/spanien/barcelona/forum/790.aspx/spanien/barcelona/forum/790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-04-28 13:24
Lion24 Det otroliga är att atletico spelade fantastisk underhållande dem första 20 minuterna. Inget feg spelande utan dom gick ut för att göra mål, mer bestämt än någonsin. Antar att det chockade Pep rejält, för dom har absolut inte spelat så mot oss. Igår var dom inte fula, provocerande utan dom visade upp en briljant fotboll. Lite det jag har saknat av cholo innan man tokhyllar honom för mycket. För min del så släppte dom initiativet för tidigt. Dom borde ha fullföljt halvleken ut. Jag har tidigare dragit paralleller med cholo och Mourinho. Mest pga möten mot oss, men sen igår drar jag parallellen till Arrigo Sacchi. Det är en sak att gå ut och spela defensivt och spelförstörande och en helt skild ting att jaga målet först för att sedan försvara ledningen. Nej Pep åkte på en käftsmäll igår, returmötet är galet intressant nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2016-04-28 13:06
Som Pep fantast ser jag gärna att Bayern går vidare men jag kan inte ge nog med cred till Simeone och hans spelare. Det är helt otroligt hur de spelar och hur de kan spela så intensivt och aggressivt under 90 minuter. Jag har aldrig sett sån disciplin och lojalitet i mitt liv. Det är främst det som imponerar mig med Atlético. Jag köper inte skitsnacket att dom är våldsamma, Atlético spelar hårt, riktigt HÅRT. Jag har aldrig sett sån hårdhet i något lag tidigare. Som Bojan var inne på igår: INGEN i Atlético fuskar nån gång, under 90 minuter! Det är som om nån drar i trådarna på spelarna, sån disciplin är mycket mycket beundransvärt, oavsett hur man spelar. Fotboll har ingen ''rätt sätt att spela''. Alla lag kan inte spela underhållande fram-o-tillbaka fotboll. Det är det här systemet som gett Atléti dessa framgångar, dessa möjligheter att spela såna här stora matcher alla fotbollsspelare vill spela. Antar att Atléti kan gå tillbaka till Manzanos tid i klubben där man spelar något fint fotboll och slutar 4:a i ligan med 30 poäng bakom 1:an men där det ändå hade varit en super säsong.

Fotboll handlar i slutändan om att vinna. Men jag hade inte kunnat acceptera att Barca spelar så här, vi har en annan identitet och en redan framgångsrik välklistrad filosofi i klubben. För tillfället är det mycket svårt att slå detta Atlético, speciellt för stora lag i viktiga matcher. Men för att slå dom så anser jag att träningen är extremt viktigt. Eftersom Atléti är så hårda, aggressiva, intensiva så måste själv hålla just den nivån i träningarna inför ett möte med dom. Om man inte tränar på samma sätt som Atlético spelar matcherna, då finns det en risk att man blir uppäten. Man förvånas över intensitet, man förlorar viktiga bollar eftersom man helt enkelt inte är på samma nivå. Det ska vara så hårt på träningarna att ens egna spelare ska nästan bråka med varandra, på det sättet kan man handskas med deras aggressivitet.

Simeones lag spelar en fulländad zon-försvarsspel där varenda spelare har ansvar för sin zon. Det händer att en spelare lämnar sin zon, men då tar nån annan nästan alltid upp den zonen som blir fri. På det sättet kan man aldrig bli utnyttjad av motståndarens rörelser heller.
Barcelona Gabriel
2016-04-28 12:58
@Liunil Masse:

WORD! Han ska ge honom fingret och säga fuck off. Det är sånt här man irriterar sig över när det kommer till Neymar. Att ens gå med att träffa Florentino stör mig!
Barcelona Kröjff
2016-04-28 12:25
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Nåja, Les Rambles skiljer sig väl inte nämnvärt på just det speciella området. Så länge segersviten höll i sig så var väl i ärlighetens namn som Messi, Suárez och Neymar oftare nämnda som segerherrar, än Enrique. Men när sviten väl bröts och en förlust hastigt och ytterst olustigt blev till fyra, efter att först Messi och sen än mer Neymar underpresterat, så hamnade Luis Enrique omgående i skottgluggen för många av dom som sågat hans fåtal kritiker i tidigare skede och blev plötsligt dom mångas spottkopp. Jag gissar att flera av dessa supporters gillade det ovanstående inlägget.
Barcelona Deulofeu
2016-04-28 11:58
Em truppen tas snart ut

Tror ni Sergio Roberto får plats? Jag tror faktiskt han har lyckats spela in sig i truppen pga sin mångsidighet samt att han kan "the barca way" som Del Bosque vill spela.

Nästa fråga är ju om det finns plats för någon outsider och joker som tex denis Suarez kliver han fram nu mot Liverpool så varför inte? Han har en fantastisk säsong bakom sig och är en av de formstarkaste spelarna i la liga.

Deulofeu får nog satsa på u-21 tyvärr... som joker skulle jag nog ta med honom perfekt inhoppare!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 11:54
[QUOTE=Rambla~]Aset Perez fortsätter sin jakt på Neymar. När fan ska han släppa det bara? Den mannen har verkligen hybris och klarar inte av ett nej. Detta trots att Neymar Jr sagt åt Senior att inte lyssna på några anbud whatsoever. [/QUOTE] Att Neymars pappa ens träffar Perez två gånger gör mig förbannad.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 11:36
Aset Perez fortsätter sin jakt på Neymar. När fan ska han släppa det bara? Den mannen har verkligen hybris och klarar inte av ett nej. Detta trots att Neymar Jr sagt åt Senior att inte lyssna på några anbud whatsoever.
Barcelona neymar JR
2016-04-28 10:04
Ironin när journalister nu klagar på atleticos spelförstörande och maskning. Annorlunda lät det mot oss, men men alla vill väl dra ner kungarna. Hatet för Barcelona är verkligen något utöver det vanliga, man måste bara fullständigt älska det.
Barcelona Mido
2016-04-28 09:38
Nu har man köpt biljetterna till matchen i sthlm,, längst fram bakom bänkarna. Ska bli väldigt kul för min åttaåriga son som ser laget live för första gången.
Barcelona Tot el camp!
2016-04-28 08:35
Är det någon som vet när matchbiljetterna på Barcas hemsida brukar släppas? Läste någonstans att det brukar vara en vecka innan. Stämmer detta? Gäller Barcelona derbyt nästa helg.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-28 01:56
Alfa

aldrig 200 mille för en 30 åring.

Lacazette är en målskytt med speed!
2016-04-28 00:42
@Liunil Masse:

alla dagar i veckan! speciellt ifall dom andra alternativen heter Nolito och Gameiro haha.
2016-04-28 00:41
sjuka med bayern fans är, när dom vinner då är det pga muller och heynckes. och så fort dom torskar så är det peps fel haha. puertan varning på det där gänget asså haha.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 00:10
Färskt rykte nyss. Enligt franska L'Équipe så är vi ute efter Lacazette. Vad tycker ni om det?
Barcelona Reymar
2016-04-27 23:33
Atletico lyckas hålla nollan och inte släppa till någon riktig målchans och det utan Godin. Att han skulle vara världens bästa mittback är inget annat än en myt. Marlboro hade sett ut som Maldini bakom den muren.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-27 23:22
Snacka om att vi lottades mot fel lag vid fel tillfälle. Samtliga lag som är kvar förutom Atletico tror jag att vi hade klarat av.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-27 23:21
Helt sinnes att ett lag som Real kan vinna CL denna säsong efter en medioker piss säsong! Hoppas innerligt att antingen city slår ut dem eller atl Madrid / Bayern krossar dem i finalen
Barcelona enkos
2016-04-27 23:16
Vad jag förstod så har Atletico inte släppt mål hemma i CL i 12 av 13 matcher .
Barcelona Barcelonistas
2016-04-27 23:09
Pep är för naiv inga ändringar alls i spelet det skadar inte att anpassa laget efter motståndarna. Tyvärr är detta Peps svaghet. 1-0 1-0 3-0 3 raka förluster för Pep på bortaplan i semifinaler i Cl.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-27 23:07
Helt otroligt vad Bayern-fansen hatar Pep...
Barcelona Barcadinho.
2016-04-27 22:50
Att se Atletico spela hemma är klassisk. Fansen som ger stöd o kick, slitvargar varenda en, taktisk diciplinerad, kärlek o klubbkänsla, inte minst av tränaren. Tom deras randiga tröjor. De tar mig tillbaka i tiden, till en romantisk tid, när hjärtat gav mer resultat än talang o kvalité. Det har blivit för mycket finlir o tuppkammar under åren. För mycket.
Jag kan inte låta bli o njuta, inte bara imponera.
Barcelona neymar JR
2016-04-27 22:46
Enkos 2-0 och det hade varit klappat och klart, helt annan säkerhet med det resultatet. Atletico kommer inte gå för att hålla 1-0 ledningen direkt, dom kommer försöka göra ett bortamål för att sedan falla hem. Atletico och cholo gjorde fel, dom var totalt dominanta första kvarten och borde ha fortsatt halvleken ut. Bayern var chockad!
Barcelona enkos
2016-04-27 22:44
@neymar JR:

1-0 för världens bästa försvarslag är ju mycket bra resultat. Vann och släppte inte mål.
Barcelona enkos
2016-04-27 22:41
Efter första matcherna luktar det en helspansk final igen. Om bara Atletico kunde få sin revansch då..
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-27 22:41
[QUOTE=Mch]Att ingen av kommentarerna uppmärksammar Atleticos fula spel, filmningar och osportsliga beetende är konstigt. [/QUOTE] Alla har blivit vana vid det. Det jag irriterar mig mest på är deras oändliga maskningar. Domarna ser klart och tydligt hur spelarna tar all tid i världen på sig att sätta igång spelet men gör ändå inget åt det. Fyfan avskyr Atleticos anti-fotboll. Förstår inte alla som hyllar dom till skyarna, och menar att Atl spelade ut BM. Oavgjort hade varit rätt resultat. Bayern tar det hemma. Vi alla vet hur Pep fungerar. Han är allt som oftast ingen höjdare på bortaplan men hemma är det få som når upp till hans nivå. Atletico är smuts, punkt slut.
Barcelona neymar JR
2016-04-27 22:40
Att atletico skulle gå mållöst från München ser jag inte hända. Cholo gör ett taktiskt misstag/fegar ur och drar ner presspelet allt för tidigt i matchen. Dom hade övertaget överallt på plan och borde ha jagat 2-0.
Barcelona Vampíro
2016-04-27 22:40
Bayern under Pep är röda havet när de jagar mål på hemmaplan. Madrid, Barça, Juve har alla kunnat åka dit och gjort ett par enkla mål på den arenan. Tror Atlético fixar detta, hoppas bara City kan skrälla.
Barcelona enkos
2016-04-27 22:39
@Amo.38:

Det tror jag också och sen blir det ytterst svårt för Bayern att göra tre.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-27 22:39
Rambla - då får Bayern nog ta och spela betydligt bättre för i den här matchen skapade man knappt någon målchans på hela matchen. Barcelona va betydligt bättre enligt mig mot Atletico.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-27 22:38
Ytterbackarna i Athletico punktar ju yttrarna, så det blir inget kantspel.
Dem har alltid 3 defensiva mittfältare, som går in och täcker bakom ytterbackarna.
Annons: