/spanien/barcelona/forum/7899.aspx/spanien/barcelona/forum/7899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 19:02
Xaviesta

Det är självmord att peta Alba mot Madrid. Han är otroligt viktig både defensivt men speciellt offensivt. Tycker han har förbättrats defensivt, men han kan fortfarande utvecklas. Hans bästa egenskap är såklart snabbheten men även konditionen, killen har tagit en rusch upp till straffområdet men visar inga tecken på trötthet när han tar en maxlöpning tillbaka och vinner boll. Vital för vårt spel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 18:49
Håller med, Puyol och Piqué bör vara givna som mittbackspar i El Clásico. Jag tycker både Piqué och Mascherano gjorde bra insatser igår men det är ingen tvekan om vilka som är de bättre mittbackarna.

Angående El Clásico och Reals skadeproblem, vet någon om Marcelo kan lira matchen? Nu när Coentrao är skadad så hade det varit skönt att också slippa Marcelo. Killen är inte direkt en jätte på att försvara men ljusår före Essien som ytterback. Tänk Iniesta/Pedro mot Essien, där vinner vi förmodligen väldigt mycket på att vinna den duellen nästan varje anfall.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-25 18:45
Puyol menar jag ju givetvis när jag pratar om vilan mot Malaga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-25 18:43
Det är därför han vilades mot solkusten. Han kommer att vilas till helgen också för man vill inte riskera att han skadar sig inför Bernabeu. Många som förespråkar Adriano på vänsterkanten på onsdag, men jag vill se honom där till helgen istället så Alba startar nere i Madrid. Jag vill ha en optimalt fungerande Iniesta och det går bara ihop med Alba.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-25 18:11
Tito bör tänka på sin hälsa i första hand. Han får snacka med lederstaben via telefon eller något.. Världen går inte under (jo här på Ramblan:P? om vi åker ut. Det är cupen och vi möter ett riktigt bra lag.

Sen tycker jag att Puyol borde spela istället för Masken på onsdag. Puyol brukar alltid göra bra matcher mot Real och Pique skulle må bättre av att ha Puyol vid sin sida än Masken. Han har kostat oss många mål i år och sen att vi har Pinto i målet gör inte saken bättre.
Barcelona koeman92
2013-01-25 17:41
Lilla Fröken

källa?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-25 17:40
Coentrao kvittar, bryr mig inte speciellt mycket om han spelar eller inte. :)

Men 2 portugiser är borta + di Maria, det verkar vara just sådana spelare som kämpar helhjärtat för Mourinhos Real nuförtiden. Så visst kan man se lite fördelar med att Coentrao inte spelar, även om det inte är det sportsliga!

Lägg till det faktum att deras 2 kaptener, Iker och Ramos, verkar vara den andra gruppens ledare och missar matchen.

Adan, Arbeloa, Varane, Albiol, Marcelo, Essien, Alonso, Khedira, Özil, Ronaldo, Benzema

Är den här spontana elvan någorlunda trolig?
Barcelona socccerfan1
2013-01-25 16:55
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Coentrao är väl avstängd också? sen så har marcelo blivit en bulle.. (bokstavligt)

Visca Barca!
Lilla Fröken
2013-01-25 16:53
Jag kaninte tro att det är sant!!!?? Den där jävla Pinto har skrivit på för Real Madrid! Fotbollsvärlden är i chock ..... närå .......
Barcelona Corazon
2013-01-25 16:27
på nått konstigt sätt känns det bra med roura också ..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-25 16:23
Madrid utan Pepe, Ramos, Casillas och di Maria? Det låter för bra! :)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-25 15:58
Rambla. Okej. Det var synd... men självklart går hans hälsa före. Spelarna får helt enkelt spela för honom.

Ska bli intressant hur vi går in till matchen på Bernabeu. Pellegrini lyckades verkligen att sära på våra mittfältare under gårdagens match.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-25 15:49
@Heywood Jablome - Andrés:

Tito är inte tillbaka från USA förrän 1 feb, fredag. Så det lär blir Jordi Roura igen på bänken.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-25 15:26
Ska bli intressant med ett clasico nästa vecka. Jag hoppas bara att Tito Vilanova är stark nog att kunna vara med på matchen och under veckan att kunna träna läget och ge spelarna den där styrkan som behövs.

Skillnader mellan Barca och Moudrid är väl; när vi kom till klassikern utan mittbackar och Alves som skadade sig tidigt - kunde vi i princip skickat ut Adriano som högerback och bytt in Song och använt honom som mittback. Men mentaliteten är vad den är i Barcelona och Montoya fick chansen att spela.

Efter matcher fanns det inga ursäkter. Situationen var vad den är.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-01-25 15:23
På onsdag nästa vecka lär det bli Benzema eller Özil som Busquets gör tunnel på. :D

Standard. ;)
Barcelona Grimaldo
2013-01-25 15:17
@barcastuff: Official: Messi is not training with the group today, he is having treatment #fcblive

@barcastuff: Barcelona winger Isaac Cuenca (21), who has recovered from a knee operation, could join Zaragoza on loan until the end of the season. [cope]
BARCA-més que un club
2013-01-25 13:35
Vad ska man säga om denna Legend , Lejonet Hjärtat i Barca

Slitvargen , Hungern han alltid visar på plan som om det vore hans sista i livet

Vår kära Underbara Underbara Underbara Kapten nämligen Carles Puyol

Fantastiskt klipp i länktips:

Njut

Visca el Barca!!!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-25 13:15
Idag fyller världens bästa playmaker 33 år, Grattis Xavi.
Barcelona true_barca_fan
2013-01-25 12:39
Feliz cumpleaños Xavi :)
Barcelona Bernie
2013-01-25 12:34
Idag fyller Xavi 33! :)
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-25 12:00
Haha, så uppgiven Iturra ser ut. Alvessi :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 11:09
Sjukt att det är El Clásico om fem dagar. Personligen var jag inte förberedd på att matchen skulle komma så snabbt vid en eventuell vinst mot Málaga. Det läskiga är att form inte spelar någon roll i El Clásico, faktiskt så brukar ofta det laget som har minst press på sig göra bäst ifrån sig. När alla varit övertygade om att Barca ska köra över Real har det ofta slutat oavgjort eller med förlust, senaste exemplet är Supercupen där vi spelade ut dem spelmässigt i första matchen men det var precis tvärtom i andra, dvs de körde över oss i speciellt första halvleken.

Jag tror det är väldigt bra att börja borta. Känns väldigt skönt. Vi har ingen press att vinna men vet att vi om vi spelar ut vårt fulla register kommer ta segern. Real Madrid måste förmodligen pressa på hemmaplan, och även om de får in något mål så är 1-1 eller 2-2 ett bra resultat till Camp Nou. Även om vi naturligtvis ska gå för vinst.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-25 11:08
Jag tycker att Pique stod för en stabilinsats igår och det han har gjort det ända sedan hans skadebekymmer försvann för två månader sen typ. Jag tycker att våra försvarare har en otacksam uppgift då vi ofta blir tagna på kontringar och våra mittbackar får väldigt stora ytor att täcka. Speciellt i andra målet då jag tyckte att mittfältet och anfallet slutade spela och väntade på att domaren skulle blåsa för stämplingen på Fabregas. Vi ska inte räkna med att domarna blåser av och vi måste vara beredda att fortsätta spelet annars händer det som hände igår.
Barcelona Baronen
2013-01-25 10:50
Verkligen. Xavi borde vila, tycker han sett trött ut de sista matcherna. Låt Thiago spela hela mot Osasuna. Och Tello. Montoya måste bara få chansen i Alves ställe. Är drömläge att lufta truppen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-01-25 10:31
FC Barcelona - Osasuna League - Round 21 Sun 01/27/2013 19:00

Real Madrid - FC Barcelona Copa del Rey - 1/2 1st leg Wed 01/30/2013 21:00

Valencia - FC Barcelona League - Round 22 Sun 02/ 3/2013 19:00

Barcelonas tre nästkommande matcher. Kanske läge att vila lite spelare hemma mot Osasuna? Känns inte som vi har råd att vila mot Madrid eller Valencia borta?
Barcelona koeman92
2013-01-25 10:14
@A - TotsUnitsFemForca.com:

Det är för att de är rädda för våra fans som även låter högre än deras när de är på Bernabéu fattar du väl? ;)
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2013-01-25 10:09
Matchen är spikad i Madrid den 30:e Januari?
Gött att man befinner sig i Madrid 30-31.

Dock såg jag på hemsidan precis:
"The amount of tickets available to FC Barcelona is 598"

Av 80.000 platser (cirka) får Barcelona alltså inte ens 600.
Finns det inga regler i Spanien som säger att bortalaget måste få x-antal procent? typ 5% eller så..

Sjukt snålt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-25 09:42
Fege Mourinho måste ha in en ny målvakt bara för att Iker är borta någon månad. Varför då? Enligt honom så var ju Adán bättre än Iker för tillfället. Då bör ju han duga unden Ikers frånvaro. Det lär ju bli härlig harmoni i den truppen om ännu en klassmålvakt ska slåss med Iker om en startplats när han kommer tillbaka.
Barcelona Mido
2013-01-25 09:15
Real Madrid är ute efter en ny målvakt, högst upp i listan Julio cesar, ter stegen,,, fan nu är det krig mellan klubbarna om målvakt positionen,, suck
Barcelona Gio Style
2013-01-25 08:19
Alves inlägg är en gåta. Vissa säsonger har man kunnat säga med all rätt att han har vassa inlägg överlag samtidigt som han går andra säsonger och göe r precis tvärtom :P konstigt det där...
Annons: