/spanien/barcelona/forum/7858.aspx/spanien/barcelona/forum/7858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-02-01 22:26
Låt Cesc spela mot Valencia så kan Iniesta spela i mitten i el clásico. Jag tycker att Peps spelstil hade passat bättre mot Real i onsdags och just Cescs raka spel lär vi inte behöva mot Real då det kan kosta oss kontringsmål. Låt oss istället spela ut dem med vårat passningsspel och försöka kontrollera hela matchen. Dessutom märktes det klart och tydligt att Villa behövdes då Messi nästan fick spela helt själv uppe på anfallet. Och inte nog med det så hade Messi dessutom en relativt dålig arbetsdag och var samtidigt hårt bevakad av halva R.M. Villa ka dra isär R.M:s försvar och skapa oro med sina djupledslöpningar och precisionsskott samtidigt som man kan ha Alexis/Tello/Pedro på andra kanten som gör grovjobbet och gör det ännu svårare för Reals försvar, samtidigt som man har trion Xavi, Iniesta och Sergio på mittfältet som jag inte ens behöver säga någonting om när de är i sina bästa stunder. Vad tycks?
Barcelona FCB_Messi
2013-02-01 22:05
Ja , matchen på nou camp tror jag kommer bli den bästa clasicon på länge !!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-01 22:04
-SAMI- En sak som är säker är att dom kommer att få springa bra mycket mer på Campen. Jag tror att vi avgör matchen i andra halvlek om vi kan genomföra den första rätt, dvs genom att hålla i bollen mestadels och anfalla klokt. När Real börjar gå på knäna i andra kommer det att uppstå helt andra sorts ytor för tex Iniesta att glänsa på. Enda störningsmomentet är att CR passar oss väldigt illa på hemmaplan och jag tänker inte på hans statistik där i första hand, utan snarare hans egenskaper. Han har större ytor att operera på och hans fart gör att han kan springa förbi vem som helst i vårt lag på kanten. Ser helst Montoya på högern istället för Alves. Jag är medveten om Alves form just nu, men det känns ändå som att Montoya är ett lite säkrare val bakåt än brassen, då han växlar klokare med Alba om vems tur det är att hänga med upp och vem som ska falla.
Barcelona -SAMI-
2013-02-01 21:45
Någon mer än mig som tror returen på Camp Nou mot Real kommer bli jävligt grym match? Tror det kommer bli KRIG!
Barcelona Romario11
2013-02-01 21:10
Ha :D burned
Barcelona zick9
2013-02-01 20:47
The typical Penaldo...
Barcelona Barca King -
2013-02-01 20:19
En Legend sa en gång: Él es el puto jefe y el puto amo en esta sala". Det var Guardiola.

Mourinho kämpar i en förlorande krig. Han kommer gå titellös och sparkas med röven förre. Det kommer alltid stå i hans fläcklösa CV att han kunde inte avsätta Barcelona från tronen och att han aldrig fick sin Champions League i Spanien.

Han vill dra Barcelona i ett krig utanför plan och peka ut de som boven. Tyvärr Mourinho! FC Barcelona svarar på plan och visar det på tabellen och titlarna vi skördar!

Dags och glömma den pajasen.

Visca el Barca 3
Barcelona Sang Blaugrana
2013-02-01 20:02
Word AGM.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-01 20:01
AGM Två tummar upp!
Barcelona AGM
2013-02-01 19:56
Fyfan vad tråkigt det är och läsa på forumet när folk sitter och skriver om Mourinho, Pepe och deras fula knep. Vi alla är redan överens om en sak och mer behöver egentligen inte diskuteras.

Mycket intressantare och läsa här när det skrivs om
*Våra talanger och deras utvecklingskurva samt framtid i klubben.
* Hur vi ska utveckla vårt spel och gå segrande ur Semifinalen mot Real.
* Ligan och hur vi ska hålla ledningen som vi har.
osv............

Ni förstår vad jag menar. Jag vet att jag inte är "boss" och ska bestämma vad som ska skrivas och inte här på Les Rambles. Men tror många här håller med mig.

Tack för mig!
Barcelonistas
2013-02-01 19:55
Har fortfarande inte kunnat smälta förlusten mot Real Madrid,visst det kanske är ett bra resultat i ett dubbelmöte. Ett oavgjort resultat är ett dåligt resultat för det här klubblaget.

Spel mässigt så gör vi en bra match där vi i långa perioder dominerar hela matchen. Tänker framför allt på andra halvlek där Real inte alls hängde med vårt passningsspel. Det var även Barca som skapade dom mer farligare lägena för att göra mål.

Iniestas sjuka passning till Alba som får världens sämsta träff.
Xavis frispark i ribban.
Xavis skott mot mål som räddades på mål linjen av varan.
Pedros missade friläge.
Fabregas som borde ha gjort 0-2 efter ett monster anfall men skjuter över.

Haha jag orkar inte, vi måste sätta våra lägen inför returen så kommer vi gå vidare!.
Barcelona koeman92
2013-02-01 19:52
Walee

Måste instämma! Våra spelare är för ödmjuka, någon måste för en gångs skull ha lite cojones och visa vart skåpet står! Säga vad man vill om Ibra (jag är inte direkt ett stort fan av honom heller), men ibland saknar man faktiskt Zlatans personlighet vid vissa tillfällen, inte minst mot svinen i vit tröja!
Barcelona Walee
2013-02-01 19:35
Det är nu man skulle behöva Ibra. Då han kan visa soppan callejon och arbeloa vad respekt är. Jävla skit spelare båda två att de ens våga nämna Messi ur deras mun!!
Barcelona enkos
2013-02-01 18:55
Real M är frustrerade, dels efter alla skandaler inom laget dels att de ligger hela 15 poäng bakom Barcelona. Nu gäller det för Mourinho och laget att lägga fokus på Messi istället :)
Barcelona ~Més que un club~
2013-02-01 18:41
Bara jag som har uppfattat det som att Cuenca ska på lån gå till Ajax?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-01 18:36
Är det någon som vet något nytt om Tito? Förutom då att han inte kommer delta på sön.. Han har ju i vart i NY ett tag nu.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-01 18:35
Vem fan är Callejon? Jävla fjäskare, gå och kamma dig bokstavligen då du ser ut som en mupp. Han ska inte ens nämna Messis namn, och folk undrar varför han får spela istället för en lirare som Modric, killen dyrkar ju sektledaren.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-02-01 18:31
Det börjar bli extremt jobbigt faktiskt.

Jag har fortfarande inte glömt Mourinhos presskonferens där han skämmer ut sig så öppet och tror att det finns en konspiration mot Barcelona. Fast de två situationerna som aldrig kommer att lämna mitt minne är:

- När Pepe stampar på Messi. Jag kan inte förstå hur man kan komma undan med något sådant. Hans ursäkt några dagar sedan kan han köra upp.

- Anklagelserna för dopning. Det är ett hån mot sporten och mot alla som utövar idrotten att anklaga en klubb för att syssla med dopning. Jag trodde inte att de kunde sjunka så lågt.

En intressant detalj: Alla huvudtränare har blivit utvisade den här säsongen förutom en. Kan ni gissa vem?

Mourinho. Hur är det möjligt?

Låt de komma med sina påhittade historier. De är livrädda för att möta oss i en fotbollsmatch. Elva man bakom bollen, efterslängar, hot mot domare.
Barcelona Canaletes
2013-02-01 18:15
LOL!
Barcelona Stoichkov~
2013-02-01 18:08
@DM1982:

Ja, det är dags att släppa matchen. Men Real Madrid vet att de inte kan mäta sig med Barca just nu spelmässigt. Mourinho har slutat att gnälla. Nu låter han istället be spelarna att vara budbäraren. Det är en genomtänkt strategi som är medveten.
Jag skriver ingen mer matchen hädenefter.
Fais
2013-02-01 17:52
Finns det information om att Barca har svarat på de falska anklagelserna mot Messi och deras club???

Någon som har läst det nånstans ??
Barcelona Stoichkov~
2013-02-01 17:37
"@barcastuff: Real Madrid's coaching staff called Messi "filthy pig" during Wednesday game. Messi told assistant Karanka he's a "puppet". [intereconomia]".

Så Meesi gav bara svar på tal. Det skulle jag också göra om jag får höra detta av en medlem i ledningen. Sen är Kranka Mourinhos docka. Det vet väl alla. Varför ta ill upp?

Edit: ursäkta, skriver från mobilen.
Barcelona Arsenal
2013-02-01 17:31
Innan tyckte jag att Alonso va en duktig spelare och en gentleman, men fyfan heller. Killen är sämst så fort han får möta ett lag med mycket press och som spelar högt. Han är duktig i medgång och när man möter sämre motstånd då han får mycket tid. Han är RIKTIGT smutsig med. Flera gånger sparkar han om Messi och andra, medvetet, för att sedan be om "ursäkt"
Barcelona Baronen
2013-02-01 17:21
Lägg upp ElTriplete's inlägg som artikel. Alla måste se det. Religion.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-01 17:13
Ingen överraskning att Real väljer att fokusera på saker utanför spelet, för under matcherna har de inte så mycket att komma med förutom kontringar.

Kan Barca kontra på deras uttalanden? Självklart. Med tystnad.
Att munhuggas med professionella svin är inte att föredra.
Barcelona koeman92
2013-02-01 17:10
ElTriplete

Kung du är!!
Barcelona ElTriplete
2013-02-01 16:54
I takt med att Real Madrid blivit ett bättre lag och äntligen börjat prestera i alla tre turneringar, med Mourinho i spetsen, så har de blivit allt äckligare. Deras avund och hat gentemot Barca är så otroligt stort så att de drar till minsta lilla fusk för egen vinning. Grisar hela bunten. Äckliga, smuts.

Hela jävla klubben är infekterad och rövslickar Mourinho. De har gett han sån makt så att han får göra lite som han vill, spelar ingen roll om han hamnar i konflikter med legender som Zidane och Valdano. Det Mourinho säger gäller för allt och alla. Allt han gör är en mästerplan mot framgång.

Marcelos stämplingar, Alonsos fula tacklingar, Pepes stämplingar och fula spel, Arbeloas fula knep, Coentraos smutsiga spel etc. Listan kan göras lång men faktumet kvarstår.

Real Madrid är en jävla skitklubb idag. Jag har respekt för vad de åstadkommit på planen sen klubben grundades fram tills 2010. Efter det dalade de och nu har de blivit världens "laughing stock".

Madrid-fansen beter sig inte bättre för den delen. Minns en gång när vi hade hyllat Benzema här inne för att han undviker bråk och inte betett sig lika äckligt som resten. Då var det flera som i Puertan hade sagt att han "hoppas på att Benzema bryter benet på Messi" så att de tystar alla culés.

Att Rosell ens kan ha en vänskap med Perez efter hur smutsen betett sig. Anmält vår klubb till UEFA för filmning, kommer med flera konspirationsteorier och allt möjligt. Nedsmutsningen av den bästa spelaren under 2000-talet har även nu inletts och man försöker göra allt för att skada Messis image. Den dopade Messi, som för övrigt i ena stunden är Messilona och anledningen till att Barca är så bra, när han i nästa sågas sönder för att vara för beroende av Xavi och Iniesta.

Om det nu stämmer att Messi ska ha gjort som han gjort så förstår jag honom, även om jag inte tycker att det är rätt. Skit ska ha skit, och Arbeloa är smuts utan dess like. Hoppas det kommer någonting konkret och officiellt snart så att man får det bekräftat iallafall.

En annan sak som jag tänker lite på är; varför är Messi så hatad i jämförelse med Ronaldinho som också var en fantastisk spelare för Barca?
Enkelt sagt så är Messi mer dominant än vad Dinho någonsin var.
Messi har:
- hålllit denna nivån i 4 år
- gjort 17 mål och 11 assist mot "världens bästa lag" Real Madrid
- vunnit Ballon dOr fyra år i rad
- jämförs med Maradona och Pelé medan Ronaldo jämförs med Messi själv

Success breeds hate. Hatarna fortsätter hata, vi fortsätter att vinna.
Mot 3 poäng på Mestalla!

Visca el Barca!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-01 16:20
Callejon är uppfostrad av Madrid och spelat i Espanyol, det säger allt om honom. Att skicka en sån medioker spelare till presskonferens för att snacka skit om Barca och Messi är för förutsägbar, inte minst när han avslutar med att uttrycka truppens stöd för Mourinho, vilket hela världen vet är en lögn.
Barcelona enkos
2013-02-01 16:18
Smutsiga real spelarna bara tände Messi och gjorde honom extra motiverad inför returen. Han kommer äta upp real, den som lever får se..
Barcelona DM1982
2013-02-01 16:16
note: madrid's callejon was caught lying saying messi waited for arbeloa for 1.5h, barcelona bus left for airport 45min after game [sport]

Det är dags att släppa matchen mot Real men det här blir nog en klassiker av Callejon. Nu ser vi vilken ärlig pojke han är, ljuger och allt.

Har en känsla av att nästa möte i cupen mot Real kommer vara en ful match från Real. De kommer göra allt för att gå vidare och de kommer inte dra sig för att göra något.

Nu är det dock lite mer fokus på Valencia i helgen.
Annons: