/spanien/barcelona/forum/786.aspx/spanien/barcelona/forum/786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-04-27 08:35
Silva kommer inte komma utan han vill bara mjölka ytterligare. Det är vid såna här lägen klubben ska gå ut och dementera dessa rykten på allvar. Så slipper den giriga jäveln tjäna mer pengar pga Barcelona!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-27 08:29
Men hade vi fått honom 2012 så kan jag garantera att vi hade vunnit CL 2013-2016, 4 år i rad =) =)
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-27 08:28
Vill inte ha en pengakåt spelare som Silva i laget. När Barca ville ha honom sommaren 2012 så valde han pengarna i PSG istället för att spela i Barcelona. Nej tack till honom!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-27 08:08
Thiago Silva giving his OK to join Barca (MD) HAHA pallar inte mer.
Barcelona neymar JR
2016-04-27 07:12
Problemet med årets semifinaler är att det är 3 lag som inte vill förlora och endast 1 lag som vill vinna. Kommer vara oerhörda tråkiga matcher om inte Bayern verkligen kan chocka atletico. Tyvärr ser jag inte det hända och kommer troligtvis sluta 0-0 ikväll med. Tråkigt med semifinaler som kommer avgöras på misstag. Real kommer köra över city på hemmaplan, dom orkade endast en halvlek. Atletico-Bayern är omöjlig att tippa på. Nu är det dags för Pep att börja använda sig av sina taktiska kunskaper som han drog nytta av i Barcelona när det gällde.
Barcelona Gio Style
2016-04-27 04:46
@Vlom:

Jag kan ha fel men jag känner av en liten gnutta sarkasm i Ronaldildos inlägg ;)
Vlom
2016-04-27 02:26
@Ronaldildo:

Utveckla gärna vad du menar att Atléticos fantastiska försvar beror på "tur" enligt dig?
Barcelona Ronaldildo
2016-04-27 02:03
Davids3, dom har helt enkelt haft tur varje match dom spelat i över ett års tid.
Barcelona Davids3
2016-04-27 01:29
@Amo.38:

Atl.M är katastrofala säger du? Seriöst?
Förklara för mig hur de har lyckats släppa in hälften så många många mål som både Real och Barca i ligan.

Barcelona Amo.38
2016-04-27 01:23
Så sanslöst dåligt att vi råkade hamna i världens formsvacka just när det gällde som mest. Alltså lagen i årets semi är katastrofala förutom Bayern. Jag kommer minnas denna katastrofala vår många år framåt. Det enda som kan rädda det är att vi vinner ligan och Real torskar i CL.
Barcelona Davids3
2016-04-27 01:15
Kanske lite konstig fråga eftersom det är individuellt, men vem bör man heja på imorgon som en culé? Det laget som slog ut oss, vars tränare använder sig av fula knep och som även gjorde det mot oss i semin (nu är jag fördomsfull och antar att han sa åt bollkallarna att inte kasta in bollen när barcaspelarna behövde det), men som samtidigt är det spanska laget (vi vill alltid de spanska lagen väl ute i Europa, undantaget är Real). Personligen gillar jag också lagandan, speciellt försvaret. De har så att säga ingen spelare som direkt är hatad på något sätt. Någon spelar väl fult när det krävs då och då, men inte på det sättet som ex. Pepe är hatad. Bayern då, icke spanskt lag, med en tränare som gjorde otroligt j*vla mycket för oss, men som också svek oss lite grann. Tog med sig en spelare som var älskad här (men det var ledningens fel också) och som nu också hotar med att ta Busq(?). Är även det enda laget vid sidan av Barca som har musklerna och filosofin att ta 2 Cl irad inom snaraste framtiden. Vi vill ju vara först med att vara det :) Personligen, håller jag på Atl.M med små marginaler. Alltid kul när underdogsen vinner. Fast de kanske inte räknas som underdogs längre efter senaste årens succéer. Det var ju som sagt de som slog ut oss, samtidigt som de senaste 6 vinsterna mot de alltid varit med uddamålet. Så nä de är nog inte underdogs längre. Fast Bayern är Bayern.
Barcelona Reymar
2016-04-27 00:34
Kan nog inte minnas någon sämre CL semi än den vi såg ikväll, jämför det med förra årets semifinal mellan Barça - Bayern och du ser vilken klasskillnad.
Barcelona enkos
2016-04-26 23:16
Real kommer att darra i returen för de vet att varje insläpp kostar dubbelt. City kommer att göra mål på Bernabeu och spela bättre än ikväll. För vem trodde att City skulle göra 2 mål i Paris. Fotbollen är konstig spel där allt händer när man minst anar det.
Barcelona Soda Popinski
2016-04-26 23:03
Ord som förknippas med våldtäkt har ingeting med fotboll att göra. Hör ni inte hur illa det klingar?
Barcelona enkos
2016-04-26 22:59
@Liunil Masse:

Det finns ingen logik inom fotbollen.
Barcelona Barcadinho.
2016-04-26 22:59
@Andresito:

Du med dina siffror :-)
Statistiken säger rätt mycket, men inte allt tack o lov.
Barcelona Andresito
2016-04-26 22:48
@Barcadinho.:

Du är faktiskt väldigt nära med oddsen. Statistiskt sett har Real Madrid 65% chans att gå vidare.

När vi vann med 2-1 mot Atlético låg vår chans på 49%.

0-0 på bortaplan är alltså bättre än 2-1 på hemmaplan, historiskt sett.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-26 22:47
Vinnaren av Atletico-Bayern vinner CL.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-04-26 22:47
Reymar

tror verkligen den chansen är mycket liten Real har glidit på en räckmacka hela Cl ¨så tror knappast City kommer ta någon poäng Real kommer gå vidare med tur och flyt tyvärr.
Barcelona Davids3
2016-04-26 22:45
Pep: "We just focus on our game. Everything else is for the referee - whether there is one ball, two balls, whatever happens."

Han brände Simeone lite grann bara :-)

Barcelona Barcadinho.
2016-04-26 22:44
Väldigt besviken på City. Var är energin? Äntligen semifinal Men det syns inte på plan. Samma sak med fansen, suger ännu mera, är det så här man stöter laget till en vinst? Bortskämda supportrar sprider sig mer o mer.
Hoppas att Silva är tillbaka i returen, city spelade bättre fram tills hans skada
60-40 till Real i returen, tycker jag.
Tråkig match i övrigt.
Barcelona Blaugrana91
2016-04-26 22:43
[QUOTE=BARCA-més que un club]Det är så upplagt att Real ska vinna hela skiten så det stinker om det. [/QUOTE] Dem förlorar en ev. final oavsett vem dem möter.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-26 22:42
KDB ingen Pep spelare tar för lite ansvar och spelar bort för mycke bollar!
Barcelona Reymar
2016-04-26 22:42
@BARCA-més que un club:

City kan mycket väl göra ett eller två bortamål och förhoppningsvis är Yaya och Silva tillbaka.
2016-04-26 22:41
CL utan Barcelona är ingenting seriöst 2 lag i semifinal och vi ser inga mål ,
sömnpiller till match och 90+ bortkastad tid.
Barcelona enkos
2016-04-26 22:40
Var det Simeone som kastade bollen på plan när City skulle slå sista hörna?
2016-04-26 22:39
Det är så upplagt att Real ska vinna hela skiten så det stinker om det.

Barcelona Andresito
2016-04-26 22:38
@Liunil Masse:

Barcelona enkos
2016-04-26 22:38
City kan spela bättre borta än man spelade hemna. Real gjorde inte mål borta igen och att inte göra det kan kosta dyrt även om man vänder mot Wolfsburg.. Det kommer bli annorlunda förutsättningar i returen och jag tror City kommer att göra som Juve ifjol och slå ut Real.
Barcelona Vampíro
2016-04-26 22:37
Kompany, Silva, KDB och Agüero är de enda spelarna som Pep bör behålla. Annars är det en jävla massa medelmåttor. Sterling, Bony och Delph lär falla offer för den ökända 'feelingen'.
Annons: