/spanien/barcelona/forum/7808.aspx/spanien/barcelona/forum/7808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-02-08 20:25
DM9182 - jag älskade Brasilien när jag var liten gör jag det nu? Nej. Iniesta har själv gått ut och sagt att han älskar Barcelona och att klubben har gett honom allt. Iniesta är en gud i Barcelona.
Barcelonistas
2013-02-08 20:23
R10 Gaucho - Iniesta är en utav tidernas bästa mittfältare han har varit en stor bidragande faktor till Barcelonas och Spaniens titlar. Minns 2006 när vi spelade Cl semifinal borta mot Milan, där han fick självaste pirlo att framstå som en korpspelare. Han gör alltid viktiga mål i slutskedet av matcherna, slår assister i dom störta matcherna som Em finaler och Cl semis och finaler.

Minns säsongerna 08/09-09/10-10/11 Messi odiskutabelt världens bästa spelare, men den bästa mittfältaren i världen dom säsongerna var Iniesta, jag vet vad jag snackar om nu jag missar aldrig en Barcelona match.

Iniestas berömda mål mot Chelsea 09 på bridge där han dunkar in den i krysset i 92 minuten. Laget var helt nere efter utvisningen det kunde man se, men det fanns en spelare som aldrig gav upp den kvällen och det var Iniesta. Cl finalen 2009 Vem är det som spelar fram Eto till 1-0? Jo Iniesta som bara flyter förbi United spelarna och serverar Eto. VM 2010, jag har gjort min research, Iniesta ligger bakom alla målen som Spanien gjorde under det VMet förutom det nick målet som Puyol gjorde i semin mot Tyskland. Han var spel mässigt fantastisk under VM 2010, där han även avgjorde den största fotbollsmatchen man kan spela VM finalen.

Säsongen 10/11 dominerade Iniesta fullständigt han var den överlägset bästa mittfältaren. Och det var den här säsongen som jag sa att detta är en utav tidernas bästa mittfältare. Kan ta fram dom största matcherna där han dominerat. 5-0 matchen mot Madrid så är det Iniesta som lägger den där fantastiska genom skäraren till Xavi som sätter 1-0. Mourinho trodde att hans parkera bussen taktik skulle hjälpa mot oss, men nej inte när du ställs mot Iniesta. Arsenal i åttondelen där vi vinner med 3-1, Iniesta flyter förbi flera Arsenal spelare och Chip passar bollen till Messi som sätter 1-0. I andra halvlek så är det iniesta igen som öppnar upp det hela, där han flyter förbi 2-3 spelare och lägger en sjuk passning till Xavi som sätter 2-1. Semifinalen mot Madrid på Camp Nou där Iniesta lägger en genom skärare till Pedro som sätter 1-0, en kopia på 1-0 målet i 5-0 matchen haha. I Cl finalen 2011 så var det omöjligt att ta bollen från han, när det blev en fel pass från han så blev jag chockad kunde inte tro att det var sant haha. Den här säsongen gjorde han en hel del mål i ligan ochså 10-13 st tror jag det slutade på.

EM 2012 behöver jag inte säga mycket mer, Iniesta utan tvekan Ems bästa spelare där han levererade i alla matcher. Återigen så är det han som öppnar upp det hela i finalen med en fin passning förbi Italiens backlinje. Och den här säsongen är Iniesta så som han spelat världens bästa spelare, han har spelmässigt varit bäst och levererat i alla matcher. Fortsätter han på så här så tror jag han tar guldbollen nästa år.

Som sagt jag kan skriva en bok, men det finns ingen som Iniesta och vi kommer aldrig se en annan Iniesta.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-08 20:23
@el Flaco - Loco-Motive:

Måste vara felciterat, sist jag kollade hade den klubben ingen heder kvar.
Barcelona DM1982
2013-02-08 20:15
@Dinho the artist:

Spelar det egentligen någon roll om Iniesta håller på Barcelona, Real eller Hammarby?

Det som spelar roll är att han spelar för Barcelona och gör det som bland de bästa på sin position. That´s it.
Barcelona ardan
2013-02-08 19:55
Jag tror faktiskt att det är Ramos Rosell pratar om!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-08 19:43
Barcelonistas

Håller med dig! Iniesta är 100 procentig. Han levererar varje match tillskillnad från Özil. Iniesta är dessutom mycket bättre i mina såsom de flestas ögon. Har alltid sagt att Iniesta är fotbollens Beethoven, det är en fröjd att få se honom spela. Jag tror dessutom att han har chansen att ta Ballon d'or den här säsongen om han fortsätter på samma sätt genom hela säsongen.

Hade hellre också sätt att man satsar på Thiago än att ta in Özil. Tror att thiago kan bli något väldigt stort i framtiden, en lite blandning av Iniesta och Ronaldinho, men han har självklart en lång väg kvar att gå.

Men som sagt det är bara något jag tror och jag har en känsla att Rosell håller ett extra öga på Özil med tanke på den passningsprecision han erhåller och vågar lägga dom bollar som vi ibland väljer att inte göra framåt i planen. Kan vara helt ute och cyklar dessutom haha.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-08 19:33
Real Madrid har anmält TV3 för den videon där Madridspelarna framställs som hyenor då de anser att den är en attack mot klubbens "heder och image".

Barcelonistas
2013-02-08 19:28
R10 Gaucho - jag älskar att se på Özil det är den typen av spelare som jag gillar. Iniesta är min favorit spelare och han är den bästa mittfältaren i världen det kan ingen säga något om det är ren fakta. Det Iniesta gör på planen är helt sjukt, såg han mot United och det var den spelaren som man blev mest imponerad av, allt han gjorde med bollen var av ren världsklass.

Sen anledningen till att vi inte gick för just Özil var kanske för att Barca ville satsa på Thiago?.För hur jävla mycket snackade inte Özil om just Barca en period?.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-08 19:15
Sami

Det kan mycket väl vara Casillas då vi vet att han inte har haft sitt bästa år i klubben den här säsongen efter vad "the special one" har låtit han stå ut med. Men jag tror fortfarande inte att det är just Casillas fallet gäller. Casillas är en ikon för Real Madrid. Tror absolut inte att varken Real eller Casillas vill komma och spela för oss men jag hoppas att jag har så fel som jag bara kan. Hade varit en ära för oss att se Casillas bära den vackra målvaktströjan i vårt lag.

Däremot tror jag att Rosell har lite extra koll på Özil med tanke på att att Xavi börjar bli gammal och inte lär spela lika ofta som han gör de närmsta säsongerna. Özil är helt fantastisk (de flesta håller nog med mig), så jag skulle absolut inte ha någonting emot att se honom i Barcatröjan. Tänk honom och Iniesta i mitten! Snacka om världens bästa mittfältare i ett lag!

Något säger mig även att det kan vara Verane det handlar om. En back, som vi behöver och dessutom ung. Kan mycket väl vara så att han vill få hit honom innan han blir riktigt stämplad som en utav Real Madrid.

Tänkte lite på om det kunde vara någon annan än dessa tre och jag tror absolut inte att det kan vara det. Han vet att många av oss supportrar inte skulle uppskatta att ta in vem som helst som t ex Ramos, hur bra han än är. Han måste fortfarande tänka på att laget spelar för oss tittare.

Jag tror aldrig att jag har gett så här många komplimanger till Realspelarna under ett inlägg, men låt gå för den här gången. Men som sagt Özil, Verane eller Casillas är de enda jag inte skulle ha något emot om de kom till vårt lag. Om det är någon utav de jag har nämnt så skulle det ta sin tid innan jag själv skulle kunna acceptera honom för en i laget.
Barcelona Romario11
2013-02-08 18:52
Fais----- Nu tycker jag att du ska ta och sluta förolämpa hyenor, dom är bättre än så ;)
Barcelona Dinho the artist
2013-02-08 18:52
@barca_joe:

Han var väl 12 år eller något när han värvades till Barcelona och det var som elvaåring (tror jag) som han uttryckte sin beundran för Real Madrid i samband med en turnering han hade spelat.
2013-02-08 18:40
Inte helt oväntat har Aftonbladet förvrängt och misstolkat Rosells ord och fått det låta som att han vill köpa en Madridspelare. Tror absolut inte att han har planer på att verkligen värva någon därifrån. Han uttryckte bara sin beundran för en av spelarna hos los blancos och inget mer.
Fais
2013-02-08 18:28
L.A.M Nr 10

Nej, såna matcher vill bara anglofiler se. Nu är det så att Madrid är inte lika spelskickliga eftersom de väljer den fula metoden stället.

Säg mig, hur vill du att Barcaspelarna ska möta den här brutala/kriminella behandlingen av hyenorna i Madrid.

Se de låter inte våra spelare försöka spela fotboll. Och gud vet om domarna får betalt . Det stinker om det iallafall.

Hur vill du att vi ska bemöta det här?? Det har pågått för länge!!!!!
Barcelona barca_joe
2013-02-08 18:26
En fråga bara. I Puertan har det skrivits några gånger att Iniesta egentligen håller på Real Madrid. Finns det någon källa till det eller är det bara tagit ur luften för att han inte hoppade då de ropade "alla som inte hoppar är madrista"?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 18:17
Fais

Skulle aldrig vilja se våra spelare spela likdant som Realspelarna. Sedan skulle det knappast få matcherna att bli rena, utan skulle snarare bli värre där matcherna förvandlas till ett krig och blodbad snarare än att vara en match mellan de två mest spelskickliga lagen i världen. Det skulle mer likna Celtic-Rangers vilket jag inte vill. Det varken gynnar oss eller gör det till en rolig fotbollssmatch.
Barcelona -SAMI-
2013-02-08 18:07
Rosell (president): "Signing a Madrid player? There's one I like a lot, but won't say the name to avoid creating a show." [abcpuntoradio]

Vem tror ni han menar? Jag själv tror han menar Casillas:)
Fais
2013-02-08 17:39
L.A.M Nr 10

Hur det skulle hjälpa?

Jag skulle vilja se hyenorna i Madrid lägret ligga i sängen i veckor varje gång de möter Barca. Om du tittar tillbaka de senaste matcherna vi har mött de sen 09 kommer du se att våra spelare har behandlats som skolflickor på planen när det gäller fula knep. Förlåt men jag stör mig så mycket på det. Om domarna dömde partiskt och hade ballar behöver vi inte ta till såna medel men tyvärr är det så att de får göra vad de vill på planen.

En av anledningar inte någon kliver fram är att de flesta barcaspelarna är konflikträdda medans Madridspelarna skiter fullständigt i vem de sparkar på. Synd om Messi som hamnar i mellan dem. Se, om barcaspelarna hade lite mer ballar skulle de skydda honom bättre och våga tackla Xabi Alonso och hans hyenor likadan som de misshandlar Villa, Pedro, och iniesta.
Barcelona Smogen
2013-02-08 17:26
Det finns en enda person som kan och ska skydda Messi och det är domaren. Tyvärr har Perez och Mou lyckats påverka domarkåren till att ett clasico numera ser ut som de sista minutrarna av en boston bruins match i slutet av 70-talet. Allt är tillåtet utan bestraffning. Det enda man kan göra är att media i spanien visar hur korrumperade domarna blivit och att dom tvingas att skärpa sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 17:22
Fais

Men det kommer väl knappast bli bättre av det. Jag kan inte tänka mig att Pepe, Ramos, Marcelo, Alonso, Arbeloa och resten slutar att spela fult bara för att vi skulle haft tex Marquéz då som också går in hårt och markerar att det inte är okej. Förlåt men jag förstår verkligen inte hur det skulle hjälpa:).
Fais
2013-02-08 17:04
L.A.M Nr 10

Ja, någon måste gå fram och ta prata med dem. :)

Nej du vet att jag inte menar så. Jag menar någon som kliver fram och markerar. Innan hade vi profiler som Maqrues, Thiago Motto, och Deco som klev fram och markerade.

Nu är det fritt fram för alla sparka våra häller, boxas och brottas som om det var UFC match utan domare. Se till med i UFC har de regler. Men här gör de allt möjligt och de är inte det minst rädda att åka på samma behandling av Pedro, Xavi, Iniesta, Messi, Puyol orkar inte skriva hela startelvan.

Jag menar inte att man ska vara lättprovocerad men tro fan tycker jag ändå att någon borde sparka på hälarna på Hyenorna från Madrid så de får känna på samma behandling.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 16:52
el Flaco

Antar att det är något man kom på efter vad som hände med Valdés. Klubben vinner allt, men kan ändå inte göra någonting om spelaren vill ha nya utmaningar, så de lockar med pengar. Kan vara en bra idé men tycker personligen att det inte ska behövas en bonus till sådana rika spelare, man vill att de bara ska stanna om de verkligen är motiverade till att vara kvar. Sedan kan klubbar som City bjuda dubbelt så mycket i lön så om spelarna vill ha pengar kan de ändå få det någon annanstans.
Fais
2013-02-08 16:50
L.A.M Nr 10

Vad bra att jag inte är den enda som våger prata om det. Se ,de andra kommer argument som han gör ju mål. Men det är inte där skon klämmer. Han har inte sett lika hungrig ut.

Messi har inte varit samma sen uppehållet men de flesta vill hellre blunda för det. Men som du sa alla har sina svackor hoppas att det går över snart.

Rotationen har varit helt frånvarande sen Tito blev sjuk igen men efter en tuff månad behöver vi det mer än någonsin.
2013-02-08 16:46
Enligt Catalunya Radio kommer klubben i framtiden betala ut en bonus till de spelarna som tillbringat 15 år i A-laget. Enligt radiokanalen ska det röra sig om en rejäl summa.

Xavi kommer bli den förste att bli belönad med den bonusen då han debuterade 1998 och näste man kommer bli Puyol, som debuterade ett år senare.

På tal om Xavi så kommer han ju missa de två nästkommande ligamatcherna pga skada och jag hoppas verkligen att Thiago får chansen från start i minst en av de mötena.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 16:43
Fais

Vadå skydda? Menar du att om vi hade någon som säger till motståndarna att de inte får misshandla Messi, att de då skulle sluta helt? Tror du seriöst på det? Spelarna kan inte skydda andra spelare från att åka på närkamper, de kan bidra med styrka på mitten eller var det nu är så att deras roll är att vinna bollen men de kan inte göra något när Messi har bollen.
Barcelona Cedqvist
2013-02-08 16:28
Underbart att man INTE berättar vem önskespelaren från Real är för att INTE skapa cirkus. Korkat eller bara fyndigt är frågan...

Kul att se lite "merging" av lagen dock, jag får slänga fram min fantasielva:

Valdés
Alves - Ramos - Puyol - Alba
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Fábregas - Ronaldo

Casillas är bättre generellt än Valdés, men föredrar en målvakt som är duktig på fötterna, Casillas har blivit bättre min ligger i lä jämfört med Valdés.

Ytterbackarna har Real Marcelo som kan slåss på med Alba, men Alba gör en kanonsäsong med Marcelo var skadad och ur form. Innebackarna är svåra, men Ramos är steget vassare än Piqué och Puyol är självskriven. Varane/Mascherano får dela på en 4:e plats.

Mittfältet är Reals svaghet och Barcas styrka, därav hela mittfältstrion. Xabi Alonso/Khedira är utmanare, men passar bäst som defensiva och jag föredrar 4-3-3. Thiago är också en mer offensiv utmanare.

Anfall med dem tre starkaste, Ronaldo och Messi självklart i fria roller, Fábregas som falsk 9 och så förstås extremoffensiva ytterbackar. Tyvärr gör detta att rena yttrar som Pedro/Alexís faller bort. Özil är en utmanare till centrala rollen eller som offensiv mittfältare. Villa/Higuain/Benzema är steget efter...

Fais
2013-02-08 16:16
YYEA

Håller med dig.
Det finns ingen som skydder Messi. Alla får misshandla honom hur de vill. Masken skulle kunna göra det men han spelar så lång back på planen. Vilka har vi kvar??

INiesta, Pedro, Xavi , Villa. De själva behöver någon som skydder dem. Men jag måste säga att ALba står på sig alltid. Han e sköööön..
Barcelona påfågeln
2013-02-08 16:02
Di Maria är sämst, vi har tre alternativ till Pedro som är bättre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2013-02-08 15:11
Barcelonistas

di Maria hade fyllt samma funktion som Pedro för tillfället om man endast går utöver klubblagsprestationer.
2013-02-08 15:10
Fernando Llorente kollade på basketmatchen mellan Barça Regal och Madrid tillsammans med Xavi och firade som en galning när Barça vann matchen. Han jublade t.o.m. mer än Xavi. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-08 14:54
På tal om det här med rotation där jag tycker Messi bör stå över någon match så läste jag precis att han spelat 1921 minuter den här säsongen, vilket betyder att han har missat 59 minuter av ligan, det var väl någon gång där han fick börja på bänken men hoppa in senare, kommer inte ihåg när. Det är rätt klart mest av utespelarna, Busquets och Xavi har spelat nästan alla matcher också men fått börja på bänken någon/några fler gånger och bytts ut ibland.

När vi ändå är inne på statistik så kollade jag på gula kort. I ligan är det Busquets med 8, Piqué med 4 samt Pedro, Mascherano och Cesc, alla med 3, som riskerar avstängning till Clásico. Med tanke på att detta Clásico kanske inte är det allra viktigaste genom historien så tycker jag man ska vänta med det nu men antingen så får Piqué ta ett gult mot Getafe eller helt enkelt bara stå över matchen mot Granada.
I CL är det Pedro, Song, Mascherano och Adriano som står på 2 gula, ett från avstängning. Inga startseplare förutom Pedro, så vi ska inte oroa oss jättemycket över det.
I copan är det återigen Mascherano, men även Dani Alves och Cesc som riskerar att missa en eventuell final. Nu är returen mot Real, så det är ingen fråga om att ta det lugnt samtidigt som semifinalen troligen kommer vara tuffare än finalen, så där får vi helt enkelt se hur det blir.
Annons: