/spanien/barcelona/forum/7841.aspx/spanien/barcelona/forum/7841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -SAMI-
2013-02-03 22:49
Hahaha åhhhh vilken diss!!!

Alves: "Now 16 points ahead of Madrid? Everyone is talking about Madrid, but they're third, we should focus on Atletico, they're second."
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-03 22:43
Milan är så usla att de måste ha straff på övertid för att få sina 3p. Allt är som vanligt i Serie A.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-03 22:42
haha kyliga Balotelli. Det ska dock inte vara straff, det var en solklar brytning. Lite av en skandal faktiskt. Det blev lite tumult i slutet.
Barcelonistas
2013-02-03 22:41
Mario Balotelli? Haha snubben e ett skämt.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-03 22:39
Straff i 93:e minuten vid ställningen 1-1 i hans hemmadebut och Balotelli står och trixar innan han lägger upp bollen. Straffen sätter han sen iskallt, vilken snubbe.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-03 22:28
Tack nogo :)
Barcelona NoGo™
2013-02-03 22:25
MESSI.CORLEONE

Hehe ja det är våran tur att spela tidig match :P
Det kommer säkert att vara ovant för spelarna.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-03 22:23
Stämmer det att vi möter Getafe nästa söndag kl 12.00....???

Minns ni situationen i början av matchen när Iniesta gick förbi Valencias HB vid vänster kanten och stannade till efter att motståndaren dragit i honom lite? Han hade ju yta av ett hav men bestämde trots allt att få frisparken med sig. Därefter bestämde jag mig för att Iniesta passar mycket bättre i sin naturliga position, och att vi alltid bör ha Villa på den kanten. Ni såg när Alves slog inlägget, ingen Messi, ingen Pedro, VILLA var där.

Sergio
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa

Fabregas slår fenomenala passningar men jag tror vi skulle vara farligare med Villa på plan. Vad tror ni ?
Barcelona Mido
2013-02-03 22:11
Barcelonito / Lucho Enrique 21 (Barcelona) Om målen kan jag hålla med, men målet var på straff,, snackar om hans ryck å dribblingar, dom sitter inte där i dom senaste matcherna. Visst han är hårdvakad men ändå, han tappar bollen lätt ibland
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-02-03 21:59
@koeman92:

Haha klockren ramsa, har ingen argentina tröja så de får duga med hans barcatröja :) Kommer dock säkert sitta en massa fans som surar i det tysta för att man går och hejar fram messi istället för sverige. Visst blir det kul om sverige vinner men lets face it, det finns bara en huvudattraktion på onsdag.
Barcelona Leggexd
2013-02-03 21:56
Ska också gå på matchen på Onsdag, ska bli riktigt kul!
Barcelona enkos
2013-02-03 21:55
Messi har gjort mål mot 16 av 19 lag under säsongen. De tre som han inte nätat mot men har chansen att göra är Granada, Sevilla och Celta Vigo...
Barcelona koeman92
2013-02-03 21:53
Dill - Busquets!!

Jag ska gå på matchen! Har redan köpt min Argentina tröja med Messi-tryck på ryggen. Ser verkligen fram emot matchen! Ska även bli härligt att få se Messi igen efter 7 månader! :)

PS: Har kommit på en bra ramsa man skulle kunna sjunga under matchen också:

Zlatan! Cobarde!
Messi es tu padre! ;)
Barcelonistas
2013-02-03 21:52
Det saknas ingeting förstår inte hur alla kan dra sådana stora slutsatser efter en fucking match.

Vad hade ni för förväntningar på dagens match? Att vi skulle gå all in mot Valencia?. Ni vet inget om fotboll, det funkar inte så. Dom viktiga matcherna stundar dagens match är bara en liten fläck av det som komma skall.

Finalen mot Madrid, och dubbelmötet mot Milan är dom viktiga matcherna, inte en borta match mot Valencia...
Barcelona petersays
2013-02-03 21:48
Jag tycker det saknas en dimension i anfallet, självklart är det den där extra magin som fattas. Vid sidan av Messi så saknar jag det. I det avseendet är jag nästan positiv till att se Iniesta på vänsterkanten - även om jag egentligen hatar det. Men Pedro, Alexis, Villa - även om dom kan slita så kan dom inte trolla - och det är det jag saknar. Det bästa som skulle kunna hända med startelvan i dagsläget är att vi kan starta med Thiago och Xavi på mitten samtidigt som Iniesta och Messi återfinns i anfallet.

Men på sikt, har sagt det igen och igen och igen, så behöver vi en riktigt magisk vänsterytter som kan trassla upp försvar på annat sätt än att försöka med överstegsfintar.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-02-03 21:43
För att ta upp något annat, är det några som ska till friends och se Sverige-Argentina på onsdag? Hoppas på att messi sätter några bollar! Sjukt taggad till matchen trots att det är en vänskapsmatch
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-03 21:42
Ja, lite oroväckande är det när inte Tito är här. Det känns som vi saknar en dimension utan honom. Å andra sidan har vi gjort många bra matcher med Roura vid rodret också. Hoppas att det bara är tillfälligheter, att det ser bättre ut efter landslagsuppehållet - och att Tito blir frisk och kommer tillbaka...

Mycket hade dock varit vunnet om Roura vågar rotera! Låt Villa, Alexis, Song, Bartra och Thiago luftas. Alla gynnas av det. Konkurrens är bra. För att inte tala om ett lag där alla känner sig delaktiga...
Barcelonistas
2013-02-03 21:34
Mår folk bra här? Förstår inte riktigt all den här oron bland er, som jag sagt tidigare så är ligan redan vår. Samtidigt som vi har ena foten i en CDR final och folk sitter här och e oroliga haha patetiskt...

Bara för några dagar sedan spelade vi på Bernabeu där vi borde ha vunnit med tanke på bollinnehavet och alla målchanser vi hade. Laget leder ligan överlägset och vi möter ett hungrigt Valencia borta som är ute efter poäng, och ändå klarar vi av att spela kryss. När ska folk få in detta i pannbenet att spelarna inte är så motiverade i en sån här match borta mot Valencia?. Hade vi haft ett försprång på 5 poäng så hade vi fått se en annan inställning från grabbarna.
Fais
2013-02-03 21:31
Varför?
Snälla är det bara jag?

Har ni också märkt när de pressar oss högt upp på vår planhalva bruka Valdes dra den långa antingen till Alba eller Alves fast de är markerade.
Purque???

Valencia gjorde exakt samma presssystem som Real Socidad Sociedad, Malaga, och Real Madrid. Samma press. När de har markerat Busquets, Puyol, Pique Xavi så drar Valdes alltid den långa till våra 160 cm ytterbackar fast de är markerade. Vi förlorar var enda långa boll till Alves och Alba

Varför insisterar Valdes att sjonga upp bollen till Alves/Alba om och om igen fast det är svårt för dem att hantera den när de är markerade?? Hela världen ser ju att han kommer slå den till dem. Men ändå gör han det och motstånds-lagen vinner bollen igen och igen. Frustrerande!!!!!!!

Varför inte sjonga upp den lite längre upp på plan när han ser att de har läst den??

Eller är det bara jag??
Barcelona koeman92
2013-02-03 21:21
Efter kvällens match har man nu fått en riktig ångest. Hur ska det egentligen gå utan Tito? Förra säsongshalvan var det en enorm skillnad på spelet när Tio var med. Nu går man nästan tillbaka till förra säsongen. Ingen vilja eller hunger i spelet, spelarna är väldigt loja och det går inte att spela med Cesc, Iniesta och Xavi samtidigt på plan. Det är bara att inse, förra säsongshalvan räddade oss i ligan. Hoppas verkligen på en förändring snart, spelarna måste verkligen skärpa sig nu om vi ska vinna trippeln i år. Jag hoppas att denna svacka bara är tillfällig.
Barcelona grande jw
2013-02-03 21:18
Just nu kan vi iallafall glädjas av att Balotelli inte får spela för Milan i CL. Målskytt efter 24 min och har redan legat bakom mängder av chanser. Den värvningen kan ge Milan en nytändning som kan vara farlig när vi själva inte tycks vara sugna alls på att spela fotboll för tillfället. Tror absolut inte det kommer bli någon promenadseger.
2013-02-03 21:17
Balotelli gör mål direkt i Milan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-03 21:14
Ja just det, glömde nämna Valdés. Han blir så kritiserad hela tiden, från alla möjliga håll, från de som inte följer Barca tillräckligt mycket för att bilda sig en uppfattning. Förut tyckte jag Busquets var den i laget som var rejält underskattad, och han är fortfarande, men börjar få ett erkännande även hos PL-fansen. Men Valdés, han är så otroligt viktig för laget både med sitt utmärkta målvaktsspel och sina ledaregenskaper. Jag hoppas att han ändrar sig angående beslutet om att lämna, det blir så svårt att ersätta honom på alla plan. Det är verkligen en fantastisk målvakt. Vi får passa på att njuta nu, han spelar troligen bara kvar i klubben några månader till.
Fais
2013-02-03 21:08
Andra halvleken var lite bättre.

Har ni märkt när Messi får bollen på mitten så springer alla på djupet.

Men när Xavi eller Iniesta får den på mitt plan så är det antingen Pedro eller Alves som springer på djupet. Det är bara dem.
Purque??

Lagen vi möter kan blunda och täcka de passarna för att det är samma sak hela tiden.

Respekt till Alba, Iniesta, och Busquets som vanligt. Messi spelade upp sig andra halvleken. Synd att de inte byte in Villa tidigare.
Barcelona grande jw
2013-02-03 21:07
Jag skiter fullständigt i poängtappet. Jag tycker mer inställningen känns väldigt tveksam hos många spelare och det är desto mer tråkigt.. Messi, Pedro, Cesc hade jag gärna sett utbytta endast för att markera att man faktiskt måste kämpa för att få spela.

Det kommer vara en stor sorg för vårat lag då våran kära målvakt och våran älskade Puyi lämnar klubben som ALLTID ger 110% i varenda jävla match. Såg ni sekvensen när Valdes gör superräddningen och highfivar med Puyol efteråt? Det gjorde min kväll i en annars riktigt medioker match...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-03 21:07
Sen ska man såklart inte dra för stora växlar av matchen. Jag är mer besviken på att vi inte vann, spelet var det inget fel på med tanke på svårighetsgraden på matchen och att vi för fyra dagar sedan spelade en tuff match på Bernabéu. Sen vet vi som ssagt att Barca brukar ha sin svacka i januari och februari, jag säger inte att vi har en svacka nu, men vi har definitivt ingen formtopp. Ett Barca i bra form hade vunnit båda de två senaste matcherna.
Barcelona FCB_Messi
2013-02-03 21:03
Med detta spelet och senaste tuffa matcherna så är 1 poäng väldigt godkänt
Barcelona Barcadinho.
2013-02-03 21:02
Thiagos byte var säkert för att slös på tiden och lugna ner matchen de sista extra minuterbna. Roura var nöj med en poäng med all rätt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-03 21:00
Fan vad synd att vi inte satte dit bollen. Det kändes som vi hade spelet för att skapa chanser men vi kom aldrig dit. Det är en svår match att spela men som vanligt med lag som sätter press så blir vi bättre och får mer kontroll över händelserna i den andra halvleken. Det är därför det är surt att vi inte får in segermålet.

Messi spelar betydligt bättre i andra, riktigt fina passningar och några genombrott. Jobbigt dock att han känns rätt ojämn nuförtiden. Alba strålande matchen igenom, en av de spelarna som presterat jämnast i år, tillsamans med Busquets och Iniesta som såklart alltid är fullkomligt fenomenala. Jag skulle säga att mittbackarna och speciellt Piqué kändes ruskigt stabila men så händer det där på slutet som gör att Piqué inte kan få ett jättebra betyg. Jag har inte direkt några minus ikväll, det var ingen spelare som var direkt underkänd., det jobbiga var att vi idag saknade kvalitéerna för att avgöra matchen i slutet

Det jag stör mig på är att vi inte har den 100 % viljan att avgöra, det känns som att vi tycker oavgjort är ok, vilket jag absolut inte tycker. Det må vara en tuff match och vi gör inte direkt en dålig insats, men med våra kvalitéer ska vi aldrig vara nöjda med en oavgjord match, speciellt i ligan. Jag skiter i vad andra säger, ligan är inte avgjord. Vi har många av de svåra lagen kvar på bortaplan, som Real, Atlético och Athletic. Vi har 16 poäng före Real och 11(?) före Atlético, det är mycket men vi får inte slappna av. Vi hade tur att Real förlorade igår, vid nästa poängtapp från vår sida så blir det inte kul. Vi får åtminstonde inte förlora El Clásico, jag vet att jag nyss sa att vi ska försöka vinna varje match, ochg det ska vi då också, men oavgjort är också ok och då håller vi marängerna ifrån oss.
2013-02-03 21:00
Låt Messi vila mot Getafe nästa helg, lär ju aldrig hända men hoppas kan man iaf. Han kommer säkert spela hela matchen på onsdag och lägg till att han sett lite trött ut det senaste plus att vi har viktiga matcher närmaste veckorna. Även bra tillfälle att låta några av Thiago, Villa, Alexis, Tello och Montoya få starta.
Annons: