/spanien/barcelona/forum/7893.aspx/spanien/barcelona/forum/7893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-28 08:05
Hehe, som vanligt har muppen Kaljic sett en helt annan match.

En "outstanding" Morata? LOL

Dessutom så ljuger han utan att skämmas när han skriver sina pinsamma artiklar. Alex "sätter" inte bara handen på Araujo utan det är en handflata mitt i nyllet och en rejäl knuff efter det.

När man läser hans text skulle man kunna tro att det var Castilla som dominerade matchen innan utvisningen.

Det hela är väldigt enkelt. Madrid, oavsett om det är A-laget eller det mediokra Castilla, håll er till reglerna ute på planen någon jävla gång så kanske de slipper få utvisningar.
Barcelona Blaugrana83
2013-01-28 03:53
Någon som vet vart man kan hitta highlights från Barcelona b matchen mot castilla
Barcelona AndreD
2013-01-28 03:26
Baronen

Cesc överglänst Xavi? Nä.
Barcelona Barca King -
2013-01-28 02:05
Många människor fastnar på utseendet. Alexis är stilig, snygg och karismatisk därför ska han starta för att han ser cool ut. Jag är en av de som älskar Alexis och vill så gärna att han lyckas men sanningen är den att Alexis aldrig varit en målskytt. Han kommer till chanserna men fumlar med bollen och tar en onödig dragning eller tar för många Touch med bollen. Till exempel när han kom fri på höger kanten i slutet av matchen. istället för att bresida in bollen i målvaktens högra hörna passar han Villa. Jag minns hans första mål i Barca. Då han tog av sig tröjan. Det är den Alexis jag vill se som drog till bollen på en gång. Faktum är att Cesc har varit grym och gjort det utomordentligt. Därför ska han, Pedro och Andres starta förre villa och Pedro. Om Alexis tränar upp målskyttet med tanke på alla chanser han kommer fram till kan han bli otrolig duktig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AGM
2013-01-28 01:54
El Triplete

Jag tror starkt på att det blir Iniesta som får den fria rollen till vänster samt Cesc som central. Tito har tydligt visat att det är den elvan som passar hans spelidé bäst och därför tror jag det blir den.

Att peta Cesc är omöjligt då han är en av de spelare som gjort mest poäng i truppen.

Däremot skulle jag vilja se Tito få in Villa i elvan och peta Pedro från startelvan. Har egentligen ingen förklaring till detta men vill man få in Villa i startelvan så är det ända lösningen enligt mig. Iniesta kommer ju få en fri roll till höger isåfall då Alves är extremt offensiv.

Pinto
Alves Puyol Pique Alba
Xavi Busquets Cesc
Iniesta Messi Villa
Barcelona papillon
2013-01-28 01:39
Vad var det man såg i Barca B matchen, ett kontringsmål. Wow!!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ElTriplete
2013-01-28 01:07
Sjukt jobbigt inför onsdagen, vem ska bänkas? Så irriterande att man inte kan ha 12 spelare på plan haha, vill ha både Cesc och Villa på planen men det går inte.. Vem bänkas? Xavi - Busquets - Iniesta Pedro - Messi - Villa Eller Xavi - Busquets - Cesc Pedro - Messi - Iniesta Backlinjen är redan klar med Alves - Puyol - Pique - Alba, men mittfält och anfall ställer till det.. Villa kanske kan bli inbytt beroende på hur det ser ut. Vad säger ni?
Barcelona Barca o Mort!
2013-01-28 00:23
1.70ligan

Jag har för mig att han skrev på till 2016 eller 2017?

Edit: hade visst fel.

Icardi reportedly earns €200,000 a campaign and is contracted to the club until June 2015. Negotiations have begun regarding a new agreement until 2017.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-01-28 00:20
Roura (assistant): "Happy with Villa's game. He's back, available for the rest of the season. He didn't score but worked hard." #fcblive

Vamos Guaje!!!
Barcelona zigazaga
2013-01-27 23:49
Jag tyckte det var helt underbart att se firma Villa-Messi ikväll efter alla löjliga skriverier i media om att de är 'osams'. Gubbarna hittar varandra fint ikväll, och jag hoppas att deras fina samarbete sitter på onsdag också. :)
Real Madrid MoBones
2013-01-27 23:48
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Håller med dig helt där. Han är en ung spelare med potential. Hade absolut velat se honom i barca tröjan igen. blev imponerad av honom redan så sent som mot juventus. skön lirare!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-27 23:37
Nej, ingen återköpsklausul på Icardi. Dock har han väl bara 1 år kvar på kontraktet efter säsongen tror jag. Det hade varit kul om Barca gav sig in i kampen om hans signatur när han tar steget till en större klubb. Jag hade gärna sett Icardi i Barcatröjan igen. Bra spelare för gärna vända hem och han känns i alla fall som att han kan bli en sådan. Sen är jag svag för argentinska forwards...
Barcelona Eto'09
2013-01-27 23:26
Någon som vet något om försäljningen av Icardi, ifall barca har någon återköps klausul elr är han 100% sampdorias?
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-27 23:17
Någon som vet när Tito kommer tillbaka till Katalonien? Är han tillbaka redan tro?
Barcelona Barcaholic
2013-01-27 23:16
Tjenna grabbar!

Någon som vet när biljetterna till Returmötet i CDR kommer ut för icke medlemmar? Tänkt åka ner och vill ha 2 riktigt bra platser bredvid varandra så jag vågar inte chansa och köpa på plats.

Tacksam för svar!
Barcelona Baronen
2013-01-27 23:15
Adrigol

Vi snackar samma språk brorsan. Ofattbart hur någon överhuvudtaget kan vilja att Alexis ska spela, och Iniesta vara på mitten på Cescs bekostnad.
Cesc och Busi har varit våra klart bästa mittfältare och Iniesta har växt ytterligare högre upp i banan.
Medan Alexis kanske gör den sämsta säsong en Barcelonaspelare någonsin gjort.
Barcelona Henric
2013-01-27 23:11
Hoppas på:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Alba
Busquets
Xavi-Cesc

Villa-Messi-Iniesta

Supersub:Pedro
Barcelona Adrigol
2013-01-27 23:09
Iniesta har gjort sin bästa säsong någonsin (?) hittills, samt blev EM:s bästa spelare. Detta från en ytterposition. Jag tycker han ska spela i anfallet där han som sagt varit KUNG så länge han har Alba på samma kant som kan ta över djupledslöpningarna.

Iniesta, Xavi, Fabregas och Messi på plan samtidigt innebär ett överflöd av möjligheter och gör oss mindre förutsägbara... Givet att alla dessa ska starta på onsdag. Kan inte förstå de som vill ha Alexis från start i stundande El Clasico..
Barcelona Baronen
2013-01-27 23:06
Cesc är för mig oerhört given. Han har överglänst Xavi och är faktiskt betydligt mer avgörande. Inget snack. Pedro också given. Alexis ska vara ljusår borta, så som han "presterat".
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-27 23:04
Hittar inga Highlights med Ray :/ Fast han kommenterade idag
Barcelona Dinho the artist
2013-01-27 22:51
Det jag inte förstår är varför många här inne vill peta cesc? Om någon borde vara på plan är det fabbe som vågar lyfta bollen över backlinjen, något Xavi ofta undviker, samtidigt som han är en härlig tillgång i straffområdet.

AndreD
--
Jag är lite oense där eftersom jag faktiskt tycker han har spelat relativt bra(okej) även om han inte gjort mål. Ja han är en anfallare och ska därför göra mål men jag anser att han tillför väldigt mycket annat. Han gör det extremt jobbigt för backarna t.ex.
Barcelona AndreD
2013-01-27 22:43
Dinho the artist

Var också som dig och hoppades att det skulle lossna för honom förr eller senare men efter 6 månader av katastrofspel från hans sida har jag tappat hoppet helt. Han är så dålig och visar inga tecken på förbättring låt Tello spela istället som är mycket bättre.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-01-27 22:40
Hoppas verkligen på Alexis mot Real Madrid. Precis som flera andra har nämnt: Alexis - Messi - Villa.

Men det lär bli Pedro Messi Iniesta...

Alexis gör mål mot Madrid, glöm inte vem som sa det först. ;)
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-01-27 22:40
@~Més que un club~:

Byt ut Sanchez mot Pedro tack!
Barcelona AndreD
2013-01-27 22:39
Atletico totalkollapsar utan Falcao
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-27 22:39
Dinho the artist (Barcelona) Jag ska försöka hitta :-) Jag länkar ifall jag hittar något :-)
2013-01-27 22:37
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Någon här inne brukar ju länka "highlights med Ray" från dailymotion, googla dailymotion o sök på hemsidan på barcelona alt. ray hudson så nappar det nog!:)
Barcelona DM1982
2013-01-27 22:36
2-0 till Athletic, det ser ut som om det blir elva poängs skillnad mellan Barcelona och Atletico igen.
2013-01-27 22:32
AndreD
---
Tycker du inte att du överdriver lite? Det är inte Torres vi pratar om. Jag brukar störa mig på storklubbarnas anhängare som talar om spelare som om de vore Pokemonkort eller liknande.
Tror knappast han njuter av att vara ur form och de som spelar/ har spelat fotboll vet att det värsta som finns är när du hamnar i en dipp eller dyl.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-01-27 22:28
4 mål av Messi idag...men han gör 5 på onsdag! Kom ihåg vem som sa det först ;) Ronaldo får ett tröstmål (tap-in)...
Annons: