/spanien/barcelona/forum/7804.aspx/spanien/barcelona/forum/7804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N7
5/31/2013 16:30
Chelsea defender David Luiz (26) is not among Barcelona's priority centre back options for the summer transfer window. [md]

Härliga nyheter om det stämmer, hoppas vi värvar Hummels som passar bättre i laget än Luiz.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
5/31/2013 15:36
@La liga es blaugrana!:

jag sa att när han kom tillbaka så kom felen.. allt han gjorde va iprincip fel.. kolla hur han är under matcherna, han sitter där som en död fisk.. till o med pellegrini rör sig mer, och pellegrini rör sig aldrig, han gör alltid katastrof byten och han väntar alltid med första bytet till minut 80.. o de e när vi behöver jaga mål eller köra mer defensivt,
Barcelona Explict
5/31/2013 15:35
@Fais:

Va? Kolla 00.06 och framåt så ser du ju klart och tydligt att Xavi är den som leder bort Song.
Fais
5/31/2013 15:15
Explict

Xavi är konflikträdd. Var någonstans forslar Xavi bort Song? Kolla igen på videon från 0:40. Alba är närmst och han reagerar sen kommer Pique också och hjälper till. Tycker att det ser jävlig konstig ut. Xavi ser när Song liggerpå marken och Stuani är över honom och drar hans tröja. Xavi tittar på en gång Sen går han därifrån som om han var aldrig där.

Neva mine. Vi har större problem, som att värva bra mittbackar.
Barcelona Explict
5/31/2013 15:06
@Fais:
Song är inte Katalan. ;-) Blir bara mer tjafs om fler börjar blanda sig i situationer som denna. Sen är det väl andra Barca spelare närmare. I början får man ju se Xavi "forsla bort" Song så tror inte det är något att börja spekulera i.
AndreMario
5/31/2013 15:01
Rosell ställ ett ultmiatum till Valdes för fan. Antingen lämnar du denna sommaren eller så förlänger du med ett år och säljs nästa. Varför ska han gå gratis?
Fais
5/31/2013 14:47
Ride_The_Big_One(6)

Han brukar ha bra teknik. Vad har Man CIty gjort med honom?? :-)
Fais
5/31/2013 14:45
Vad fan är det här??

Röda kortet Song fick mot Espanyol. Titta från 0:40 när Song och Stuani ryker ihop. Xavi bara tittar sen fortsätter gå därifrån. Vad är det frågan om. Är det inte väldigt konstigt beteende?? Jämför hur Espanyol spelarna hjälper sin kompis medans Xavi bara går därifrån och tittar inte ens tillbaka.
Barcelona Deulofeu
5/31/2013 14:19
Firma Messi Neymar kommer att fungera det är jag helt övertygad om trots ena är brasse och andra från Argentina.

Det är exakt samma skillnad som mellan Messi och Ronaldinho i ålder stora skillnden är att Messi kanske inte kommer lämna över sin stafettpinne men han kommer göra det lättare för Neymar helt klart.

Neymar spelar helst till vänster och Messi söker helst spelare till vänster jag kallar det en match i heaven.

Sedan vill båda komma ned och möta boll och kladda en hel del men vem vill inte det i ett fotbollslag de kan ju alternera en hel del.

Vill så gärna se en match med de båda snart...
Barcelona Deulofeu
5/31/2013 14:16
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Grymma anfallare på pappret men som du säger jag tror det är de tre spelarna som avslutar mest i fotbollseuropa så lite krig skulle det bli samtidigt som de tre nog skulle göra en hel del mål.

Värvar de Bale och Cavani då blir jag orolig Suarez är grym men likt Pepe ett svin så han i Madrid skulle inte göra mig något.Skicka gärna alla grisar dit även om största svinet nu försvinner...

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
5/31/2013 14:13
Om folk undrar hur Neymar och Messi kommer komma överens så borde man ju tänka sig hur mycket Ronaldo kommer tycka om Suarez! :)

Ta in Bale också så ser vi 3 bollkåta spelare som vill avsluta och skjuta på allt så blir det jättebra tycker jag!
Barcelona NoGo™
5/31/2013 14:09
Suarez har bekräftat att han vill lämna Liverpool, hamnar han i Madrid månne.
Barcelona Deulofeu
5/31/2013 14:06
Om nu Valdes stannar kontraktstden utan kan Ter Stegen spela utan press och det är bra.

Jag anser dock honom vara av den kalibern att lite press skadar inte.

Vi kan väl lika gärna ha kvar Pinto till den rollen han är ju en hyfsat duglig ersättare.

Jag har svårt för en spelare som jag vet ska flytta inom ett år visst han är proffesionell men jag tycker ändå han tappat lite sedan hans besked.

En variant är ju att Ter Stegen registreras i b-laget och spelar en del med a-laget då löser vi ju två problem tveksam dock ifall han vill spela i b-laget ett år.

Då är han ju ordinarie nästa år när Valdes försvinner...
5/31/2013 13:50
Rambla

Sista meningen av det jag skrev var till dig, inte hela inlägget. Ingen har lagt något i nåns mun. Men nu när jag läser om det du har skrivit så ser jag en dold agenda i inlägget vilket är att Valdes vill gå gratis och tjäna pengar genom bonus osv.

Och Nej! Det är inte fegt, det är en valmöjlighet. Vad svarar du alla Pep-hatare som kallar honom feg bara för att han lämnade efter sitt kontrakt? Vad fick du för egentliga svar från Pep?

Valdes har skött sig exemplarisk, han är tyst, vill inte att något ska komma ut och skada sig själv och klubben. Alla frågor som hade ställts hade kunnat göra mer skada än nytta. Han är i god tid, han kan tänka sig att stanna ett år till och beter sig jävligt respektfull mot allt och alla i klubben.
Real Madrid BB-Barceloneta
5/31/2013 13:26
Att Valdés säger att hans vision är att stanna tills kontraktet löper ut var ju inte oväntat alls. Jag ser det heller inte som någon garanti till att han stannar, jag tror faktiskt han sticker. Han säger att han är öppen för diskussion med klubben kring hans vara eller icke vara i sommar och jag tror chansen att han lämnar är stor. Visst är ett alternativ att ta in till exempel Ter Stegen nu och sedan låta han stå på tillväxt bakom Valdés ett år för att sedan kliva fram efter att Valdés stuckit men min känsla är fortfarande att han lämnar, jag kan inte heller bestämma mig om jag gillar det eller inte...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
5/31/2013 13:10
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Det är visst fegt att inte svara på några frågor oavsett vad du tycker. Det är min åsikt, du får ta och respektera det vare sig du vill eller inte. Dessutom så har jag inte kastat skit på Valdes, lägg inte ord i mun tack. Basta!
Jeffson
5/31/2013 13:10
Explict Han hejar inte på Barca öht. Han är sur för att Cesc ville känna på sötman av vunna titlar, därför halkar han in här och skriver skit emellanåt =)
Barcelona Explict
5/31/2013 13:04
@Cesc#4:

Du har då inte hejat på Barcelona i många år märker jag..
Barcelona FCBlaugrana
5/31/2013 12:57
Är det någon som har sett några summor det har talats om för Marquinhos? Eller har några uppgifter på det, för har missat det helt och hållet. Men tänker att det inte kan vara så mycket trots att han är en supertalang.
Barcelona FCBlaugrana
5/31/2013 12:55
In med Ter Stegen eller den rutinerade men magiska Marchetti från Lazio nu i sommar. Alla ser det som egoistiskt av Valdes att fullfölja kontraktet. Jag ser det som en fin gest mot klubb, spelare och supportrar. Han ger Barca mycket med tid denna sommaren att få in en ersättare och isåfall sälja Valdes. Han ger klubben även chansen att låta Ter Stegen (tex) få ett år till med rutin i Bundesliga som första målvakt. Samt ett år mindre kontraktet vilket borde betyda en billigare transfer. Så jag tycker Valdes gör det bra för klubben, han kommer garanterat gå med på en transfer denna sommaren om klubben vill.
5/31/2013 12:52
Valdes har gjort 500 matcher i Barca, vunnit och bidragit mycket till våra titlar. Det är helt perfekt att han vill stanna kontraktet ut av samma anledning som Abidal hade kunnat få stanna i Barca. Han är en legend, en ledare, vår tredje kapten och har vinnarmentalitet á la Puyi!

Om det finns klubbar som är intresserade av Valdes som kan motsvara hans ambition så ska inte prislappet på 10-12 miljoner vara några problem. Den summan är löjligt låg för många ligor i Europa nuförtiden. Så försök inte att svartmåla Valdes för att han säger att han vill stanna kontraktet ut och om klubben vill behålla honom och använda hans tjänster ytterligare en säsong tills han lämnar.

Han har kontrakt som löper ut och har en fri vilja att välja det som är bäst för honom eftersom han i 20 år har satt klubben framför sig själv trots all skit han har fått av alla möjliga. Och det är inte fegt att inte svara på frågor, han gör det han vill och det förtjänar han att göra.
Barcelona Don Andrés Iniésta
5/31/2013 12:40
In med Ter Stegen, Marquinhos och eventuellt en billig men rutinerad mittback. Sen behåll Thiago så är jag nöjd. Deloufeou på lån till Dortmund är ju ett jätte bra lån. Sen att det ska säljas cirka 10 spelare lär ju göra att det klirrar lite i kassan så att dessa ovanstående köp blir möjliga...

För övrigt piss på Barcelonas ledning, blir sne när man läser hur dom behandlar Abidal.
Barcelona Andresito
5/31/2013 12:37
Lägger man ihop alla faktorer och tänker logiskt så är ju Ter Stegen en given värvning i sommar. Men ledningen har ju en förmåga att inte tänka logiskt, men det är absolut upplagt åt en värvning av Stegen då han är den enda målvaktstalangen av alternativen. Ett år där han lär sig av både Valdes och Pinto blir nog perfekt om han inte redan nu är redo, svårt med språk osv dock när man är så ung. Valdes stannar och Ter Stegen värvas är den optimala lösningen
Cesc#4
5/31/2013 12:25
Faaan måste valdes stanna?
Låt Pinto få starta alla matcher sen lägg, valdes på bänken det skulle va drömscenario!
Barcelona Rambla~
5/31/2013 12:19
Hm, är det inte lite fegt av Valdes att inte svara på några frågor? Det är tydligt att han vill lämna på fri transfer nästa sommar. Då bestämmer han själv sin nästa destination utan någon inblandning från klubben. Eventuellt får han väl någon sign-on bonus från nya klubben också kan jag tänka mig.

Det kan vara en bra idé att behålla Victor ännu en säsong trots att ha lämnar utan någon ersättning, men då bör man värva in hans ersättare redan denna sommar. Då kan denne få en perfekt inskolning i klubben under en hel säsong. Då kan det vara värt att offra de pengarna man går miste om när Valdes lämnar.
Jeffson
5/31/2013 12:04
Katalano

Nej jag tror inte heller det. Men jag vill det. En stjärnback måste in, detta är viktigare än Neymar. Sedan tror jag inte att Bartra är nästa startback i Barcelona, däremot verkar ju alla vara överens om att Marquinhos är världens bästa back om några år. Jag har inte sett honom mer än ett par gånger men om det är så som alla säger så får gärna han komma istället för att man ska köra på Bartra som inte kommer sticka ut nåt speciellt.

Isåfall hade det sett ut så här: Pique - tex Silva. Med Puyol, Marquinhos och Masken bakom. Då får Bartra lånas ut eller säljas, helst med buy back klausul. När Puyol slutar kan Bartra komma tillbaka. Men detta är som sagt bara mitt önsketänkande och inte direkt trovärdigt :)
Barcelona Katalano
5/31/2013 11:40
Jeffson Som jag ser det så kommer aldrig klubben att köpa in 2 mittbackar i år. Man kommer att lägga allt fokus på att få en stjärnback som kan spela med Pique och sedan ha Puyol, Masken och Bartra bakom( I värsta fall även Adriano och Song/ Busi). Tar man in 2 mittbackar så finns det ingen speltid för Bartra alls och det kostar dessutom för mycket när man kan lägga pengarna på målvakt och/ eller anfallare istället.
Barcelona FCBlaugrana
5/31/2013 11:39
Valdés vill stanna ja, men klubben får ju sälja honom. Och han kan tänka sig att lämna om klubben vill. Men stannar gärna kontraktet ut.

Så inte helt säkert att han spelar i Barcelona 1:a september.
Barcelona fursten
5/31/2013 11:34
1.70:
Hur långt fick Pinto förlängt?
Jeffson
5/31/2013 11:33
Ok, så Valdes stannar alltså ett år till?

Då är det bara att hoppas att man plockar in Ter Stegen redan denna sommar. Låter honom spela cupen och några ligamatcher och ge honom en privatlärare i spanska. Detta hade varit det absolut bästa. Men om man inte köper in någon nu så är det bara korkat.

Och in med 2 mittbackar. En färdig och en Marquinhos. Sen räcker det.
Annons: