/spanien/barcelona/forum/781.aspx/spanien/barcelona/forum/781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 00:10
Färskt rykte nyss. Enligt franska L'Équipe så är vi ute efter Lacazette. Vad tycker ni om det?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2016-04-27 23:33
Atletico lyckas hålla nollan och inte släppa till någon riktig målchans och det utan Godin. Att han skulle vara världens bästa mittback är inget annat än en myt. Marlboro hade sett ut som Maldini bakom den muren.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-27 23:22
Snacka om att vi lottades mot fel lag vid fel tillfälle. Samtliga lag som är kvar förutom Atletico tror jag att vi hade klarat av.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-27 23:21
Helt sinnes att ett lag som Real kan vinna CL denna säsong efter en medioker piss säsong! Hoppas innerligt att antingen city slår ut dem eller atl Madrid / Bayern krossar dem i finalen
Barcelona enkos
2016-04-27 23:16
Vad jag förstod så har Atletico inte släppt mål hemma i CL i 12 av 13 matcher .
Barcelona Barcelonistas
2016-04-27 23:09
Pep är för naiv inga ändringar alls i spelet det skadar inte att anpassa laget efter motståndarna. Tyvärr är detta Peps svaghet. 1-0 1-0 3-0 3 raka förluster för Pep på bortaplan i semifinaler i Cl.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-27 23:07
Helt otroligt vad Bayern-fansen hatar Pep...
Barcelona Barcadinho.
2016-04-27 22:50
Att se Atletico spela hemma är klassisk. Fansen som ger stöd o kick, slitvargar varenda en, taktisk diciplinerad, kärlek o klubbkänsla, inte minst av tränaren. Tom deras randiga tröjor. De tar mig tillbaka i tiden, till en romantisk tid, när hjärtat gav mer resultat än talang o kvalité. Det har blivit för mycket finlir o tuppkammar under åren. För mycket.
Jag kan inte låta bli o njuta, inte bara imponera.
Barcelona neymar JR
2016-04-27 22:46
Enkos 2-0 och det hade varit klappat och klart, helt annan säkerhet med det resultatet. Atletico kommer inte gå för att hålla 1-0 ledningen direkt, dom kommer försöka göra ett bortamål för att sedan falla hem. Atletico och cholo gjorde fel, dom var totalt dominanta första kvarten och borde ha fortsatt halvleken ut. Bayern var chockad!
Barcelona enkos
2016-04-27 22:44
@neymar JR:

1-0 för världens bästa försvarslag är ju mycket bra resultat. Vann och släppte inte mål.
Barcelona enkos
2016-04-27 22:41
Efter första matcherna luktar det en helspansk final igen. Om bara Atletico kunde få sin revansch då..
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-27 22:41
[QUOTE=Mch]Att ingen av kommentarerna uppmärksammar Atleticos fula spel, filmningar och osportsliga beetende är konstigt. [/QUOTE] Alla har blivit vana vid det. Det jag irriterar mig mest på är deras oändliga maskningar. Domarna ser klart och tydligt hur spelarna tar all tid i världen på sig att sätta igång spelet men gör ändå inget åt det. Fyfan avskyr Atleticos anti-fotboll. Förstår inte alla som hyllar dom till skyarna, och menar att Atl spelade ut BM. Oavgjort hade varit rätt resultat. Bayern tar det hemma. Vi alla vet hur Pep fungerar. Han är allt som oftast ingen höjdare på bortaplan men hemma är det få som når upp till hans nivå. Atletico är smuts, punkt slut.
Barcelona neymar JR
2016-04-27 22:40
Att atletico skulle gå mållöst från München ser jag inte hända. Cholo gör ett taktiskt misstag/fegar ur och drar ner presspelet allt för tidigt i matchen. Dom hade övertaget överallt på plan och borde ha jagat 2-0.
Barcelona Vampíro
2016-04-27 22:40
Bayern under Pep är röda havet när de jagar mål på hemmaplan. Madrid, Barça, Juve har alla kunnat åka dit och gjort ett par enkla mål på den arenan. Tror Atlético fixar detta, hoppas bara City kan skrälla.
Barcelona enkos
2016-04-27 22:39
@Amo.38:

Det tror jag också och sen blir det ytterst svårt för Bayern att göra tre.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-27 22:39
Rambla - då får Bayern nog ta och spela betydligt bättre för i den här matchen skapade man knappt någon målchans på hela matchen. Barcelona va betydligt bättre enligt mig mot Atletico.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-27 22:38
Ytterbackarna i Athletico punktar ju yttrarna, så det blir inget kantspel.
Dem har alltid 3 defensiva mittfältare, som går in och täcker bakom ytterbackarna.
Barcelona Blaugrana91
2016-04-27 22:36
[QUOTE=Rambla~]Jag tror nog ändå Bayern vänder detta på Allianz Arena. Atlético hade behövt 2-0. [/QUOTE] Atletico kommer ställa upp bussen, blir tufft för Bayern.
Barcelona Vampíro
2016-04-27 22:36
Tror Atléti gör mål i München också. De lär pressa högt för att få sitt bortamål. Hur fan fick Alonso ingen varning?
Barcelona DM1982
2016-04-27 22:35
[QUOTE=Rambla~]Jag tror nog ändå Bayern vänder detta på Allianz Arena. Atlético hade behövt 2-0. [/QUOTE] Fast Bayern hade nog verkligen behövt ett mål känns det som. Ska bli intressant att se hur Real och Atletico mår till helgen spel. Dags för lite poängtapp kan man tycka.
Barcelona Amo.38
2016-04-27 22:35
Atletico gör minst ett bortamål
Barcelona Nesto
2016-04-27 22:34
Tycker Pep använder sig alldeles för mycket av det centrala spelet, använd kanterna och mata inlägg vafan? Nu, till skillnad från i Barca så har han ju bra huvudspelare som kan smyga i boxen och nicka in bollarna.
Barcelona Vamos Blaugrana
2016-04-27 22:33
Extremt fin insats av Atletico Madrid, jag hoppas verkligen de tar hemma skiten
Barcelona Rambla~
2016-04-27 22:33
Jag tror nog ändå Bayern vänder detta på Allianz Arena. Atlético hade behövt 2-0.
Barcelona Rambla~
2016-04-27 22:32
Vad är det för sunkiga avslut hela tiden?
Barcelona Rambla~
2016-04-27 22:31
DM1982 De är sk underdogs, därför accepteras det och de slipper kritik.
Barcelona Mch
2016-04-27 22:31
Att ingen av kommentatorerna uppmärksammar Atleticos fula spel, filmningar och osportsliga beetende är konstigt.
Barcelona Rambla~
2016-04-27 22:30
Den där Oblak, kastar sig på gräset varje gång han fångar bollen fast han inte behöver det, när han är ohotad dessutom. Varför tillåts det?
Barcelona Vampíro
2016-04-27 22:29
Sjukt hur de kan byta båda mittbackarna och det inte det minsta. Jävligt imponerande.
Barcelona DM1982
2016-04-27 22:29
[QUOTE=Rambla~]Alltså hur bra de än är Atlético så håller de på med en jävla massa skit och griseri under matcherna, helt medvetet också. [/QUOTE] Extremt grisigt lag som hela tiden uppmuntras av deras fans. Har väldigt svårt för det där laget.
Annons: