/spanien/barcelona/forum/7834.aspx/spanien/barcelona/forum/7834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2013-05-03 18:22
Jag skulle faktiskt gärna se en värvning av gundogan genomföras, kanske otroligt eftersom han sa att han stannar en säsong till i dortmund men men.
Motivering:
Jag är trött på att vi ska ha ett 4-3-3-spel hugget i sten. Jag tycker absolut det bör prioriteras och jag är ett stort "fan" av spelsystemet i sig, men Barcelona som klubb måste faktiskt svälja en rätt så fläskig mängd stolthet och börja inse att man inte kan spela hur som helst när som helst. Knackar Bayern på dörren i en ev. semifinal där två möten väntar måste man vara beredda på att ha tyngd defensivt.
Gundogan föredrar jag för att han springer otroligt mycket, något som våra spelare verkar tycka är för tråkigt för att lägga ner tid på, samt att han har förmåga att hota framåt också. Något busi saknar.
Han är också ung samt besitter en riktigt bra teknik, har även en bra cross som möjliggör snabba omställningar och kantbyten vid behov.
Någon med synpunkter?
Barcelona Sang Blaugrana
2013-05-03 18:21
Gundogan som en box-to-box spelare hade jag inte tackat nej till, likt Keita. Förstår fortfarande inte varför vi gjorde oss av med Keita för och börja med. Vi har inte lyckas ersätta honom med nån. Dessutom så startade han flest bortamatcher i champions league under Pep. Rest is history.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-03 18:20
Är det bara jag som stör mig på att Pedro alltid ska särbehandlas bara för att han är ifrån La Masia? Han har varit en av de absolut sämsta spelarna den här säsongen trots all speltid och förtroende han fått av Tito. Om Pedrito fortsätter på samma bana så tycker jag att han ska bänkas rejält, antingen så fattar han vitsen och skärper sig eller så kan spelare som Tello och Deulofeu få chansen att visa upp sig.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-03 18:15
@Diar Shekha:

Finns ju ett helt smörgåsbord av tyskar att gilla. Schweini, gundogan, kroos, lahm, hummels, neuer, muller, gomez, götze, draxler, take your pick:P
Barcelonistas
2013-05-03 18:05
Rosell är efterbliven om han inte går efter Hummels, Luiz och T.Silva har inget att göra i Barcelona. Alves-Pique-Hummels-Alba Busi Thiago -Iniesta Neymar-Messi-Sanchez Köp in en bra målvakt, och kanske en anfallare till för det är ju några som kommer lämna Barca efter sommaren.
Barcelonistas
2013-05-03 17:58
Mats Hummels has refused to rule out leaving Borussia Dortmund this summer and says he has "never promised to fulfill his contract". "I have never made a promise that I will fulfill my contract in the five-and-a-half years I have been here," he told Bild. Ronaldinho: "Mats Hummels bra nog för Barcelona"
Barcelona Bàckis
2013-05-03 17:43
Jonas

400 miljoner? Han är knappt värd hälften enligt mig
Barcelona Bàckis
2013-05-03 17:28
Hoppas verkligen inte vi köper in två mittbackar och struntar i att köpa nya anfallare. Det räcker med antingen Hummels eller Thiago Silva, den dagen Piqué får en regelbunden kompanjon i mittlåset kommer han att komma tillbaka till gammalt gott slag. Jag lovar!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-03 16:54
Intressant..
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 16:47
Vampiro Iof tänkte på det. Hoppas det är Hummels då. Nae men han kommer köpa Gundogan och skola om honom till mittback ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Fais
2013-05-03 16:46
Vad har hänt med Xavi. Checka in den här videon.!

Så fort Xavi får bollen så springer alla som galningar för att få den där dödliga passen och skapa ytor åt honom.

....
Barcelona Vampíro
2013-05-03 16:45
Diar Shekha: Lewandowski är från Polen.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-05-03 16:40
Angående Titos vara eller icke vara i klubben, personligen vill jag inte ha bort honom pga den usla vårsäsongen. Det är snarare så att jag inte var ensam om att bli förundrad när han presenterades som huvudtränare på presskonferensen den där dagen då Pep tackade för sig officiellt. Det var det enda logiska när man tänkte efter, men jag hade ändå lite magknip över hur detta nya projekt skulle gå egentligen. Och jag tror knappast jag var ensam om det. Den här vårsäsongen har jag bara fått bekräftelse på det jag kände redan innan cancer-karusellen : Tito är inte rätt man att leda FC Barcelona. Hans taktiska kunskaper är inte det stora problemet här, utan det är den abstrakta biten. Han har inte den där karisman och pondusen som Pep besitter. Han har inte den auktoriteten eller den passionen. Han har inte utstrålningen som krävs för att motivera spelarna på samma sätt som Pep gjorde. Och energin från föregående säsonger svalnade av redan stundtals i höstas och nu efter jul har den slocknat helt hos spelarna. Mest av alla syns det på Messi tycker jag, men det är en annan diskussion.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 16:39
Vem kan Rosell annars mena med att han gillar en tysk om det inte är Hummels? Lewandowski kanske?
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:36
tarrak

Absolut en bra lösning. Jag tror inte att Abidal hade skapat problem för att han får för lite speltid eller bänkas mot tufft motstånd. Han vill först och främst spela vidare och det vill han göra på så hög nivå som det bara är möjligt. Alltså i Barca, där han och familjen trivs.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-03 16:31
Gabriel, jag hoppas innerligt att dina spekulationer stämmer! Dock har Dortmunds sportchef sagt att han lovar att Hummels stannar. Något han inte sagt om varken Sahin, Kagawa, Götze eller nu Lewandowski... Fast i övrigt pekar mycket på tysken. Hoppas hoppas. Han var en mur på Bernabeu
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-03 16:28
Abidal-situationen är såklart inte helt okomplicerad, men det minsta man kan göra är väl åtminstone att erbjuda denna hjälte ett "pay as you play"-kontrakt, där grundlönen är väldigt låg, men att man vid hyfsat regelbunden speltid kommer upp i normal lön. Jag vet inte om det är något Abidal skulle godta, eller om han hellre försöker casha in säkra pengar någon annanstans, men ett sådant erbjudande skulle ändå kännas som den rätta medelvägen för att göra samtliga parter nöjda utan att någon känner sig uttnyttjad eller dåligt behandlad.
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:23
el Flaco

Jo, men med hans resonemang så måste tex Barcelona vinna ligan varje säsong, CL varje säsong, CdR varje säsong, annars har han brutit vår dominas just den säsongen vi inte lyckas. Va fan, det finns väl inte något lag hur bra det än är som kan vinna precis varje match eller varje turnering. Detta gäller också Bayern nu. Du ska få se hur de kommer att bli jagade nu när det är de som är på toppen.
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:21
Sluta nu Gabriel annars kommer jag att piska dig med ett spö. Du ger mig allt för stort hopp om att Hummels värvas med dina spekualtioner. Jag kommer bli så besviken när det inte blir av. :P
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-03 16:20
Rambla/

Mourinhos reign on the top was short like leprechauns. Nu ska vi förvisso inte ta ut ligasegern i förskott, men om vi leker med tanken att laget inte går och kollapsar de här fem sista matcherna så innebär det att Mou endast har tagit en ligatitel på tre år och ingen Champions. Ett misslyckande, helt klar.

Bryta vår dominans? Portugisen bör vara mer oroad över det faktumet att han inte har lyckats föra Real Madrid till världstoppen trots alla möjliga och omöjliga medel.
Barcelona Gabriel
2013-05-03 16:17
När man hör vad Hummels säger angående hans framtid i Dortmund och om hur han aldrig lovat att han ska stanna kvar i klubben under sin tid som spelare där kan man inte annat än att undra om det inte trots allt är så att han har en överenskommelse med Barcelona.

Jag har svårt att tänka mig att en spelare säger sådär om han inte, mer eller mindre, vet att han kommer att lämna. Det måste trots allt ändå finnas lite substans kring ryktena om honom och Barcelona. Han själv har öppet flörtat med klubben, sen har vi Rosell som sagt att det finns en tysk spelare som han gärna hade velat se i Barcelona. Det är enbart dessa senaste ryktena kring Thiago Silva som gör att man undrar.

Kan det möjligen vara så att Rosell tänker gå hard balls i sommar och ge sig på en värvning både av Thiago Silva och Hummels? Helt ärligt, det hade inte förvånat mig. Du har Sport som pratar väldigt mycket om Thiago Silva, sen har du Marca och Bild som i stort sett medgett att Hummels redan är överens med Barcelona.

Hade inte förvånat mig om de senaste resultaten mot Bayern München skapat ett sånt hål i Rosells ego att han går efter både Hummels och Thiago Silva. Om det sedan är en ekonomisk möjlighet tänker jag inte spekulera kring, den som lever får se.
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:12
KarmaIsAKaranka Han är ju dum i huvudet. Vadå brutit Barcas dominans på nationell nivå? Är det att bryta någons dominas när hans lag har varit 13-16 poäng efter Barca nästa hela säsongen? Han gjorde det under en säsong, wow vilken bedrift med den truppen. Direkt nästa säsong var han på efterkälken igen. Det samma när det gäller på internationell nivå. Visst, han gjorde det säsongen 2009/10 med Inter. Det han glömmer bort att nämna är att Barca direkt går och vinner CL säsongen efter mot Man United på Wembley. Han yrar som vanligt.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-03 16:07
Nja, då är vi helt enkelt inte överens.
Jag anser att man skjuter sig själv i foten om man förnyar ett spelarkontrakt med en transplanterad 33-åring.
Erbjud honom något annat istället för att fortsätta som spelare.

Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 16:00
Capitan Grejen med Abidal är att han behöver inte spela 30 matcher nästa år. Han kan va en reserv och köra i ligan då och då. Han förtjänar minst en hel säsong efter allt. Vi har haft en spelare som DosSantos på läktaren hela den här säsongen. Vad har vi haft för nyttja av det tex? Abidal är en stark ledare i omklädningsrummet och en extra säsong är det minsta vi kan ge honom. Vi har haft kvar spelare för att de har varit trevliga och ödmjuka tidigare (se DosSantos,Fontas tex) men nu ska det tydligen ändras när det gäller Abidal. Jag finner inga ord, jag är mållös och jag skäms ärligt talat.
2013-05-03 15:50
Diar Shekha Angående Tito blir det väldigt svårt för oss att spekulera i hans hälsotillstånd i och med att vi har noll information gällande hans förbättring. Det kan hända att behandlingen varit fullt effektiv och att han ej visat tecken på metastaser. Han är trots allt tränare och till skillnad från Abidal så konkurrerar han inte om en plats i laget som spelare. Fransmannen måste klara av att spela minst 30 matcher under nästa säsong och göra det bra. Som jag skrev innan har jag inget emot att man ger honom en annan roll i klubben (t.ex ungdomstränare). Jag håller med dig om att något borde göras, men att skriva ett nytt kontrakt ser jag som ohållbart med tanke på riskerna. Jag tycker snarare att anledningen till varför Tito kanske inte borde få fortsatt förtroende är hur taktiskt uddlösa vi varit i flertalet stormatcher den här säsongen. Samtliga förluster mot Real och den totala bristen på innovation i CL-slutspelet har fått mig att undra hur han kommer hantera framtida utmaningar.
Barcelona påfågeln
2013-05-03 15:40
Har man inte tålamod nog att ge Tito en ärlig chans så är det illa. Jag är säker på att vårsäsongen nästa år blir bättre, eftersom han troligtvis är botad nu och ska börja bygga upp sin hälsa igen. Att man ska kräva att han ska gå på som Pep nere vid linjen är bara löjligt, när han har energin att aktivt mana på spelarna vid linjen så gör han det, fast skulle Puyol varit på plan senaste månaderna hade det inte behövts. Det är där Pique, Xavi, Iniesta, Valdes och Messi misslyckats, i att kunna driva på laget, den som gjort det bäst är nog Messi i sitt inhopp mot Athletic. Nu mot Bayern senast var det endast Pique och Villa som försökte, och Piques sista desperata försök efter självmålet resulterade i ännu ett baklängesmål efter att han själv endast klarar att gå förbi fyra spelare. Man såg på Villa att han så gärna ville visa att han kunde kliva fram i Messis frånvaro, tyvärr saknade han lagkamrater som han behöver till hjälp.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 15:40
Capitan Som sagt, ska Abidal blir "bortkörd" för hans hälsa så tycker jag att Tito ska med bli "bortkörd". Varför ska Abidal få lämna men inte Tito när de haft svåra sjukdomar? Det var det jag mena.
2013-05-03 15:30
Diar Shekha/

Så du menar att Tito borde sluta, men inte en aktiv spelare som Abidal som led av precis samma sjukdom?
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-03 15:29
– Jag har aldrig lovat att jag ska fullfölja mitt kontrakt under de fem och ett halvt år som jag har varit här, säger han till Bild. Mats Hummels
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-05-03 15:28
Mourinho om vad han hade gjort annorlunda under sina tre år: "Would I do anything differently if I had the chance to do the past three years over again? I should have brought in Diego Lopez after my first year. We didn't do enough to sign him. It's a real shame." Mourinho om Barcelona: "It's an honour to have broken the dominance of Barcelona at national level. On international level, I did it with Inter. They're still a fantastic team, probably the best of the last 20 - 30 years. Now they've had a couple of bad, surprising results and have become a bad team in the eyes of many..."
Annons: