/spanien/barcelona/forum/7852.aspx/spanien/barcelona/forum/7852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-02-02 17:01
@SUPERBUSQUETS:

Du tror att världens största talang går för så lite som 15-20 miljoner €?

Vakna du sen? Lägg på det dubbla, dvs 30-40 milj € så har du den troliga transfersumman.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-02 16:58
AGM

Du har en poäng där. Med Alba/Iniesta och Alves/Neymar, hade vi nog haft världens farligaste både höger-och vänsterkant. Och så lite patenterat Messi/Fabregas-samarbete centralt på det!
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-02 16:58
om neymar kommer så hoppas ja verkligen ledningen inte betalar mer än 15-20 mil.
Barcelona AGM
2013-02-02 16:53
Jag vill se Thiago sakta men säkert ta Xavis plats. Jag vet att många här inte håller med mig om att Thiago är redo för en startplats men i mina ögon skulle han tillsammans med Cesc i mitten kunna bilda ett av de bästa mittfälten.

Man måste våga riskera för att lyckas och nästa säsong när en del förändringar kommer ske i truppen så tycker jag det är dags och starta en ny era med Xavi och Puyol på bänken som kan bidra med rutin och spela varannan match ungefär.

-------Busquets-------
---Cesc------Thiago---
Neymar---Messi--Iniesta

Alves och Neymar på en kant hade varit en väldigt farlig mix samtidigt som vi alla vet att Iniesta och Alba är kanske världens bästa vänsterkant för tillfället.

Sen brukar vi byta kant på spelarna så jag tror detta kan bli ett lyckat koncept. HIT MED NEYMAR!!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-02 16:47
Förresten är det bara jag som tycker att det börjar bli helt jävla omöjligt att hitta stream till matcher? Sopcast har ju fan krånglat i flera månader och flashsidor kan man ju bara glömma då dom laggar och när man väl hittar en bra så stängs den ner efter några minuter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-02 16:23
Mycket snack om Deulofeu men helt ärligt så är han lite överskattad enligt mig. Killen kladdar alldeles för mycket på bollen och är väldigt självisk. Jag tycker att tex Rafinha Alcantara är en bättre spelare. Han kan spela i stort sett på alla offensiva positionerna. Han besitter en god teknik, bra passningsspel, styrka och så är han dessutom en riktig slitvarg. Ser hellre att vi har kvar honom för han skulle tillföra mycket mer nytta till laget.
Barcelona enkos
2013-02-02 16:11
@zigazaga:

Med den farten och tekniken han har och med alla Messi framspelningar, knappast. Han kommer att göra skillnad till skillnad från Pedro, Villa och Sanchez som behöver 10 chanser för att göra 1 mål..
Messi och Neymar kommer krossa all motstånd..
Barcelona zigazaga
2013-02-02 16:08
Neymar kommer floppa hos oss, har en sån känsla tyvärr.
Barcelona Thiagooo
2013-02-02 16:04
I sommar säljer vi villa och sanches och köper in neymar , fan vad bra!!! welcome neymar !!
Barcelona enkos
2013-02-02 16:01
Barcelona är världens bästa lag och vill man förbli det så kan man inte räkna med spelare som Tello, Cuenca, Deulofeu för de är tyvärr inte spelare som Neymar..
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-02 15:58
A Barcelona director and a sponsor of the Brazilian have confirmed that Santos player Neymar (20) will join Barcelona in the summer. [sport]

Tvåa på bollen, men mycket tyder väl på att Neymar blir cule till sommaren. Spännande, absolut! Men också oroande. Vad händer med våra egna canteranos som nyss flyttats upp eller nosar på A-laget?

Tello, Cuenca, Deulofeu är redan nu spelare som är ett sista uvecklingskliv ifrån en framtid i klubben. Och om några år senare lär även Dongou, Sandro m.fl kunna aspirera på en A-lagsplats. Det finns väldigt mycket potentiella klassanfallare pågång genom Barcas egna led... men samtidigt är Neymar världens kanske mest intressanta stjärnskott. Kanske finns det plats för både och. Man säger ju att hård konkurrens vaskar fram de allra bästa guldkornen.
Barcelona enkos
2013-02-02 15:55
Hur är läget i Valencias trupp? Är Soldado tillbaka?
Barcelona Smogen
2013-02-02 15:53
Låter naturligt med Neymar, Villa säljs och ersätts med Neymar. Sandro har kontakter i Brasilien och hoppas på en ny Ronaldinho. Dessutom lär han sälja mycket tröjor etc. i länder som Kina där man älskar spelare som Neymar.
Dessutom är det ju väldigt lite snack om just Neymar, spelare brukar ju annars placeras konstant i lag som Man C, Chelase och PSG
Barcelona koeman92
2013-02-02 15:45
NoGo

Hoppas verkligen att det stämmer! Skulle bli överlycklig om det stämmer. Bara tänk er vilket lag vi kommer att få i framtiden!

Ter Stegen

Montoya Bartra Piqué Alba

Sergio
Thiago Cesc/Iniesta

Deulofeu Messi Neymar

Längtar!!
Barcelona NoGo™
2013-02-02 15:41
A Barcelona director and a sponsor of the Brazilian have confirmed that Santos player Neymar (20) will join Barcelona in the summer. [sport]

Intressant!
Barcelona Stoichkov~
2013-02-02 15:24
@Piqué y Puyol:

De är allt som ofta frustrerade och griniga när de förlorar eller ligger under. Det är inte bara när de ställs mot Barça utan även mot små lag som Osasuna och andra. Det är en av anledningarna som gör Real Madrid som klubb är mer och mer hatad i Spanien mer än någonsin tidigare. Det är ett fenomen som Mourinho har tagit med sig till Spanien helt enkelt. Mentaliteten som går ut på att vinna till varje pris har sina nackdelar och det syns väl.

Inte undra på att hans egna spelare ställer sig emot honom och hans beteende. Tror att det till och med kan vara så att ryktena som säger att vissa spelare vill lämna kan stämma.
Barcelona Piqué y Puyol
2013-02-02 15:07
Alves: "The games against Real Madrid are only calm when they win." #fcblive #elclasico
Barcelona Hetfield
2013-02-02 14:23
Titos hälsa kommer först. Han får ta den tiden han behöver för att kunna bli frisk och slippa gå igenom det där.

Det är ingen mening i att stressa fram behandlingen så att han kan komma tillbaks snabbt. Jag tror nog att Tito har koll på laget även från New York.
Alexis Sanchez
2013-02-02 14:19
hahaha är det så illa
Barcelona grande jw
2013-02-02 14:18
Idag står det i Mundo Deportivo att Tito Vilanova kommer stanna i New York till slutet av Mars för sin cancer-behandling. WTF!?

Känns som detta kan bli ödesdigert för vårt lag när de stora och viktiga matcherna ligger runt hörnet och väntar...
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-02 14:16
Alexis

Du har större chans till att ersätta Reinfeldt än att sälja tröjan här.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-02 14:11
Alexis sanchez

Förstår varför han vill sälja den.
Alexis Sanchez
2013-02-02 13:51
Tjaa.. en vän har en Alexis Sanchez tröja. Original Storlek L. Någon som är intresserad?
Barcelona B-Guden
2013-02-02 13:33
@Fais:

det är bara sorgligt jo domarna är rädda för världens "bästa tränare", Mourinho är en loser som kan lyckas med sitt spela för han skrämt upp domarna, dom vågar inte döma mot han för då får dom skit i tidningarna även om dom gör rätt
Barcelona AGM
2013-02-02 13:21
Diar Iniesta Shekha

Ifall inte Bartra får speltid nu när vi har 2 matcher i veckan så kommer han ju aldrig få det. Nästa säsong värvas troligtvis in en ny försvarare och då kan vi glömma att Bartra blir den vi hoppades på.

Väldigt tråkigt. Känns som att de ända som kan "lyckas" i barca nuförtiden är yttrarna som roteras friskt.
Barcelona Zamboza
2013-02-02 13:11
@Fais:

Såg klippet och känner samma hopplöshet. Xabi. Arbeloa, Callejon och Carvalho borde alla utvisats och Ronaldo borde fått en varning för sparken på Alves. Kolla hur han efteråt bara går därifrån utan några protester. Han vet att han gjorde fel. Madrid sen Mourinhos tid har blivit ett äckligt kräklag. Som storlag har real alltid fått fördelar, precis som oss, men numera tillåts dem att spela över gränsen också gång på gång, speciellt mot oss, eftersom dem känner sig underlägsna oss. Situationen mellan barca och real idag påminner mig mycket om hur det var mellan United och Arsenal i slutet av 90 och början av 2000-talet. Det blev ofta bråk lagen emellan. United vann mest och Arsenal vann då och då. Martin Keown som spelade i Arsenal då, sa att man då kände en frustration gentemot United som vann dem flesta bataljerna lagen emellan. Han såg samma mönster mellan barca-real under Mous första säsong i real.
Barcelona NoGo™
2013-02-02 13:03
Grattis till Pique och Shakira som båda fyller år idag!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-02 12:56
Är Bartra skadad? För återigen så hamnar han utanför truppen. Jag är jävligt trött på det här.
Barcelona påfågeln
2013-02-02 10:32
Men efter en hörna.
Barcelona Maykii
2013-02-02 10:12
Basaric, real gjorde inte mål på en hörna.
Annons: