/spanien/barcelona/forum/7853.aspx/spanien/barcelona/forum/7853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2013-01-31 17:35
Cules!

Vad säger ni om Joacim från Malaga som högerytter??
Eller är han för gammal?
Barcelona Stoichkov~
2013-01-31 17:34
När man läser i efteranalyserna och om vad som sägs från Real Madrids sida och av spelare i Real Madrid så känns det som att oavgjord mot Barça på hemmaplan är som en vinst för dem.
Det är så förressten det brukar låta från lag som är betydlig sämre än Barça när de tar poäng. Det visar med andra ord hur värdefull de ser den poängen de har tagit igårkväll. För oss är en oavgjord match som en förlust om även denna från igår är mer värdefull med tanke på bortamålet.

Vi tar dem hemma. 2 mål och så måste dem göra 3 mål för att gå vidare. Jag ser verkligen framemot matchen på Camp Nou.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-01-31 17:12
Dinho the artist är ett Real Madrid-troll. Spärra omedelbart.
Barcelona Abbe.
2013-01-31 17:05
Grimaldo har blivit uttagen till det spanska U21-landslaget, och så vitt jag vet är det för första gången. Snacka om framtidsman. Han är född 1995 och representerar sin nation i landslaget som "tillhör" de tre år äldre.
Barcelona zick9
2013-01-31 16:59
@Dinho the artist:

Menar vissa personer här inne allvar?
Barcelona Deulofeu
2013-01-31 16:54
Vet inte om det varit uppe på tapeten ännu men gillar lösningen med Muniesa.

Han är åter registrerad i b-laget för att få speltid.

Problemet är ju bara att som vänsterback spelar Grimaldo och han är vårt guldkorn.

Som vänstermittback spelar Planas som egentligen är vänsterback men för att Grimaldo ska få spela får han finna sig i att agera mittback.Planas är dessutom kapten.

Som ett tredje alternativ för Muniesa är att spela pivote men där har vi också rätt gott om spelare bla Ilie som var kapten under första delen av säsongen samt en av de bästa i el classico Ledes.

Svårt att se vart han får plats men skönt att han blir kvar.Jag skulle vilja se honom som mittback såklart med Planas bredvid sig...Två vänsterfotade mittbackar måste ju vara bättre än låta Lomban spela?

Allt är bättre än att låta han spela...
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-31 16:44
Bilden
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-31 16:42
Lite off topic men som många andra här inne var jag tvungen att streama matchen igår så jag fick se matchen med spanska kommentatorer, själv är jag inte spansktalande så jag förstod ingenting. Men jag märkte att varje gång kameran visade Jordi Roura så ropade kommentatorerna " Dr Octopus!!!". Jag antar att de syftade på att Roura liknar "Dr Octopus" från Spider-man filmerna (Länktips). Ganska roligt faktiskt.
Barcelona Gabriel
2013-01-31 16:21
Dinho the artist

Haha fair enough. Han är mer en goon än en fotbolsspelare. Happy?

Trodde man skulle fatta poängen men icke sa nicke...
Barcelona enkos
2013-01-31 16:11
Smutsiga real kan bara stoppa Barca genom fullt spel. Och igår var det tydligt hur arbeloa och carvalho försökte skada Messi och provocera honom att få rött och på det sätt slippa honom i returen..
Barcelona Dinho the artist
2013-01-31 15:55
@Diar Iniesta Shekha:

Jag tror Pique främst fick varningen eftersom han stoppar ev. målchans. Vet inte vilken situation du menar ..
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-31 15:51
Dinho the artist
Jag syftade på när han fällde Alves vid frisparken. Pique fick varning på direkten, det kunde även Ronaldo, Alonso, Arbeloa och Carvalho också fått tycker jag..
2013-01-31 15:50
@Gabriel:

Spelar du i Real Madrid så är du en fotbollsspelare, det kan jag lova
Barcelona Gabriel
2013-01-31 15:48
Arbeloa har fotboll som yrke men han är ingen fotbollsspelare. Han är en "goon" om vi pratar hockeyspråk. Han får komplettera det eftersom han saknar talang.
2013-01-31 15:45
@Diar Iniesta Shekha:

Förstår verkligen inte varför Ronaldo ska ha gult, han gör ingenting under hela matchen. Piques var solklar, jag håller med om att Carvalho levde väldigt farligt men handssituationen var oerhört svåruppfattad. Det gick extremt fort. Alonso är Alonso. Jag tyckte han borde fått kort tidigare men tyckte inte han borde åkt ut, han spelar tuff fotboll helt enkelt.
2013-01-31 15:40
El capitano[Culee]- Faris
Han har ju spelat mycket under hösten och speciellt när Marcelo var skadad. Han hade nog startat före Marcelo (ej matchform) igår om han ej var avstängd. Sen är han Portugis...
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-31 15:37
Kaiser/

Naturligtvis är jag fullt medveten om att Madrid hade sina klara lägen att ha gjort fler mål också. Jag försökte inte låta arrogant, tycker bara att spelmässigt gjorde vi en bättre match och att slutresultatet inte reflekterade det. Det är ju så klart vårt eget fel eftersom vi inte var tillräckligt effektiva.

Nu för tiden har jag helt enkelt högre förväntningar när vi åker till Bernabéu. För 10-15 år sedan var jag nöjd med ett oavgjort resultat, men dessa tider kanske jag inte kräver vinst men de gångerna vi har kryssat har jag haft känslan att vi kunde fått med oss ett bättre resultat, sett till spel och målchanser.
2013-01-31 15:37
Dinho the artist
Ja han kanske borde ha ett kort. Om Pique får gultkort efter hans första tackling samt att Alonso får sitt kort efter hela 88 MINUTER så förtjänar de också det.. Carlvalho skulle ha åkt ut. Han hade typ tre frisparkar som han orsaka efter hans kort sen ska vi inte glömma bort när han stoppar bollen med armen.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-01-31 15:36
@Diar Iniesta Shekha:

Sen när har Coentrao har varit ordinarie? Ja jag håller med vi missade för bra läge men det ska vi inte ta det ifrån Barca för även när de har sin ordinarie startrlva så brukar Barca skapade hyggliga chanser eller hur? Jag tycker att det är dåligt att skylla på de för ni kommer väll ihåg i höstas när vi hade hela hela backlinjen borta, De skrattade åt oss när vi skyllde på dee. Grejen är att Real hade alternativ igår det hade inte vi i 2-2 matchen
2013-01-31 15:33
Diar
---
Nej jag kommer ihåg den men jag tycker också du överdriver. Han klappar honom på kinden, retfullt så Messi ska snap:a. Hade du klagat om Ronaldo hade blivit utvisad? Han blev ju trots allt också terroriserad igår, Alves gjorde sitt bästa för att få Ronaldo ur balans och få ett gult kort.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-01-31 15:29
el Flaco - Loco-Motive/

Håller med om det mesta du skrev. Men man måste ändå vara ödmjuk och säga att marängerna hade en del riktigt bra chanser de med. Till exempel är det ofta Cristiano missar öppet mål från en meter eller att Benzema missar mål från 5 meter. Dessutom hade både Piqué och Dani Alves några riktiga sista-hundradels-brytningar som räddar oss från Madrid mål.

Men Pedros miss svider, det gör den.

2013-01-31 15:24
Dinho the artist
Du måste ha missat incidenten när han försökte "lavetta" Messi för att få honom ur balans. Knuffar Alves två gånger, spelar så jävla fult. Han är värdelös, det enda han är bra på är att spela fult och sedan smita undan. Han har alltid varit ett svin och kommer vara det även i framtiden. Man kan få spelare ur balans på ett bra sätt men inte att använda allt och allting för att vinna och endå lyckas de inte.
2013-01-31 15:20
@Diar Iniesta Shekha:

Herregud lugna ner dig lite. Arbeloa ska vara nöjd, han gjorde sitt jobb med bravur. Det är fotboll, du tar till knep för att få fördelar och han fick ju uppenbarligen Messi ur balans.
Barcelona enkos
2013-01-31 15:19
Jag har alltid frågat mig varför man inte byter ut en anfallare och förstärker i defensiven när man leder, speciellt på bortaplan.... istället byter man mittfältare mot mitt och anfallare mot anf..
Jag ser hellre Alba och Alves/Adriano i anfallet istället för Pedro och Sanchez..
Barcelona enkos
2013-01-31 15:13
Gång på gång har Barca matchen i egna händer men bjuder så mycket som man gjorde igår..
Jag börjar bli trött på Pedro och Sanchez men även långsamme Fabregas,,
Barca behöver två snabba anfallare som kan rycka ifrån försvararna speciellt på att ta vara på alla Messi framspelningar..
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-31 15:07
I normala fall hade ett 1-1 resultat varit bra för Barça på Bernabéu, men efter slutsignalen hade man en bitter eftersmak. Man lämnade med känslan av att vi kunde ha avgjort halva avancemanget igår när Pedro kom ensam mot Diego López.

Jag trodde absolut inte att vi skulle tvåla till Madrid inför matchen, men under matchens gång tycker jag att vi skapade tillräckligt många chanser för att ha lämnat Santiago Bernabéu med fler bortamål.Vi kan komma att få betala för vår brist på effektivitet framför målet.

Sen måste man ju skratta åt marängerna nere i Spanien som nästan firade slutresultatet som om de hade vunnit med en manita. Trodde aldrig jag skulle få bevittna den dagen som Madridfansen är nöjda med att kryssa mot Barcelona på hemmaplan medan culés är missnöjda över det resultatet.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-31 14:59
Real UFC har egna spel regler inom Spanien . hade gårdagens match varit en internationell match med en Uefa domare som har stake i sig . så skulle varken arbeloa och alonso fått avsluta matchen på plan utan avsluta matchen med Mourinho i sängen . spanska domare har ingen stake i sig helt enkelt
Postat via SvenskaFans-appen
2013-01-31 14:58
Jag hoppas att det där med Att Messi skällt på Arbeloa i parkeringen stämmer. Hoppas att han skämde ut honom jävligt bra framför hans familj, äckliga jävla svin. Hade gärna velat se Messi spotta på den där grisen.
Barcelona papillon
2013-01-31 14:47
Någon som har ett klipp på när Messi fick Arbeloa att köpa korv i andra halvlek vid sidlinjen?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barca King -
2013-01-31 14:35
Gabriel din kung!!!! Jag njuter av maricones mindervärdeskomplex!! De måste spela som åsnor för att ha någon chans haha.
Annons: