/spanien/barcelona/forum/7861.aspx/spanien/barcelona/forum/7861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona socccerfan1
2013-01-31 21:30
Målvakten från stoke. Killen är en klippa. Minst insläppta mål i premiere
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KristoferDelija
2013-01-31 21:25
Det finns fortfarande chans att Monreal stannar.
Sjukt tråkigt om det går igenom. Sorgligt att La Liga lagen inte kan behålla sina bästa spelare.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-31 21:01
Besides the monkey chants towards Alves, there were yesterday again chants of Real Madrid fans calling Messi "mentally retarded". [sport]

note: to divert attention from racism, madrid again leaked to friendly media unproven stories, about messi being involved in post-match rows
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-31 21:00
Federer (Barcelona) Riktigt synd faktiskt. Om du frågar mig så är Malaga bättre än Arsenal. Stör sönder mig på att spanska klubbar aldrig köper grymma spelare från Spanien till vrakpris. England kommer att rensa Spanien på spelare, och sen skryta om hur jävla bra lag dom har i PL.
Barcelona Federer
2013-01-31 20:53
Tråkigt att Nacho Monreal går till Arsenal.
Barcelona Piqué y Puyol
2013-01-31 20:32
Måste faktiskt ta och hylla Dani Alves som bevisade för oss igår varför han är världens bästa högerback! Jag var lite tveksam om honom innan matchen, men ack så fel man kan ha. Han höjde sig rejält och var nog näst bäst på plan igår tillsamman med Don Andrés.
Barcelona Blaugrana80
2013-01-31 20:30
inga mer youtube spelare, räcker med Sanchez:) @socccerfan1:

Barcelona socccerfan1
2013-01-31 20:16
vad säger ni om Asmir Begovic? Killen är ruskigt bra, såg lite på youtube och har kollat på fler matcher med honom..
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-31 19:54
@el Flaco - Loco-Motive:

Checka in länken. Du kanske har glömt bort den?
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-31 19:45
@Diar Iniesta Shekha:

Det är slutet på en era. Kommer aldrig glömma sommaren 2010 när alla Gago-skämt härjade här på les Rambles. Det var tider det. :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-31 19:41
Fernando Gago har lämnat Valencia för ett lag i Argentina. En stor förlust för den spanska fotbollen. :'(
Barcelona Dinho the artist
2013-01-31 19:10
@KarmaIsAKaranka:

Varför skulle jag vara ett troll för? För att jag inte delar just dina åsikter?
Nej jag tycker inte Ronaldo förtjänade kort, ja jag tycker Alonso spelar en tuff fotboll, nej jag tycker inte det är elegant av någon att önska en annan människa (arbeloa) spott i ansiktet eller att bli förlöjligad framför sin familj.
Barcelona NoGo™
2013-01-31 18:54
Hoppas på mycket speltid för Cuenca nu!

Lycka till!
Barcelona Abbe.
2013-01-31 18:52
Cuenca verkar vara klar för Ajax på lån nu.
Barcelona Abbe.
2013-01-31 18:52
Dubbelpost.
Barcelona papillon
2013-01-31 18:29
el Flaco - Loco-Motive

Det står ju att han antagligen har sagt det i spelartunneln.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Grimaldo
2013-01-31 18:20
@barcastuff: Barcelona director of football Raul Sanllehi and Ajax sports director Marc Overmars are at this moment discussing the loan of Cuenca. [md]

Han kommer säkerligen gå på lån till Ajax. Hoppas han får bra med speltid och leverar och senare komma till Barcelona och bli en ännu bättre spelare än vad han var innan!
2013-01-31 18:15
Heywood Jablome/

Men även om det nu skulle visa sig att ryktena kring Messi stämmer så tycker jag det är fel av honom att hålla på med Arbeloa efter matchens slut i parkeringen, förutsatt att spanjoren inte hade provocerat honom innan. Jag förstår att han kan vara sur över saker som kan ha förekommit ute på planen, men det kan bara ha negativa konsekvenser om man väljer att föra krig efter slutsignalen.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-31 18:11
MQUC Jag håller med dig fullständigt. Det var lite tankar bara. Våra egna spelare ska självklart ingenstans! Vill mest komma fram till att det är mycket lättare att plocka bort Messi i mitten än på kanten. Ta en titt på Iniesta som han blommat ut i år på sin kant. Tänk dig en Messi på andra och en tjuv i mitten. Läckert! Men Barcas akilleshäl dessa dagar är av den lyxigare modellen: man får endast ha 11 spelare ute på plan. Vem ska startanoch em ska bänkas egentligen? Bred trupp minst sagt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-31 18:10
Det är intressant med dessa uppgifterna om Messis "utbrott".

Intressant är vilka rykten som man väljer att lyssna på. I flera veckor har Madridfans avfärdat uppgifterna om ett krossat omklädningsrum, Marcas uppgfiter om spelare som ställer ultimatum.

Men när de passar och när det presenterar rivalklubben i dåligt rum så är det helt plötsligt sanning.

Arbeloa, Karanka har haft ett par timmar på sig att påstå att Messi har varit otrevligt.

Min åsikt är att de använder Messis status för att tona ner apljuden mot Dani Alves.

På Camp Nou kunde man höra apljud mot Marcelo i supercup-clasicon förra året.
2013-01-31 18:06
Enligt la Sexta ska Messi ha sagt följande till Karanka: "Och va fan kollar du på, Mourinhos handdocka".

Vet inte när argentinaren ska ha sagt, kan ha varit i samband med konfrontationen med Arbeloa i parkeringen.
Barcelona Stoichkov~
2013-01-31 18:04
@LionelMessi#10:

Du har rätt. Men vi är vidare även om matchen slutar 0-0. Så pressen är på dem. Du förstår min poäng?
Barcelona Henric
2013-01-31 17:58
Ajax förhandlar med oss om Cuenca, hur stor chans är det att han lämnar?
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-31 17:44
Stoichkov~

Gubben om Barca gör 2 mål och Madrid 2 så åker vi ut, gör Madrid 3 så måste Barca göra 4.
Barcelona MQUC
2013-01-31 17:43
@ [ Xaviesta:

Om jag får tala för mig själv så tycker jag alla 4 tillhör våran nu och framtid under en väldigt lång tid, jag tror och hoppas att det blir så.

MÉS QUE UN CLUB.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-31 17:40
Bra match igår överlag men kan inte låta bli att gräma mig över Pedros avslut i friläget. Han hade ett hav av yta fram till Adan och ändå så tajmar han det så uselt att han får bollen för långt fram och Adan för nära inpå, innerskriv på chippen från högerläge och därmed var den chansen borta. Tänk om Messi kommit i det friläget. Jag är en av dom som inte höjde rösten när Guardiola satte Messi som falsk nia och därmed lät honom utnyttja sin fulla potential. Men ända sedan dess har vi inte haft en renodlad avslutaren topp. Siste man var Etoo. Sedan dess har killar som Henry och Villa förpassats till vänsterkanten och för mig var allt det här mer än ok. Det räcker med att ta en snabb titt på Leos målskörd och hans kurva säsong för säsong och då krävs ju ingen astrofysiker för att förstå att valet var rätt. DÅ. Denna säsongen har det gått totalhack i maskineriet och även om han snittar fler kassar än någonsin tidigare så är själva spelet, genombrotten och dribblingarna färre. Man kan tydligt se att rockaden gjorde underverk för Messi individuellt, men kollektivt har laget fått lida många ggr. Motståndarna har lärt sig att gröta ihop det för honom längs hela mittkanalen och på så sätt radera honom, mer eller mindre, ur matcherna. Vi ser fler poäng än någonsin tidigare från argentinaren, men hans syns inte lika mycket på planen på sistone. Personligen hade jag velat testa att ha tillbaks honom på högerkanten nästa säsong. Vill se honom gå ner några kilo och bli lite smidigare igen. Han kommer då återigen ha betydligt mer yta att operera på än vad han har i dagsläget. Hur bra nåt än lyckas så blir det till slut sönderläst av motståndarna och därför är förnyelse viktigt. Man kan jämföra med tex Real Madrid förra säsongen och Real denna säsongen. Man hade på detta vis äntligen kunnat klämma in en dödlig måltjuv på mitten i anfallet. Sedan om det blir Villa eller någon ny till sommaren om Villa eventuellt rör på sig är en annan femma. Frågor som jag ställer till mig själv men inte har svaren på: Vad händer med Pedro? Tello, Cuenca? Alexis?
Barcelona Stoichkov~
2013-01-31 17:38
@Frodo:

Det är Alonsos sätt att spela fotboll. Han skadade Cesc i Premier league en gång. Cesc blev långstidskadad om jag kommer ihåg rätt.
Alonso har alltså alltid varit så. Det är ingenting som Mourinho har lärt honom i Spanien.
Barcelona Frodo
2013-01-31 17:36
Dinho the artist

Alonso spelar tuff fotboll?! Är du seriös? Varje clasico sparkar han våra spelare på hälsenor och ben, går in i tacklingar med dobbarna före och drar i tröjan för att han är lika långsam som en oljetanker. Ändå kommer han undan gula kort på något mirakulöst sätt samtidigt som våra spelare får varning vid första förseelse. Särskilt Pique har blivit en target hos spanska domare där han nästan snittar ett kort per foul. Alonso är den spelare i Spanien som kommer undan med mest.
Fais
2013-01-31 17:35
Cules!

Vad säger ni om Joacim från Malaga som högerytter??
Eller är han för gammal?
Barcelona Stoichkov~
2013-01-31 17:34
När man läser i efteranalyserna och om vad som sägs från Real Madrids sida och av spelare i Real Madrid så känns det som att oavgjord mot Barça på hemmaplan är som en vinst för dem.
Det är så förressten det brukar låta från lag som är betydlig sämre än Barça när de tar poäng. Det visar med andra ord hur värdefull de ser den poängen de har tagit igårkväll. För oss är en oavgjord match som en förlust om även denna från igår är mer värdefull med tanke på bortamålet.

Vi tar dem hemma. 2 mål och så måste dem göra 3 mål för att gå vidare. Jag ser verkligen framemot matchen på Camp Nou.
Annons: