/spanien/barcelona/forum/7850.aspx/spanien/barcelona/forum/7850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-01-31 23:15
Troll...
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-01-31 23:11
Santiago Bernabeu alltså, vilken mäktig arena det faktiskt är.
Enligt mig är det den bästa arenan i Europa. (av de större.)

Wembley är fin och jag bodde faktiskt nyligen på Hilton Wembley så jag hade Wembley ca 75 meter från fönstret, riktigt unik arena men Bernabeu är grymmare imo.

Ljudnivån under matchen var väl inte jättehög för att vara el Clasico MEN när Real Madrid gjorde 1-1, herrejävlar vilket tryck det blev.
Tror aldrig jag hört en arena låta så mycket någonsin.

Innan matchen när Real Madrid anlände till arenan, rätt mycket folk som "bar" fram bussen genom gatorna.
Filmade lite när den anlände.. även om det inte hörs hur hög ljudvolymen var så kan jag meddela att den var riktig hög stundtals.

Har för övrigt inte sett så mycket folk vänta på en spelarbuss, FC Barcelona kommer inte ens i närheten. jag försökte följa efter bussen hela vägen till ställen där bussen åker ner i arenan men möttes av en vägg så det gick inte att komma ens i närheten.

Nu är det nog med Real hyllningar för det här året från min sida.. ;)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-31 23:10
@Acrobat:

Villa själv vill inte lämna, det har han och Tito snackat om för länge sedan. Det är först till sommaren Villa tar ett sådant beslut.
Barcelona Barca-nist
2013-01-31 23:10
Det finns bara ett sätt av handling mot Real Madrid i helhet.
-Vinna
- krossa
- spelmässigt förolämpa
Om spelarna daltar på plan som vissa gjorde igår så får de stå för huvudstadens kränkningar

Real med Mou & pappa Perez på spetsen gottar sig just nu, Det är precis vad de vill ha, få bort fokus på Reals dåliga spel plus röran de har bakom kulisserna.

För Barca är det viktigt att se till vinna ligan, vinna hemmamatchen mot Real och sedan CL!
2013-01-31 23:09
Galen match, straff för Sevilla och Godin rött kort. Karma? :P
Barcelona Acrobat
2013-01-31 23:09
@ Rambla Jag hoppas du har rätt! Det hade verkligen varit en stor besvikelse om han hade lämnat!
Postat via SvenskaFans-appen
2013-01-31 23:07
@Acrobat:

Du kan vara lugn, Barca har konstant nobbat desperata arsenalbud hela månaden. Dessutom så vill inte Villa till Arsenal. Can you blame him? :)
Barcelona Acrobat
2013-01-31 23:06
När stänger det spanska transferfönstret? Man får ju panik när man ser vad folk skriver på Aftonbladet och Arsenals forum på SF. Det snackas om att Villa har setts i London på flygplatsen och utanför Emirates samt att Barcelona accepterat ett bud på 18 miljoner pund! Jag hoppas verkligen inte det stämmer!!!
2013-01-31 23:04
Kul hur Gabi jagar domaren och viftar med handen och säger typ: Öh öh, ska du inte varna Spahic.

Aja, det är ju bara barcaspelare som gör sånt kom jag just ihåg. Gabi måste ha menat något annat. :P
Barcelona socccerfan1
2013-01-31 22:59
Petersays. Det vet du inget om! Nvm, verkar som att Chelsea planerar jätte bud på Begovic. :) Vi får ju köpa reina eller de gea.. Ingen av dem kommer i närheten av behovic.. :/ men det kommer du och andra se när han spelar i ett stort lag.
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-01-31 22:55
@H.Alavi - Magico!:

Dom sjöng det hela matchen..

"Messi subnormal"
"Ser del Barça es ser subnormal"

Till Alves var det sinnessjuka busvisslningar i stort sett hela tiden, även apljud vid minst 3 tillfällen och tror även dom sjöng något om Piqué.

"Alves - hijo de puta" förekom en hel del också..

Säger inte att Barca fansen är något bättre för där var det apljud mot Marcelo men det är sorgligt att 30+ åringar står och skriker sådant här.
Hade en tjej på 35+ framför mig som man kunde tro var 13 år i sinnet.

Fyfan, jag skulle skämmas ihjäl om jag var 30-40 år och sjöng ramsor som ovan.
Väx upp!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-31 22:52
Trodde inte Cuenca skulle lämna, men ett lån till Ajax känns ändå bra. Jag tror faktiskt att det i detta fallet handlar om att Barca tror på Isaac och ser att han behöver speltid för att komma tillbaka och konkurrera på allvar tills nästa säsong.

Och Ajax känns som en nästintill perfekt klubb att utlånas till. Tillräckligt stor klubb för att han ska fortsätta spela på hög nivå - tillräckligt liten för att han ska kunna axla större ansvar. Ska bli intressant att följa honom där under våren!
Barcelona petersays
2013-01-31 22:51
"Världens dyraste lag är verkligen fullt av hårdingar, Ronaldo och Özil som aldrig missar en chans att falla lätt samt Alonso och Arbeloa som medvetet kommer sent in i varje situation för att få en möjlighet att trampa och sparka."

Upprepar mig själv från i går:

Ibland saknar man fan någon som kan kliva in och sätta hårt mot hårt för att markera att det fan inte är ok. Kanske inte den första spelare man tänker på, men Deco var jäkligt bra på sådant. Han gav igen. Klippte nån honom eller t.ex. Messi så kunde man ge sig på att han tog ett gult genom att kapa vederbörande bakifrån i nästa sekvens.
Barcelona petersays
2013-01-31 22:49
@socccerfan1:

Ja det är ju inte lätt att möta Stoke borta en regnig dag i februari!
Barcelona petersays
2013-01-31 22:48
@Rambla~ el chico dorado:

Håller tummarna!!
Barcelona Acrobat
2013-01-31 22:40
Är det helt klart att Villa stannar? På Arsenals forum säger man att Villa ryktas vara på väg till London för läkarundersökning...
2013-01-31 22:26
Skulle inte Arsenal värva Villa idag? Haha...stackars alla småglin på SF som suttit och väntat hela dagen på att det skulle bli av, de var ju så självsäkra. :P
Barcelona Barca King -
2013-01-31 22:19
Jag verkligen ber för en ordentlig förördmjukning i returmötet. Men liga matchen på Bernabeu måste säkras!
2013-01-31 22:15
De 9 senaste mötena mot Madrid på Bernabeu. 5 vinster, 4 oavgjorda, 1 förlust Lite av förklaringen till att många culés känner lite besvikelse idag.
Barcelona Valdés
2013-01-31 22:09
Madridspelarna och deras fans firar att man når ett 1-1 resultat på hemmaplan efter att ha blivit utspelade.

Samma spelare och fans tycker att matchen var underhållande.

Precis som flertalet andra Barcelonafans ser jag gårdagens resultat som en besvikelse och underhållningsvärdet var lågt då vi slog bort alldeles för många passningar och lyckades missa helt öppna lägen. Vår dominans kunde och borde ha varit ännu större.

Världens dyraste lag är verkligen fullt av hårdingar, Ronaldo och Özil som aldrig missar en chans att falla lätt samt Alonso och Arbeloa som medvetet kommer sent in i varje situation för att få en möjlighet att trampa och sparka.

Ser fram emot returen då jag hoppas få se ett mer effektivt Barcelona för att skillnaden mellan lagen skall bli ännu tydligare.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-01-31 21:45
Besides the monkey chants towards Alves, there were yesterday again chants of Real Madrid fans calling Messi "mentally retarded". [sport]

----

Och fotbollen gör ingenting åt saken. Någon måste dö först innan någon agerar, så har det alltid varit.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-01-31 21:42
oj oj oj vilken match det va igår ? som vanligt el clasico alltid lika se värd!
ja hoppas att rycktet om messi verkligen stämmer att messi förolämpade arbeloa efter matchen.
han borde även ha delat ut en höger där det hade suttit fint :D
Barcelona NoGo™
2013-01-31 21:41
Barcelona rejected this month offers from several clubs for Villa. Arsenal one of those who insisted most, City last-minute attempt. [sport]

Bra av klubben!
Barcelona KristoferDelija
2013-01-31 21:33
Håller med Malaga är bättre än arsenal nukan man lugnt säga.
Tycker det är riktikt äckligt att se Premier League bara värva o värva. Finns ingen själ eller hjärta kvar i den ligan.
Det är nästan så att La Liga spelarna gör Premier League till en så bra liga.
Barcelona socccerfan1
2013-01-31 21:30
Målvakten från stoke. Killen är en klippa. Minst insläppta mål i premiere
Barcelona KristoferDelija
2013-01-31 21:25
Det finns fortfarande chans att Monreal stannar.
Sjukt tråkigt om det går igenom. Sorgligt att La Liga lagen inte kan behålla sina bästa spelare.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-31 21:01
Besides the monkey chants towards Alves, there were yesterday again chants of Real Madrid fans calling Messi "mentally retarded". [sport]

note: to divert attention from racism, madrid again leaked to friendly media unproven stories, about messi being involved in post-match rows
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-31 21:00
Federer (Barcelona) Riktigt synd faktiskt. Om du frågar mig så är Malaga bättre än Arsenal. Stör sönder mig på att spanska klubbar aldrig köper grymma spelare från Spanien till vrakpris. England kommer att rensa Spanien på spelare, och sen skryta om hur jävla bra lag dom har i PL.
Barcelona Federer
2013-01-31 20:53
Tråkigt att Nacho Monreal går till Arsenal.
Barcelona Piqué y Puyol
2013-01-31 20:32
Måste faktiskt ta och hylla Dani Alves som bevisade för oss igår varför han är världens bästa högerback! Jag var lite tveksam om honom innan matchen, men ack så fel man kan ha. Han höjde sig rejält och var nog näst bäst på plan igår tillsamman med Don Andrés.
Annons: