/spanien/barcelona/forum/7900.aspx/spanien/barcelona/forum/7900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2013-01-28 20:58
Xaviesta
---
Jag föredrar din stil absolut! Dock är jag nästan den enda blaugranasupportern i omgänget, men det är trevligt ändå!
Det där med en "näve" chilinötter fungerar väl inte riktigt för mig. En påse plus en chipspåse och en flaska cola så är jag nöjd. Jag gillar att ha händerna upptagna när jag är nervös, heh:)
Barcelona Mido
2013-01-28 20:27
Fick veta att Abidal har fått grönt ljus för comeback,, nu är det bara en tidsfråga tills vi ser honom på plan :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-01-28 20:19
@ [ Xaviesta:

Fel fel fel...

el Clasico ska inte ses framfor teven!
Det ska ses pa plats. ;)

Langtar som fan till Onsdag, bortamatcher ar klart bast/roligast att aka pa.
Sa harligt och resa med andra Cules och skrika sig hes pa barer innan match, promenaden till arenan och under matchen!

Blir mitt forsta besok pa Bernabeu for ovrigt, hoppas pa seger!
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-28 20:09
Har alltid undrat hur folk laddar upp för en El Clasico. När jag CR yngre samlades vi 10-15 pers och kollade på matchen, vissa vita och vissa blåröda. Skrik och stoj, diskussioner och tjafs, han är bäst, han är sämst, någons flickvän med musik, vin och höga skratt i bakgrunden osv. Ganska snabbt insåg man att detta inte håller. Idag samlas vi 3-4 stycken, MAX. Nån timme innan sluter vi upp, kollar så boxer, tv och det ena till det tredje fungerar som det ska. Vi sätter oss ner och korkar upp några öl och tar en näve chilinötter och smådiskuterar lite elvor och annan möjlig taktik. Umgås och har trevligt tills 5-6 min innan avspark. Här nånstans håller vi oss lugna och sen njuter vi bara av matchen även om ängslan, oro, ilska och några smådiskussioner alltid finns med som huvudingredienser under matchens gång. Man är ju inte mer än människa! Men min "utveckling" har gått från att se en Clasico kväll som endast något festligt till att jag nuförtiden inte vill missa en endaste passning och att jag hellre hör vad kommentatorn har att säga (vilket nöt det än är som kommenterar för kvällen) än min kompis som skriker i örat på mig om att det var visst offside och det var en solklar straff och att Piyol är för gammal för att spela. Smmnfattning: idag vill jag inte ens missa en passning, och mobilen är alltid på ljudlös under matchen och laptops och Svenska Fans är strängt förbjudet. Och jag njuter faktiskt mer än någonsin! Vilka rutiner och mongofasoner har ni andra när det vankas klassiker?
2013-01-28 20:06
@Corazon:

Haha givetvis har jag redan ätit upp när visslan ljuder men visst är bilden i huvudet frestande:)
Barcelona Corazon
2013-01-28 19:50
dinho the artist

Hur kan du äta samtidigt som matchen får du ner maten, jag är för fokuserad för att äta samtidigt iallafall ..
2013-01-28 19:37
Det vattnas i munnen vid tanken på O'learys BBQ-burgare med en iskall Stella och ett el clasico framför ögonen.

Ge mig onsdag!
Barcelona Barca King -
2013-01-28 19:25
Drömmen Barca lämnar mou titellös och får honom sparkad.

Det va innan................................................................... Nu vill jag ha Mourinho kvar i Madrid.....

In Mou we trust :P and in Adan we Believe.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-28 19:25
Nu är drogba också klar för galatasaray . Dom satsar stort verkligen . Först sneijder och nu drogba . Bra jobbat
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-28 18:27
ElTriplete

När du säger att vi inte ska ha några misstag i backlinjen, menar du att backarna ska rensa upp bollen när Real pressar i början? Det som händer när vi bara spelar säkert och detta var vårt problem i Supercupmatchen, är att Real inte blir lika trötta som de kanske skulle vara om vi istället rullade boll och gjorde de frustrerade. När vi efter en tuff start på en match tar över spelet igen och dominerar matchbilden, det är inte bara något som händer utan det ör också vi som måste fortsätta att tro ¨på vårt spelsätt och fortsätta passa runt i högt tempo, och det är det som kommer göra Real trötta. Om vi rensar bollen när Real pressar, kommer de få en hel del tid med bollen under full kontroll, och vad säger då att de kommer tröttna?

Sen ska man ju inte överdiva, jag menar inte att man aldrig får rensa, men om vi ska fortsätta med vårt spelsätt där vi verkligen försöker rulla boll och behålla bollen under kontroll så kommer det komma misstag då och då. En sak jag inte gillar med den här säsongen är att Valdés börjat rensa rejält mycket, egentligen var det väl efter misstaget i Supercupen, undra om Tito tog ett snack med honom om att ta mindre risker? Hoppas inte. Imorgon är det iofs Pinto som står och man lär vara nervös varje gång han står i mål, hehe.
Barcelona Baronen
2013-01-28 18:14
Nej, vår högstanivå kan inget lag i världen ens vara nära att matcha.
Faran som jag ser, sedan portugisen tog över, är att de är mer laddade än vad våra spelare varit i clasicona.

Inte för att vi inte givit 100% och allt, utanför att Realspelarna gett 130% och spelat som det vore sista matchen i deras liv.

Bara en magkänsla jag har.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-28 18:04
Vi är mycket mer kontringskänsliga idag än vad vi var under Peps järnhand. Det skrämmer mig lite inför utslagningsrundorna där man inte har 38 matcher på sig att ta igen för misstag. Man kan väl säga att Titos stil är perfekt för höstsäsongen och Peps för vårsäsongen. Men jag litar ändå på att Tito och killarna vet vad dom gör. Om inte annat så visar ju deras killerinstinkt framför mål och comeback-mentaliteten denna säsongen att hungern är det inget fel på. Och så länge hunger och vilja kan implenteras i denna trupp, med all sin bollskicklighet, så undrar man dessa dagar vilket lag som kan komma upp i Barcas kapacitet över 180 minuter och slå ut oss. Bussar eller inte - känns som att det är vårt år.
Wena
2013-01-28 17:53
@ElTriplete:

Kunde inte sagt det bättre!
Barcelona Barca King -
2013-01-28 17:50
L.A.M Nr 10

Precis, i de stora matcherna måste laget vara extrem fokuserade annars kan det gå illa. Matchen mot Atletico på hemma plan och Malaga på borta plan i LIGAN var hur bra som helst. Det är så vi måste spela de stora matcherna.

Barcelona ElTriplete
2013-01-28 17:40
Vi är ett tillräckligt bra och bollskickligt lag så att vi själva kan höja och sänka tempot lite som vi vill. Vi kommer ha mycket mer boll än Real så vi måste utnyttja det. Att börja på bortaplan är en stor fördel, så målkåta ska vi inte vara utan vi ska våga rulla. Reals anstormning kommer ske de första 30 minuterna så det blir en otroligt viktig period i båda cupmatcherna. Vi släpper alltid in mål i början så koncentration krävs redan i första minut. De kommer jaga oss som ett par rävar. Efter de 30 minuterna brukar vi komma in i matcherna och kan hantera matchbilden väl. Det enda jag kräver är: inget defensivt slarv. Sist vi var på Bernabeu var det otroligt pinsamt hur de kunde få sina två gratismål och spelare som Khedira (!) kunde dribbla sig in i straffområdet. Skärpning Pique och Mascherano, Puyol tvekar man inte en sekund på. Känns som att vi verkligen har något att bevisa. Jag skiter fullständigt i Mourinho, Real Madrid-cirkusen, presidenten eller alla deras konflikter. Vi fokuserar på oss själva och såsom jag ser det är kärleken för Barca större än hatet för Real Madrid. Jag bryr mig inte om José får sparken eller om Real åker ut. Det viktiga är att vi tar oss vidare till ännu en final och eventuellt kan vinna ännu en titel. Visca el Barca mina bröder! Copa del Rey ska stanna i Barcelona!
Fais
2013-01-28 17:39
nån som kan hitta Hightlight från mini el classico?

Tack på förhand!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-28 17:15
Personligen väljer jag alltid att köpa via hemsidan innan, särskilt till stora matcher.
Har testat att köpa på plats med framgång (dock ej el clásico), men har också hört folk misslyckas kapitalt med att få tag på rätt biljetter till rätt pris.

Och för att klargöra;
Men "hyfsat med platser" menar jag inte att det finns tusentals, snarare några hundra, och två bredvid varandra är nog omöjligt redan nu, men sånt brukar kunna fixa sig när man väl är inne på arenan och man ser var det finns luckor.

I nuläget finns det ett flertal delsektioner (á 500 platser) där det finns 10-15 platser lediga.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-28 17:14
Barca King -

Det är ju nackdelen med Titos spel. Jag älskade Pep för att han var så passionerad för det han gjorde, passningsspelet skulle vara perfekt och vi skulle följa filosofin till 100 %, med ingan undantag, för att han visste att det skulle gå bra i slutet. Ska jag vara ärlig så har vi spelöat grymt den här säsongen men vi får se hur det går i förra matcherna, om man tänker efter påminner vi lite men inte helt om Real förra säsongen som slaktade allt i ligan för att de spelade så rakt och satsade på många mål men i de stora matcherna fick de stryk.
Barcelona Barcaholic
2013-01-28 17:00
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Tack så mycket. Vågar man chansa med att köpa biljetterna (2 st) på plats eller inte?
Barcelona Barca King -
2013-01-28 16:58
En sak jag kommer ihåg från Pep eran är att Pep spelade aldrig de långa bollarna eller de raka i djupled. När lag valde spela med hög press tröttade de ut sig efter första 15 minuterna och Barca tog över helt. Tack vare Peps extrema bollrullande tills de gav upp. Detsamma med United i champions League finalerna.

El clasico förlusten senast i super cupen på bernabeu var vi så målkåta att vi spelade upp bollen direkt på djupled bara för att förlora den återigen. Real anföll och fick energi med publiken bakom dem.

Jag gillar Titos lite rakare spel men vill att det ska varieras med noggrannhet.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-28 16:57
Barcaholic

Priser till cupmatchen mot Real;

Grandstand €238 - 292

Lateral €89 - 218

Kortsida €89 - 149

Hörnplaster kortsida/långsida €149

Finns i nuläget hyfsat med platser kvar, framför allt på kortsidorna (såklart), men även på 1:a och 3:e ring på Lateral.

Lycka till på torsdag när biljetterna släpps :-)
Barcelona OnlyBarca
2013-01-28 16:53
Namn: Corazon
Sänt: 2013-01-28 16:04
Ballotelli på väg till Milan får han spela mot oss??????

Nej han spelade med Man City i CL.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-28 16:22
Xavi har skrivit under det nya kontraktet som sträcker sig til 2016.
Mia San Mia, FC Bayern!
2013-01-28 16:05
Älskade vänner hittade en video på youtube, här har ni eran nya Guardiola :). Videon knäääcker hahaha!

AUF GEHTS BAYERN & BARCA!
Barcelona Corazon
2013-01-28 16:04
Ballotelli på väg till Milan får han spela mot oss??????
Mia San Mia, FC Bayern!
2013-01-28 16:01
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-28 15:58
Eberl (sports director Monchengldbach): "Our goalkeeper Marc-Andre ter Stegen had big offers from Spain but we said 'no'." [sport 360] Hoppas det var real som nekades och att Stegen väntar på att ta över som förstemålis i Barca istället!
BARCA-més que un club
2013-01-28 15:55
OT va tvungen bara :)

Har ni undrat vart bollen tog vägen efter Ramos straff?

Svaret finns i länktipset !!! LOL
BARCA-més que un club
2013-01-28 15:52
OT va tvungen bara :)

Har ni undrat vart bollen tog vägen efter Ramos straff?

Svaret finns i länktipset !!! LOL

http://existenz.se/out.php?id=71154

Barcelona Baronen
2013-01-28 15:22
Rörande överens. Det är vår definitiva och optimala elva. Med den finns inget vi behöver vara rädda för. Ett komplett lag helt enkelt, och otäckt bra.

Som du säger, reder vi ut den första anstormningen som förväntas komma, då ska resten inte vara något problem. Vi är inte bara ett nummer större.
Annons: