelt, tror du verkligen att Xavi och Iniesta hade kunnat ha så mkt frihet om inte Busquets gjort så mycket "skitjobb".

Barcelona brukar sällan förlora med Busquets på plan. Varför tror du att Pep Guardiola gilla honom så mkt? Jo han spelade mkt rakare och enklare till skillnad från Yaya Toure.
2013-01-20 14:05
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

jag har följt laget sedan rijkaard kom vaddå 3år, jag hade inte alltid tid med att kolla på matcherna men jag följde alltid laget via svenskafans men nu när man har mer tid så följer jag laget via varje match nu i 3års tid
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-20 14:01
Snacka om att inte förstå lagets spelidé och spelarnas roller, särskilt efter att precis meddelat att man följt laget i tre år.

Det här blir bara roligare och roligare!
2013-01-20 13:59
@SoN_Un:

om vi vinner CL eller när vi vunnit ligan så vet jag att pedrito och pique inte kmr ha nån förtjänst alls, busquets är en 50/50 där, som ja sa när vi är pressade så syns han inte ens
2013-01-20 13:57
@LionelMessi#10:

han besitter ingen känsla alls, vi såg hans avslut mot Chelsea och madrid, raketer som flög ut från arnenan, och inläggen han försökte slå igår va knas, till o med jag har bättre känsla i fötterna än vad han har, jag kan hålla med om att han har ett bra blick för spelet och tycker yterna bra men han kommer alltid in i duellerna sent och klumpigt som ger motståndarna frisparkar och han bidrar ingenting till vårt offensiva spel
Annons: