/spanien/barcelona/forum/787.aspx/spanien/barcelona/forum/787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-04-26 16:54
Den här relation mellan Bayern och Dortmund är speciell i dagens fotboll. Trots att de är två största rivaler i ligan ser vi år efter år att de bästa från Dortmund går över till Bayern utan någon stor jordbävning. Dortmund får fina pengar medan Bayern klass spelare. Båda är nöjda och ingen surar.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-26 16:49
[QUOTE=koeman92]Enligt Viasat är Hummels nu på väg att lämna Dortmund i sommar, och halva fotbollseuropa ska tydligen vara efter honom, bl.a Bayern, Baça och Real. Jag tycker precis som för 4 år sedan då han ryktades till oss för första gången att vi ska hämta in honom. Att han har samma spelstil som Piqué tror jag knappast kommer att vara något problem då vi redan har sett andra lag som har haft två mittbackar med samma spelstil (Ramos-Pepe, Vidic-Ferdinand) och fått dem att funka ihop utan problem. Samtidigt så lär vi framöver inte behöva bota på naglarna när Piqué är avstängd eller skadad. Att köpa in ytterligare en ung mittback, såsom Bailly eller Marquinhos hade ingett en perfekt balans. Vad tycker ni andra? [/QUOTE] Vi kan glömma Hummels då han förhandlar med Bayern enligt tyska BILD (väldigt trovärdiga när det kommer till Bayern). "Karl-Heinz Rummenigge confirms that Bayern are currently in talks over Mats Hummels"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2016-04-26 16:27
Enligt Viasat är Hummels nu på väg att lämna Dortmund i sommar, och halva fotbollseuropa ska tydligen vara efter honom, bl.a Bayern, Baça och Real.

Jag tycker precis som för 4 år sedan då han ryktades till oss för första gången att vi ska hämta in honom. Att han har samma spelstil som Piqué tror jag knappast kommer att vara något problem då vi redan har sett andra lag som har haft två mittbackar med samma spelstil (Ramos-Pepe, Vidic-Ferdinand) och fått dem att funka ihop utan problem. Samtidigt så lär vi framöver inte behöva bota på naglarna när Piqué är avstängd eller skadad. Att köpa in ytterligare en ung mittback, såsom Bailly eller Marquinhos hade ingett en perfekt balans.

Vad tycker ni andra?
Barcelona enkos
2016-04-26 16:24
Det verkar som att det blir ingen Hummels i Barca som många önskat det Nämligen har Dortmunds president uttalat sig att det kan bli möjligt att Hummels går till Bayern medan Gece tillbaka i Dortmund. en annan länk som kopplar honom till Bayern.
Barcelona Barca4life98
2016-04-26 16:23
Ni som skriver att vi skulle kunna dominera mittfältet mer. Skulle inte MSN drabbas då? Undrar bara hur ni tänker, ta inte illa upp.
Barcelona Gabriel
2016-04-26 16:17
Ribohn Förlåt men vad snackar du om? Skulle inte Verratti och Busquets kunna lira tillsammans menar du? Verratti är precis som Xavi bortsett från att ingen är som Xavi (speciell) och att italienaren är mer villig att gå in i närkamper. Men sett till spelstilen är de lika och spelar på samma positioner. Förstår ärligt talat inte vad det är du säger? Xavi och Busquets tillsammans med Iniesta gjorde fotbollen till en konst. Du har totalt missuppfattat Verrattis spelstil om du tror att han är en defensiv mittfältare som Busquets och Alonso, för det är han inte. Och du vill alltså se en dribbler och attackerande spelare som Costa i Barcelonas mittfält? Okej, ja det skulle nog funka, snacka om att ta bort Costas bästa attribut när man tar bort den frihet han skulle behöva för att utmana. För om du tror att han skulle få lov till lika mycket offensiv kraft på mittfältet på Rakitic position med ett anfall bestående av MSN så tror du helt fel. Han gör sig bäst i en offensiv roll där han kan utmana, komma till skott, dribbla och ta sig förbi sin gubbe. Inte på ett mittfält. Hur tänker du? Förlåt men jag förstår verkligen inte.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-26 13:58
Och då vänder man på triangeln, inte bra.
Barca är Barca inte t ex PSG!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-26 13:49
@Liunil Masse:

Spelar ingen roll, det är alltid 3 anfallare mot 2 backar när man möter rayo haha. sen förstår jag dig att han är en intressant typ. men tyvärr inget o göra i barca.
Barcelona neymar JR
2016-04-26 13:38
Katalano Korrigering, han spelar med motta som är defensiva mittfältaren i psg.
Barcelona neymar JR
2016-04-26 13:37
Katalano Korrigering, han spelar med motta som är defensiva mittfältaren i psg.
Barcelona Katalano
2016-04-26 13:32
Ribohn Fan

Du blandar ihop roller. Veratti är en spelförande mittfältare på samma sätt som Xavi. Han är inte en defensiv mittfältare som Busquets och Xabi Alonso. Veratti spelar idag med Matuidi som defensiv mittfältare och det fungerar ju bra. Gällande uppspel så kan både veratti och Busquets gå ner och hämta boll.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-26 13:19
Messi Costa spelar innermitt också i Bayern, skulle inte vara bänkare(bort med Rakitic). Xavi underordnar sig för Busquets och låter honom sköta uppspelen och flyttar fram i triangeln. Det skulle alldrig Veratti göra, han skulle hamna bredvid Busquets och då får vi inget djup och bli för defensiva. Det problemet hade Spanska landslaget i slutet med Busquets och Alonso på mitten.
Barcelona neymar JR
2016-04-26 13:18
Åh herrejävlar är Mustafi endast 24 år gammal. Jisses vilken blunder från min sida haha! Trodde han var i min "gubb" ålder.
Barcelona neymar JR
2016-04-26 13:14
Liunil Är partisk då han är en landsman, visst är han bra. Men tok för ojämn med tanke på hans ålder/rutin. Kan gå bort sig så enormt för att sedan göra en Nesta brytning. Men helt klart en bra mittback, hade troligtvis stått på tårna mer i Barcelona. Bayern kommer troligtvis gå efter honom .
Barcelona FCB_Messi
2016-04-26 13:09
Riboh fan Du har ingen aning om vad du pratar om. Tror du Douglas Costa , en utav världens bästa yttermittfältare och som spelar från start för världens näst bästa klubb Bayern München , accepterar en bänkplats och som rotationsspelare för Messi ? Veratti och busquets kan inte spela tillsammans ? Jag ser inga som helst problem med det. Xavi och busquets fungerade väl gaaaanska bra tillsammans ? Veratti är samma spelartyp. Veratti och hummels borde vara prio ett i sommar. Sedan någon backup till MSN.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-26 13:01
Våran central linje med Pique, Mascherano, Busquets och Iniesta, har varit strålande bra hela säsongen. Sköter uppspel, bollinnehav och defensivt bättre än många upplagor av Barca. Problemen för mig är att vi har för dålig bredd på truppen spelare måste få återhämtning + konkurrens. Det viktig med att köpa en offensiv mittfältare är att han förstår Barcas sätt att spela press spel. Närmast boll pressar och resten av spelarna underordnar sig. Ta t ex Busquets om han hamnar längst fram, då startar han pressen mot deras mittback(normala lag faller han hem). Då gäller det resterande mittfält tar hans roll. När det gäller Veratti, mycket bra spelare tycker jag, men det blir för stor konkurrens mellan han och Busquets. Båda kan inte spela samtidigt och då onödigt att köpa en så dyr på den positionen. Busquets plats kan vara bra att alternera med spelare som kan spela på flera positioner, så som Mascherano, Sergi, San Jose, Martinez. Bättre att lägga pengarna på offensiv mitt som klarar av Barca spelet. Douglas Costa är enormt bra alternativ till den rollen och kan skifta med Messi under match och vid rotering .
Barcelona Liunil Masse
2016-04-26 12:50
[QUOTE=neymar JR]JAAAAAAAA Äntligen kommer det rykten som länkar ihop Barcelona- bailly. Fantastiskt! Källa; MD [/QUOTE] Äntligen. Vad tycker du om Mustafi från Valencia?
Barcelona Liunil Masse
2016-04-26 12:48
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Liunil Masse har du sett Paco Jemez försvarsspel? [/QUOTE] Har du sett alla gratispelare han måste använda varje år? Sen snacka jag inte om hans försvarsspel utan gav ett exempel på en tränare som får sitt mittfält att fungera utmärkt.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-26 12:43
Liunil Masse

har du sett Paco Jemez försvarsspel?
Barcelona Liunil Masse
2016-04-26 12:37
Många som skriver att vårt mittfält inte är som förut o Iniesta underprestera osv. Jag vill ha Verratti mer än någon annan men att vårt mittfält inte fungerar beror på Luchos taktik. Det är inte så att vi saknar en viss spelare som gör att vi inte kontrollerar matcher som förut. Iniesta är samma Iniesta, det är bara ett annat system för honom nu än innan. Sätt någon som Paco Jemez som tränare i Barca o jag lovar er att vårt mittfält hade dominerat i princip varje match o Iniesta hade varit som förut. Med det sagt, Verratti bör vi försöka värva då han är som gjord för Barca o ung.
Barcelona Gabriel
2016-04-26 12:16
Z_Z

Jag håller med dig gällande precis allting. Gällande Coutinho så tänker jag precis som dig att jag inte kan se de två spela samtidigt, det skulle isånnafall vara i någon match där Coutinho spelar på Neymars position om Neymar vilar någon gång men jag kan inte se både Iniesta och Coutinho på mittfältet då jag främst ser Coutinho som Iniestas ersättare i längden. Och som du säger skulle det vara att dom får rotera med varandra under säsongens gång, något jag inte tycker låter helt fel. Iniesta har inte alls varit speciellt bra den här säsongen, inte dålig, men inte heller som Iniesta brukar vara. Och han blir verkligen inte yngre. 31 år nu så det är dags att man börjar fundera på en värdig ersättare till honom.

Någon som Iniesta kan man aldrig hitta, killen är en legend i våran klubb och i Spanien men livet går vidare och vi måste tänka långsiktigt. Det finns inte många spelare idag som jag ser skulle kunna gå in på långt sikt och göra det bra på Iniestas roll. Coutinho är en av få, egentligen den enda faktiskt. Därför är det en värvning jag vill se. Att han är ojämn och så vidare skiter jag i, killen är klass och väldigt ung. Eller vill folk kanske hellre att Pep köper honom till City? För det dröjer inte länge innan Pep köper profil Barça lirare till hans City kan jag lova och Coutinho lär vara en av dem.

Gällande Verratti så skiter jag nästan i vad han kostar. Jag är typ beredd att slänga hela banken på honom så mycket vill jag ha honom. Jag skiter även i en mittback om det hade inneburit att vi fick Verratti. Vi klarar oss isåfall med Piqué och Mascherano en säsong till om jag fick bestämma. Verratti är den enda spelaren i världen jag kan se ta över Xavis roll och hela vårat mittfält hade gått upp med ca 10 nivåer om Verratti kom.
Barcelona LennyRomario
2016-04-26 12:08
Jag tänker att Arda måste bort. Jag har läst så många rader här inne om hur fantastisk han är i Turkiet, att jag inte såg honom spela i Galatasaray (vilket är sant, det gjorde jag inte). Han besitter egenskaper som Iniesta, värvad som hans ersättare, jag har missuppfattat hela Ardas spelsätt, i At Madrid fick han inte spela det spel han vill och bla bla. Allt det må vara sant, men fram till nu finns det i stort sett ingenting han visat i Barcelona som tyder på det. Han har visat att han kan bli varnad i stort sett varje match, det är väl det.
Barcelona Z_Z
2016-04-26 12:06
@Gabriel

Jag ser det som en självklarhet att man utnyttjar klausulen för Suarez och tar hem honom och låter honom få chansen att visa sig under försäsongen och beroende på vad som mer köps in och utifrån hur han presterar där så stannar han i truppen eller åker på lån ytterligare en säsong. Jag tror dock utan tvekan att man skulle kunna ha nytta av honom kommande säsong.

Arda ser jag på samma sätt som dig, tycker han helt klart är ett felköp även om han är en spelare med bra kvalitéer. Men han passar inte in här och tror aldrig han kommer bli en startman. Får man över 300 för honom så tar jag gärna det.
Veratti ryktas ju ska förlänga och oavsett så kommer han ju bli snuskigt dyr även om han säkert skulle visa sig vara värd det då han känns perfekt för vårt lag.

Att Roberto fått flera chanser som högerback nu på sistone ser jag lite som att Alves kanske kommer lämna till sommaren så jag tror inte vi ska räkna med Roberto på mitten nästa säsong utan vi behöver definitivt få in en till utöver Suarez. Payet har absolut varit bra men helt ärligt så undviker jag gärna köp från PL så långt det går. Tveksamt om man får något där som är värt pengarna.

Gällande funderingarna kring Coutinho så vore väl ett byte mellan honom och Arda möjligt även om jag tror att vi får lägga lite pengar emellan. Känns dock inte som vi kan spela Iniesta och Coutinho samtidigt utan det skulle snarare vara att de alternerar lite med varandra. Tror inte det är en sammansättning som fungerar mot de bättre lagen i alla fall.
Barcelona Gabriel
2016-04-26 11:31
Vad tänker ni om Arda? Helt ärligt så känner jag att det var helt fel värvning för oss. Han är för seg helt enkelt, en Fabregas 2.0 och alla vet vad jag tycker om Fabregas. Arda är en så länge en riktig flopp och jag tror att Lucho ångrar det köpet rejält, man kan se att han inte räknar med honom och jag tror och förväntar mig att han blir såld till sommaren. Då har vi ett mittfält bestående av: Iniesta, Busquets Rakitic Rafinha Sergi Roberto (även om jag helst ser Sergi Roberto som ytterback). Tycker ni att man borde ta tillbaka Denis Suarez till sommaren? Han hade kunnat bidra med mer bredd till vårat lag, en nödvändig sådan. En annan jag tänker på är självklart Coutinho som jag älskar, men en liten outsider är Dimitri Payet som gjort det väldigt bra i PL den här säsongen och som skulle göra ett mycket bättre jobb än Arda exempelvis. Verratti är drömmen men lär förbli en dröm. Ett alternativ hade kunnat vara att försöka få till ett byte mellan Coutinho och Arda. Vad tror ni om det?
Barcelona Tot el camp!
2016-04-26 11:19
Tjena! Tänkte åka ner till barcelona och se derbyt mot espanyol är det någon som kan rekomendera något bra hotell som är till ett rimligt pris och lite andra tips är mer än vällkomna också. Blir första gången jag åker ner dit så har ingen koll alls. Tack.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-26 10:42
[QUOTE=Zyzz]"Jag beskrev lottningen som svår men bästa möjliga, vilket föranledde arga mejl och twitterpåhopp om hur jag kunde vara så korkad att mena att Real Madrid var en drömlottning för Man City." - Peter Hyllman (Fotbollskanalen) Realfansen är för roliga alltså... Man får ABSOLUT inte kalla deras lag för bästa lottningen!!!!! Hahaha jag döööör! XD [/QUOTE] Dom lever i sin egna lilla bubbla. Skit roligt!
Barcelona neymar JR
2016-04-26 09:16
JAAAAAAAA Äntligen kommer det rykten som länkar ihop Barcelona- bailly. Fantastiskt! Källa; MD
Barcelona Zyzz
2016-04-26 08:48
"Jag beskrev lottningen som svår men bästa möjliga, vilket föranledde arga mejl och twitterpåhopp om hur jag kunde vara så korkad att mena att Real Madrid var en drömlottning för Man City." - Peter Hyllman (Fotbollskanalen) Realfansen är för roliga alltså... Man får ABSOLUT inte kalla deras lag för bästa lottningen!!!!! Hahaha jag döööör! XD
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-26 07:37
Vlom Dåliga spelartyper så som Rakitic har Barca inte råd med. I våran offensiv svängda mittfältstriangel räcker han varken till offensivt eller defensivt. Brister i teknik, rörlighet, snabbhet, fysik och viss mån spelförståelse. Finns överflöd av spelare som är bättre än honom.
Vlom
2016-04-26 03:23
@enkos:

Självklart är det tråkigt när spelare åker på skador förstås, men jag kan ju onekligen inte blunda för att detta är såklart en mycket bra nyhet för Manchester City.

Ifall om ivorianen skulle spela från start, så hade marängerna spelat förbi Citys mittfältet alltför lätt...
Annons: