/spanien/barcelona/forum/7911.aspx/spanien/barcelona/forum/7911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-01-26 02:47
Mandrills ska inte böla över att de saknar spelare till el clasico. Jag minns att vi saknade hela vår ordinarie backlinje mot dem i liga clasicon.

För det andra minns ni när Villa gjorde det där vackra målet på casillas i förra super cupen den som vi vann? I första mötet mönstrade Pep en elva med Thiago och många andra spelare som inte var ordinarie. Messi spydde till och med efter matchen på grund av att han inte var vältränad. Ändå spelade han för denna vackra klubb som han älskar mer än något annat.
Fais
2013-01-26 01:33
Cules!

Är någon av er som har hittat bra hghtlights från matchen igår?

Jag hittar inga.
Konstigt.

Madrid gänget på svenska fans är roliga. Jag skrattar alltid och undrar hur gamla är de? Hur orkar de ljuga så mycket för varandra?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-26 01:29
Haha sköna ni är. Fett kul natthumor. Bona nit cules.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-01-26 01:15
Madridistas kan vara riktigt roliga. Jag har sagt detta förr men jag säger det igen då det är värt att nämnas:

Valdes är skit för att han har ett lag framför sig som aldrig tillåter motståndarna anfalla, backlinjen är skit för att de har ett bra mittfält framför sig. Mittfältarna är skit för att, ja ingen vet, de är bara skit. Busquets är överskattad som inte tillför något, Xavi är överskattad som bara passar runt, Iniesta är överskattad för att han inte kommer med i statistiken. Juste ja, världens bästa spelare är Cristiano inte Messi för han är beroende av dessa överskattade spelare.. Alla är överskattade och förlitar sig på sitt spelsystem, vår tiki taka, som är hur tråkig som helst att se på.

Facit på alla överskattade spelare och spelsystem i vårt lag: 2 CL, 3 liga, 2 cuper och stort bidragande till Spaniens 2 EM och Vm guld de senaste 4 åren.

Edit: så resonerar maränger, inte jag. :)
Barcelona B-Guden
2013-01-26 01:01
@Grimaldo:

I deras värld är Busquet Xavi och Iniesta dåliga, i andras ögon världens bästa mittfält.
Det finns en anledning till varför Barcelona och Spanien har världens bästa mittfält, och det är inte Xabi Alonso.

Det finns även en anledning till varför Iniesta kom 3a i Balon d dor, Blev utsedd till världens bästa Playmaker utsedd till EMs bästa spelare, Men dom där icke fotbolls kunniga statistiks letarna får tro och säga vad dom vill.

Iniesta gjorde ett poäng i EM men låg bakom alla utom 1 av målen till Spanien men det står ju inte i nån statistik därför var Iniesta dålig under EM.

Jag skrattar bara åt dom snälla låt dom snacka jag säger bara.
EM VM EM GULD 3 La liga segrar 2 Champions League Guld.
Med Busquet Iniesta och Xavi som mittfältare, där mittfältet varit starkast i både Spanien och Barca
Barcelona petersays
2013-01-26 00:57
"Jag blir så trött på Real Madrid som tror att pengar och förvärv är lösningen på ALLA problem. "

Tycker fortfarande man borde skrota januarifönstret. Värvningar under säsong gynnar endast de mer bemedlade klubbarna - som kan rädda en hitintills dålig säsong genom att splasha cash på nya spelare.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-26 00:56

Grimaldo

Gubben det är bara att vänja sig vid deras tomma ord och deras arroganta attityd.

Vi som följer Barca och kan nog tala för 90 % utav oss är inte ens säkra på att vi kommer vinna CL då vi redan avgjort Ligan och kan gå in i CL matcherna med mer lugn så ser vi oss som en utav de stora favoriterna.

Men en säsong när man ligger 15 p efter i ligan och på 3.de plats och inte övertygat en enda match förutom 45 bra minuter mot Valencia så är man oavsett mer än säker på att man utan tvekan tar hem CL.

Prata med en United supporter så säger dom flesta att man hoppas på det bästa, och prata med vilken supporter du än vill från vilket lag du vill så kommer du aldrig någonsin möta mer spydiga,arroganta och kaxigare fans än Madridfansen.

Jag har blivit ovän med 3 st nära vänner för att dom överdriver, och då pratar vi om 22-24 åriga grabbar.

Dom kan säga att Arbeloa är bättre än Alves och Iniesta överskattad gör ingenting men Özil är bättre för han gör mer poäng.

Mer enögda och insnöade fans finns inte på denna planet.

Dom dansade och hade skit skoj när dom gjorde 2-2 senast på Camp Nou men nu idag dom bölar för att Ramos,Pepe,Marcelo,Di maria och Casillas missar matchen mot Barca.

Då vet dom hur det känns att spela men en reserv backlinje som vi gjorde i 2-2 matchen.

Och denna gången hoppas jag att Messi, Iniesta och Xavi ser till så att vi dansar hela säsongen ut.

Och vad händer efter all deras snack om dom står utan en titel i maj?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-26 00:55
Grimaldo

Såg också det inlägget tidigare, fick mig ett gott skratt. Haha han/hon borde nog kolla på riktig fotboll för att förstå och inte "lära" sig dessa saker från facebooksidan "troll football". Uefalona liksom?

Han/hon jämför först våra backar med deras, efter endast två matcher där de har spelat två helt olika matcher mot två lag som har två helt olika spelstilar och på så sätt med hjälp av slutresultatet kommit fram till att deras backar är "bättre". (Komedi)

- Valdes extremt låg nivå? Behövs det ens sägas något?

- Han skriver sedan "Alba? Vi har marcelo". Säger mig ingenting. Man kan inte jämföra Alba som har världens hästkondition med någon som har en kulmage.

- Hur kan "alves vara definitivt sämst" när han blir uttagen till världselvan?

- Iniesta överskattad??!!! Snarare underskattad! Folket kollar endast på slutresultatet av matcherna och missar hela matchbilden. Iniesta är fotbollens Beethoven! Leendet drar sig mot öronen när man ser honom spela.

- Han/hon skriver "F*** Busquets" då han inte ens kunde komma med konstruktiv kritik.

- "Ronaldo för dvärgen alla dagar i veckan". Konstigt då Ronaldo endast har fått stå vid sidan av Messi i 4 år och applåderat honom varje gång han vinner ett pris.

- Di Maria jämförelsen är ganska rolig faktiskt. Notera "KANSKE" haha!

Varför vara orolig? Kanske för att vi inte endast har förlorat en match denna säsong? Kan nog komma på tusen andra orsaker till.
Barcelona Grimaldo
2013-01-26 00:34
Förlåt för att jag klistrar in ett inlägg från puertan... Vet att man enligt reglerna inte får göra det... Jag förstår om jag blir avstängd. MEN det här måste folket se hur korkade vissa folk från Puertan är!!!

"Glöm inte att Albiol och Varane i mittlåset fortfarande är bättre än Piqué och Puyol för Uefalona. Vi släppte in 1 mål på 2 matcher med dessa två medan Uefalona släppte in 4 med nästan hela sin ordinarie backlinje.

Även om Casillas är skadad så är Adan inte långt ifån Valdés, även om den senare repat upp sig lite på sistone. Detta är inte så konstigt eftersom Valdés konstant står i mål, medan Adan värmer bänken. Får han komma upp i matchform så kanske han kommer upp i Valdés extremt låga nivå, vem vet?

Alba? Vi har Marcelo.
Alves är sämst defensivt och jävligt ojämn medan Arbeloa alltid spelar stabilt och sällan gör bort sig fastän han håller en lägre genomsnittsnivå. Skulle välja Arbeloa alla dagar i veckan i ett toppmöte. Man kan inte riskera att en försvarare gör bort sig.

Mittfältet? Haha, Iniesta är så sjukt överskattad. Hur många assists stod han för förra säsongen? 7-8? Özil? 15-20? Alonso har inte varit sig själv i år, men f*** Busquets.

Xavi? Avdankad som få. Khedira har varit ett monster på sistone.

Ronaldo före dvärgen alla dagar i vecka.
Benzema är överlägsen Pedro.

Fabregas kanske är bättre än di Marias ersättare, okej...

SÅ JAG UNDRAR HUR FAN KAN NI VARA OROLIGA? Är ni medgångare som piper så fort världens största klubb gör en lite sämre prestation? Kom ihåg att vi är bättre fram till Maj eftersom vi tills dess fortfarande är ligamästare och då ska Uefalona respektera oss för det."

Iniesta överskattad??? Allow me to laugh.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-26 00:03
Enkos

Ramos, Coentrao, Di maria, Pepe (skadad), Iker (skadad).
Någon får gärna fylla ut om jag har missat något
Barcelona enkos
2013-01-25 23:54
Vilka spelare i Real är avstängda och skadade som missar Barca på onsdag?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-25 23:34
Så komiskt att Real tror att lösningen på alla svårigheter är att köpa in en ny spelare. Nyligen bänkade Mou Casillas för Adan då han tyckte att han var bättre, och nu när han skadar sig vill han ha in en ny målvakt. (wtf?!) Hade inte förvånat mig om Diego Lopez fick vara med i startelvan.
Det är därför det är sådan skillnad mellan Barcelona och andra lag. I vårt lag prioriteras inte "stjärnstatus" utan kemi! Man bygger upp kemin i flera år, det är därför vi är såpass samspelta. Sedan utvecklar vi dom till stjärnor/legender/aliens, ja kalla dom va ni vill!

Diego Lopez har dock spelat i Real tidigare, men hur bra kemi tror du att han kommer ha med backarna? Tvekar på att backarna och Lopez kommer vara samspelta, vilket kan skapa mycket problem i många olika spelscenarion. Jag själv tror och tycker att kemin mellan backlinjen och målvakten spelar väldigt stor roll i matcher. Tror jag att det här är till vår och Uniteds fördel? Absolut!

Jag tror dessutom att Mourinho kommer krascha RM innan han hinner lämna. Vad händer när Iker kommer tillbaka? Ska Casillas bli andra målvakt eller ska Adan inse att han blivit behandlad som skit då Mou endast "använde" honom för att gå emot klubben? Det kommer förmodligen bli många heta diskussioner om någon månad, men jag kan dock vara helt ute och cyklar med.

Så tråkigt att det hände just Iker, han är den killen som har min största respekt i RM (även om han sågat oss ett par gånger haha). Anims Iker!
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-25 23:19
värva en målvakt enbart för att han ska konkurrera med ANDRAMÅLVAKTEN under TVÅ månader? ja, det är ju värt... fattar inte varför de tar in han till 2017 om det stämmer. då får ju uppenbarligen Adan lämna snart eller så är det en markering mot Ikers ultimatum som Marca skrev om. En värvning av Iker när Valdes drar? ;) Han gillar ju många Barcalirare och verkar inte stå bakom portugiserna...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-25 23:00
Gubbar, varför klagar vissa på värvningen av Lopez? Iker verkar vara inne på en långtidsskada och Adan är ju då helt ensam. Klart som fan ska man då värva en målvakt som kan konkurrera med Adan, eller?

Måste bara säga vad det var under Malaga matchen som fick mig att inse att detta år blir vår o ingen annans. Piqueeee, o hans närvaro i "fel" straffområde gång på gång. Hans mottagning precis innan avslutningen är från en annan tid o planet. Grande Pique y VILANOVA
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-25 23:00
Låt dom köpa Diego Lopez, dom är inte som Barcelona som snackar om att köpa förstärkning till en lagdel men inget händer på flera år. Tror inte vi hade klagat om Valdes skadades och vi tog in Guita(?) på lån.
Barcelona zigazaga
2013-01-25 22:56
Har inte Diego Lopez vaktat målet för marängerna förrut? Vilket fall som helst, så tror jag inte att han kommer att stå, utan det blir Adan ändå.
Barcelona socccerfan1
2013-01-25 22:49
Dem måste ju ha 2 bra målvakter?!

Är inte alls konstigt med tanken på att Iker är borta ett bra tag, smart drag och såklart att man måste agera snabbt..

Fråga är hur bra är Lopez? Killen har inte varit mellan stolparna på ett tag.. Men vi får väl se snart :)

längtar tills på onsdag! redan fixat ihop ett gott gäng kompisar att se den med!

Visca Barca!
Jeffson
2013-01-25 22:45
Varför hade man Adan som reservmålvakt om han nu inte duger som reservmålvakt? Det verkar bara som att han dög som pjäs i mourinhos sjuka och högst egocentriska maktspel.

Men men...Jag håller på Barcelona och är ytterst lycklig över detta. Inte bara för att det går sjukt bra och har gjort det de senaste åren utan mer för att det finns en fin filosofi vad gäller att satsa på egna spelare, det finns en respekt gentemot de spelare som representerar klubben, vi slipper att ha att göra med narcissister som "utmanar" sin egna publik och gör sej ovän med klubben legender, laget spelar den typ av fotboll som tilltalar mej mest och även rent politiskt känns det gött, det hade liksom varit pinsamt att erkänna att man höll på en fascistklubb.

Och inget av detta hade jag någon aning om när jag 13-14 år gammal valde att heja på Barcelona bara för att Kluivert (av alla spelare) gick till Barcelona. Med den anledningen av lagval så hade man likaväl kunnat sitta och gråta ut i puertan nu, därför är jag väldigt lycklig!
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-25 22:37
Bara jag som tycker att Casillas skadade sig lite väl plötsligt? Bara jag som tycker att Lopez blev klar lite väl snabbt? Bara jag som inte blev förvånad över att Bayern-Pep affären var klar redan innan jul?
Barcelona FCB_Messi
2013-01-25 22:35
Lopez har skrivit på för Madrid till 2017. Med andra ord är det inget lån . Så vad händer nästa säsong ? Säljer dom sin första målvakt Adan ?
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-25 22:24
fy fan vad patetiskt att KÖPA en målvakt bara för att förstavalet är borta i 60 dagar.

Mourinho bajsar ju i Adáns ansikte i och med det köpet.

Jag blir så trött på Real Madrid som tror att pengar och förvärv är lösningen på ALLA problem.
Barcelona Hetfield
2013-01-25 22:20
Igår när jag satt och kollade på matchen så var det en spelare som stack ut, det var Xavi. Är det bara jag som tycker att han har blivit lite bortglömd?

Jag har aldrig sett en smartare spelare i hela mitt liv, hans rörelser och sätt att styra tempot är så vackert att titta på. Jag tror inte att vi kan uppskatta Xavi fullt ut förrän han lägger skorna på hyllan. Han är den överlägset bästa mittfältaren jag har sett, jag kan inte ens tänka mig Barcelona utan Xavis underbara spel.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-25 21:50
L.A.M Nr 10 Jag tror att Montoya och Adriano går före Alves from nästa säsong. Jag är inte så orolig för honom, men Bartra däremot.. jag får inte ihop den ekvationen riktigt. Hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte se varför han inte har fått chansen i år när det funnits så otaligt många tillfällen man kunnat starta med honom. Jag köper inte det här obligatoriska diplomatiska snacket om att han måste "skyddas" , han gjorde en så otroligt bra försäsong att jag trodde han skulle vara gjuten som tredjeval på mittbacken. Om vi ska leta efter farorna med vårt spelsystem så är ju mittbackspositionen epicentrum. Vi är otroligt sårbara för kontringar vilket ställer kusliga krav på våra mittbackar. Därför tror jag att även om Bartra känns som det naturliga valet efter Pique och Puyol, så vill Tito hellre köra med spelare som är vana vid hetluften, stora och viktiga matcher, därav Mascherano, Song osv. Det i samband med Barcelonas envishet att skola om andra utespelare till backar (stoichkov som ytterback försökte dom med en gång i tiden!) gör att Bartra inte får vara med och leka. En sista möjliga förklaring kan vara att man avvaktar tills Puyol verkligen kastar in handduken och sedan köper in den världsback många suktar efter. Men personligen hade jag velat se Bartra spelas in med övriga ungdomar redan denna säsong i den nya vågen av Barcaspelare som ska utgöra kärnan i framtiden. Nu får vi helt enkelt leva och se vad som händer längre fram.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-25 21:42
Det ska bli intressant och se vem Mourinho ställer upp med mot oss. En Diego Lopez som varit petad under hösten och som ska kastas in rakt i El Clasico och Mot United eller Adan som är bättre än Casillias?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 21:35
Casillas ser ut att vara borta ganska länge ändå. Verkar vara en allvarlig skada i fingret, fast handen är ju en av de viktigaste kroppsdelarna för målvakten så även en liten skada kan göra att man inte kan spela. Annars är det typiskt Real och Mourinho att vilja han ännu en målvakt i det här läget. Kommer aldrig glömma säsongen 10/11 då Mourinho ville ha en tredjeanfallare trots att man redan hade två duktiga strikers i Benzema och Higuaín. Adebayor anlände och det slutade med att ingen av anfallarna startade mot oss i CL-semin. Mourinho alltså, han har fått så mycket av vad han pekat på i Real men ligger i nuläget på en tredjeplats och har närmare till soptunnan Getafe på 11:e plats än till Barca på 1:a plats.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-25 21:25
Lopez på lån då eller? Fan, ville ju ha Adan eller vad han heter mot oss!
Barcelona Abbe.
2013-01-25 21:23
Marca skriver att Diego Lopez är på gång till Real Madrid. Klubbarna ska vara överens om en övergångssumma. Casillas blir tredjekeeper nu alltså? :-).
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-25 20:58
Förresten lyckades någon hitta Highlights med Hudson?:-)
Barcelona Federer
2013-01-25 20:31
Åh vad iskallt..
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 20:02
Xaviesta

Inför säsongen kändes Adriano som backup till Alba men han har även i år spelat bättre som högerback. Tidigare var han inte så bra där men nu har han exploderat. Han fpr möjligheten att vika in och avlossa sitt monsterskott vilket han gjort mål på ett par gånger i år. När Alba spelar så mycket så behövs det egentligen ingen backup, även om vi har Adriano i fall något skulle hända Alba. På högerkanten har vi däremot roterat betydligt mer, själv skulle jag vilja se Montoya få ännu mer speltid, men jag antar att hans tid kommer.
Annons: