/spanien/barcelona/forum/7903.aspx/spanien/barcelona/forum/7903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2013-01-23 20:31
Spanien kickade ut tyskarna i Handbolls-VM. King.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-01-23 20:24
Isco, Monreal och Toulalan utanför truppen i returen.

Bra för oss.
Barcelona Abbe.
2013-01-23 20:07
Oj, vad en del överdriver Mascheranos brist på kvalitet. Jag kan köpa att många är missnöjda med argentinaren som mittback, men sedan fortsätter många att såga han utmed fotknölarna.

El Jefecitos största problem som mittback, enligt mig (fler borde använda sig av den frasen förresten, istället för att basunera ut att allt man själv säger är lag), är ofta grunderna. Han stöter och tjuvrusar i kritiska lägen, samtidigt som han kan vara längst ner och upphäva offsiden. Det är väldigt tydligt att han inte är en skolad mittback, och frågan är om man på ett enkelt sätt kan träna upp dessa grunder. Det verkar svårt. Han har trots allt varit mittback i Barça under en längre period nu.
Barcelona Adrigol
2013-01-23 20:05
För 2 år sedan sade flertalet härinne att Masken var "en av världens bästa försvarare", han fick beröm av alla och Guardiola sade på PK stolt att Masken "värvats som mittfältare men blivit kung i backlinjen" osvosv. Han vann mest boll av alla, var brytningssäker osvosv.

Vad hände? Är det så enkelt att han behöver en viss typ av spelare bredvid sig? Tänker då på Pique i storform t.ex.
Fais
2013-01-23 20:03
Barcelonistas

Om Masken spelade som han gör på sin naturliga position skulle jag hålla med dig. Nu är ett faktum att de har försökt omskola honom nästan 3 säsonger min vän fast det har kostat oss en och annan titel.

Då tycker jag att du har ej rätt att klandra honom. Klandra de som tvingar honom att spela på den positionen.

Det är som att försöka göra om Alexis till en målvakt sen klandra honom för alla mål som han släpper in..Förstår du nu din logik?

Jag själv personligen klandrar tränarna och ledningen. Sikta din kritik på rätta personer.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-23 19:56
El Pasillo Kallar man Mascherano för korpspelare har man cementerat sin credibility i precis alla framtida diskussioner här inne.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-01-23 19:47
Fais - som jag sa tidigare inte ens Masken vet vad han gör på planen själv, eller vad han gör i Barca. Varför Tito väljer att spela Masken är för mig ett mysterium, och det är något som jag inte förstår alls.

Vem vi ska skylla på? Herregud Barca har lagt en stor summa på den här korpspelaren då man har haft höga förväntningar på han. Väldigt mycket är Maskens fel då han INTE LEVERERAR.

Sluta nu, jag vet att alla inerst inne är förbannade över att vi har Masken.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-23 19:39
Hetfield

Ja, förstår din poäng.
Fais
2013-01-23 19:17
Barcelonistas

Den stora gåtan är att om han gör självmål varje gång han är på planen? varför får han spela?? Vem byter in honom? Vem är tränaren?

Tito eller Masken?

Sist jag kollade var det Tito.
Om en spelare inte presterar får han sitta på bänken. Är det så?
Om spelares omskolning misslyckas då överger man den planen. Är det så?

Masken försöker ju bara göra sitt jobb som arbetsgivarna har get honom.

Vem ska vi skylla på? Tränarna/ledningen eller Masken?
Fais
2013-01-23 19:10
Hetfield

Indeed! Då är frågan vems fel är det att han får fortsätta spela som mittback?

Vissa här inne förstår inte det.
Kan du förklara för dem.
Barcelonistas
2013-01-23 19:08
Fais - Masken ska kunna göra mycket bättre än det han gjort senaste tiden. Så fort bollen kommer in i vårat straffområdet så är det inte långt ifrån att han gör självmål varje gång. Han är usel, som DM är han ochså sämst.
Fais
2013-01-23 19:05
Barcelonistas

Håller med dig att han inte har presterat när det gäller. Men jag klandrar inte honom.

Varför?

Ju för att det är inte han som har sagt till tränarna att han vill spela som mittback. Det är de som har försökt skola om honom. Inget fel med det men om man ser att det inte går så bra då erkänner man det och värvar en bra mittback.

Jag tycker att Masken gör sitt bästa men skyll inte på honom för att det är inte han som bestämmer var han ska spela.
Vill jag ha honom som mittback för att han gör sitt bästa hell to the no!!!

Säger bara det är inte han som bestämmer.
Barcelonistas
2013-01-23 19:02
Vill klar göra det igen för alla att Masken har gjort 5 självmål den här säsongen...
Barcelona Hetfield
2013-01-23 19:02
LAM

Du har rätt, Busquets är en underbar fotbollsspelare, man han saknar snabbheten för att vara högerback.

Poängen är väl densamma, man kan byta spelare, det är som att ha Iniesta som vänsterback och sen klaga.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-23 18:59
Hetfield

Det roliga är att Busquets är så smart som spelare att han hade gjort det utmärkt som högerback. Killen hade kunnat spela striker och han hade enkelt tagit emot bollen på det där lugna sättet bara han kan för att sedan servera Messi ett friläge. Frågan om det finns någon smartare spelare?
Fais
2013-01-23 18:58
Gio Style

Att du letar efter tjafs nappar jag inte på. Jag säger det igen. Jag skulle inte vilja sälja Puyol eftersom jag vill att han ska vägleda Barta plus han är legend. Ska jag skaffa en tolk så du förstår mig. Om man värvade Thiago Silva eller Kompany skulle du vara så dum och bänka någon av dem stället för Puyol.

Att Pique var en av världens bästa när Puyol var en klippa för 2 säsonger sen vet vi alla om. Men säg mig va fan har Pique presterat sen när Puyol började tappa?? Snälla upplys mig!

Barcelona Hetfield
2013-01-23 18:56
Mascherano behöver ha en bra mittback bredvid sig, när han inte har presterat så är det oftast med en formsvag Pique bredvid sig.

Jag har svårt att klanka ner på Mascherano, det är som att sätta Busquets som högerback och sen klaga på att han inte presterar som högerback.
Barcelona Gio Style
2013-01-23 18:54
Barcelonistas
Way to go att förringa en spelares insats. När vi förlorar är det enskilt hans fel, när spelaren i fråga har dominerat och vart BÄST i backlinjen så har han fått det på silverfat. Hur får en back bra prestationer serverade på silverfat när det är han som sticker ut ur den som den bästa spelaren?

Snälla missförstå mig inte, Mascherano är långt ifrån det han var tidigare. Men han är fortfarande en duglig fotbollsspelare vars rutin är betydligt viktigare att ha på plan i stormatcher om våra försvarare är skadade än en ung talangfull Bartra.
Barcelona Hocus Focus
2013-01-23 18:50
Kan ju inte vara seriöst med Reina ! Finns bättre målvakter i La Liga.
Barcelonistas
2013-01-23 18:50
Who give a shit om Maskens professionalism?. Om fotbollen enbart handlar om att vara ödmjuk så hade alla blivit fotbollsproffs. Faktum kvarstår att Masken levererar inte ett skit, och innan ni får ADHD, så vill jag påpeka att jag är medveten om att han gjort bra matcher men det var 10/11 säsongen där vi var helt överlägsna. Han fick mycket serverat faktiskt, och redan säsongen därpå så började han skämma ut sig själv.

El Clasico matcherna har han gjort bort sig inte bara 1 gång eller 2, utan flera gånger om. Föra säsongen gjorde han även det som han är bäst på, nämligen att sätta bollen i egen bur. Stamford Bridge behöver jag nog inte ens gå in på räcker att jag säger Masken så vet vi vad som hände.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-23 18:49
Det konstiga är att Mascherano var riktigt duktig som mittback under sista tredjedelen av säsongen 10-11 samt större delen av 11-12. När allting avgjordes våren 2011 med fyra matcher mot Real och final mot United så var Mascherano en klippa. Även tidigare mot Arsenal där han som sagt räddade oss från uttåg, jag tror faktiskt den matchen var hans första som mittback.

Hursomhelst, hans "formsvacka" eller vad man ska kalla den började i våras, kommer ihåg bland annat misstag mot Chelsea, men då snackade åtminstonde jag bort det som en svacka. Nu, mer än ett halvår senare så är han fortfarande lika dålig som mittback. Vad har hänt? Det är fel att säga att han inte kan spela mittback, för det har vi sett att han har potentialen till. Men någonting har hänt.
Barcelona Gio Style
2013-01-23 18:48
Ursäkta, misförstod första delen. Förstod det som att ledningen inte vill sälja honom fast han borde egentligen ersättas. Sorry för det.

Men sedan har du fel, Pique blir så mycket bättre när vår kära gamla Puyol spelar bredvid honom.
Fais
2013-01-23 18:43
Gio Style

Sakta i backarna Jag menar jag skulle inte vilja sälja Puyol men eftersom han inte spelar varje match borde de ha värvat en bättre mittback så Puyol får hoppa in då och då med Barta för att lära upp honom.

Om Pique.

Visst han har spelat upp sig men än är säsongen inte över. Sure han är den bästa mittback vi har nu men tyvärr blir han sämre när han har masken och den kära gamla Puyol.

Jag anklagar ledningen och tränarna för att inte ta tag i det problemet.
Sälja Puyol har jag aldrig sagt.
Barcelona Gio Style
2013-01-23 18:36
@Fais:

Det är för fan det här jag menar. Sälja Puyol? Han är fan monstruöst bra i stormatcher och bidrar med så mycket mer än sitt försvarsspel på plan. Lägg till att han betyder otroligt mycket utanför plan.

Pique?? Skojar du?
Han var dålig senast och du totalsågar honom, han har ju fan vart bra den här säsongen. Låt ditt minne sträcka sig längre än 1 match bakåt för fan.
Fais
2013-01-23 18:35
Culé - Messi y Alexis

Det är ju helt sjukt. Vilka sjuka värvningar Zubizarreta. Vad är för fel på den här gubben?

Reina?? Jag tar hellre Isaksson.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-23 18:34
Gabriel Jag tror att klubben låter filosofin gå före sunt förnuft där. Det finns en uttalad, nästan fanatisk, vilja att spela i backlinjen med defensiva mittfältare eftersom man vill ha två-vägspelare som sista utposter när ytterbackarna hänger med upp i anfallen. Detta snackade Carles Rexach om i en intervju jag läste i Offside under trippelsäsongen. Nu är ju Puyol en legend i klubben och Pique är den längsta i truppen och båda gör det förhållandevis bra. Men Det förklarar iaf lite varför killar som Mascherano och Song går före en talang som Bartra. Beundransvärt, tycker tex Erik Niva och andra som följer Barcelona utifrån bubblan. Men för en die hard Barca-fan som lever innnför den är denna envishet frustrerande emellanåt. Personligen vill jag ha naturliga mittbackar där och inget annat. Och jag ser hellre Mascherano avlasta Busquets än Song. Med det sagt har jag naturligtvis inget emot Song, men som du själv säger, han är en relativt konstig värvning.
Barcelona Gio Style
2013-01-23 18:27
@AndreD:

Okej är det så du ser på fotboll alltså? Så du menar att Iniesta inte gör ett bättre jobb uppe till vänster än vad Tello gör? Tello är ju trots allt ung och lovande + att han spelar på sin naturliga position.

Ja jag tar Mascherano hellre än Bartra i stormatcher. Ja behöver inte se om han gör lika stora tabbar som mot Real Sociedad för att jag har följt Barcelona i längre än en säsong och vet att han har spelat bra i matcher mot storlag.

Barcaholic
Du har då inte spelat fotboll. Under en match finns det X antal sekvenser som är matchavgörande. En målvaktstabbe innebär nästan alltid ett mål, men det är fortfarande ytterligare 10 andra spelare som ska vinna matchen. Någon kan ha missat ett läge 15 minuter innan eller någon försvarare täckte inte upp sin yta ordentligt, osv. Men jag antar att du ser på fotbollen som Cristina, 11 st one man shows på plan.
Sänker jag nivån genom att ständigt skriva höj nivån? Ja du, den dagen du slutar skriva så sjuka grejer så kan jag sluta be dig höja nivån. Tills dess kommer jag att stå här och upprepa mig i all oändlighet då jag är jävligt trött på att läsa vissa korkade kommentar från vissa personer. Drar ner hela jävla forumet i en avgrund där Puertan glatt välkomnar oss.
En fråga, du klagar på hur det gick mot Milan och säger emot när jag påstår att Mascheranos rutin är bättre mot storlag. Menar du då att påståendet om att
han var den bästa mittbacken ett tag är felaktig? Du tror inte att han ställdes mot något storlag och presterade eller?

Och ja, det är jävla låg nivå att påstå att man hellre spelar med Chygrinskiy istället för Mascherano och att sedan påstå att problemet med Chygo var hans spel med fötterna. Hur lite vet du egentligen? Det var ju det som var en av hans styrkor... men om du tycker på det sättet så kan jag förstå hur du resonerar. Du har en skum syn på fotboll i allmänhet eller kan inte fotboll öht med andra ord.
Fais
2013-01-23 18:26
Intressant diskussion om våra mittbackar.

Att Puyol är gammal och sliten vet hela ledningen/tränarna om/vill inte sälja honom men någon bättre borde ersätta honom.

Att Pique inte är den samma som han var under hans galans dagar vet hela ledningen/tränarna om. Att Masken tyvärr kommer aldrig bli bra mittback vet ledningen/tränarna om(fast de flesta av oss gillar hans inställning). Allt det här vet hela världen och barcafans förstås sen 2 säsonger sen tillbaka.

Frågan är varför har de inte gjort nånting åt saken? Eller har de försökt göra nånting åt saken? Var värva Song ett halvt försök att tacka problemet?
De var ju intresserade av Thiago SIlva.

Min slutsats är att det är inte Chelsea som slog oss i semifinalen, det är inte Real Madrid som vann över oss ligan. Det är Ledningen och tränarna som gav bort titlarna. Det svider mer
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-01-23 18:17
After talk linking Reina with Barcelona, his agent will travel to Liverpool in the next few days to discuss the goalkeeper's future. [metro

Oh herregud... Förmodligen Zubizarretas dumma idé. Alltså att föreslå å köpa Reina. Hoppas verkligen man köper ter Stegen eller Guaita. ;)
Barcelona FCB_Messi
2013-01-23 18:14
Masherano må ha gjort det väldigt bra vissa matcher . Men man märker tydligt att det inte är hans riktiga position . Och som innermitt passar han tyvärr inte in i Barca . Så det enda man borde göra nu är att tacka honom och sälja honom och köpa in en ny renodlad mittback . Typ hummels . Eller ge Batra en ärlig chans . Det är fan dags snart .
Annons: