/spanien/barcelona/forum/7855.aspx/spanien/barcelona/forum/7855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona10Messi
2013-02-02 18:47
Lobato 0-2!! ;) Barca B just nu tvåa i Segundan. #respekt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-02 18:44
Vad gör målvakten? Han borde ha sprungit ut och boxat iväg bollen där
2013-02-02 18:39
Mojito - Culé (un estilo de vida) (Barcelona) Tack för stream
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-02 18:37
Stream
Barcelona FCB_Messi
2013-02-02 18:31
Va händer med spanska domarna egentligen . 30 min har gått mellan Getafe och depor och det har redan varit 2 straffar
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-02-02 18:29
Iniesta fick till och med ströapplåder av publiken på Bernabeu när han gjorde vissa dragningar, han var sjukt bra tillsammans med Alba.. lekstuga hade dom. :)
2013-02-02 18:20
Länk till b-lagets match? Någon?
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-02 18:17
Barcelonistas ja, Iniesta dominerade men inte på kanten. Han sökte sig nästan alltid ner mot mittfältet och lämnade Messi ganska ensam då Pedro knappast var hjälpsam framåt.
2013-02-02 18:09
Rafinha 0-1! ;)
Barcelona Stoichkov~
2013-02-02 18:09
Angående Neymar så tror jag att han är Brasiliens hopp i framtiden. Han är nästa Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho, o.s.v. Nästa brasse att vinna guldbollen.

Jag tror att Barca är den bästa klubben för honom och det verkar som att han har fattad det.

Jag välkomnar honom, om han anländer i sommar.
2013-02-02 18:07
Måste säga att Lampards mål var riktigt snyggt. Fast det känns som att han aldrig siktar utan går endast på kraft och hoppas på det bästa.
BARCA-més que un club
2013-02-02 18:04
Newcastle vilket lag dom har fått ihop nu ser riktig bra ut nu.

Dom van precis mot smuts laget Chelskiiii så skönt i sista minuterna ,
riktig bra match var det.!!!!
Barcelonistas
2013-02-02 17:50
L.A.M - Iniesta dominerade stundtals mot Madrid så jag har ingen aning om vad du dillar om. Iniesta ska ha den här fria rollen där han kan göra lite som han vill, dribbla passa dra ett skott etc.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-02 17:43
Neymars kontrakt går ut 2014. Så han lär väl inte gå för så jättemycket pengar i sommar. Inga 50 miljoner här inte. Det gäller att vara smart och sätta press på Santos, faktum är att om de inte säljer Neymar i sommar kan det gå från att ha varit en potentiell halvmiljards försäljning för 1-2 år sedan till att han går gratis 2014. Ska bara tillägga att jag inte är något jättefan av Neymar, ser inte honom som någon prioritering i sommar direkt.

Angående El Clásico tycker jag som flera andra att det inte fungerade med Iniesta på en kant, i alla fall inte den här matchen. Det funkar bättre när vi kontrollerar matcher fullt ut men på bortaplan mot Real Madrid har vi i och för sig de mesta av bollinehavet men det är inte så att Real inte har chanser, utan de pressar relativt högt i banan och har en del av bollen också. I kontringar/spelvändningar blev Messi helt ensam. Inte bara i kontringar, utan under hela matchen var det för lite spelare i den sista tredjedelen, det kombinerat med att varken Pedro eller Messi hade någon bra dag gjorde att vi stora delar av ,atchen blev ofarliga högt upp i planen.

Lösningen till det här då? På Camp Nou lär vi föra spelet betydligt mer och ha mer boll den sista tredjedelen, Alba lär vara mer involverad i spelet också och komma upp på vänsterkanten. Men när vi inte för spelet så måste vi ha en vänsterytter som breddar, alltså Alexis eller Villa måste spela. Jag anser att Villa bör starta i returen, han har varit bra och gjort väldigt många mål sett till speltiden den här säsongen och borde få chansen i en stormatch. Visst har det gått väldigt bra med Iniesta på vänsterkanten och Cesc på mitten men för funkade det inte mot Real, det blev för lite spetskompetens framåt. Och då menar jag verkligen framåt, mot mål. Iniesta är en av de bästa när det gäller att hålla i bollen och skapa ytor för sig själv och andra, men han gillar att droppa, det är inte ofta man ser Iniesta i en hög utgångsposition och han går frampt direkt när han får bollen, om ni förstår vad jag menar. För mig blir det då Cesc som offras till returen och Villa får starta som vänsteranfallare. Sedan kan man byta in Cesc i den andra halvleken, beroende på om man jagar mål så byter man in honom mot Xavi och han kan bidra med flera rakare djupledsbollar, och om man behöver behålla en ledning och spela av matchen så tar man ut Villa.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-02 17:40
Barca kanske inte har betalat en summa i förväg, men på något sätt tror jag man har försökt säkra upp neymar. Rent ekonomiskt kan vi inte matcha oljeklubbarna, men jag tror ändå vi ligger bäst till. Rosells kontakter med Nike, som även sponsrar neymar, kan vara en nyckel. Nu spekulerar jag bara men :)
2013-02-02 17:21
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Trodde han satt på 2 år kvar.

Då är det en helt annan grej, tror dock det krävs minst 20-25 milj € oavsett om man ska ha han i sommar.

Det ryktas ju att Barcelona skrivit ett förhandskontrakt.
Hurvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om.

Om det inte gör det så är ju knappast Barcelona den enda klubb som är intresserad.

Finns många rika shejker där ute..
2013-02-02 17:11
Neymar kommer inte behöva lösas för fantasisummor! Han har ett år kvar på kontraktet. Antingen går han hit gratis 2014, eller så köper Rosell honom i sommar för en något högre summa än den man säljer Villa för. Det är i alla fall vad jag tror.
Barcelona Gabriel
2013-02-02 17:08
Ser bara det som en positiv sak ifall vi nu köper Neymar till sommaren, han behövs. Messi är den enda världsklass anfallaren vi har i truppen (bortsett från Villa) som man kan räkna med målmässigt och mot svåra motstånd, ibland blir han för ensam. Det såg vi nu senast mot Madrid. En som Neymar hade därför varit perfekt.

Jag är alltid pro La Masia, men man kan inte undvika för att köpa spelare som spås att bli en av de bästa bara för att man har lovande talanger. In all fairness, om dessa talanger är tillräckligt bra så kommer de att få deras chanser och även att lyckas. Pedro väntade på sin chans, han hade Eto'o, Henry, Messi, sedan Zlatan att konkurrera med, det hindrade inte honom från att lyckas. Även Jeffren fick sin chans, men var inte tillräckligt bra. Nu har vi Tello och Cuenca (som förvisso precis blivit utlånad till Ajax).

Om Deulofeu är tillräckligt bra så kommer han att lyckas.
Barcelona Hyder
2013-02-02 17:08
Neymar skulle vara väldigt rolig att se i Barcelona-tröjan och jag tror att man samtidigt kan hitta en plats åt Gerard när denne tar steget upp till A-laget.

Men när jag ser att någon/några av er vill slänga ut brassen på en högerkant får det mig att fundera. Det är helt befängt om man har koll på vilken typ av spelare Neymar är. Han är absolut inte någon klassisk ytter som vill komma runt på utsidan av sin försvarare och hitta lägen med en passningsfot. Neymar viker allt som oftast in i banan och kombinerar senare i mitten av planen. Sedan är han en målskytt och är, som de flesta vet, högerfotat.

Det är som att slänga ut Villa på Pedros position. Det kommer aldrig att hända och det finns en skälig anledning varför.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-02 17:06
oj då viste inte att han värderades så mkt ?
hade ja fått säga mitt angånde den värvingen så hade ja sagt NEJ! dumpa neymar.
ta in cavani istället där har du en riktig spelare som ja tror hade vart så nyttig för oss :)
Alexis Sanchez
2013-02-02 17:04
hur många mål har er bästa målskytt gjort i barcelona?
2013-02-02 17:02
Asmir Begovic! Vilken målvakt och bara 25 år gammal.. Kom igen Rosell där har du din världsmålvakt om något år !!
2013-02-02 17:01
@SUPERBUSQUETS:

Du tror att världens största talang går för så lite som 15-20 miljoner €?

Vakna du sen? Lägg på det dubbla, dvs 30-40 milj € så har du den troliga transfersumman.
2013-02-02 16:58
AGM

Du har en poäng där. Med Alba/Iniesta och Alves/Neymar, hade vi nog haft världens farligaste både höger-och vänsterkant. Och så lite patenterat Messi/Fabregas-samarbete centralt på det!
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-02 16:58
om neymar kommer så hoppas ja verkligen ledningen inte betalar mer än 15-20 mil.
Barcelona AGM
2013-02-02 16:53
Jag vill se Thiago sakta men säkert ta Xavis plats. Jag vet att många här inte håller med mig om att Thiago är redo för en startplats men i mina ögon skulle han tillsammans med Cesc i mitten kunna bilda ett av de bästa mittfälten.

Man måste våga riskera för att lyckas och nästa säsong när en del förändringar kommer ske i truppen så tycker jag det är dags och starta en ny era med Xavi och Puyol på bänken som kan bidra med rutin och spela varannan match ungefär.

-------Busquets-------
---Cesc------Thiago---
Neymar---Messi--Iniesta

Alves och Neymar på en kant hade varit en väldigt farlig mix samtidigt som vi alla vet att Iniesta och Alba är kanske världens bästa vänsterkant för tillfället.

Sen brukar vi byta kant på spelarna så jag tror detta kan bli ett lyckat koncept. HIT MED NEYMAR!!
2013-02-02 16:47
Förresten är det bara jag som tycker att det börjar bli helt jävla omöjligt att hitta stream till matcher? Sopcast har ju fan krånglat i flera månader och flashsidor kan man ju bara glömma då dom laggar och när man väl hittar en bra så stängs den ner efter några minuter.
2013-02-02 16:23
Mycket snack om Deulofeu men helt ärligt så är han lite överskattad enligt mig. Killen kladdar alldeles för mycket på bollen och är väldigt självisk. Jag tycker att tex Rafinha Alcantara är en bättre spelare. Han kan spela i stort sett på alla offensiva positionerna. Han besitter en god teknik, bra passningsspel, styrka och så är han dessutom en riktig slitvarg. Ser hellre att vi har kvar honom för han skulle tillföra mycket mer nytta till laget.
Barcelona enkos
2013-02-02 16:11
@zigazaga:

Med den farten och tekniken han har och med alla Messi framspelningar, knappast. Han kommer att göra skillnad till skillnad från Pedro, Villa och Sanchez som behöver 10 chanser för att göra 1 mål..
Messi och Neymar kommer krossa all motstånd..
Barcelona zigazaga
2013-02-02 16:08
Neymar kommer floppa hos oss, har en sån känsla tyvärr.
Annons: