/spanien/barcelona/forum/7821.aspx/spanien/barcelona/forum/7821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-09 17:51
petersays (Barcelona) Det är samma spelare som tappade boll hela tiden i Spaniens senaste vänskapsmatch.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2013-02-09 17:49
Fy attan vad vi får ångra att vi inte jagade Azpilicueta tidigare. Han går från klarhet till klarhet i Chelsea. En assist och ett tungt skott som ledde till mål på returen i dagens match.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-09 17:44
Jag blir irriterad på ledningen som inte kan inse Eusebios inkompetens som tränare.
2013-02-09 17:39
Eusebio vete ya! Du är för dålig helt enkelt.
2013-02-09 17:38
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Klart dom släpper in mål när Euseubio vägrar spela med ordentliga mittbackar. Låt Gomez spela mittback så vi har åtminstone en som kan försvara.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-09 17:36
Kasst försvarspel, 0-1 Guadalajara. Planas är ingen mittback, fatta det Eusebio! Hellre att han lämnar än Sergi Gomez, för jag tycker man gör rätt i att satsa på Grimaldo som vänsterback.
Barcelona Thiagooo
2013-02-09 17:30
H.C Xavier

Tack!
Barcelona Baronen
2013-02-09 17:24
Cazi och Hassard är PL:s två bästa spelare.
Barcelona H.C Xavier
2013-02-09 17:17
Thiagooo

Barcelonistas
2013-02-09 17:11
Den här videon beskriver Kaljic Iztek ganska bra, frustration inombords där han nästan imploderar av ilska. Sanningen svider för att han vet om att Barcelona är för bra. Dom här artiklarna som han skriver kan man säga är lite plåster på såren, där han kan komma med falska nyheter, och massa osanningar.
Barcelona Thiagooo
2013-02-09 17:08
Någon som har en bra stream till barca b ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-02-09 17:06
basaric - "el guaje"

Hörde att hyenorna också har anmält tv3..
Barcelona H.C Xavier
2013-02-09 16:46
Kan inte klubben sparka Eusebio så långt ifrån b-laget man kan komma.
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-02-09 16:38
achdar

Kul att höra :)
Barcelona achdar
2013-02-09 16:36
basaric - "el guaje"

Mycket moget inlägg! Hjälper verkligen till med att höja nivån på forumet.

Är så trött på allt prat om Real Madrid i detta forumet. Diskutera Barcelona för guds skull!
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-02-09 16:23
Real Madrid anmäler den katalanska TV-kanalen för att ha skapat den här videon. Enligt klubben så förstör den deras "image" och "heder". Det är alltså inte det smutsiga och barnsliga spelsättet som Real Madrid tar fram i mötena med Barcelona som förstör ryktet, utan dom anmäler kanalen för den visar sanningen. Dock så måste jag medge att TV3 catalunya gick över gränsen och förolämpade de stackars hyenorna. Dom är inte lika vidriga som Pepe, Ramos, Coentrao, Marcelo, Arbeloa. Carvalho.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-09 16:12
Kan man inte tänka igenom sina inlägg lite innan man önskar Neymar, Götze och Hummels under ett och samma fönster? Götze och Neymar hade legat på 30 mille+ var och Hummels inte långt där under. Pengar som Rosell knappast tänker lägga...
2013-02-09 16:02
Vad ska vi med Götze till?
2013-02-09 15:58
Seriöst, hur kan SF tillåta en skitunge som Kaljic få ip-spärra folk som skriver i kommentarfältet på hans korkade artiklar? Jag var på väg att skriva i den där som han skrev en massa skit om Messi senast. Påstår en massa skit, utan att kunna backa upp det med bevis och hans argumentation ligger på en 10-årings nivå. Callejon som bevis? Haha, tillåt mig garva. Framskickad till podiet på presskonferensen av Mourinho just för att påstå att han själv sett och hört Messi. Ja, både det Messi sa till Karanka och Albiol. Tänka sig, Callejon "råkade" vara på plats vid båda tillfällena. :P Det var ju tur att jag lät bli och kommenterade hans korkade resonemang för jag hade antagligen blivit spärrad då. Förresten, även om Messi skulle ha sagt det där till Karanka och Albiol. So what, big deal om han gjorde, det stämmer ju att Karanka är en profillös nickedocka till Mourinho och Arbeloa beter sig som ett svin på planen och behöver få veta det också.
Barcelona Barca King -
2013-02-09 15:48
Min sommar transfer 2013/14 Ut: Villa, Alexis, Song In: Hummels, Mario Götze och Neymar säsongen 2014/15 Flytta upp: Deulofeu, Rafinha med tiden lär vi se vem av de utvecklas mest bland Tello och Isaac och de ovannämnda. Kolla på Tyskland som exempel deras spelare utvecklas i snabbare takt än några andra klubbar i världen. självklart är de oerhörda talanger men dem får tilltron och tilliten. Därför växer de i sina roller. Mario skulle inte göra någon besviken kan jag lova er!
2013-02-09 15:41
petersays (Barcelona) Spelare från Portugal och Brasilien brukar ha ett överpris. Dom är duktiga på att sälja spelare som håller samma klass som T.ex. Arteta för ca 500 miljoner kr. Inte för att Arteta är dålig men han är absolut inte värd dom pengarna. Tog det som exempel. Om Hulk gav fan i att filma så hade jag gärna sett honom i Barca, fast till ett rimligt pris.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-09 15:36
(förmodad) stream till Barca B.
Barcelona petersays
2013-02-09 15:33
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Ja det är ju priset som är ett krux. Tycker mest det är intressant att spekulera - rotation i all ära men det skulle kännas tryggt att ha en till anfallare som håller den klassen att han är given i varje tänkbar startelva. Pedro har en väldigt bra högstanivå, men kan försvinna. Villa får inte spela och Alexis håller inte måttet. Ynglingarna långt ifrån givna. Ingenting känns givet på samma sätt som det gjorde med t.ex. REM eller HEM.
2013-02-09 15:32
Ja, sjukt att den enda speltid Sergi Gomez får är i U21-landslaget...

Eusebio måste ha en skruv lös, eller så är det så att klubben inte ser någon nytta i att satsa på ännu en mittback bakom Bartra, men snacka om att fullständigt slösa bort en talang.

Kul att Espinosa får chansen i Rafinhas frånvaro i alla fall.
FF ingen speltid för de nya portugiserna dock.
2013-02-09 15:29
Mojito - Culé (un estilo de vida) (Barcelona) Att dom startar med Lomban är en katastrof. Jag hade gjort ett bättre jobb än honom. Killen är katastrof! Sergi Gomez är mycket bättre
2013-02-09 15:27
petersays (Barcelona) Trots sin fysik så filmar han mer än sanchez och di Maria tsm. Han är stark som en gorilla men lägger sig extremt jävla lätt. Det är vad jag har sett av hans "fysik". Han är en väldigt duktig spelare annars, snabb och har ett otroligt skott som får spelare kan matcha. Men tyvärr så är han för jävla dyr!
2013-02-09 15:27
Snart dags för avspark för B-laget

Masip - Balliu, Lombán, Planas, Grimaldo - Gustavo, Espinosa, Lobato - Kiko, Araujo, Luis Alberto

Deulofeu på bänken tillsammans med bland andra Dongou.
Barcelona petersays
2013-02-09 14:59
Om vi bortser från hans extrema överpris. Hur tror ni att en spelare som Hulk skulle prestera på kanten i Barca? Tänk Hulk istället för Alexis. Jag är nyfiken på tanken. Han bidrar ju med en helt annan fysik i anfallet, jämfört med såväl Alexis som Pedro. Han är 180 cm lång, inte så mycket längre än ex Villa, men kan kanske ändå mycket väl fungera som vår plan b som alla pratat om. I låsta matcher kan han driva in i mitten och med hjälp av sin fysik, längd och bollkänsla agera target player.

Om man får spekulera fritt:
Vår situation i sommar: Vi kan ju vara 100% säkra på att Villa försvinner i sommar. Alexis hänger löst. Kommer Afellay tillbaka? Jag tror verkligen inte det. Kommer Cuenca eller Tello etablera sig i a-laget? Kanske Tello kommer finnas kvar, men snarast som inhoppare. Cuenca tror jag lämnar. Att Keirrison återvänder? He he. Ja det vet ni själva svaret på. Hans lånetid är satt till 2014 också så.

Hulks situation: Han flyttade till Zenit i somras och verkar allt annat än nöjd med läget. Dels så protesterade några av de ryska spelarna mot Hulks lön, och att han premierades framför de ryska spelarna som de menade burit laget. Dels så har han bemötts med en hel del rasistiska tillmälen av ryska ultras både bland andra lags fans och inte minst bland de egna (bl.a. hittades en bombatrapp tillsammans med ett foto på honom vid lagets träningsarena). Om detta inte vore nog så hamnade Hulk i frysboxen efter att ha blivit osams med tränaren efter att ha blivit utbytt mot Milan i CL-gruppspelet. Hulk annonserade att han ville lämna i januarifönstret, men såväl FIFA-reglerna om att spela för fler än två klubbar per säsong, som hans pris omöjliggjorde en flytt. Nu sägs han vara sams med Spalletti igen men jag tro det är skitsnack. Hulk letar första bästa väg från Ryssland.

Som sagt är priset alldeles för sjukt för att det ens ska gå att snacka om. Zenit pröjsade ca 55 millar för honom. I min värld åtminstone 20 millar för mycket. Men om vi bortser från priset - eller betänker att det går att nyttja nån klausul eller involvera byten - hur tror ni Hulk skulle platsa i Barca? Ett anfall med:
Pedro-Messi-Hulk eller Iniesta-Messi-Hulk kanske?

Jag har ju tidigare förordat Tevez en hel del - men man måste ju betänka alla möjliga situationer som kan uppstå.
Barcelonistas
2013-02-09 14:54
Minns ni när Pep valde att bänka Yaya och spela med Busi istället?. Första säsongen med Pep så var Yaya ordinarie och han gjorde en helt sjuk säsong han var den bästa DM mittfältaren i världen tillsammans med Essien. 2010 så blev han bänkad och Pep valde att spela med Busi istället, ett beslut som jag blev helt galen över. Jag kritiserade Busi en hel del här på forumet då jag tyckte han var väldigt seg och saknade tyngden för att spela som DM i Barca.

Busquets hade lite problem från början men tack vare vårt tålamod så utvecklades han och idag är han världens bästa DM. Hans positionsspel, och brytningar är av absoluta världsklass, han har dessutom ett lugn i spelet som är väldigt viktigt för vårt spel, ibland när det är lite stressigt i vissa matcher så lugnar Busi bara ner allt med sitt passningsspel. Älskar hur han har en tanke bakom allt, och är snabb med vad han ska göra med bollen. Hela tiden är det ett tillslag där han släpper den till Xavi och Iniesta. Skulle Busi bli stressad så löser han det med sin teknik där han kan vända bort sin motståndare enkelt.

Minns för några säsonger sen där Busi hade svårt med balansen, idag har han världens bästa fysik bland DM i världen.

OT men om ni har blivit spärrade, IP spärrade av Kaljic för absolut ingenting så är det bara att PM mig så ska jag kontakta Centralredaktionen. Blev föra veckan IP spärrad där jag skrev lite av mina åsikter på en utav hans artiklar, ( sanningen svider) så han tog bort mitt inlägg och IP spärrade mig. Jag har hört av mig till Centralredaktionen och skulle det hända igen så sa dom att jag ska kontakta dom igen!.
Barcelona kompol
2013-02-09 13:37
skador, avstängningar FC Barcelona - Getafe
Annons: