/spanien/barcelona/forum/7885.aspx/spanien/barcelona/forum/7885.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MVP - 2011
2013-01-29 15:52
Mäktiga Messi har rätt.

Vi stöder i princip landet Qatar, har ni ingen koll på Qatar Foundation och ägarna bakom?

Barcelona La Armada Blaugrana
2013-01-29 15:51
@papillon:

Hon har bekräftat det som klubben och spelarna har förnekat hela tiden.
Fais
2013-01-29 15:49
Mäktiga Messi

Tro inte på allt tidningarna skriver.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-29 15:45
ni kan alla inte mena seriöst att det inte är Qatar landet ? Qatar är en stark o hård diktatur som styrs med järnhand o alla företag styrs eller ägs av en o samma familj . kom inte o jämför Volvo med Qatar foundation . det är som att säga pepe har bättre teknik än Messi o pepe är en bättre fotbollspelare . i Qatar ägs allt av samma personer . så då på de sättet så är det landet Qatar som är äckliga o smutsiga
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2013-01-29 15:38
La ArmadaBlaugrana

"I egenskap av Ikers fru bekräftar hon vad som redan var allmän kännedom, eller vox populi som han sa."

Om det redan var av allmän kännedom, vad har hon gjort för fel?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2013-01-29 15:36
Jag har inte tid med plugg, det finns roligare saker att läsa. Jag tänker läsa om cirkusen i Madrid. Haha, det är ju helt fantastiskt. Sara Carbonero är ju inte bara snygg, hon är en jävligt bra journalist också.
Barcelona Deulofeu
2013-01-29 15:31
Om vi skulle vinna i morgon och det rejält med ett par bollar tror ni Mourinho får sparken då?

Eller väntar Fiorentino till han splelat färdigt i champions?

Vinner han inte cl så borde han ju få gå kan man tycka med tanke på avståndet till Barca samt allt annat strul han varit högst delaktig till under säsongen.

Blir han kvar blir det strul lämnar han blir det strul men det kan väl nästan bara bli bättre.

De senaste klubbarna han lämnat har det gått lite sådär för tänker på Chelsea samt Inter.

Han jobbar så oerhört kortsiktigt att det får konsekvenser när han försvinner.Själv hoppas jag han stannar.
2013-01-29 15:23
@papillon:

I egenskap av Ikers fru bekräftar hon vad som redan var allmän kännedom, eller vox populi som han sa. Sara är oavsett hennes avsikter en insider och förmedlar därmed all information om Real som sådan.
Barcelona papillon
2013-01-29 15:13
La Armada Blaugrana

Löjligt det som du skriver. Hon (sara) pratar inte om sina egna åsikter eller erfarenheter, hon berättar helt enkelt vad Marca har skrivit om hela den där "soppan".

Det minsta du kan göra, eftersom du uppenbarligen inte kan spanska, är att dubbelkolla "informationen" innan du återger det på svenska här i forumet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2013-01-29 15:03
@Mäktiga Messi:

Finns inga mästerskap där mutor inte har förekommit, oavsett om det är fotbolls VM, EM eller OS. Hur tror du Ryssland fick VM egentligen? Eller Frankrike som fick EM 2016 efter att Platini mutat hela UEFA. Fotbollen är en smutsig sport och det förekommer mutor och fusk på alla nivåer, det är bara att acceptera.

Givetvis har Rosell använt sig av mygel och fiffel när han rott hem sponsoravtalet, du ska va glad att Barcelona har en president som kan spelets regler och kan utnyttja dem till sin fördel.
Barcelona Hetfield
2013-01-29 14:59
Mäktiga Messi

Du kan väl inte vara seriös? Det är en viss skillnad på ett företag och ett land, det är inte landet Qatar som sponsrar Barcelona.

Det är som att Volvo fifflar med affärerna, och den ska någon säga "Sverige är ett äckligt land som fifflar med affärerna."
Barcelona B-Guden
2013-01-29 14:46
@Mäktiga Messi:

var väl bra länge sen det blev klart ?
Barcelona Gio Style
2013-01-29 14:26
Mäktiga Messi
Menar du att landet Qatar är våran huvudsponsor? Vad vet du som jag uppenbarligen inte vet?
Barcelona FCB_Messi
2013-01-29 14:25
Han kör la rehab åtminstone . Eller sitter han hemma och pratar skit med Sara :P ?
Barcelona Barca o Mort!
2013-01-29 14:18
FCB_Messi

Deltar Casillas även fast han är skadad? :P
Barcelona FCB_Messi
2013-01-29 14:07
Asså tänk er Madrids träning idag när Casillas anländer till anläggningen . Och undra hur spelarna o tränarna o resten av det gänget tar det ?
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-29 14:06
Det hade varit kul om vi på Les rambles också kunnat ha aktuella polls på sidan, som de har inne på Puertan. Där ser man tydligt hur forumet tycker i vissa frågor.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-29 13:48
barcas huvudsponor tillika diktaturen Qatar visar återigen deras rätta ansikte . nu så har man mutat till sig ett vm mästerskap . hur fan kan barca o rosell sälja sig så jävla billigt till en så farlig diktatur ???
Barcelona BarcaChris
2013-01-29 13:34
Haha wow Casillas fru går ut o snackar skit nu. Precis innan en el classico. Herregud Iker kontrollera din fru för i helvete. I slutet av dagen är de Casillas som får ta den här smällen och inte hans fru. Förstår inte män som låter deras tjejer lägga sig i deras levebröd.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-29 13:18
Alla madristas tror att dom kommer spela med tokoffensiv imorgon för att få med sig ett bra resultat . Det enda "bra" resultatet jag kan tänka mig att dom får är att hålla nollan . Så jag tror på ett kraftigt defensivt Madrid imorn .
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-29 13:17
Haha, nu lär inte Iker ligga bra till hos Mourinho. Det ska bli roligt och se hur Kaljic kommer att försöka sopa detta under mattan. Vad ska han nu skylla på? Öh öh, nä hon var nog drogpåverkad när hon blev intervjuad så hon visste inte vad hon sa. :P
2013-01-29 12:52
Som culé mår man prima mest hela tiden, laget går som tåget, Messi öser in mål och framför allt, Real Madrids omklädningsrum är en krutdurk (Polvorín som man säger i Spanien). Senast är det Iker Casillas fru som gått ut och bekräftat att spelarna hatar varandra och Mourinho, något vi redan visste men nu bekräftas det alltså från Ikers egen fru :)
Barcelona Xavi#6
2013-01-29 12:46
Ett el clasico ses bäst i ensamhet.
Då slipper man allt annat runtomkring som t.ex vännens vän som pratar om hur jobbet var idag osv.
Innan var man alltid ett antal stycken som samlades på den lokala puben och följde matchen både madristas och cules.
Men allt efter åren har det blivit mer att man njuter av att se matchen ensam.
Känns som att man upplever mer då.
Imorgon kör vi!
Jeffson
2013-01-29 12:31
Angående el clasicot...
Jag brukar precis som någon skrev innan stänga ute resten av omvärlden och bara fokusera på matchen helt själv. Denna gång tänker jag göra en viss utsvävning och se den med min tränarkollega, men det är i ärlighetens namn ingenting jag är speciellt exhalterad över. Jag vill nog helst se den själv ändå men nu var jag såpass dum att jag lovade så nu får jag stå mitt kast. Men för övrigt så är jag faktiskt inte lika tänd på el clasico längre efter att vi hade 4st inom loppet av ett par veckor häromåret. Det har urvattnats en hel del tycker jag och att mou har gjort det till en jävla cirkus precis som med allt annat gillar jag inte heller, som cule gillar jag inte cirkus. Jag saknar tiden då det var max 2-3 clasicos om året och då madrid fortfarande var en gentlemannaklubb.
Barcelona Aspadas
2013-01-29 11:36
Håller med Barca King Real verkar vara mer organiserad och tränad. Barcas spelstil ändrades med tito, så klart har man det galma passningsspelet men det är lite mer rak och anfallsmässigt. Barca släppte alltför många mål jämfört med förra året, det kan bero på att Barca tar många risker när dem kör som dem gör under tito. Det kan vara effektiv mot små lag men mot Real kan det vara farligt. Bättre backlinje behövs.
2013-01-29 10:50
...
2013-01-29 10:49
Sky Sports:
"Barcelona do not want to sell David Villa. They've made that very clear."

Arsenal manager Arsene Wenger rejects the latest speculation that the Barcelona striker could move to Emirates Stadium this month.

Så jävla skönt. Jag hade blivit förbannad på Rosell om han mjuknat och gått med på en transfer. Vi behöver alla spelare den här våren.
Barcelona Grimaldo
2013-01-29 10:28
@barcastuff: Official: David Villa announces that his wife gave birth to the couple's third child last night, a boy named Luca #fcblive

Grattis Villa till ditt tredje barn Luca Villa González!
Barcelona AndreD
2013-01-29 01:10
Baronen

Word på hela ditt inlägg haha, tror de flesta Barcafans har det så
Barcelona Barca King -
2013-01-29 00:49
Madrid kan vara mycket farliga inför kommande el clasico!!! Av två anledningar. 1: De har United i Champions League och behöver vinna för att hålla moralen uppe. Därför kommer de vara väldigt taggade och koncentrerade. 2: Vår bekvämlighet, ligan sitter just nu säkert i fickan. Milan känns inte lika hotande. Därför kan Madrids hunger och känsla att bevisa för sina fans och världen väga mycket. Det kan gå till på 2 sätt på onsdag. 1: Madrid spelare offensivt eller spelar säkert för en oavgjort. Svårt och säga men vi alla vet hur Barca spelar och jag hoppas spelarna sätter sitt hjärta och själ i matchen. För att ingen lag kan vinna endast med skicklighet. Det måste finnas kämpaglöd.
Annons: