/spanien/barcelona/forum/7868.aspx/spanien/barcelona/forum/7868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-03-26 10:31
Benvingut a casa Tito! Otroligt skönt och hoppas att det kan ju en boost nu till slutspurten.
Barcelona Messidinho_10
2013-03-26 10:17
Welcome home Vilanova!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MQUC
2013-03-26 09:45
@DM1982:

Galet. Speciellt när den betyder så mycket i gruppen, tror vi får se 2 bra, taggade lag kollidera med varandra, la roya måste ju börja vakna till dessutom annars vinner nog Fransoserna ikväll. Jag kör Frankrike-Spanien på tvn och Argentina-Bolivia på datorskärmen , våran träningslandskamp får ursäkta idag! :)
Barcelona DM1982
2013-03-26 09:23
@MQUC:

Tung match, det blir till att simultantitta på den och Argentina-Bolivia som otroligt nog börjar 21:00. Sjukt skönt att kunna se en match med Argentina på en vettig tid.
Barcelona MQUC
2013-03-26 09:20
fyfan va kul det ska bli med vm kval mellan Frankrike-Spanien idag! :)
Barcelona Dinho the artist
2013-03-26 07:33
diar
---
Medelmåtta rakt igenom.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-26 07:06
Rosell säger ju så om valdes för att höja priset tror jag. Om det i slutändan skulle få honom att stanna så vore det ju kanon - men jag tror inte det är rosells huvudsakliga syfte, och jag är säker på att man undersöker marknaden för fullt just nu
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-26 02:25
Sen är det ganska komisk att Rosell fortfarande hoppas på att Valdes förlänger. Nej Rosell, Valdes har bestämt sig och tänk på klubbens bästa nu. Vore dumt och behålla en spelare som vill bort och man borde dra in lite cash på honom redan nu på sommaren
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-26 02:23
Hur ser ni på Garay? Jag har själv inte sett så mkt av honom så det kanske vore fel av mig att uttala mig angående honom. Jag hoppas att klubben har plan B om det skulle skita med Hummels(vilket det Kmr göra). Någon jävla mittback måste det ju finnas som vi kan köpa:P
2013-03-26 01:44
Thiago
---
Det var så lite så!
Så länge han kan spela defensiv mittfältare någon gång ibland så är jag nöjd;))

Godnatt!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-26 01:40
Dinho the artist (Barcelona) Kommer att sluta med att vi värvar Garay haha
2013-03-26 01:39
Dinho the artist (Barcelona) Tack för ett bra svar! En sak kan vi vara säkra på och det är att vi kommer att ha en spännande silly season framför oss:-)
2013-03-26 01:38
Thiago
---
Det stämmer. Milan och Juventus har visat stort intresse för honom eftersom han är Italienare samt har den potentialen. Han har debuterat i landslaget tror jag.
United är den klubb utanför Italien som visat stort intresse, och Utd brukar inte ge sig efter kattpiss om vi säger så.
2013-03-26 01:34
Thiago Alcantara
---
Jag har väl inte världens bästa koll men han har imponerat länge i Torino och är en stor stabil back. Kanske inte den mest graciösa men bra mer graciös än Puyol om vi säger så;) Han är lång, förmodligen drygt 1,90 och är otroligt skicklig på att läsa spelet, brytsäker osv.
Vet inte om han är så snabb då det italienska spelet sällan bjuder på böljande fotboll och jag följer inte direkt Torino så mycket, men bara det att han ses som mitt-b a c k e n för italiens framtid säger en hel del. Speciellt då Italien i de flesta kretsar är kända för sin taktiska skicklighet samt förmåga att utveckla försvarare.
2013-03-26 01:31
Dinho the artist (Barcelona) Har för mig att Juve har varit och ryckt i honom. Men det förvånar mig inte, dom har velat köpa alla spelare men vägrat vara villiga att betala vettiga summor.
2013-03-26 01:18
Dinho the artist (Barcelona) Kan du berätta lite mer om honom? Namnet låter bekant men jag vet varken var han spelar eller hur bra han är.
2013-03-26 01:15
Jag förstår dock inte varför Ogbonna ej kommit upp som potentiell värvning. Han är ju inte jätteung (25-ish) men han är en talang.
2013-03-26 01:13
Dinho the artist (Barcelona) Ibland får man lov att smådrömma lite:-)
2013-03-26 01:12
Thiago Alcantara
---
Jo jag misstänkte det. :)
2013-03-26 01:06
Dinho the artist (Barcelona) Jag inser iaf att en sådan värvning skulle vara svår att genomföra. Det var mest skitsnack som mest och jämförelser mellan Varane och Nastasic.
2013-03-26 01:04
Gio Style (Barcelona) Hahaha här man slut som fotbollsspelare om man missar en passning
Barcelona Gio Style
2013-03-26 01:01
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Lite så vi jobbar här på Les Rambles hahaha
2013-03-26 01:01
Vad jag tror och tycker är att Varane är en bättre back nu samt kommer även vara de närmsta 10 åren. Dock har Nastasic en otvivelaktig talang. Jag följer serie A ganska mycket och han fick ju sitt genombrott lite i skym undan från Jovetic som storspelade bl.a.
Det snackas ju dock mycket om att City skall ha gjort någon paketdeal när de signade Nastasic för 150m. En paketdeal som skulle komma att innehålla Jovetic i framtiden (i sommar).
Förstår dock inte hur ni tänker; Tror ni, på fullaste allvar, att vi skulle kunna värva Nastasic? City är ingen liten klubb.
För att sätta det hela i perspektiv använder jag mig av ett exempel.
Säg att United vill köpa Alba. En riktig backtalang som gjort succe. Tror ni på allvar det är aktuellt? För mig är båda scenariona snarlika i sannolikhet.
Eller att Varane skulle säljas till City/Utd. Det är omöjligt.
2013-03-26 00:58
Håller med dig! Bra mittbackar är väldigt sällsynta faktiskt. Det är därför dom är för jävla dyra då det är ganska svårt att ersätta dom. I Barca kvittar det nästa hur jävla bra du läser spelet, hamnar du kontringslägen som vi utsätts för så är den viktigaste egenskapen snabbhet! Självklart så ska man kanske inte vara helt efterbliven när det gäller att läsa spelet. Om jag ska vara ärlig så tror jag knappt att hummels hade gjort det så mycket bättre än Pique. Piques problem ligger ofta i att anfallaren är mycket snabbare än honom att han själv inte är den kvickaste.
Barcelona Liam Messi
2013-03-26 00:54
Synd bara att det ser rätt tunt ut på marknaden samtidigt som alternativen skulle kosta så jävla mycket pengar. Samtidigt tycker jag en fet jävla värvning på backsidan skulle vara mer värd än en Neymar-värvning.
2013-03-26 00:52
Det hade varit något*
2013-03-26 00:51
Liam Messi (Barcelona) Håller verkligen med dig om att vi behöver en snabb och duktig mittback som kan avvärja kontringar. Jag tänker på en större och starkare version av mascherano. Men med hans snabbhet, det vad varit något.
Barcelona Liam Messi
2013-03-26 00:49
Greken som inte jag heller kan nämna vid namn var ju för något år sen ett riktigt hett namn! Inte sett alltför mycket utav schalke, men tror inte han har varit lika vass i år. Men kan ha fel. Rent mittbacksmässigt så tycker jag Barca skulle gå för en mer rutinerad pjäs. En som vi vet kommer spela bra fotboll och som vi vet skulle passa bra in i spelet. Ingen från Ukraina och ingen halvokänd brasse tack som vi sett förr om åren. Hummels är duktig, men något seg. Pique är också seg, så är rädd att det inte skulle bli nå vidare.. Nån rappare mittback som dessutom är en bra spelare. Pepe utan sitt psyke och utan hans madrisimo hade faktiskt passat rätt bra bredvid Pique. Hur illa jag tror vissa här inne tycker det låter. Men det är min åsikt!
2013-03-26 00:45
Liam Messi (Barcelona) Nu har jag inte sett Varane och Nastasic tillräckligt många matcher för att kunna säga vem av dom som är bäst. Självklart så håller jag med dig om att Varane är en riktig juvel. Vad tycker du om greken, papadopoulus eller hur tusan man stavar hans namn:P haha
Barcelona Liam Messi
2013-03-26 00:41
Thiago och Shanghai Saken är ju den att Varane har visat i fler matcher än de mot Barca att han håller redan nu på den absoluta toppen. Nastasic däremot har i dessa matcher där han har mött bättre motstånd istället varit något sämre. Helt naturligt bland yngre spelare. Hur ont det än gör att säga, men backar som är så duktiga i sådan tidig ålder som Varane är det väldigt sällan man ser. Puyol är ett rätt bra exempel tycker jag. Summa summarum så har Nastasic inte spelat lika stora matcher som Varane har gjort och inte heller imponerat i dessa så som Varane har gjort. Därav är Varane idag en bättre och mer rutinerad back än vad Nastasic är. Men missförstå mig inte. Nastasic är en talangfull spelare som kan komma att bli en av de bästa. Dock har jag å andra sidan väldigt svårt att se City vilja släppa honom till nästa år samtidigt som han själv är villig efter endast ett år i England. Lite realistisk får man vara. Inte heller så enögd.
Annons: