/spanien/barcelona/forum/7892.aspx/spanien/barcelona/forum/7892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2013-01-30 08:52
Skulle inte ha något emot om Villa skulle starta. Han är stormatchernas man!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-30 07:37
Tvärtom, Real slog vi i kvartsfinalen, Valencia i semin och Bilbao i finalen.
Lillmessa
2013-01-30 03:22
AndreD

Vi slog väl ut Valencia i kvartsfinal och SEN Real? :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-30 02:34
Så jävla nervös man är. Funderar starkt på att se film under matchen och sen se repris i efterhand. Liksom ser man ett överfall aka Pepe så exploderar man bara.
Barcelona AndreD
2013-01-30 02:28
tribente_magico

Du har inte mycket bättre koll :) vi slog ut dem i kvartsfinalen.
Barcelona grande jw
2013-01-30 02:19
@ElTriplete:

Det är just det som är så förbannat skrattretande med alla Mourinho-fans. Dom tror att han är världens geni och att varenda ord och rörelse han gör är uträknat och kalkylerat in i minsta detalj för att slutligen erövra världen. Om Mourinho bänkar hela startelvan imorgon och sätter in p17 gubbarna så kommer Puertan fortfarande tro att det hela har ett syfte som i slutändan kommer leda till 17 raka ligatitlar och några CL-titlar.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-30 01:32

Slår Messi 60 ligamål så tar han rekordet någonsin i antalet gjorda mål på 1 säsong.

Gäller Ligaspel i Europa.
Fais
2013-01-30 01:30
Heywood Jablome - Andrés

hehehehe!

Han är ju bäst.

Titta på honom när han spelar i Swansea. Han har blivit stabil som fan.

Barcelona tribente_magico
2013-01-30 01:27
"Sist men inte minst så var det ju faktiskt just Madrid som slog ut Barcelona ur cupen förra året"

Står så våran inför El Claciso.

Han som skrev det verkar inte ha så stor koll med tanke på att vi vann spanska cupen förra året efter att ha slagit ut Real Madrid i semin.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-30 01:19
AGM På nåt sjukt vänster så petar jag hellre Fabregas och flyttar ner Iniesta på mitten för att få plats med Villa. Men att peta Pedro i en Clasico är ju galenskap, modell större. Hans press spel, lungor och inte minst hans form är helt avgörande för vårt spel mot just Real imorgon. Dom behöver känna att dom har en ettrig jävel i ryggen konstant under hela matchen. Med all respekt för både Fabregas och Villa så hoppas jag att Pedro startar. Och jag tror tyvärr att det blir Villa som drar nitlotten imorgon. Men han kommer att få hoppa in helt klart.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-01-30 01:07
efter att ha sett Dokumentärfilmen om barcelona https://www.youtube.com/watch?v=pQPnbML1WFY&feature=youtube_gdata_player som handlade om deras ekonomi och hur de lyckades ta sig ur den krisen dem va i. e det någon som vet hur klubbens ekonomi ser ut i dag ?
Barcelona ElTriplete
2013-01-30 00:39
"Skulle inte förvåna mig ifall Mourinho-cirkusen varit en del av planen sedan hela början för att vilseleda pressen så att vi kan vinna CL i Maj." Ja, för Mourinho har ju kommit med en alldeles perfekt plan som lämnar miljontals supportrar i ovisshet. Att han dessutom ska tänka så långsökt är obefintligt.
Barcelona AGM
2013-01-30 00:36
Imrn vill jag fan se Villa starta och Pedro på bänken. Jag vet att Pedro egentligen förtjänar en startplats med tanke på att han börjat göra mer mål men ifall det är någon gång vi ska starta med Villa en viktig match som kan avgöra en titel så är det nu. Vill se ifall han fortfarande har det som krävs för att avgöra en toppmatch eller ifall han helt enkelt bara kan spela "vanliga" matcher.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-30 00:19
Canaletes.

Minns den matchen och framför allt hans punktmarkering. Helt galen. Han var verkligen som en igel på Xavi. Till slut blev det komiskt. Vid ett tillfälle skulle Xavi dricka vatten och få instruktioner av Guardiola och denne Chico stod och höll ett vakande över Xavi.

Sport eller Mundo Deportivo hade i en av sina tecknade sketcher en bild på Xavi när han dagen efter står i pissoaren och Chico står bredvid.

Xavi: "Matchen tog slut i går. När ska du sluta markera mig?
Chico: "Ska bara pissa färdigt"
Barcelona Canaletes
2013-01-29 23:36
Antar du redan har sett den

Annars kolla in den här kanalen . Mycket bra dokumentärer
www.youtube.com/user/FOOTBALLDOCTOR
Barcelona NoGo™
2013-01-29 23:34
@SUPERBUSQUETS:

Rekommenderar denna om du inte har sett den :)
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-01-29 23:29
någon som vet någon tidsfördrivande Dokumentärfilm om barca som man kan kolla på ? ps e rätt ut tråkad :(
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-29 23:00
Fais Jag gillar Iñigo Martinez i Real Sociedad.
Fais
2013-01-29 22:51
Canaletes

hehehe, Klockren!!!
Barcelona Canaletes
2013-01-29 22:49
Chico, mest känd för sin punktmarkering på Xavi när han spelad för Almería haha

Hitta inget bättre klipp...
Fais
2013-01-29 22:47
Sang Blaugrana

Det är han som får ta alla luftdueller var enda match.
Du vet hur premier league e. Alla kör långbollar förutom ett få tal.

Jag har kollat in honom hela den här säsongen. Han presterar bra mot storlagen med. Men saken är att jag inte koll på hur snabb han är för att vi behöver en snabb mittback.

Finns det någon som du har spanat in?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-29 22:46
Konstigt, ingen clasicokänsla alls ännu. En kombination av att det gått inflation i matcherna och att copan är den osexigaste turneringen, antar jag. Så fort startelvorna har släppts kommer man dock sitta på nålar och vilja vinna till varje pris ändå.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-01-29 22:42
Har för mig att chico flores är rätt usel i luften men hade passat in barca rätt bra med tanke på hur aggressiv han är i pressen
Fais
2013-01-29 22:41
Rambla~ el chico dorado
Nej det visste jag inte. Synd att han inte blev kvar. Han spelar helt ok.

Finns det någon mittback som du har hållit koll på senaste säsongen??

Fan känns som att det inte finns några bra mittbackar där ute? förutom de kända då,,,
Barcelona Barcadinho.
2013-01-29 22:39
Vad sägs om att Niklas Holmgren är tillbaka i viasat...:P
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-29 21:51
Du vet väl att Pep tog in Chico till Barca B när han var tränare där? Det var även snack om att Pep ville ha honom till a-laget men Chico fick ett erbjudande från Almeria och gick dit. Han var inlånad från Cadiz när spelade i Barca B.
Fais
2013-01-29 21:22
Har någon av er spanat någon okänd mittback?

Jag har spanat in mittbacken som heter Chico Flores. Han spelar i Swansea
Han är spelande mittback lika bra fötter som Hummels och Pique, styr hela försvaret dessutom jävlig stabil på att nicka.

Barcelona grande jw
2013-01-29 20:01
Barcadinho.

Senast när jag var i Barca och kollade Barca - Sociedad i Augusti så hade jag turen att hamna mitt bland massa gubbar med Boixos Nois tröjor påväg till arenan. Så dom verkar inte vara helt portade på Nou Camp heller. Enligt mig så finns det vissa saker man kan klara sig utan, men om dom kan lära sig att sansa sig lite för att fortfarande få gå på matcherna så ser jag gärna att dom går. Många verkar vara väldigt passionerade culés, andra lite mer korkade..
Barcelona Abbe.
2013-01-29 19:45
Barcadinho.

Ja, då kan jag intyga att stämningen var på topp inne på Mini Estadi. Jag lyckades få tag i en biljett och hade tur som fick uppleva Mini-Clásico på plats. Det var en upplevelse! Jag gick direkt efter matchen över till Camp Nou, och precis som din son berättade så var stämningen där betydligt sämre. På Mini Estadi var det sång konstant under hela matchen, även om majoriteten av ramsorna var nidramsor om Real Madrid.

Gustavo Ledes imponerade och var matchens bästa spelare, enligt mig.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-01-29 19:32
Då ligger veckans Måndag hela veckan uppe och inte så överraskande handlar det rätt mycket om el Clásicomatchen imorgon.

Jag kan inte hålla mig!

Ha det bra alla och Visca :)
Annons: