/spanien/barcelona/forum/791.aspx/spanien/barcelona/forum/791.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2016-04-25 23:02
[QUOTE=Davids3]Vem är det egentligen som står bredvid Yaya och valdes ?! Noll minne av hans utseende. [/QUOTE] Lilian Thuram. En av världens mest framgångsrika försvarare senaste 20 åren.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-04-25 23:02
@Davids3:

Thuram.
Barcelona Davids3
2016-04-25 22:59
Vem är det egentligen som står bredvid Yaya och valdes ?!
Noll minne av hans utseende.
Barcelona Barca4life98
2016-04-25 22:26
enkos Dra åt helvete med dina jävla påhopp. Var det inte du som skrev "lär dig att folk tänker olika" eller något sånt? Ja, jag tycker att Pochettino är bra. Du om någon ska fan inte snacka. Tar ut titeln 3 månader innan säsongen är slut. Ödmjukhet är något du borde lära dig. Man skulle kunna tro att du är en Madridista med dina fasoner. Dubbelmoral definierar dig bäst. "En bra säsong"? vad hade Luis Enrique gjort innan han kom? Vem vill du ha om Luis Enrique väljer att lämna?
Barcelona enkos
2016-04-25 22:00
@Barca4life98:
Ville du också ha Evertons tränare Martinez för att det gick bra för Everton förra eller förföra året? Och Coeman också? Vet i alla fall att folk här ville ha de två som Barca tränare eftersom det gick bra för deras lag, men ingen nämner de alls sista tiden. Kanske är det för tidigt att hylla folk efter bara en säsong? !
Barcelona Kröjff
2016-04-25 21:58
@Barcelonistas:
Barcelonistas 1970 var inte bara året när din Arnold blev Mr Olympia för första gången och därtill den yngste någonsin. Det var också året då Pelé blev världsmästare för tredje gången. Så jag är ledsen att behöva påpeka det. Men utifrån ditt förda resonemang med en riktig Real Madrid - supporter till kompis , om vilken klubb som är att se som den största genom alla tider och med Arnold Schwarzenegger som argument, så är väl även en viss Pelé världens främste fotbollspelare av samma skäl som skänker skrotlyftaren Schwarzenegger så´n status? Du framhåller att dagens kroppsbyggare visserligen är betydligt större vad gäller muskelvolym och allt annat som räknas när bodybuilders poserar på podiet inför kroppsfixerade domare och en storögd publik. Men att dom ändå hamnar helt i skuggan av Arnold Schwarzenegger, eftersom han ju var först med att vara störst och personligen satte "sporten" ifråga på kartan, i kraft av dessa i sammanhanget smått "förhistoriska" omständigheter. Men med det resonemanget så är och förblir väl den bespottade brassen Pelé också den störste fotbollsspelaren genom alla tider? För di Stefano, Maradona och Messi m fl i alla ära, så var det ändå Edson Arantes do Nascimento som under sitt artistnamn Pelé, satte ribban så högt att hans signatur inte bara blev troféer i autografblock utan också återfanns i feta sponsorkontrakt. Brassen var kort sagt megastjärna innan ens begreppet blev myntat. Men denna min invändning mot din argumentation, behöver du ju inte nämna för din polare. Det räcker ju gott och väl med att du ogenerat går ut offentligt på forumet, med att du håller på Manchester City i morgon. Det gör för övrigt jag med (om än ganska så motvilligt eftersom laget klassas som "engelskt"). Hur som helst: Hasta la vista, baby!
Barcelona Vampíro
2016-04-25 21:48
[QUOTE=Barca4life98]Ska vi ha in någon ny tränare så ska det vara Pochettino. Tottenham spelar grymt fin fotboll, med högt tempo. [/QUOTE] Du menar samma Pochettino som spelat i Espanyol i 10 år och varit tränare i klubben?
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-25 21:43
Lägg krutet på att få bort Ardan och Rakitic istället, medans marknadsvärdet är något sånär bra. Annars får vi snart skänka bort dem och dem är inte tillräckligt bra för att spela i Barca.
Barcelona Gio Style
2016-04-25 21:25
@Liunil Masse:

Haha det är så jäkla sjukt för jag har verkligen världens sämsta närminne, eller ja minne över huvudtaget.
Men nåt sånt här glömmer man inte bort i första läget :)

Sjukt att vissa svalde det med hull och hår bara för att han sa så.
Barcelona Barca4life98
2016-04-25 21:24
Ska vi ha in någon ny tränare så ska det vara Pochettino. Tottenham spelar grymt fin fotboll, med högt tempo.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-25 21:22
Enkos - svårt och säga det är inte samma Yaya för några år sen. Ett avbräck är det men jag tror City kan klara de utan Yaya också. Dom måste jobba som en enhet.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-25 21:20
Liunil Masse - stämmer det du säger vi är den klubben med mest titlar av alla. Även där har vi ännu en faktor till vrf vi är historiens största och bästa klubb.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-25 21:20
[QUOTE=Gio Style]Reymar Rätta mig DIREKT om jag har fel men föddes inte den historien ur Hasse Backes mun under en Viasat studio? Bra källa isf hahaha! [/QUOTE] Jag kommer ihåg det som om det var igår. Det var under fotbollskanalens "superlive". Blev faktiskt irriterad när jag hörde honom vräka ur sig detta. Liksom, vad fan vet han?! Haha.
Barcelona Gio Style
2016-04-25 21:16
Reymar

Rätta mig DIREKT om jag har fel men föddes inte den historien ur Hasse Backes mun under en Viasat studio?
Bra källa isf hahaha!
Barcelona enkos
2016-04-25 20:57
Om Ravanelli får som han vill så får vi glömma Pogba för kanske alltid. Han vill nämligen att Juve behåller honom tills Juve vinner CL och inte ens accepterar bud på 100 miljoner euro.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-25 20:55
@enkos:

Varit bänkad på sistone av Fernando & Fernandinho, så sett till dagsform är det inte det största avbräcket de kunde ha. Kompany är dock 100% vilket är väldigt viktigt för City.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-25 20:47
@Barcelonistas:

Grymt inlägg! Håller med, men du la väl också till att vi är klubben med mest titlar av alla Europeiska klubbar, klubben med mest spanska titlar samt klubben med mest internationella titlar i världen ;)
Barcelona enkos
2016-04-25 20:46
@Barcelonistas:

Yaya Toure är skadad och missar matchen imorgon. bra eller dåligt ?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-25 19:57
Här om dagen hade jag en diskussion med en polare som är en Real Madrid supporter. Diskussionen handlade om vilket klubblag som är det bästa och största genom tiderna och vad är det för olika faktorer då man ska ta med när man ska avgöra vem som är bäst och störst? Min polare som är Real supporter hävdade ( inte alls oväntat) att Real Madrid är historiens största klubb för att dom vunnit flest Cl titlar vilket på pappret kanske stämmer att dom gjort men som ni vet så är jag väldigt tveksam till deras vinster på 50 talet mycket tack vare Franco osv.

Men det var ju inte mitt svar till honom utan jag tog då fram ett exempel inom sporten Bodybuilding. Innan Arnolds tid så var sporten Bodybuilding väldigt liten fram tills Arnold han själv kom in och verkligen satte Bodybuilding på karten och höjde sporten på 70 talet där han även var väldigt framgångsrik och vann massa titlar. Kollar vi Bodybuilding idag så finns det herrar som Kai Greene,Phil Heath, Dennis Wolf osv som har större mått överallt vad gäller muskler. En Bodybuilder som tex Roonie Coleman har tom vunnit fler titlar än Arnold och ska man gå på allt det jag tog upp nu så ska dom då vara både större och bättre än vad Arnold var. Men ingen av dom herrarna som jag tog upp är ens i närheten av Arnold, vi snackar Arnold Schwarznegger som satte sin hela bodybuilden på kartan och satte stor prägel på hela sporten som ingen av dom ens är i närheten av.

Låt oss ta Barcelona som under dream team eran på 90 talet förutom att vara sjukt jävla framgångsrika satte prägel på fotbollen med en fotboll som var unik. Jag såg aldrig den eran men jag har fått uppleva Ronaldinho eran även det laget satte sin prägel på fotbollsvärlden där alla snackade om Joga Bonito fotbollen. Elr Pep Guardiola eran som inte bara revolutionerade fotbollen men som också satte enorm prägel han kom med ett spel som fick alla att bli chockade. Just sådana error har Barca haft massor av, och just den auran är Real inte och kmr aldrig ens att va närheten av.Real Madrid har aldrig varit viktig för fotbollen dom har aldrig revolutionerat den med ett unikt och fantastiskt spel. Kollar vi på deras Cl vinster från 98-2002 så har dom varit så bra som dom är idag dom har vunnit på ett liknande sätt alla dom åren där dom slutat 4 elr 5 i ligan för att sen gå vinna turneringen utan att imponera elr sätta speciellt stor prägel på fotbollen. Barca däremot har alltid satt större avtryck på fotbollen än vad Real gjort just därför kmr Barcas olika monsterlag genom historien alltid bli ihågkomna bland människor för vad dom gav fotbollen samt vad dom presterade.

Just därför är Barcelona den största och bästa klubben genom tiderna enligt mig och Arnold den största och bästa bodybuildern genom tiderna för mig!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-25 19:08
I mon är jag City supporter kmr heja på dom hela kvällen. Come on City!
Barcelona Kröjff
2016-04-25 18:37
LeoMessi berör en öm punkt och vi är nog flera som känner oss "utpekade" än Enkos. Tyvärr tror jag dock att anledningen till att intressanta inlägg allt oftare lyser med sin frånvaro forumet, är att FC Barcelonas sätt att spela fotboll,har gått ifrån att vara baserat på en grundläggande ideologi som gav upphov till inspirerade analyser och delvis nya infallsvinklar, till att tyvärr alltmer handla om individuella prestationer i dess ställe.

Och då bli dessvärre diskussionerna därefter. För det som LeoMessi skriver angående kvaliteten på inläggen härinne, kan också utan större ansträngning översättas till Barcas sätt att spela fotboll under dom senaste säsongerna. Vi vet ju av lång erfarenhet vad vår klubb förmår. Men får allt mer sällan se dom få ut sitt bästa som LAG betraktat.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-25 18:34
Vinner du med 0-8 så spelar de ingen roll om Depor hade gjort 1 elr 2 mål... Barca var för bra för stunden.
Barcelona Reymar
2016-04-25 18:21
Kröjjf

Precis som jag skrev så kunde Messi släppt till Suarez och haft en komfortabel ledning men icke och Depor kontrar med att skapa två heta målchanser som borde resulterat i mål och vi hade haft en helt annan matchbild men vi vann med 8-0..

Intressant men också lite skrämmande att du kopierar något som jag skrivit under stundens hetta för vi har väl alla vräkt ut oss något opassande under en match undantaget dig något som du stolt hänvisar till..
Barcelona the cameroonians
2016-04-25 18:11
[QUOTE=Heisenberg]the cameroonians Finns det något som pekar på att de faktiskt skulle avgå om de översteg EBITDA? De har ju kommit undan med allt möjligt skit hittills så vad är väl ännu en grej. [/QUOTE] Det var de själva som under 2013 införde regeln, artikel 67, som innebär att skulden inte får vara mer än 2 ggr högre än vinsten före amortering och räntor, dvs EBITDA. Rosell sa då att det var för att medlemmarna bättre skulle ha koll på direktörerna och undvika ekonomiskt slarv. Om denna nivå bryts, vilket den gjorde i somras (2,74 ggr) så har ledningen 2 år på sig att ordna så att nivån åter är på mindre än 2 ggr. Skulle man nu misslyckas igen är risken stor att det blir likadant även nästa säsong eftersom Espai Barça drar igång på riktigt med stor inverkan på skuldnivån. Däremot kommer denna ledning aldrig att självmant avgå, det kommer krävas att medlemmarna står upp. Dessvärre röstade ju 26.000 socis för Bartomeu, så inte skulle det förvåna mig om han blir räddad än en gång. För samtidigt har samma ledning höjt den procentsats medlemmar som måste samlas in för att få till en förteoendeomröstning....
Barcelona Liunil Masse
2016-04-25 17:57
Barcelona plan to offer Luis Suarez a salary increase. Messi, Neymar and Busquets are priorities. Suarez deal ends June 2019 [sport] Busquets är bör få högre lön men inte resten. Se till att förstärka truppen istället, herregud....
Barcelona Heisenberg
2016-04-25 17:51
the cameroonians

Finns det något som pekar på att de faktiskt skulle avgå om de översteg EBITDA? De har ju kommit undan med allt möjligt skit hittills så vad är väl ännu en grej.
Barcelona neymar JR
2016-04-25 17:36
PS; busken är den ende som förtjänar högre lön.
Barcelona neymar JR
2016-04-25 17:34
Lennyromario Förstår inte det heller, Messi kontrakt skall förbättras ytterligare en gång. Det snackas om att suarez ska få bättre med, neymar ska få bättre. Nej lägg undan alla dom förhandlingarna, det räcker någon gång fan. Räcker inte bonusarna dom får vid varje titel vinst?!?!? Spelare är giriga, tyvärr så gäller det våra spelare med.
Barcelona the cameroonians
2016-04-25 17:33
[QUOTE=LennyRomario]Jag fattar inte vad kontraktsskrivande betyder och gäller längre. Busken skrev ju kontrakt förra året, som gäller till 2019. Vad var meningen med det om han ändå ska ha ett nytt 2016? Jag menar inte att Busken gör fel/eller är penningkåt, för jag har ingen aning om vad han tjänar. Men varför ska det förnyas kontrakt varenda år? "'It's a situation that depends on the president,' he said. 'I hope he sticks to his word, but I am confident that everything will find a solution.", säger Busken. Är det någon slags "Jag tog inte så hög lön som jag förtjänar 2015 för presidenten lovade mig att vi ska omförhandla om ett år igen." [/QUOTE] Busquets skrev mycket riktigt på ett nytt kontrakt men fick aldrig någon löneförhöjning eftersom han då blev lovad att den skulle komma efter presidentvalet. Detta har inte Bartomeu levt upp till och nästan ett år senare börjar Sergio att tappa tålamodet. Problemet är att det inte finns några pengar kvar att spendera detta budgetår eftersom alla nya kostnader skulle slå hårt på EBITDA, och denna måste ledningen ha koll på eftersom de redan förra året gick över den reglerade nivån och riskerar att behöva avgå om så inte sker.
Barcelona enkos
2016-04-25 17:28
LeoMessi Jag personligen har inget emot Neymar och skulle inte sälja honom bara pga formsvacka utan andra aspekter som jag skrev längs ner. Jag säger inte att vi ska sälja honom bara för att bli av med honom utan för att det handlar om så mycket pengar. 1.9 miljard är ju enorm summa även för dagens marknad. Neymar tycker mycket om livet utanför plan och därför tror jag att han kommer att förstöra för sig själv som Ronaldinho gjorde. Undrar hur forumet blev under Ronaldinhos tid och reaktioner när han var som bäst och när han skulle säljas. Undrar också hur mycket vi fick för honom då. Efter all kritik Neymar fick så tror jag att det blir just han som kommer att vara avgörande i de återstående matcherna. Så brukar det bli bara.
Annons: