/spanien/barcelona/forum/7904.aspx/spanien/barcelona/forum/7904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-26 19:03
Värt att poängtera är att Osasuna, trots nedflyttningsplats endast släppt in 21 mål på 20 matcher, två mindre än Barca(!). Det vittnar om att det kan bli svårt att skapa målchanse. Däremot, så förstår ni ju säkert själva vilken otroligt uddlös offensiv de har. 16 gjorda mål på 20 matcher. Så det kanske blir svårt att bryta ned deras försvar men det lär samtidigt förmodligen räcka med ett eller max två mål för att vinna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-26 18:52
Diego Alves och Guaita i Valencia. Sjukt att ingen av dem är upplockad av någon större klubb. Får se om vi nappar där i sommar? :)

Om vi pratar landslag då, herregud vad Spanien har bra målvakter. Valdés, Reina, De Géa, Diego López och Palop(de två sistnämnda var riktigt bra förut). Otrolig uppsättning. Jag kan bara tycka synd om Valdés för att Casillas är spanjor.
Barcelona Illusionista
2013-01-26 18:33
@Mido:

Sjklart. Hjärnsläpp hos mig. Sorry :-)
Barcelona Henric
2013-01-26 18:23
Marco Storari är helt sjukt underskattad också.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-26 18:21
Friedel och Lindegaard är två bra andremålvakter annars.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Henric
2013-01-26 18:08
@Dinho the artist:

Stekelenburg?:)
Barcelona Dinho the artist
2013-01-26 17:48
@Mido:

Såhär på rak arm kommer jag inte på många andremålvakter som är bättre än Lopez dock:)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-01-26 16:59
Spelas på sön har jag för mig
Barcelona Barcadinho.
2013-01-26 16:52
Har de ändrat på datum till mini el clasico?
Jag ver helt säker på att de skulle spela 26 jan

Jag smsade till grabben min igår att gå idag till miniestadi kl 17.00.
Nu blir det fel och jag kan inte nå honom. De hittar säkert på annat trevligt.

Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-26 16:10
BB-Barceloneta

Jag menar inte assist, om inte annat så är det bara ett annat argument till att han blivit en rakare spelare. Men jag ska inte överdriva, han är fortfarande väldigt mycket involverad men det är bara att speciellt under 10-11 men även förra säsongen så gick det mesta av vårt spel via Messi, han passade kort, långt, djupled, dribblade, slog assist, gjorde mål. Jag är inne på det "THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket) " pratar om, dvs att Iniesta och Cesc har en stor del i detta. Iniesta har fått en roll högre upp och eftersom han är den enda i egentligen hela världen vars bolltalang kan matcha Messis så tar han en del av spelet, högre upp i planen nu, och tar en del av Messis roll. Jag säger inte att det här är dåligt, tvärtom är det bra och gör oss mer oförutsägbara. Det är bara att kolla på resultaten. Messi blir heller inte en sämre spelare av det här, tvärtom tycker jag bara han utvecklas varje säsong, oberoende av vilken roll han har i laget så blir han bara bättre och bättre.
Barcelona BarcaChris
2013-01-26 16:09
Messi är fortfarande en playmaker enligt mig, den bästa också. Han behövs för att göra mål mer än någonsin nu dock. Men ligger bakom så många mål också. Sätter helt fantastiska avgörande passar konstant.

Messi är en ren super talang och behövde aldrig spela in sig. Han var en topp rankad dribbler från dag 1. Dom andra behövde tid för nå den här nivån. Nu har vi ett lag med så många fantastiska pass spelare. Men egentligen bara en som har den där riktiga mål hungern och det är Messi, och Villa om han fick spela.

Så jag antar att låta Messi släppa lite playmaker ansvar för att göra mål, är det mest effektiva. För helt ärligt vi har 4-5 spelare som skulle vara bäst i sitt i lag i många andra lag. Och Tito får ut så många bra saker ur grabbarna på det här viset.
Barcelona S91
2013-01-26 16:05
Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
Absolut. Det intressanta är hur pass mycket Mascherano varit inblandad med de flesta målen. Det är, enligt mig, ett klokare val att spela Adriano som mittback. Masken håller inte, speciellt när man möter lag som Madrid eller Málaga (vi såg det tydligt mot Sociedad och förrgår mot Málaga). Håller ni med?
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-26 15:52
L.A.M Nr 10 Jag förstår din poäng och ja, han är väl inte lika underhållande längre i gemene mans ögon. Även om underhållning ser olika ut i olikas ögon, jag tycker fortfarande att han är roligare att kolla på nu än för några år sedan. Sen kan det ju finnas olika definitioner för vad en playmaker är, han har ju aldrig varit Xavi typen men visst har han tidigare år legat djupare i planen. Men även om han inte ligger lika djupt hela tiden utan mer fokuserar på målskyttet så har killen ändå utöver sina 29 ligamål gjort 8 assist. 37 poäng på 20 matcher, etta i skytteligan och trea i assistligan. Lägg därtill 5 mål och 2 assist på 6 matcher i CL och 4 mål på 3 matcher i CDR. Det ska inte gå...
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-26 15:51
Barcelona have conceded 8 goals in their last 4 official matches #fcblive Malaga 1, Malaga 2, Real Sociedad 3, Malaga 2 [via marca]
Säger ganska mycket om vårat försvarsspel....
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-26 15:50
L.A.M Nr 10 (Barcelona) Jag instämmer i det du skriver. Jag vet inte varför han inte är lika involverad i spelet denna säsong. Men jag tror att det beror på att vi spelar lite rakare och att med Xavi, Cesc och iniesta samtidigt på plan gör att han inte behöver vara lika delaktig i speluppbyggnaden.
BARCA-més que un club
2013-01-26 15:43
@Fais:

True håller med dig angående att vi stannar upp så fort domaren blåser och det blir tjafs, tycker oxå det har hänt mkt dom senaste matcherna .

Tro mig Messi lär vara riktigt sugen på söndag och på spelhumör kan jag lova
som du säger han behöver mer mål :)

Hoppas på en trevlig och en underhållande match bara !!!

Visca el barca.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-26 15:39
Ska jag vara helt ärlig, och jag vet att det är fel att klaga på Messi men har han inte blivit lite mer av en renodlad målgörare den här säsongen till skillnad från tidigare år där han varit mer av en playmaker. Om man ska sammanfatta, först innan Pep var han en ren ytter och dribbler, under Pep blev han mer av en målskytt men också en playmaker som droppade men från och med förra säsongen gör han såklart mycket, mycket fler mål, men det är något som saknas i sjävla spelet, de där playmaker-egenskaperna.

Grejen är att vi knappast förlorar på det, snarare vinner på det enormt då Iniesta, Xavi och Cesc sköter de andra delarna. Messi spelar fortfarande djupt ner i plan under vissa delar av matcherna men känns mycket rakare på mål när han får bollen. Kan det vara så att han måste offra lite av det underhållande och "roliga" spelet för att bli mer effektiv? Kan ni se min poäng, eller är jag helt ute och cyklar?

Ska lägga till en sak som är en av de viktigaste. Messi kan nuförtiden falla ur matchen under vissa delar av de 90 minuterna för att sedan göra 2-3 mål ändå, och det är det som gör att jag tycker han mer och mer liknar en renodlad striker. Det är typiska den klassiska anfallaren att inte vara med så mycket i matchbilden men ändå göra sina mål, frälsa laget och bli hyllad. Jag säger inte att Messi är helt osynlig i matcher, bara att han är lite mindre involverad i spelet denna säsong, men när han blixtrar till blir det nästan alltid mål. Som tex Málaga, enligt mig gör han en usel första halvlek men är riktigt bra de sista 45 och gör även ett snyggt mål.
Fais
2013-01-26 15:18
BARCA-més que un club

Sanna dina ord! Vill han spela så spelar han. Dessutom tror jag att han är sugen att göra mer än ett mål med tanke på så mycket han har missat senaste matcherna.

En sak som skiljer sig den här säsongen är att när Messi blir söndermarkerad så kliver andra spelare fram. Det hade vi inte föra säsongen. Glädjande att se.

En liten grej jag har stört mig på är att vi stannar upp och klagar på domaren när vi tycker att vi borde ha fått frispark eller straff. Varför stannar de upp??
Så irriterande!!! Jag hatar sånt, de är väll medvetna att det är domaren som bestämmer.

Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-26 15:04
Diego López var en riktigt duktig målvakt under Pellegrini när Villarreal hade sin "storhetstid". Han har dock tappat en del, förra säsongen när Villarreal åkte ut var han knappast lika stabil som förut under de matcher jag kollade. Den här säsongen tror jag inte jag sett han spela, möjligen någon enstaka match men att han spelat 8 matcher säger rätt mycket.
2013-01-26 15:01
DM1982 (Barcelona) Acestream funkar sisådär:/ Får också leta ett tag innan jag hittar en som inte laggar otroligt mycket. Veetle krånglar också, det bara laddar och laddar men ingen bild kommer fram
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-26 14:53
Män skapar historia. VI SKAPAR MÄNNEN.

Mening jag såg på framsidan av fodralen till filmen Fuhrers elit. Rekomenderas varmt.

Barcelona Mido
2013-01-26 14:51
Vill ni höra dagens skämt!! En kompis som är Madrid fan, sa att Madrid köpte världens bästa andra målvakt efter casillas, hahahahahaha jag ba vi avbryter vänskapen hahahaha
BARCA-més que un club
2013-01-26 14:44
Ni som tycker att Messi borde Vilas och vad vet jag , det kommer inte hända
så länge han vill spela och är sugen så kommer ingen hindra honom från det.

plus utan honom har vi inget spel framåt det är alltid farligt när vi har Messi med på plan och det vet tränaren och spelarna om , så ni kommer 100% få se han på söndag kan ja lova

Man bänkar ellr vilar inte världens bästa spelare.!!!!
Barcelona DM1982
2013-01-26 14:43
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Har du provat AceStream? Det funkar riktigt fint.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-26 14:40
LAM nr 10

Han gjorde ett par matcher i Sevillas A-lag, men var knappast någon betydande spelare för dem överhuvudtaget. Jag tror han tillhörde Sevilla B.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-26 14:22
B forward Rodri (22), on loan at Sheffield Wednesday, is close to joining Zaragoza on loan until June. Buy option of around 2M. [pda as]

Spelade inte killen i Sevillas A-lag innan han gick till Barca B? nacka om att ha bytt ner sig, nu harvar han runt i Sheffield Wedensday. Vi har utköpsklausul, men tror knappast vi kommer utnyttja den. Får se hur det går i Zaragoza de kommande halvåret.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-26 14:16
MESSI.CORLEONE

Jag anser inte ligan vara avgjord, men vi möter Osasuna på hemmaplan. Det är inte så att vi står och faller beroende på om Messi spelar matchen eller inte. Glöm inte att vi har en fantastisk trupp, där de flesta av våra avbytare besitter riktigt bra kvalité, det är inte några kassa bänkvärmare direkt. Bänkas Messi finns Villa, bänkar vi Xavi finns Thiago, Alexis finns att tillgå på högerkanten, och i försvaret Adriano, Montoya och Mascherano.

Valdés;
Montoya, Mascherano, Piqué, Adriano;
Thiago, Sergio, Cesc;
Pedro, Villa, Alexis

Så hade min elva sett ut. Jag vill gärna ha Busquets på planen, men har inget emot att han vilar heller. Kolla på den startelvan, hälften av dem är inte ordinarie men allihopa håller ändå toppnivå.
2013-01-26 14:06
Är det bara för mig som sopcast har krånglat ett tag? Får typ prova 10 länkar minst innan en är "okej"
Barcelona koeman92
2013-01-26 14:00
Denna elva vill jag se.imorgon:

Valdés

Montoya Piqué Bartra Adriano

Song
Thiago Cesc

Alexis Villa Tello

Messi ska vilas pga skadan och för att han har varit lite loj på siståne, samtidigt för att vi kommer att behöva honom i toppform i el Clasico. Villa måste få spela och i sin favoritposition där han kan prestera som bäst. Mascherano med alla misstag är jag jävligt trött på, samtidigt som jag vill se Bartra som är en 3 gånger bättre försvarare få chansen för en gångs skull. Samtliga spelare: Sergio, Alba, Messi, Iniesta, Pedro och Xavi ska vilas så att de kommer att vara så utvilade som möjligt och i bästa form till el Clasico på onsdag.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-26 13:55
L.a.m

Håller verkligen inte med dig. Ligan är vår prio ett. Vi har ett tryggt försprång ja men varför börja softa mitt under säsongen på grund en CDR semifinalmatch som ddssutom har en retur att erbjuda?

Nope. Messi ska spela imorn. Men Thiago kan lira isället för fabregas o Villa/Alexis kan hoppa in in elvan o Iniesta kan vila.

Alves Puyi Adriano Alba
Sergio
Thiago Xavi
Pedro Messi Villa
Annons: