/spanien/barcelona/forum/7812.aspx/spanien/barcelona/forum/7812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-02-07 17:54
hur många mål gjorde Messi 2012 på ett år? Var det 93?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Guat
2013-02-07 17:52
Glöm inte el claisco basketen som börjar 19:00.Det är Copa del rey och inte ligan.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-07 17:50
Nej, tiden är väl inte fastlagd ännu. Blandar ihop den med cupen. Då finns det nog en möjlighet att det ändras!
Barcelona Stoichkov~
2013-02-07 17:45
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Håller med. Vill hellre ha det senare på kvällen.
Tror att det är försent dock att ändra på tiden nu. Förbundet har redan fastslagit en tid tillsammans med de kommersiella parterna. Real Madrid borde ha lämnar in sin förfråga innan man har bestämt tiden.

Jag förstår Real Madrids tanke. Om du spelar mot Barca och har en av säsongens viktigaste matcher tre dagar efter då måsta du antingen vila några viktiga spelare eller köra det som vanligt och därmed riskera att få viktiga spelare trötta. Mot Barca springer man hela tiden och jagar bollen. Det kräver sin man och det vet nog Mourinho-

Undrar förresten om det inte är Michael Laudrup som kommer att ersätta Mourinho i sommar? Jag skulle lägga mina slantar på det alternativet.
Barcelona MQUC
2013-02-07 17:37
shit va skevt det kommer att kännas att se blaugrana spela kl 12.00! Dock så slipper man den lite nervösa och oftast väldigt långa väntetiden till matchen :)

Man blir rörd att vi har världens bästa spelare, som älskar oss lika mycket som vi älskar honom, Messi och Barca har gjort mitt liv bättre. Lycka.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-07 17:18
@el Flaco - Loco-Motive:

Messi kommer att vara 31 år när hans kantrakt går ut. Han hinner nog med en ny period efter denna. 4 år till så är han 35 år. Ett helt fotbollsliv i Barca med andra ord.Underbart!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-07 17:13
SAMI Fortsätter det så här så är det inte omöjligt om han lämnar. Han har inte fått så mycket speltid, inte ens när vi hade hälften av försvaret borta i höstas. Jag förstår inte varför klubben hatar utlåningar så mycket... Bartra får inte chansen även när vi möter bottenlagen tex och då kan han lika gärna spela med B-laget eller bli utlånad. Förstår inte varför klubben är så "sparsamma" med honom för han måste ju endå börja någon gång.. Hela världen vet att vi är i behöv av mittbackar men inte klubben.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-07 17:13
Real Madrid ask that Liga clasico on 2 Mar will be played at 4pm so they have more time to recover for CL game against Man Utd on 5 Mar [as]

Kommer kännas konstigt att börja titta på ett clásico när det ff är ljust ute...

Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-07 17:09
It's official!
Barcelona -SAMI-
2013-02-07 17:08
Tycker det är jävligt synd att inte Bartra inte får chanser att visa upp sig. Tror ni han kan tröttna och lämna Barca?
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-02-07 16:47
Barcadinho Helt riktigt. Därför blir det lite tokigt när folk kräver att man MÅSTE lyckas i ett VM innan man kan bli kallad för dittan och dattan. Att Messi tex presterar säsong efter säsong, men kanske är lite sliten sen på sommaren och inte prickat formen helt just dom 7 matcherna i ett mästerskap, ja då är han ovärdig, han är sämst, han kan inte ens bära sitt landslag. Tycker för övrigt att CL väger tyngre än EM och VM. Det är där den bästa fotbollen spelas. I ett mästerskap krävs det en hel del tur, spelas matcher mot många blåbärsnationer och dessutom usla domare från varje land för att fylla en kvot. Man blir bäst på planeten genom fotbollen man presterar dag ut och dag in, vecka efter vecka, säsong efter säsong. Inte pga flytet man hade i juni månad.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-02-07 16:31
Jag tillägnar denna låt åt en viss person längre ner, nämner inga namn.
Barcelona DM1982
2013-02-07 16:11
@Guat:

Jäpp, det är den första matchen som Barcelona spelar 12.
Barcelona Guat
2013-02-07 16:01
Är det vår första match vi spelar 12:00? Har för mig att vi inte spelat någon 12:00 match tidigare.
Barcelona Barcadinho.
2013-02-07 15:56
Eller som Sabella uttryckte sig om Arg vs Barca _ "Barca är det mest samspelat lag i världen och det går knappt att få det så i ett landslag".
Det stämmer vad han säger. Väldigt svårt att få en sån maskineri med ett lag som träffas sporadiskt några gånger per år.

Det finns undantag som Spanien eller Tyskland. Det går att få ett samspel på hög nivå, men det går ihop med att man bygger ett lag helst med spelare från samma liga och tom samma lag (majoriteten).
Tränaren hinner annars inte att sätta sitt tydliga prägel och mycket byggs istälet på individuella prestationer och tur/flyt.
Barcelona DM1982
2013-02-07 15:21
@MESSI.CORLEONE:

Det handlar om marknaden i Asien, de ska kunna se en match i spanska ligan på en, för dem, vettig tid. Annars är det helt fel tider för dem att se på matchen.
Coach Pep,
2013-02-07 15:21
@el Flaco - Loco-Motive:

Jo, fast att kliva ner är ändå en såpass naturlig del av hans spel. Messi spelar precis som han ska göra i Argentina nu. Och ja, sen saknas det givetvis pusselbitar på mittfältet. Banega har i alla fall gjort en grym säsong. Han må vara ojämn men kvaliéerna finns där..
2013-02-07 15:03
Coach Pep/

Skillnaden mellan Argentina och Barcelona är att Messi är nästan tvungen att kliva ner när han spelar för landslaget för där saknas det nästan helt och hållet kreativitet på mittfältet. I Barcelona är det en helt annan sak.
Coach Pep,
2013-02-07 14:57
@el Flaco - Loco-Motive:

Messi kliver ju ner mycket i Barcelona också och fördelar den sista bollen, något som han ju är bäst i världen på. När man har en sån passningsspelare som Messi så blir det väl naturligt att han går ner och fördelar bollar. Om han inte gör målen så står han bakom dem. Under maradona var det dock extremt, han utgick från mittcirkeln och förväntades både bygga upp spelet och göra mål men nu verkar Argentina fått en vettig tränare. Bara att han åker till Barcelona och frågar Guardiola om råd tyder på ödmjukhet och att han verkligen vill få ut maximalt av landslaget.

Angående backlinjen så kan man bara hoppas att gamla rävar som t.ex. Zanetti, Samuel och Cambiasso håller sig i form och blir uttagna (om inte samtliga sagt upp sig från landslagsspel?). Kan man bilda en backlinje bestående av ex. Zabaleta, Demichelis, Samuel, Zanetti som skyddas av Cambiasso/Mascherano framför så har Argetnina helt plötsligt en väldigt stark defensiv. Gonzalo och Coloccini är två andra argentinska klassförsvarare som jag gillar. Lägg till den fantastiske Willy Caballero i mål så ser det ännu bättre ut, jag fattar inte varför sopan Sergio Romero får stå.

Dessvärre saknas de flesta ovannämnda i landslaget, men materialet finns..
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-07 14:56
Hej, en fråga, varför spelar vi kl 12:00 på söndag?
2013-02-07 14:50
elbraco/

Jag föredrar att se en kreativ mittfältare bredvid Mascherano och att Banega och Gago sitter på bänken/läktaren. Att bryta den starka kvartetten längst fram vore fel för när de får det att fungera är det magiskt att skåda.

Pastore vore kanske ett alternativ, men jag har sett för lite av honom för att kunna med 100% säkerhet säga att han hade klarat av det. Tycker det är lite konstigt att han inte får chansen med landslaget. Finns det en anledning till det och att han kan vara lite överhypad, eller är det helt enkelt ett misstag av Sabella som inte ger Pastore chansen?
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-07 14:42
el Flaco

Pastore då? Jag tycker det verkar som om han har utvecklats lite i PSG och är en rätt bra spelfördelare. Han med Banega och Mascherano bakom vore ju rätt intressant.

Tycker för övrigt att Coloccini ska vara given i backlinjen.
Någon som vet vilken klass Otamendi håller nuförtiden? Minns att han var en stor talang på de flesta FM/Soccer Manager-spelen åtminstonde ;)
Han och Colo har en rätt respektabel längd jämfört med det annars så korta laget (Colo 185, Otamendi 183).
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-02-07 14:36
Mascherano: "Madrid's smear campaign against Messi? I love this game. What saddens me most is that people don't talk about football anymore"

Så sant så Masch och det är endast Mou:s fel!
2013-02-07 14:18
Angående Sverige-Argentina igår kunde man se, som i många andra matcher med la albiceleste, att Messi är tvungen att kliva ner några meter för att ta emot och distribuera bollen betydligt mer än vad han gör i Barcelona. Mycket av detta beror på att Argentina saknar en mittfältskreatör. Gago är medioker och Banega är för ojämn för att kunna leda landslaget under en VM-turnering.

Nu gör Messi det i för sig väldigt bra i rollen som renodlad 10:a när han har Higuain, Kun och Di Maria framför sig, en trio som la Pulga uppenbarligen trivs att spela ihop med. Första halvleken hade kunnat slå med ett par mål till för Argentina om de hade haft lite mer skärpa.

Defensivt sett däremot har Argentina stora frågetecken. Ser inte hur den backlinjen ska kunna hålla emot i en kvartsfinal eller semifinal. Trots det är de i mina ögon det landslaget som kan utmana Spanien i det kommande VM-slutspelet nästa år, även om la Roja är i en klass för sig själv i dagsläget.

Angående han som sprang in och kramade om Messi ska man snarare ställa sig frågetecken kring säkerheten på arenan. Skrämmande att vem som helst kan komma ända fram till Messi och att det sen dröjer så pass länge innan vakterna hinner föra bort honom. Man måste både skydda och respektera spelarna.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-07 14:10
Pedro har gjort sju av landslagets senaste tolv mål, rätt sjukt egentligen. Tror att han i rollen som avslutande slitvarg passar extremt bra in bland alla kreativa spelfördelare. Någon ska ju liksom ta löpningarna också, inte bara ha massa lirare som ser ytorna och möjligheterna. Som Strömberg säger: det är svårare att genomföra en bra löpning än att se den.
Barcelona Denyo ©
2013-02-07 14:08
EL RAVAL

kan bara helt instämma med dig hur fan orkar man prata om en kille som sprang in på planen i 24 timmar enough! ja messi mår jätte dåligt över det här hans bild av sverige är förstört, han kunde ju trots allt dött osv blabla lägg ner,
diskutera Barcelona.

mitt uppe i en säsong så kan jag inte att låta bli att tänka på transferfönstret i sommar. 3 värvningar jag skulle helst velat göra är:

1.Marco reus
2.Bale
3.Mamadou sakho/hummels
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-07 13:44
Det är bara att vända blad och gå vidare nu (som kungen brukar säga). Gjort är gjort. Messi kommer nog aldrig mer sätta sin fot i det här landet och Sveriges chanser till EL-final eller EM är nu borta. De får skylla sig själva, kan man inte ha en bättre säkerhet så ska man inte hämta hit världsstjärnor. Nog om detta.

Messi förlänger sitt kontrakt ikväll.

Det är kul och se att Fabregas tar för sig även i landslaget. Han har varit en av våra absolut viktigaste spelare den här säsongen och vi får hoppas på att det blir så även på våren.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-07 13:38
Såg matchen Sverige vs Argentina igår på plats. Matchen hade kunnat sluta 1-5 till Argentina men Argentina drog ner takten i andra halvleken. Man såg att spelarna inte ville slösa mer energi och kraft på matchen. De flesta spelare gick runt på planen inklusive Messi . Man ville bara spela av matchen. Det var därför Sverige kom in i matchen mer och mer framförallt i sista 30 minuterna.

Jag var väldig imponerad av vissa spelare. Di Maria som var lysande rakt igenom när han var plan.
Wernbloom kom in i matchen när det återstår ungefär en kvart. Spelmässigt var han som vanlig ingen vidare men han tog tag i ledarrollen direkt när han kom in. Han dirigerade spelare och gav direktiv till höger och vänster med gester och genom att prata med sina kollegor. Man kunde se att han kan bli en framtidens kapten och mittfältsdirigent när gamlingarna lägger av. Och så hans vårdslösa tackling mot Messi, den var bara en planerad uppvisning och inget annat. Han ville ge lite rubriker till Aftonbladet och Expressen så att han kan få lite rampljus. Det är så typiskt av Wernbloom.
Barcelona la barca
2013-02-07 13:34
Nästa gång det är en sån viktig match och när stjärnor som messi kommer så kan dem väl anlita några proffs som tar hand om säkerheten, fattar inte hur han kan ha så mycket tid med messi innan vakterna kommer fram jävla amatörer är dem.
Barcelona el Raval
2013-02-07 13:31
Seriöst grabbar, nu får det vara nog med diskussionerna kring killen som sprang in på plan. Allt vettigt som har skrivits om fotboll de senaste dygnet har dränkts i ert skitsnack kring incidenten! Istället för att prata om fotboll är det en massa folk som har sandlådesnack, ta era jävla skitdiskussioner genom PM istället!!
Annons: