/spanien/barcelona/forum/7886.aspx/spanien/barcelona/forum/7886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-20 15:11
Topp 5 mittbackar just nu...

1. Barzagli

2. Hummels

3. Chiellini

4. Ramos

5. Dante

Varken Puyol eller Piqué med, men när den sistnämnde är i topp form så skulle han käka upp alla dem 5 tillsammans levande, men vi får skylla allt på Shakira.
Fais
2013-03-20 14:53
Barca o Mort!

Pique en av världens bästa mittbackar???

Har du fastnat i 2010/2011?

Du trollar säkert? Låt oss vara ärliga mot varandra nu.

Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-20 14:50
Hur kan man ens diskutera Terry till Barcelona? Mourinho lämnar Madrid i sommar plocka hit honom också när man ändå är igång.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona nemo
2013-03-20 14:39
FCB_Messi:

Tack för att du namngav din son efter mig, i min ära.
Barcelona Barca o Mort!
2013-03-20 14:38
Shanghai Vad är det för fel på Puyol då? :P Man kan ju inte ta in en världsklass mittback och lägga honom på bänken heller. Då tror jag han föredrar Chelskis bänk :) Om du inte hade planerat att sälja en av världens bästa mittbackar Piqué som är 100 år yngre för att sedan ha två mittbackar på soon to be 35 i öppningen :P Vilket gap i generationsväxlingen! Jag gillar inte Dedé även om han är "youtubekändis". Tror det finns flera diamanter dit ute man inte har hört om så mycket som är bättre. Mexikos mittback i OS blev jag jävligt imponerad av. FCB_Messi "Tack för att du ringer din son med mitt namn till min ära" sa google translate. Kolla länktips! ¨http://sports.ndtv.com/football/news/item/205141-italian-international-cassano-names-son-after-lionel-messi Ahh fick inte in det dit då jag redigerade inlägget. Sry!
Barcelona FCB_Messi
2013-03-20 14:30
Kan någon översätta detta: "Grazie per aver chiamato tuo figlio col mio nome, in mio onore" Messi skickade ett sms till cassano med den texten .
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-20 14:04
Shanghai

Hans ålder tror jag att de flesta tänker på. Han är väl endast något år yngre än Puyol och frågan är hur länge han kan fortsätta att prestera. Vi ser ju hur Puyol lyckas dra på sig skador efter skador och vi har inte riktigt råd med det. Dock så håller jag med dig om att han är en ruskigt bra mittback.

Jag skulle nog satsat mest på Dede. Ung och fantastiskt. Tror dessutom att han hade kunnat passat in i vårt spel oerhört bra. Han är är bra med fötterna och i försvaret. Han är dessutom väldigt bra i anfallet med för att vara en mittback. Det är en tidsfråga innan någon lag hämtar hit honom till Europa från Sydamerika och jag hoppas på att det blir vi som gör det.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-20 13:49
Vad är det för fel på Terry ? Han är en magnifika mittback och är bättre än dem vi har just undantaget Puyol.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-03-20 13:47
Cassano döpte sonen efter Messi.

"Det var i måndags som Antonio och Carolina Cassanos familj blev en person rikare. I dag avslöjade Interspelaren, tillika tvåbarnspappan, namnet på sonen: Lionel. Och han är döpt efter ”den störste”, berättar Antonio.

– Det är för att hedra den störste spelaren genom alla tider, min idol. Till sist lyckades jag övertala min fru. Fotbollsmässigt är jag förälskad i honom, säger han enligt AFP."

Källa: Aftonbladet
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-20 13:43
Känns som gammal hederlig BS från Madridtidningen. Det är uppehåll och de måste hitta på rykten. Har svårt att se Guardiola göra något sånt, han om någon borde veta bättre.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-03-20 13:38
Det ryktades ju för länge sen att Pep skulle försöka övertala fystränaren Paco Seirul·lo, som jobbat inom Barça sedan 90-talet, att ansluta sig till sin tränarstab i Bayern. Tror det var någon katalansk journalist som la upp det på Twitter. Tror det hade varit ett avbräck för A-laget att tappa en så pass veteran som Seirul·lo. Hoppas han stannar.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-20 13:33
Skulle Pep sno med sig medlemmar från staffen så skulle jag förlora respekt för honom. Det är som att han skulle värva viktiga spelare från oss. Jag hoppas att han låter bli att fiska i la masia också. Sen kanske man ska ta dom nyheterna med en nypa salt
Barcelona NoGo™
2013-03-20 13:28
@¡Barca! - Crèma Catalana:
Vet inte om man ska tro på det då det kommer från as. Men jag hoppas att det inte stämmer. Han har ju sagt att han inte kommer plocka några spelare från oss, dock inget om att ta tränare. Vi får se hur det blir.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-03-20 13:26
Kanske Yaya kommer tillbaka, vem vet?

Seluk (agent Yaya Toure): "I ask myself, Txiki was at Barcelona when Yaya left, so maybe now he is at City and Yaya will leave again." [sun]

Seluk (agent Toure): "I live in Barcelona and many people still say that letting Yaya leave was biggest mistake they made in recent years."
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-03-20 13:23
Vafan Pep

"Guardiola, who's in Barcelona this week, plans to ask three staff members, a physical coach and two scouts, to join him at Bayern." [as]
Barcelona FCB_Messi
2013-03-20 13:05
Vart fan får ni terry ifrån hahaha . Det var verkligen skrattretande !! Det finns kanske minst 50 mittbackar som jag hade tagit före .
Barcelona Teuboy
2013-03-20 12:48
@Gio Style:

Tack! Mycket bra skrivet, ibland blir det verkligen p12-fasoner här inne.
Barcelona Messi_theONE
2013-03-20 12:40
Såg att ngn här nere ville ha in terry.. ja han skulle vara okej värvning, men tror inte spelarna skulle vara glada, ja ni vet nog vf ;) !
Barcelona Messi_theONE
2013-03-20 12:35
har alltid sagt att mou spelar bara för sig själ ! Vinner han så är det han som vinner.. förlorar han så säger han ''han har inget lag! wft...
Barcelona koeman92
2013-03-20 12:12
Barcaclasico

Verkar så. Annars hade semin redan lottats i samband med kvartsfinal lottningen.
Barcelona Barclasico
2013-03-20 12:00
Bröder, blir det CL lottning igen efter kvartsfinal?
Barcelona ~ l La Masia l ~
2013-03-20 11:52
Abidal kommer att spela med A-laget i slutet av säsongen när vi förhoppningsvis har säkert ligan! :) :) :) Men varför inte ta in honom nu när vi har Puyol och Adriano borta?
Barcelona knoxxx
2013-03-20 11:40
Nummer 10.

Håller med dig. Trots att Ramos är riktigt, riktigt bra vill jag aldrig se honom i Barcelonas färger. Inte minst tack vare den vårdslösa kapningen på Messi som sedan följdes av ett par rallarsvingar på Xavi och Puyol (!). Däremot har jag alltid gillat Casillas. Men svårt att se var han står i det hela just nu.

Bänkad och hatad av Mourinho plus att Lopez ser ut att få stå kvar när Iker nu är tillbaka efter skada. Däremot är (läs: var) han Mr Real innan portugiserna kom in i klubben. Jobbigt att se en legend bli så bortkörd. Hur som helst tror jag inte någon värvning är aktuell i dagsläget.
Nummer 10
2013-03-20 11:31
Ville ha mej lite förmiddagsunderhållning och gick in på puertan och läste lite. Där fick jag se (inte speciellt chockad ändå) att man var otroligt besviken på sina två kaptener i hur dom har behandlat legoknekten och mannen med det stora egot Mourinho under säsongen.

Säga vad man vill om dessa två spelare men rent fotbollsmässigt hade det löst våra problem iaf :) jag måste påpeka att jag endast leker lite med tanken nu och inte är särkilt realistisk just nu.
Ramos skulle jag verkligen inte vilja se i Barcelonas tröja men Casillas däremot, han kanske vill spela med sina vänner från landslaget hehe. Och Ramos hade isåfall fått spela med Busquets också hahaha. Sicket fönster det hade varit :D

Tänk så roligt det hade kunnat bli :)
Barcelona kingrodrigues
2013-03-20 11:30
Släpp Thiago Silva nu.
Barcelona Nesto
2013-03-20 11:21
Förstår fortfarande inte hur man inte kunde köpa Thiago Silva förra året. Han var i sin toppform och hade fortfarande många år kvar inom toppfotbollen och han hade verkligen allt för att passa in hos oss. Passningarna,crossarna,brytsäker,kylan,positionssäker,huvudspel.. Han skulle trivts bra med killarna Alves,Adriano,Thiago och sedan om Neymar kom. Tänk er Alves,Pique,Silva,Alba. Med Puyol,Abidal,Adriano och bartra som rotation. Vi hade säkrat upp försvarspelet ett bra tag framöver. Att vi fick nöja oss med Song som inte ens var så mycket billigare är ju helt jävla sjukt. Har Zubi någon som helst utbildning överhuvud taget?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-03-20 10:42
Haha, låt marängerna suga på det här.

Sergio Ramos: Real Madrid need Busquets

"There are a number of players I like, but the one we perhaps need is Busquets,"

"Xabi Alonso is playing too many matches now and we could do with a player like Busquets.

Busquets who?????
Barcelona koeman92
2013-03-20 10:31
What Gabriel said!
Barcelona Gabriel
2013-03-20 09:23
John Terry i Barcelona? Ursäkta mig jag tror jag måste gå och spy...
Barcelona Deulofeu
2013-03-20 09:08
Yaya24 Lycka till att hitta en väldigt dålig mittback som vunnit cl med två olika klubbar två år i rad och tre gånger sammanlagt dessutom em och vm.
Annons: