/spanien/barcelona/forum/7873.aspx/spanien/barcelona/forum/7873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:13
Bara jag som avskyr El Pasillo vibbarna man får utav Barcelonistas här på forumet? Verkar vara helt förblindad utav verkligheten och bara skriver "Messi är bäst i världen vi har världens bästa lag med världens bästa målvakt och världens bästa mittfält och världens bästa bänk och vi är så otroligt jävla bra och alla andra suger"

Det tillför ingenting överhuvudtaget på forumet att skriva så "provocerande".. Personligen är jag otroligt glad att fotboll är mycket mer komplext än "vi är bäst alla andra suger " och det är därför denna sporten väcker såna otroliga känslor hos mig.
Barcelona Baronen
2013-01-30 19:11
Förstår inte vad en förhoppning och tron att ens lag vinner borta mot Real har med arrogans att göra. Inte heller var kverulans kommer in i bilden.

Men kanske är det väl så att om supporterskaran på svenskafansbarcelona är oödmjuka försämrar fotbollslagets Barcelonas chanser att vinna matchen.
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:07
Bara jag som avskyr El Pasillo vibbarna man får utav Barcelonistas här på forumet? Verkar vara helt förblindad utav verkligheten och bara skriver "Messi är bäst i världen vi har världens bästa lag med världens bästa målvakt och världens bästa mittfält och världens bästa bänk och vi är så otroligt jävla bra och alla andra suger"

Det tillför ingenting överhuvudtaget på forumet att skriva så "provocerande".. Personligen är jag otroligt glad att fotboll är mycket mer komplext än "vi är bäst alla andra suger " och det är därför denna sporten väcker såna otroliga känslor hos mig.
Barcelona zigazaga
2013-01-30 19:02
Okej, tack så mycket. Hoppas bilden inte hackar bara : ) och att det finns HD kvalite
BARCA-més que un club
2013-01-30 19:00
@zigazaga:

försnack drar igång 20:00 du kan se den på wiziwig.tv

fotboll sen scrolla ner till El Clasico Preview
Match scheduled: Wednesday, January 30
from 20:00 to 21:00

BARCA-més que un club
2013-01-30 18:57
@DavidPiqué:

wiziwig.tv rekommendera jag starkt med bra streams hd bild i visa !!!!

länkar den i länktips
Barcelona zigazaga
2013-01-30 18:54
Men fan va dåligt utan någon försnack, sändningen drar igång 20.55..

Barcelona más que palabras
2013-01-30 18:53
David pique och alla andra här i forumet !

Om ni inte har tillgång till kanalen som visar matchen idag så är mitt tips för en gratis lösning att ladda ner sopcast. Sedan går ni in på www.wiziwig.com och klickar vidare på "live sports" sedan kan ni navigera er till barca-real delen och trycka på en länk som använder sig av sopcast för garanterat bra kvalitet på streamen.

Visca el barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DavidPiqué
2013-01-30 18:48
TV4 Sport xtra alltså.. Vad är det för skit egentligen? dom kan ju börja med att fylla huvudkanalen med sport och sedan skaffa en extrakanal för road wars..

Någon som vet av en bra stream redan nu eller åtminstonde en sida där det lär finnas bra med streams?
Barcelona Hetfield
2013-01-30 18:46
Jag påstår inte att man behöver gå runt som en tibetansk munk och vara ödmjuk hela tiden, men man kan inte bete sig som en arrogant person och sen klaga.

Barcelona har varit väldigt tydliga med att man ska vara ödmjuk och respektera motståndaren, då är det väldigt konstigt att fans som inte ens är i närheten av klubben ska sitta och ta åt sig av äran. Det är dessutom ingen "rättspsykologisk tes", det är snarare klubbens värdering. Jag förstår en del av kritken mot Barcelonafansen att "vi" är arroganta för att det är en del av fansen som ger den bilden, och det leder till att de andra som håller en bra nivå drabbas av det. Det är inget fel att lita på sitt lag, men man ska inte göra det på bekostnad av någon annan. Detsamma gäller om att dra skämt, det är inte fel att skämta och ha kul, men man ska inte göra det på någon annans bekostnad och såra personen. Men alla får väl göra det de vill göra, det är bara lite perspektiv.
Barcelona Baronen
2013-01-30 18:34
Tack, jag menar det. Man är uppe i varv en dag som denna och är ganska lättirriterad. Så jag har stört mig lite på "rättspsykologer" som driver teser att man ska vara "ödmjuk" och respektera Real styrkor. Det är inte det det handlar om. Ska man vara så rättrogen då ska ju en bortamatch mot exempelvis Atletico Madrid anses svårare. En tabell ljuger aldrig, sägs det ju.
Barcelona Abbe.
2013-01-30 18:31
@Jonas - tots units fem força:

Du menar the observer? :-)

Han heter Francesc Satorra och arbetar på Camp Nou, främst vid spelartunneln, vilket är anledningen till att han skymtar förbi då och då.
Barcelona Abirey
2013-01-30 18:28
Vet någon om man kan köpa matchen ikväll med pay per view? Har ingen lust att streama en laggig arabisk stream. Svar uppskattas.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-01-30 18:27
Vet någon vem den mystiska mannen med mustachen 0:03 in i videon är?
Ser honom på varje match och undrar alltid vilken roll han har.
Barcelona Abbe.
2013-01-30 18:23
Barcelonistas

Du har helt fel. Alla är väl medvetna om hur bra FC Barcelona är idag, och har varit de senaste åren. Det handlar inte om det. Det handlar om att vara ödmjuk, oavsett hur stort du dominerat en match mot din värsta rival. Inte undra på att Les Rambles förvandlas till en sandlåda så fort Barça släpper in ett mål eller tappar poäng.

Läs Hetfields inlägg!
Barcelonistas
2013-01-30 18:17
Baronen - vi snackar om FC Barcelona världens bästa klubblag genom tiderna, där man har dominerat otroligt kraftigt senaste 4-5 åren. Den högsta nivån som det här laget har är den bästa genom historien. Och då är inte ens eran över utan den bara fortsätter det är helt sjukt hur man kan hålla en sån här nivå i så många år.

Allt handlar inte bara om resultaten vilket många tror. Visst vi har slagit Madrid med 5-0/2-6, gjort 4-0 mot Bayern på en halvlek. Gett Arsenal en fotbolls lektion på Camp Nou. Det är inte resultaten utan det är på sättet som det sker, Barca får dessa världslag att se ut som divison 4-5or.

Dagens match? Är inte alls orolig känns som en vanlig match mot Almeria borta. Ingen förstår riktigt hur bra detta laget är, Därför känner jag ingen rädsla alls inför dagens match.
Barcelona socccerfan1
2013-01-30 18:16
hallo bröder!

Snart smäller det.

Läser här inne att många tror på kross!! Så ska man tänka men tänk på att reservera en eventuell förlust, för som vi alla vet så har real madrid allt att Bevisa.

Själv tror jag och hoppas på att vi slår dem, men fegar Real med 8 backar så blir det svårare än vad man tänkt sig..

Mot vinnst, en elegant, välspelad vinnst. Messi ska göra två.

Hoppas Villa startar.
Visca Barca!
Barcelona Barca King -
2013-01-30 17:58
Klart är vi Barca supportar ödmjuka först och främst men vi är mer arroganta efter segern och inte innan. Då är det bara och förödmjuka de mohaha.
Barcelona Baronen
2013-01-30 17:42
Då är jag en drömmande idealist med känsla för det realistiska. Jag stirrar mig inte blind på att de heter Real Madrid, utan för att vi helt enkelt är ett bättre lag som jag tror vinner matchen i kväll. Dock kommer vi få kämpa för det.
Barcelona Hetfield
2013-01-30 17:36
Vi påverkar inte, men vi ger en bild av hur supportrarna för Barcelona kan vara, och att se "vi kommer att krossa de" bekräftar bara stereotypen om att "vi" är arroganta.

Man behöver väl inte vara helt ödmjuk hela tiden, men man kan försöka hålla det till en jämn nivå. Om spelarna inte har låtit deras framgångar ta över deras hjärnor, så ska vi fans inte heller göra det. Jag tror inte att det blir en lätt match, det handlar bara om laget kan hålla deras nivå.
2013-01-30 17:31
Puyi!
2013-01-30 17:31
Puyi!
Barcelona Baronen
2013-01-30 17:25
Det var ett jävla tjat om ödmjukhet. Vi kan inte påverka någonting av matchbilden, det enda vi gör är att sitta här och snacka massa skit. Ingenting spelar någon roll. Jag tror vi vinner med minst 17 bollar.
Barcelona koeman92
2013-01-30 17:09
Dubbel
Barcelona koeman92
2013-01-30 17:08
Kan inte tiden gå snabbare!? Orkar fan inte vänta!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-01-30 17:08
Spelar masken är matchen förlorad redan från start.
Barcelona Andresito
2013-01-30 17:02
Alonso, Pepe, Di Maria, Benzema, ?, Ronaldo, Özil, Casillas, Khedira, Marcelo, ?

Vet att Ramos också är där någonstans, men vem är den andra som jag inte nämnt?

Pique, Iniesta, Alves, Busquets, Messi, Cesc, Puyol, Villa, Valdes, ?, ?

Xavi, Pedro, Alba? Vilka har jag inte räknat upp?

Något litet att fördriva tiden med :)
Barcelona KristoferDelija
2013-01-30 17:00
westinho-Sergio 16. Håller med. Alltid en njutning att se det största geniet i fotbollsvärlden Sergio Busquets spela. Älskar den mannen.
Barcelona AndreD
2013-01-30 16:42
The Reporter

Varför ska vi komma ihåg var vi läste det först?
Barcelona The Reporter
2013-01-30 16:34
Glömde en sak. Vissa glömmer att det är trots allt Real Madrid med världspelare som Özil och Ronaldo som vi faktiskt möter. Visa lite ödmjukhet.
Annons: