/spanien/barcelona/forum/7867.aspx/spanien/barcelona/forum/7867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-30 23:25
barcastuff ?@barcastuff
Barcelona players made 3 fouls and got 3 yellow cards #fcblive Real Madrid players made 19 fouls and got 3 yellow cards
[via @david_bigorra]
Barcelona Zamboza
2013-01-30 23:25
Visst var Messi blek, men han var precis lika blek i januari förra året när vi mötte real. Trots det slog han 3 assist i 3 el clasicon på raken. Han bidrar alltid i slutändan, även om jag själv också tycker att han borde löpa lite mer. Han slog fö assisten idag också.
Barcelonistas
2013-01-30 23:24
Real Madrid spelar världens fegaste fotboll där man väljer att parkera bussen för att invänta misstag från motståndarna för att sen kontra.
Barcelona jopo
2013-01-30 23:23
Bara jag som tycker att 1-1 inte är ngt bra resultat?.. 0-0 lär det ju inte bli på camp nou och vi kan inte spela 2-2. så vi måste ju vinna matchen fan
Barcelona enkos
2013-01-30 23:23
Ok, visst kunde Barca ha vunnit matchen efter alla missar men 1-1 är ändå mycket bättre än 0-0. Man har bra utgångsläge i returen..
Barcelona Zamboza
2013-01-30 23:21
Skönt fö att filmarens målsvit mot oss bröts. Slutet av februari och början av mars blir en tuff tid för real. 2xbarca plus United på OT. Bäst i barca utan tvekan Pique. Hans långa ben stod i vägen ett par ggr.
Barcelonistas
Fais - jag är här var det nått du ville? Vad ska man göra när spelarna inte sätter sina lägen match bilden var precis så som jag trodde den skulle vara förutom dom missade lägena.

Jag är inte orolig för smutsen, vi har ett bra utgångsläge mot kräken i Cupen lägg därtill att vi leder ligan med 15 poäng. Det är dom som har all press på sig och inte vi kom ihåg det!.
Barcelona Frodo
Real spelar fult matchen igenom vilket inte är något nytt under det fega kräket Mourinho. Man har på något sätt blivit van vid att man ska få beslut emot sig. Messi och Iniesta blev sparkade hela matchen utan åtgärder. Det är rätt intressant hur vi nästan alltid får kort vid varje foul medan idioter som Carvalho, Arbeloa och Spaniens heliga ko Alonso får kort efter 3-4 tillsägelser.
Barcelona Baronen
Han ser inte intresserad ut, och han är fruktansvärt bekväm som gör att de andra får lida. Det gör mig mest arg, att han står och tittar på på mittplanen, så får mittfältarna springa upp och sätta press på motståndarförsvararna.

Det ologiska och helt otroliga med honom är ju ändå, han blir mer och mer bekväm, men han gör fler och fler mål. Ingen matematiskt korrekt ekvation i alla fall..
Barcelona ViscaBarca1899
2013-01-30 23:20
Hur kan man säga att Cesc var dålig. Grabben har ju varit grym mitten i år och han fortsätter med poängskörden
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-01-30 23:17
Vad är det med Messi? Är han trött? Jag förstår inte hur han kan promenera runt och jogga som att han spelar med sina kompisar på gården. Kom igen.

Jag tycker att Barcelona gjorde en spelmässigt bra match, men man kan inte hålla på och missa så många lägen. Det gäller att göra mål.
Barcelonistas
2013-01-30 23:17
Alba-Adriano-Masche-Alves(15min)Montoya

Detta var backlinjen Barca hade i 2-2 matchen...

Haha och ni hånar oss över krysset idag? Var glada att det blev kryss för det kunde ha slutat riktigt ila för eran del ikväll.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-30 23:16
Måste dock komplettera mitt förra inlägg med att jag också är oerhört besviken över att vi inte kan förmå att sätta fler lägen med tanke på hur mycket vi skapade. Bortamål är ju så viktigt!

Å andra sidan hade Real också bud på mer, right?
Vi låg närmast segern, med ett oavgjort resultat på typ 3-3 hade suttit mycket finare.
Barcelona Baronen
Här är jag, som trodde och hoppades att vi skulle vina med god marginal.
Med lite tur hade vi kunnat vunnit med 4-1, med lite otur omvända siffror (nästan iaf), och hade båda lagen haft bättre utdelning hade det lika gärna kunnat sluta 5-5.
Barcelona Smogen
Barcelona har själva jävligt bra unga backar, men vi ger dom tyvärr inte chansen särskilt mycket. Inte alls på samma sätt som vi gör på de offensiva positionerna.
Barcelona Occi
2013-01-30 23:15
Vill inte ta något ifrån Varane, han är ren klass. Men varför i helvete snackas det inte om Reals fula vidriga spel? Domarnas tabbar? Flertal uteblivna röda? Deras filmingar? Varför är det bara Barca som får stora rubriker när det kommer till sådant? Real Madrid är och förblir fotbollens cancer. Varane gör mål och publiken ropar "Puta barca", skojjar dem?
Barcelona Messi=Kung av Världen (fd Tiki-Taka)
2013-01-30 23:15
Vilka är avsängda till returen? I båda lagen.
Barcelona Acrobat
2013-01-30 23:14
Det är så frustrerande att Villa inte får spela! Med honom på plan tror jag att Barca blir lika bra som när de vann CL sist. Det är exakt en sådan spelartyp som saknas för att få ett vassare anfall! Villa gör Messi bättre!
Barcelona Barca King -
2013-01-30 23:14
Fyfan vad Messi spelar nonchalant. Den sekvensen döda mitt hjärta. När han promenerar tillbaka istället för att springa hem!!!!!!!!!! Då han upptäcker försent att Barca har vunnit bollen och ska ställa om. Då kommer han från offside och ska be om en djupledsboll men alllt försent.

Messi är kung i Barca men förhelvete någon måste våga be han röra på röven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Baronen
2013-01-30 23:13
Canaletes

Jo, visst, men det skulle ju inte skada om han sprang någon gång.. Det känns ibland som han inte är riktigt närvarande på planen. Som på Cescs fantastiska lobbpass då Messi absolut skulle gjort det bättre. Och så går han ofta och dräller i offsideposition som garanterat bidrog till linjemannens felaktiga beslut.
Fais
2013-01-30 23:13
Att man sätter in Alexis medans man har Villa på bänken är för mig större gåta än att domaren luktade mutor.

Var är ni som sa att det skulle bli 5-0 till barca??
Tycker att det är rätt åt oss att de fick till det 1-1 när vi inte vill göra mål.

En annan fråga jag undrar är att Vad har hänt med Messi och Xavi??

Visst Xavi försöker inte ens en enda gång lägga den på djupet eller så är det för mycket kladdande på bollen på fel plats. Men Messi står på samma plats och försöker inte äns ibland löpa nån gång för att öppna yta ??

Nä jag har inte glömt att vi spelar returen hemma hos oss. Men Vi kunde markera dem idag. Ack!!!! Så bittert!!!!!!!!!
Barcelona Smogen
2013-01-30 23:12
Zamboza

BarcaCoach appen, jag har den själv, men det verkar vara något fel för mina ändringar kommer inte alltid igenom. :)
Barcelona Walee
Barca måste kolla efter back talanger från och med nu seriööst.. Varane är ett DJUR..
Barcelona Frodo
Cesc och Messi var helt bedrövliga idag. Visst låg de bakom målet men spelmässigt förstörde de mer för laget än hjälpte. Messi var stillastående hela tiden och tog aldrig emot bollen med fart. Dags att börja jobba på kondisen. Cesc var Cesc i stora matcher. Han pallar helt enkelt inte av med den höga pressen då hans kortpassningsspel är alldeles för dåligt för Barca. Dock var det inget fel på hans inställning då han rörde sig konstant men han gav bort bollen hela tiden.

Pintos ingripande vid målet är ungefär vad jag förväntar mig av Pinto. Träffar motståndarna målet brukar det resultera i mål. Han var på rätt plats men ändå släpper han in.

Busquets och Iniesta var som vanligt kungar. Även Pique och Alba var bra.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
Jaja, 1-1 är helt ok och inte så orättvist till matchbilden eller?
Visst kunde vi vunnit med ett par bollar med turen på vår sida, men med mer oflyt kunde det lika gärna slutat med förlust... Real hade sina chanser även om vi låg närmast tre poäng. Dock är det surt att släppa in en sådant mål som vi gör. Den ska Pinto bara ha.

Barcelona barca_joe
Roligaste är att de "hånar" oss för att de klarade oavgjort med deras backlinje... verkar ha glömt att vi ställde upp med Alba-Adriano-Masche-Alves(15min)Montoya
Barcelona Hetfield
2013-01-30 23:11
Jag är inte världens största Villa fan, men i den här matchen så skulle Villa ha kommit in. Det var en sådan match som Villa skulle trivas i när chanserna kom.

Det känns onödigt att ha en sån dyr bänkspelare, hellre en yngre spelare som har en framtid i Barcelona.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Så vadå är Pique inte skadad nästa gång? Tyckte jag läste det på Twitter.. Sen att vi ska hålla nollan på Camp Nou kan ni glömma redan nu. Real har gjort minst 2 på mål på Camp Nou de senaste gångerna de har vart där.
Barcelonistas
Mojito - tror du domaren vågar blåsa emot Madrid när man har Hitler på bänken?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-30 23:09
Barca players made 3 fouls, got 3 yellow cards, RM players made 19 fouls, got 3 yellow cards

Säger väl en del om vilket lag som gynnades av domaren.
Annons: