/spanien/barcelona/forum/7809.aspx/spanien/barcelona/forum/7809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2013-02-08 17:04
L.A.M Nr 10

Ja, någon måste gå fram och ta prata med dem. :)

Nej du vet att jag inte menar så. Jag menar någon som kliver fram och markerar. Innan hade vi profiler som Maqrues, Thiago Motto, och Deco som klev fram och markerade.

Nu är det fritt fram för alla sparka våra häller, boxas och brottas som om det var UFC match utan domare. Se till med i UFC har de regler. Men här gör de allt möjligt och de är inte det minst rädda att åka på samma behandling av Pedro, Xavi, Iniesta, Messi, Puyol orkar inte skriva hela startelvan.

Jag menar inte att man ska vara lättprovocerad men tro fan tycker jag ändå att någon borde sparka på hälarna på Hyenorna från Madrid så de får känna på samma behandling.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 16:52
el Flaco

Antar att det är något man kom på efter vad som hände med Valdés. Klubben vinner allt, men kan ändå inte göra någonting om spelaren vill ha nya utmaningar, så de lockar med pengar. Kan vara en bra idé men tycker personligen att det inte ska behövas en bonus till sådana rika spelare, man vill att de bara ska stanna om de verkligen är motiverade till att vara kvar. Sedan kan klubbar som City bjuda dubbelt så mycket i lön så om spelarna vill ha pengar kan de ändå få det någon annanstans.
Fais
2013-02-08 16:50
L.A.M Nr 10

Vad bra att jag inte är den enda som våger prata om det. Se ,de andra kommer argument som han gör ju mål. Men det är inte där skon klämmer. Han har inte sett lika hungrig ut.

Messi har inte varit samma sen uppehållet men de flesta vill hellre blunda för det. Men som du sa alla har sina svackor hoppas att det går över snart.

Rotationen har varit helt frånvarande sen Tito blev sjuk igen men efter en tuff månad behöver vi det mer än någonsin.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-08 16:46
Enligt Catalunya Radio kommer klubben i framtiden betala ut en bonus till de spelarna som tillbringat 15 år i A-laget. Enligt radiokanalen ska det röra sig om en rejäl summa.

Xavi kommer bli den förste att bli belönad med den bonusen då han debuterade 1998 och näste man kommer bli Puyol, som debuterade ett år senare.

På tal om Xavi så kommer han ju missa de två nästkommande ligamatcherna pga skada och jag hoppas verkligen att Thiago får chansen från start i minst en av de mötena.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 16:43
Fais

Vadå skydda? Menar du att om vi hade någon som säger till motståndarna att de inte får misshandla Messi, att de då skulle sluta helt? Tror du seriöst på det? Spelarna kan inte skydda andra spelare från att åka på närkamper, de kan bidra med styrka på mitten eller var det nu är så att deras roll är att vinna bollen men de kan inte göra något när Messi har bollen.
Barcelona Cedqvist
2013-02-08 16:28
Underbart att man INTE berättar vem önskespelaren från Real är för att INTE skapa cirkus. Korkat eller bara fyndigt är frågan...

Kul att se lite "merging" av lagen dock, jag får slänga fram min fantasielva:

Valdés
Alves - Ramos - Puyol - Alba
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Fábregas - Ronaldo

Casillas är bättre generellt än Valdés, men föredrar en målvakt som är duktig på fötterna, Casillas har blivit bättre min ligger i lä jämfört med Valdés.

Ytterbackarna har Real Marcelo som kan slåss på med Alba, men Alba gör en kanonsäsong med Marcelo var skadad och ur form. Innebackarna är svåra, men Ramos är steget vassare än Piqué och Puyol är självskriven. Varane/Mascherano får dela på en 4:e plats.

Mittfältet är Reals svaghet och Barcas styrka, därav hela mittfältstrion. Xabi Alonso/Khedira är utmanare, men passar bäst som defensiva och jag föredrar 4-3-3. Thiago är också en mer offensiv utmanare.

Anfall med dem tre starkaste, Ronaldo och Messi självklart i fria roller, Fábregas som falsk 9 och så förstås extremoffensiva ytterbackar. Tyvärr gör detta att rena yttrar som Pedro/Alexís faller bort. Özil är en utmanare till centrala rollen eller som offensiv mittfältare. Villa/Higuain/Benzema är steget efter...

Fais
2013-02-08 16:16
YYEA

Håller med dig.
Det finns ingen som skydder Messi. Alla får misshandla honom hur de vill. Masken skulle kunna göra det men han spelar så lång back på planen. Vilka har vi kvar??

INiesta, Pedro, Xavi , Villa. De själva behöver någon som skydder dem. Men jag måste säga att ALba står på sig alltid. Han e sköööön..
Barcelona påfågeln
2013-02-08 16:02
Di Maria är sämst, vi har tre alternativ till Pedro som är bättre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2013-02-08 15:11
Barcelonistas

di Maria hade fyllt samma funktion som Pedro för tillfället om man endast går utöver klubblagsprestationer.
2013-02-08 15:10
Fernando Llorente kollade på basketmatchen mellan Barça Regal och Madrid tillsammans med Xavi och firade som en galning när Barça vann matchen. Han jublade t.o.m. mer än Xavi. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 14:54
På tal om det här med rotation där jag tycker Messi bör stå över någon match så läste jag precis att han spelat 1921 minuter den här säsongen, vilket betyder att han har missat 59 minuter av ligan, det var väl någon gång där han fick börja på bänken men hoppa in senare, kommer inte ihåg när. Det är rätt klart mest av utespelarna, Busquets och Xavi har spelat nästan alla matcher också men fått börja på bänken någon/några fler gånger och bytts ut ibland.

När vi ändå är inne på statistik så kollade jag på gula kort. I ligan är det Busquets med 8, Piqué med 4 samt Pedro, Mascherano och Cesc, alla med 3, som riskerar avstängning till Clásico. Med tanke på att detta Clásico kanske inte är det allra viktigaste genom historien så tycker jag man ska vänta med det nu men antingen så får Piqué ta ett gult mot Getafe eller helt enkelt bara stå över matchen mot Granada.
I CL är det Pedro, Song, Mascherano och Adriano som står på 2 gula, ett från avstängning. Inga startseplare förutom Pedro, så vi ska inte oroa oss jättemycket över det.
I copan är det återigen Mascherano, men även Dani Alves och Cesc som riskerar att missa en eventuell final. Nu är returen mot Real, så det är ingen fråga om att ta det lugnt samtidigt som semifinalen troligen kommer vara tuffare än finalen, så där får vi helt enkelt se hur det blir.
Barcelonistas
2013-02-08 14:52
barcetia - vem från Madrid hade du kunnat tänka dig ta över Pedros position? Precis som du säger så är Benzema riktigt dålig just nu, tom sämre än Pedro då den sistnämnde har levererat stort i landslaget. Pipita? Snubben hade svårt att leverara i dom stora matcherna, nu klarar han inte ens av att spela bra i dom mindre matcherna...

Säg mig mr Martinez, vem ska ta Pedros position? Dessutom så skrev jag att JAG KAN tänka mig bytta ut Pedro med en annan spelare. Men jag tog ut dom spelarna som är ordinarie i vårt lag, och just nu är Pedro ordinare. Sanchez behöver jag inte ens gå in på, och Villa ingår inte i planerna längre.
2013-02-08 14:43
Barcelonistas

Pedro har varit lika dålig som Benzema om man jämför med Pedros bästa säsong, men ändå sätter du honom i startelvan?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-08 14:38
Jag hade faktiskt tyckt det vore skoj om vi snodde en spelare från Madrid. Såvida det är en bra spelare och inte nån av ärkesvinen. Iker eller Varane hade jag välkomnat med glädje. Känns dock som att spekulerar i det omöjliga litegrann
Barcelonistas
2013-02-08 14:28
Om det var möjligt och göra en startelva så skulle den se ut så här.

Ronaldo-Messi-Pedro

Iniesta-Busi-Xavi

Alba-Puyol-Ramos-Alves

Finns en position till jag kan tänka mig ändra och det är väll Pedro, men annars så är det inget snack om saken. Mittfältet är ju det överlägset bästa i världen finns inget bättre, Iniesta är ju världens bästa mittfältare. Och säga vad man vill men är det bara jag som tycker att Busquets är världens bästa DM?.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 14:10
Ramos är för mig världens bästa mittback. Han känns komplett, en fantastisk fysik, både stark och snabb, riktigt duktig en mot en och går in i duellerna, kan dock gå över gränsen ibland. Tycker dock han är mycket bättre än Pepe på att spela precis vid gränsen, medan Pepe i nästan varje närkamp går över gränsen. Hursomhelst, kan inte se någon mittback som är bättre än Ramos. Möjligen Silva men han spelar i PSG, hade varit kul att se han i en av de absolut bästa lagen.
Barcelonistas
2013-02-08 14:04
barcetia - finns två spelare som platsar i Barcelona och det är Casillas och Ronaldo inget snack om saken. Men resten av spelarna som du tog upp platsar verkligen inte i Barca.

Di Maria? Världens mest ojämna spelare genom tiderna, hans lägsta nivå är skrämmande lågt och det är sällan han presterar i flera matcher i rad. Annars är det en bra spelare i sina bästa stunder. Varane gjorde ett bra Clasico han måste leverera mycket mer först innan man ens kan diskutera hur vida han platsar i Barca elr ej.

Benzema? Tillhörde en av världens bästa föra säsongen där han var en stor bidragande faktor till att spelet flöt på för Madrid, den här säsongen har dock varit under all kritik. Man vet inte riktigt var man har Benzema, är han så bra som folk påstår att han är?. En säsong säger mig inte mycket gäller att du leverar varje säsong i stort sätt för att tillhöra världens bästa, ta spelare som Messi-Iniesta-Xavi dessa spelare har levererat i flera år nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 14:02
barcetia

Hur hade Di María platsat i Barca? Puertan klagar ju dagligen på hans spelhjärna, och de spelar ändå ett väldigt rakt spel där han kan dribbla och göra sina framspelningar. Aldrig att han hade passat i vår filosofi, för rakt på mål för honom. Varane har gjort det bra men vet knappast om han redan är redo att vara ordinarie en hel säsong, vi vet inte hur han hanterar motgångar. Benzema hade inte fått plats någonstans i Barca. Casillas, Ramos och Ronaldo håller jag med om, Iniesta har Ronaldos favoritposition men om vi hade Ronaldo i truppen skulle vi nog hitta en roll åt honom för så bra är han. Men skulle aldrig vilja se han i vår fina klubb.
Barcelona YYEA
2013-02-08 14:01
Om jag fick välja så hade en spelare som Ramos varit perfekt för Barca, finns inga hårdingar i Barca.
Såg ni hur han skyddade Alba mot Uruguay spelarna?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-08 13:58
barcetia - ¡Javi Martinez, por favor! (Barcelona) Dom i real som skulle kunna platsa i Barcas startelva är ramos, Ronaldo och casillas
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 13:57
Alltså, jag skulle inte tänka mig att se en Realspelare i Barca, det hade verkligen kännts fel. Reaktionerna på madridistas hade varit riktigt rolig, och det hade som Gabriel säger varit en payback på Figo. Men det hade fortfarande varit konstigt, inte kännts rätt. Hursomhelst kan jag inte tänka mig att Casillas byter till Barca, skulle aldrig hända.
Barcelona YYEA
2013-02-08 13:50
di Maria?
2013-02-08 13:44
Barcelonistas

Hahahaha. Ramos, di Maria, Benzema, Casillas, Ronaldo och Varane platsar alla i Barcelona så har ingen aning om vad du snackar om.
Barcelonistas
2013-02-08 13:40
Rosell har sneat finns fan ingen från Real som platsar i Barcelona möjligtvis Iker då, men då är jag snäll ochså.
Barcelona Gabriel
2013-02-08 13:31
Haha, om vi tar Casillas från Real så är det årets payback på Figo!

Hade varit sjukare än sjukast om det hände, men det kommer aldrig att hända. Casillas har för mycket hjärta för klubben för att gå till Barça. Däremot ser jag det inte som en omöjlighet att han lämnar för en annan klubb.
Barcelona Piquénbauer
2013-02-08 13:27
el Flaco - Loco-Motive:

Kan Rosell ha en deal på gång med Casillas? ;-) Vad sjukt det hade varit att se Casillas i Barca tröjan. Hade varit sjukt kul att se i alla fall. Hoppas att priset är rätt eftersom Casillas är reals andra målvakt !

barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!:
Tror faktiskt inte att Rosell försöker locka över Karim han skulle ha svårt att spela i vår modell. Hade vi haft spel som förr med en 9 som Eto'oooo så hade Karim passat grymt!
2013-02-08 13:26
el Flaco

Karim Benzema eller Iker Casillas.
2013-02-08 13:22
Rosell: "De finns en spelare i Madrid som jag hade velat se spela i Barça, men jag tänker säga vem det är".

Låt spekulationerna börja!
Barcelona Piquénbauer
2013-02-08 11:12
Hussein Yusuf, Málagared : "Pedro tycker jag inte är tillräckligt bra för att spela i landslaget."

Jag slutade läsa artikeln efter att ha läst den meningen..
Barcelona enkos
2013-02-08 10:55
"Hysteri och show på Friends arena. Lionel Messi gjorde minst sagt avtryck i Sverige."

HÄR ÄR MESSIS HEKTISKA MÅNAD
Onsdag 30/1: Real Madrid (b), spanska cupen, 1-1
Söndag 3/2: Valencia (b), ligan, 1-1
Onsdag 6/2: Sverige (b), landskamp, 3-2
Söndag 10/2: Getafe (h), ligan
Lördag 16/2: Granada (b), ligan
Onsdag 20/2: Milan (b), Champions League
Lördag 23/2: Sevilla (h), ligan
Tisdag 26/2: Real Madrid (h), spanska cupen
Lördag 2/3: Real Madrid (b), ligan

ps. folk måste förstå att Messi spelar så mycket som behövs med tanke på den hektiska scheman och ingen ska förvänta sig att han kör 100%.. Messi och de som ger honom instruktioner vet bäst!
Annons: