/spanien/barcelona/forum/7838.aspx/spanien/barcelona/forum/7838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-03 18:05
Fábregas och Pedro får alltså fortsätta trots sina dåliga insatser sist, samtidigt som vi har Thiago och Villa på bänken. Tello som knappt spelat senaste månaderna får inte ens plats på bänken, tycker han bör få betydligt mer speltid då han alltid gör det bra och kan agera joker.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
2013-02-03 18:04
Ingen Villa idag heller. Det är nog bara att inse att man i Barcelonas ledning har bestämt sig för att man inte ska satsa mer på honom. Surt!
2013-02-03 18:04
Barcelona bench: Pinto, Adriano, Puyol, Song, Thiago, Alexis, Villa
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-03 18:03
Varför i helvete aldrig spela villa?
2013-02-03 18:03
Line-up Barcelona (official): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta
Barcelona Barcelona!!
2013-02-03 18:01
Så himla dålig är inte Mascherano, tycker han brukar sköta det hyfsat när han spelar. Det finns såklart bättre alternativ på marknaden, men jag tycker absolut att han duger som tredjeval...
Barcelonistas
2013-02-03 17:52
s.eto - följt Barca mer än dig så stfup.

Gamla meriter säger mig inte ett skit, ja jag vet att han gjorde en bra brytning mot Arsenal, och var otroligt bra 10/11 säsongen. Men inte fan ska man leva på det säsong in säsong ut. I Barca så gäller det att du levererar varje säsong inte bara en säsong...

Mascheranos insatser tidigare säsonger... haha Milan mentalitet här ju!.
s.eto
2013-02-03 17:34
Vissa supportrar glömmer tydligen insatser från spelarna väldigt snabbt, eller så kanske de inte ens upplevt Mascheranos insatser tidigare säsonger..

herregud alltså
Barcelona Maykii
2013-02-03 17:23
Barcelonistas

Tyvärr var denna spelare vår bästa mittback förra säsongen, bättre än både Pique och Puyol. Det är tyvärr sant. T.o.m. Pique har varit minst lika dålig som Mascherano är nu under en viss period. Så, han behövs, också p.g.a. Puyol som inte klarar av att spela fotboll kontinuerligt.
Barcelonistas
2013-02-03 17:06
Masken duger inte ens till att bära vatten flaskorna, han ska bara ut från världens bästa klubblag genom tiderna. Det är ett stort hån att han ens kan proklamera sig själv som Barca spelare, när det finns spelare som är 10 gr bättre än han på marknaden.

Positionsspelet!
Kommunikationen!
Vilsen!
Gör altid det där onödiga jobbet!
Gör själv mål varje match!

Bara några få saker som sagt... och snälla försvara han inte nu han förtjänar att kritiseras efter alla usla matcher.
2013-02-03 17:05
addeh

Nej, bara Puyol får vara skadefri har han nog en del kvar att ge. Vad gäller Mascherano så gillar jag honom skarpt egentligen. Spelare som honom är guld att ha sitt lag, och ja, han är pålitlig. Men en mittback av yttersta världsklass tror jag aldrig han blir. Personligen hoppas jag Mascherano återgår mer till att vara en pålitlig backup till både mittfältet och backlinjen. Och så kryddar vi truppen med ytterligare en klassback. Vi är i ett större behov av en mittback än av Neymar, det måste du väl ändå hålla med om?
Atlético addeh
2013-02-03 16:44
1.70

Dude, räkna aldrig ut Puyol. Magkänslan säger att han inte är inne på sista versen riktigt än. Och även om jag inte tycker Mascherano rosat marknaden den här säsongen duger han helt klart som komplement. Han har både varit i laget under flera säsonger nu och samlat på sig värdefull rutin.
Barcelona Leo y Cesc
2013-02-03 16:36

Någon som är intresserad av biljetter längst fram nästan vid spelarutgången mellan Sverige-Argentina 2 platser bredvid varandra.

PM.a mig. Sorry för OT.
Barcelona Acrobat
2013-02-03 16:35
@ 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Okej! :) Tack för svaret!
2013-02-03 16:31
@Acrobat:

Barcastuff samlar ihop och summerar alla nyheter/rykten och annat som rör Barca. Man avslutar varje tweet med att skriva urpsrungskällan inom parentes
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-03 16:17
@barca show:

Mycket snack fram och tillbaka. Det sägs att vi redan har betalat av en bit utav summan till Santos och att enligt detta kontrakt (såsom jag vet, inte har kommit ut offentligt) ska han komma efter VM 2014. Om detta stämmer och han väljer att inte komma till oss trots allt, så får han en saftig bötesumma. Men som sagt, detta är bara rykten.
Dani Alves har tidigare sagt i presskonferensen:
"jag längtar till att Neymar kommer Barcelona, han och Messi kommer bilda världens bästa anfall". Detta kan vara ett bevis på att det stämmer, men vi kan bara spekulera.

Med andra ord så har inget kommit ut offentligt än. Vi får vänta och se.
Barcelona Acrobat
2013-02-03 16:16
Vad är egentligen syftet med att Barcastuff lägger upp "possible line-ups"? Har de fått någon indikation på att startelvan kommer att se ut så, eller är det bara rena gissningar från deras sida? Gissa kan ju vem som helst göra, men det är ju inte särskilt intressant egentligen?
Barcelona barca show
2013-02-03 15:51
La armada Håller med om att vi har mycket mer poäng så vi inte behöver tänka på ligan så mycket men innan cl semifinalerna ska vi vinna milan och gå vidare sen kvart sen dina semifinaler man kan inte springa förbi allt. Och cdr mot real måste vi vinna så e vi i final
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-02-03 15:44
Hoppas att laget går in i matchen råtaggade, ju tidigare vi vinner ligan i år ju större chanser har vi att vila viktiga spelare till viktiga Champions League matcher i April-Maj.

Nu är det helt klart att vår enda utmanare är Atletico, kan vi behålla avståndet och förhoppningsvis utöka det finns möjligheten att vi vinner ligan redan i mitten av April, borta mot Zaragoza med 7 omgångar kvar.

Champions League semifinalerna spelas 23-24 och 30-1, då vore det skönt om laget kunde fokusera helt och hållet på dessa matcher och skita i ligan.
Barcelona Barcelona10Messi
2013-02-03 15:41
Usch, vad äckligt självisk den walesaren är.. Tack o lov att vi inte (försökte) värva honom. Vilken flopp det skulle blivit.
Barcelona barca show
2013-02-03 15:35
Tjena grabbar. Jag e barca fan men brukar bara läsa här inne inte skriva men blir mer skrivande nu. Är det säkert att neymar kommer till oss ?
Barcelona Stoichkov~
2013-02-03 15:17
@¡Barca! - Crèma Catalana:

:

Det är klart att han rör sig mest på vänsterkanten. Jag ställer mig inte emot det. Jag menar bara att han kan spela centralt också utan att ha den fysik som folk förknipper med centralanfallare. Det är bara en fördel om han kan spela i båda positionerna.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-03 15:12

Jag tror att det blev lite missförstånd. Begreppet ”centerforward” är lite missvisande i sammanhänget. Jag borde kanske ha använt mig av ett annat begrepp som exempelvis centralanfallare. Du behöver inte vara så stor fysisk som Zlatan, Torres och andra som har liknande egenskaper för att kunna spela i centeralt, ta emot bollen och dominera. Däremot så kan en spelare vara anfallare som Pedro, Alexis och andra som kan göra sig bäst på kanterna. Neymar har precis som du beskriver de kreativa egenskaper, snabbheten med mera men vem har sagt att han inte kan ta emot bollen centralt, hålla i den och dominera?

Vi får väl se när han kommer men jag är säker på att han kommer att kunna spela i mitten lika bekvämt som han spela från kanten. Han är en intelligent spelare.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-02-03 15:08
@Bästelona:

Ja det är den enda orsaken jag är lite tveksam när det gäller en värvning av Neymar. Om han inte får röra sig fritt och utmana så är det inte lönt att köpa in honom.
Barcelona Bästelona
2013-02-03 15:06
Frågan är om han kommer våga göra så i barca också. Alexis va en spelare som utmana konstant, men sen ankomsten i Barcelona så utmanar han aldrig
2013-02-03 14:57
Här är ett klipp på några anfall med Neymar, som du ser rör han sig mest på vänsterkanten.
Barcelona Thiagooo
2013-02-03 14:53
Stoichkov~

Du verkar inte ha sett några som helst matcher med neymar på plan.
2013-02-03 14:48
@Stoichkov~:

Tror att du har missuppfattat rollen som center forward lite. En centers kännetecken brukar vara styrka, han ska vara stark, kunna dominera sina motstånsdare fysikst och vara bra med huvudet. Hans jobb är att fungera som en samlingspunkt för attacken, kunna ta emot bollen med ryggen mot mål ska han kunna hålla i bollen och passa vidare eller avsluta själv. Zlatan är en typisk center forward. Drogba är en annan.
Neymar är inte en center forward. Han är en kreativ spelare som använder sin teknik och snabbhet för att komma förbi spelare. Spelar på mitten men rör sig ofta mot vänsterkanten.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-03 14:35
:

Där håller jag inte med dig om. Att han kan spela som vänsteranfallare det vet jag och alla. Däremot är han också mer som David Villa än som Alexis.

Neymar är en anfallare som mycket väl kan spela centralt i vilken klubb som helst. Men i Barca kommer han säkert att bli mer eller mindre bofast på vänsterkanten. Det är därför han är den bästa ersättaren till Villa.
2013-02-03 14:33
Addeh Bartra får ju inte spela ändå känns det som. Men om han växer ut till en viktig pjäs, vilket jag hoppas, ser det ändå rätt tunt ut. Puyol och Abidal är inne på sista versen och Mascherano lär aldrig bli optimal som mittback även om jag gillar hans inställning och vilja. Kvar står då endast Pique och Bartra som bra mittbacksalternativ för framtiden. Det finns helt klart utrymme för en till
Annons: