/spanien/barcelona/forum/7898.aspx/spanien/barcelona/forum/7898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2013-02-10 19:30
Blir en riktigt spännande tid framöver för oss nu, mars inräknat. Men se bara på resterande matcher under februari. Granada - FC Barcelona (La Liga) Milan - FC Barcelona (Champions) FC Barcelona - Sevilla (La Liga) FC Barcelona - Real Madrid (Copa) Dessutom börjar CL nu i veckan. Håller tummarna för Valencia mot PSG, resten bryr jag mig inte om. Hade varit fint om United kunde tvåla dit Real men blir nog väldigt, väldigt svårt. Real kommer kontra sönder dem.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-02-10 19:24
Henrik Larsson 7 - när man ser matcherna på plats så är det en helt annan känsla, det är då man verkligen ser vilken kvalite det är. Vilken spelare blev du sjukt imponerad av när du såg matchen?.
Barcelona Henrik Larsson 7
2013-02-10 19:22
Var på matchen idag och måste säga att den överträffade alla mina förväntningar. Över 85000 på plats (visserligen en hel del kids men ändå), 6 mål av 6 spelare och en Iniesta i superform..vad mer kan man begära. Var ett par år sedan jag var på plats och fan vad mäktig arena Camp Nou är! Satt i norra kurvan med klacken ned till vänster för första gången och blev glatt överraskad av deras variation och tryck i ramsorna (synd att den inte är större bara..) Alltid en grym upplevelse att vara på Camp Nou i alla fall! Nice att läsa reflektionerna av er alla här på forumet också efter att inte ha sett några tv-bilder. Att Villa fick 90 min och näta gör mig verkligen glad! Att också Alexis äntligen sätter dit den gör mig ännu gladare. Att sedan Song gör en riktigt stabil insats över 90 är ju nästan för bra för att vara sant! Hittar faktiskt bara positiva saker med dagens match om jag ska vara ärlig. Att sedan Messi kanske inte är 100% just nu är eg bara mänskligt och kanske tom bra så han ökar nu framåt viktigare matcher. Med dagens stämning blev det ändå Meeesiii..Meeessiii direkt han gjorde något bra! ;) Milan och Real here we come!! Visca Barca!
Barcelona Canaletes
2013-02-10 18:44
Final i Copa del Rey på basket nu 19:00. Barcelona - Valencia.

Jeffson
2013-02-10 18:22
Ray är gud
Barcelona grande jw
2013-02-10 17:50
Tello är en talang och verkligen ingen startspelare i vår trupp. Han ska användas precis som han gjorde idag och som han gjorde väldigt ofta under förra säsongen, komma in i slutet utav matcherna där han kan utnyttja sina kvaliteér (snabbhet) som mest.

Jag vill verkligen att han ska få speltid för det är en spelare som är väldigt nyttig i vårt lag, han är väldigt speciell i spelstilen och det gör oss lite mer svårlästa, men i de större matcherna får han stå i skymundan för Pedro, Villa och Alexis då dessa har mycket högre högstanivå. El Clasico förra året när han fick starta kan ha varit en av hans sämsta insatser någonsin i A-laget.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-10 17:46
Horribelt försvarsspel vid persies mål! Och dom klagar på la ligas försvarsspel! Men såna ytor så hade xavi, iniesta och Messi gjort KAOZ
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-10 17:44
Cuenca startade returmötet mot Chelsea o assisterade till Sergio väl?
Barcelona ElTriplete
2013-02-10 17:37
Pep #4 Tello var den som startade el clasicot förra året. :)
Barcelona Pep #4
2013-02-10 17:19
Bara jag som tycker att Tello förtjänar mer speltid. Han kanske inte har lika stor potential som Alexis men bara för det betyder det inte att han ska få mindre speltid när han nästan alltid gör mål när han får spela.

Han har utvecklats till en spelare som skulle kunna starta i många topplag i la liga och vi kanske borde ge honom ett större förtroende som Pep gav Cuenca när han fick starta el classico. Jag menar inte att Tello ska starta mot Milan men möter vi lag som Sevilla, A,madrid och Malaga så tycker jag han är tillräckligt bra för att få 90 min.
2013-02-10 17:13
United kör över allt motstånd i PL för tillfället :-) Men jag antar att det är så för att dom är så överdrivet bra och inte för att ligan är ojämn :-)
Barcelona ElTriplete
2013-02-10 16:51
LÄNKTIPS: Måste bara posta den idag. Fick lust att titta på lite gamla Barca-klipp så hittade jag den här. Fan vad vackert.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-10 16:46
Jag mår illa av den domarhjälp Milan tycks få i varje match nu för tiden. De är totalt usla och självklart får se sin obligatoriska billiga straff genom Balotelli. Problemet är bara att Mexes skulle haft sitt andra gula kort minuten tidigare. Självklart blundar domaren för en solklar medveten hands. Istället straff och en utvisad spelare i Cagliari.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-10 16:12
Cuenca tar för sig redan från börjani Ajax. Bådar gott! Hans läckra assist i länktips.
Barcelona Andrés V
2013-02-10 16:11
Hej, missade matchen idag. Nån som vet vart man kan ladda ner hela matchen.?
2013-02-10 16:05
Finna det Highlights med Hudson? :-)
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-10 16:04
Både Puyol och Adriano byttes ut av försiktighetsåtgärder. Ska inte vara någon fara med någon av dem.
Barcelona II Barça II
2013-02-10 16:00
Skulle uppskatta, ifall någon kunde dela med sig, av höjdpunkterna av dagens match. Tack på förhand.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-10 15:58
Vad hände med Puyol?
Barcelona grande jw
2013-02-10 15:53
Cuenca assisterade till Ajax 1-1 mål mot Roda nyss.. Levererar direkt!! Utbytt nu dock..
Barcelona DM1982
2013-02-10 15:49
@Barcelonistas:

17 börjar matchen
Barcelonistas
2013-02-10 15:46
Man United - Everton, 16:00 för er som har tråkigt.
Coach Pep,
2013-02-10 15:34
Måste säga att jag verkligen gillar Iniesta och Thiago på mittfältet. På något sätt så ger Thiago mer utrymme åt Iniesta än vad Xavi gör, och vi blir på så vis farligare framåt. Båda är mer direkta samtidigt som båda också kan göra det Xavi gör till viss grad. Vid det här laget tror jag vi har mer att ge rent offensivt utan Xavi på planen just för att Iniesta blir mer fri och att Thiago fyller Xavis roll på ett bra sätt, ger fantastiskt understöd utan att för den skullen ta bollen av Iniesta lika mycket som Xavi gör. I större matcher blir dock Xavis rutin, rytmik och balans givetvis livsviktig, men i mindre matcher som den idag ser jag att man kan börja spara på Xavi mer och mer.
Barcelona Baronen
2013-02-10 14:48
Messi har gjort 18 poäng mer än Cronaldo. I ett lag med massa överskattade, avdankade dvärgar. Riktigt bra!
Barcelonistas
2013-02-10 14:28
Messi är inte riktigt i sin 100%tiga form det kan man klart och tydligt se. Men det är bara en tids fråga innan han är tillbaka till sitt gamla goda jag :).

Länktips, Messi när han är i form..
Coach Pep,
2013-02-10 14:23
Vill ge ett + till Alexis. Lika mycket som han sågas förtjänar han också att hyllas när han gör det bra. Om han hade missat det där friläget så hade han dock sålt sin sista potatis. Men en grym insats blev det ;D
Barcelona Acrobat
2013-02-10 14:22
Helt ärligt så är Iniesta överlägset världens bästa spelare i nuläget! Det går inte att ta bollen ifrån honom! Hans passningar är gudomliga! Messi har en högre högstanivå, men Iniesta har hållt en jämn hög nivå under en väldigt lång tid!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-10 14:15
DM1982

Bra analys av matchen, men jag håller inte riktigt med dig angående Song. Det är inte kul att alltid jämföras med Busquets - för det blir ju omedvetet så eftersom de spelar på samma position. I jämförelse med honom ser alla lite vilsna ut.

Men idag tycker han gjorde en bra match och blev bara bättre ju längre in på matchen man kom. I slutet kändes han väldigt beslutsam och trygg, både i sina brytningar, passningar och omdöme. Minns tex hans kyliga dragning eget straffområde. Det kändes inte farligt utan kontrollerat. Vad Song behöver är mer speltid och förtroende! Då kommer han skänka oss mycket glädje i vår.

Förresten så hade jag gärna sett honom och Busi tillsammans på mitten någon gång, med Song i en något mer offensiv roll. Han är väldigt kraftfull när han fyller på i anfallen. Vi har inte direkt överflöd av den varan. Hellre att han får resterande speltid i den rollen än som mittback!
Coach Pep,
2013-02-10 14:09
Iniesta käkade upp matchen. Han dominerar ju ännu mer utan Xavi på plan. Har han inga gränser? Man tror nästan att han skulle kunna spela helt själv på mittfältet och styra hela skiten själv.

Bra genomförd match i övrigt, känns stabilt med Puyi och Pique där bak.
Barcelona DM1982
2013-02-10 14:04
@Barcadinho.:

Det var tydligen så att innehavare av säsongskort kunde ta med sig ett barn gratis till matchen, det var ett smart drag.

Jag gillar verkligen att det var sex olika målskyttar när laget gör sex mål. När hände det senast att det var en sådan spridning på målskyttarna? Mycket starkt att det finns så många olika målskyttar i laget.

Det var även starkt jobbat av laget, speciellt med tanke på att det roterades ganska mycket och att det var efter ett landslagsuppehåll. Risken brukar vara att det ser för jäkligt ut då men spelet idag var riktigt bra.

Enda lilla minuset är att Song verkar ha dålig koll på sin roll. Mot Getafe hemma funkar det men mot bättre lag så skulle det vara kört.
Annons: