/spanien/barcelona/forum/7909.aspx/spanien/barcelona/forum/7909.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ragnarök
2013-01-24 22:07
Mycket fint av Pedro.
Barcelona AndreD
2013-01-24 22:01
Sätter 500kr på att Maskiboii orsakar minst ett mål idag
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-24 22:01
Mascherano som mittback igen, fan det blir nervigt det här.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-24 21:59
Veetle tycka aldrig funka för mig. Det bara laddar och laddar men inget händer
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-01-24 21:58
Grandgoals musik ger mig ångest
Barcelona Andresito
2013-01-24 21:55
Ray Hudson:
http://veetle.com/index.php/channel/view#51018a2a66805

Svenska:
www.grandgoals.com
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-24 21:54

Dessa minuter har Messi inte nätat ännu, kan nog bli av med något utav siffrorna redan ikväll ;)
Barcelona Barca King -
2013-01-24 21:48
Visca Barca!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-24 21:48
Just nu har jaf faktiskt en bra känsla. Allting handlar om hur seriöst man går in i en match. Jag har hela veckan haft en dålig känsla som säger att det blir tufft nere i Málaga men jag tror spelarna är enormt taggade och vet exakt hur mycket det betyder att vinna den här matchen. Ett taggat Barcelona som löper som djur brukar sluta lyckligt.
Barcelona Okkapokka
2013-01-24 21:47
Kan vara första gången denna säsong där jag känner mig upprymd samt nervös inför en Barcelona match. Har saknat den känslan faktiskt, även om vi nu befinner oss i en besvärlig situation där vi kan bli utslagna ikväll. Är också intresserad av att se hur laget reagerar efter två negativa resultat när säsongen varit en dans på rosor fram tills nu.

Vi kommer få se en underhållande match i alla fall. Den saken är säker.
2013-01-24 21:47
Hoppas grabbarna har lärt sig läxan från förra veckan och går ut och ger 100 procent. Malaga var egentligen så jävla bra att dom förtjänade 2-2 men vi tappade fokus och släppte in dom i matchen.
Barcelona true_barca_fan
2013-01-24 21:44
Nu gäller det, hoppas vi gör bra match. Komigen nu grabbar

visca barcaaa
Barcelona Hetfield
2013-01-24 21:35
Malaga har fördelen i att de inte känner någon press, de har ett resultat de kan spela på och det är ingen som förväntar sig att de ska gå vidare.

CdR är inte världens viktigaste turnering, men det är viktigt för laget. Om man åker ut så kommer det att skada självförtroendet. Messi behöver göra en bra match.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-24 21:34
Det är bara att titta på startelvan så ser man vad cupen betyder för klubben.

Finns inget positivt med att åka ut, bara vinst som gäller, eller 3-3...

Tror PIqué kommer vara extra sugen på att göra mål för att få fira sin nyfödde son.
Vore i och för sig mer passande om han väntade till CL och, just det Milan ;-)

Annars hoppas jag att Messi gör sin första dubbel för året, och räcker inte det till avancemang får gärna Villa hoppa in och avgöra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-24 21:17
Cupen är den klart minst viktiga av de tre stora turneringarna men samtidigt tycker jag man ska göra allt man kan för att vinna den. Att gå långt/vinna alla tre turneringar har alltid varit och kommer alltid vara det största beviset på att man har gjort en lyckad säsong, oberoende av hur spelet har sett ut. Vi har redan slagit Málaga för mindre än två veckor sedan på La Rosaleda, det hade varit jobbigt att åka ut på samma arena idag. Målet ska vara att vinna cupen, tillsamans med att vinna ligan och CL. Vi har ett såpass bra lag att vi bör satsa på alla turneringar, skillnad på Málaga som hittils(förhoppningsvis inte efter ikväll) är med i tre turneringar, och de har inte direkt den bredaste truppen.
Barcelona Stoichkov~
2013-01-24 21:16
Detta är den bästa elvan enligt mig. Barca ger allt att gå vidare men det är en svår match. Kan bli hur som helst med andra ord.

Edit: Såg nu att Mascherano byttes ut mot Puyol. Han duger med.
Barcelona koeman92
2013-01-24 21:15
In Busquets we trust!
Barcelona enkos
2013-01-24 21:14
Jag är övertygat om att alla real fans kommer vara bänkade framför tv 22:00 och bita naglarna för att malaga ska vinna..
Barcelona Stoichkov~
2013-01-24 21:14
Nej, Song startar inte som tur är!

13 Pinto, Dani Alves, Puyol, Piqué , Jordi Alba,Xavi , Busquets, Fábregas, Pedro, Messi, Iniesta.
Detta enligt hemsidan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-24 21:13
Stark elva, även om jag inte hade velat se Mascherano och Alves, hade gärna sett Puyol och Montoya där istället. Hursomhelst, mittfält och anfall är såklart i stort sett perfekt, jag hade kunnat tänka mig Villa men Iniesta har varit riktigt bra på vänsterkanten. Hoppas som sagt framförallt vampyren och Messi är på spelhumör idag.
2013-01-24 21:11
Inget annat än vinst gäller ikväll! Visserligen så skulle jag inte bli jätteledsen om vi inte tog oss vidare, tycker mest att cupen sliter på våra spelare. Men jag vill att vi tar oss vidare mest för att några spelare ska få lite speltid
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-24 21:10
Smogen

Ja man håller tummarna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-24 21:10
enkos

Gör vi? När Barca leder så är det nästan omöjligt att vända och vinna, men har man en ledning kan man hålla ut med bra försvarsspel, vilket vi sett i de två semifinalerna bland annat. Sen slarvar vi ibland vilket gör att vi tappar in kvitteringar, som tex senast mot Málaga. Och mot Sociedad såklart där vi hade otur med utvisningen.

Jag hoppas Barca kan ta fram det spelet vi har blivit vana att se. Messi, Iniesta och Cesc ska vara på spelhumör, Alba ska ta sina löpningar och inga enkla misstag från försvaret samt 100 % vilja och fokus, då tar vi det här.
Barcelona NoGo™
2013-01-24 21:09
Bench Barcelona: Valdes, Adriano, Puyol, Song, Thiago, Alexis, Villa #fcblive

Hoppas att Villa får några minuter!
Barcelona Smogen
Ajdå, hoppas Masken bevisar alla oss belackare inne på forumet fel idag.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
masken från start...
Barcelona Andresito
Bench Barcelona: Valdes, Adriano, Puyol, Song, Thiago, Alexis, Villa
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-24 21:08

Vi kommer få sota för att masken startar glöm inte det.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-24 21:07
Barcelona line-up (official):

Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta #fcblive
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-24 21:07
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta
Annons: