/spanien/barcelona/forum/7801.aspx/spanien/barcelona/forum/7801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Guat
2013-02-13 23:13
Ingenting från Puertan, tack! / Mod
Barcelona Baronen
2013-02-13 23:11
Såg en mycket liten fin och trevlig sak direkt efter matchen. Sir Alex viftade lite kort med handen åt spelarna att de skulle springa och tacka de medresta supportrarna. Fantastiskt att se, värmer i själen.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-13 23:08
westinho Jag respekterar din åsikt men jag anser att Valdés är en säkerhetsrisk i luften precis lika mycket som de Gea. Skillnaden är att Vsldés spelar i ett lag som knappt tillåter motståndarna låna bollen vilket leder till färre möjligheter att skapa problem för Valdés i luften.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2013-02-13 23:06
Tack mod
Barcelona FCB_Messi
2013-02-13 23:05
Har redigerat hans tidigare inlägg som du ser. Håll dig nu själv också borta från att förolämpa andra medlemmar här. / Mod
Barcelona Barcaholic
2013-02-13 23:05
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Skönt att höra att det inte är bara jag som reagerade på Varanes solklara friläges utvisning mot Evra. Att Ramos kommer undan med sin armbåge medans RVP & Valencia får gula för sina som är mycket mindre stör mig enormt.

Btw om någon i Barca filmade så som Ramos gjorde mot RVP hur snabbt tror ni det klippet hade varit ute på youtube...?
Barcelona Andresito
2013-02-13 23:02
Smogen

Visst, Valdés är inte precis världens bästa i luften, men varför ska Barca då värva De Gea som är ungefär lika bra som Valdés förutom fötterna? Då tycker jag nog att det är bättre att värva någon som kan visa säkerhet i luften. Många lag fokuserar ju på hörnor/frisparkar mot oss eftersom det nästan är de enda chanserna de får.

...Ifall du nu anser att Barca bör värva De Gea, annars kan du skippa det sista ;)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-13 23:02
Hela fotbollssverige hade kokat om det hade varit Pique som fällde Evra. Det är solklart rött kort på Varane, vilket de diskuterade precis på Skysports.

Dessutom kritiseras Ramos för att vara en oärlig spelare som skapar mycket drama.

Hade det handlat om Barca hade det vart ett helvete på alla forum nu.
Barcelona Barca-nist
2013-02-13 23:00
FCB_Messi

tack!

Barcelona westinho - Sergio #16
@Rambla~ el chico dorado:

Let's be honest. De Gea är inte bra i luften, det såg vi ett par gånger idag. Och ja, det är ett problem då Barcaspelarna inte heller är bra i luften...då vill man ha en säker målvakt.

Däremot kan han göra riktiga fantomräddningar och är bra på linjen. Han är ung också, så han kanske slipar bort sitt dåliga luftspel med tiden.

Och nej, Valdés är väl inget monster i luftrummet heller, men han är inte en säkerhetsrisk.
Barcelona MESSI.CORLEONE
Håll dig borta från personliga påhopp i framtiden, tack! / Mod
Barcelona FCB_Messi
2013-02-13 22:59
Barcanist: Ok det var överdrivet . Ber om ursäkt för det inlägget . Men är så frustrerad och chockad .
Barcelona Barca-nist
2013-02-13 22:57
FCB_Messi

Att du drar in din mor i fotbollen är bara skamligt, man skäms att vara här när du uttrycker dig så.
Ha respekt för din Mor va fan!
Barcelona FCB_Messi
Hade jag varit i Madrids styrelse så hade jag sålt benz och higuain och köpt in RVP till sommaren . Och tagit bort arbeloa o lagt ut ramos på högerbacken o spelat med pepe o varane som mittbackar
Barcelona Smogen
Andresito

Jag vet inte om jag håller med dig. Personligen tycker jag det mer känns som att Valdes efter flera år insåg att han helt enkelt saknar tajming och därför stannar kvar på linjen i 90% av alla lägen.
Jag säger nu inte att De Gea är bra i luften, bara att jag tycker Valdes är helt värdelös i luftrummet.
ragnarök
2013-02-13 22:56
Hade United gjort mål på hörnan hade Mourinho velat ha domarens huvud på ett fat. Domaren vill inte ta den risken.
Barcelona Barca-nist
2013-02-13 22:55
Pepes vintervikarie Arbeloa har gjort allt i sin makt för att få gult men domaren tycker united spelarna faller för lätt i jämförelse med Özil, Pepe, Cristiano och Di Maria !

jag är verkligen förvånad att den killen kunde komma fri från alla dueller!
Barcelona Andresito
2013-02-13 22:54
Smogen

Mjo men Valdés är ju ändå bra i luften för sin längd, han har ju tajmingen vilket De Gea saknar, och det är inget man lär sig på ett halvår med tanke på att målvakter under en match kommer i kanske 2-3 sådana situationer

Vill inte ha en De Gea som behöver ett par år på sig att lära sig något så matchavgörande som att ha kontroll i luften :)
2013-02-13 22:53
Tycker inte de Gea brister så mycket i luftspelet som många vill ha det till. Dessutom, i Spanien är det inte illa då det spelas en annorlunda fotboll. Ingen kan heller hävda att Valdés är bra i luftrummet.
Barcelona FCB_Messi
2013-02-13 22:51
Inget snack om saken att det ligger nått i det där med hörnan på slutet . Finns inte en enda domare i världen som hade blåst av i det läget . Ja kan t.o.m säga att min mamma är en h*** om det inte ligger nått i det .
Barcelona Barcadinho.
2013-02-13 22:51
Real har haft några usla borta matcher i ligan (fem förluster) plus förlusten mot Dortmund borta. De ska åka till OT några dagar efter el clasico.
United däremot kan vila spelare - ligan är deras i stort sett.
Hoppas att allt detta gör att United vinner retur drabbningen.
Barcelona Okkapokka
2013-02-13 22:49
Inte ett så dåligt resultat för Real Madrid ändå. Dom kommer att göra mål på Old Trafford utan tvekan, särskilt med allt att spela för och när dom nu dragit den sämre lotten i första mötet. Tror inte att de är helt omöjligt att vi ser ett 2-2 resultat eller liknande i England där Real tar sig vidare.

Edit: Håller med alla som hyllar De Gea också. Är nog mitt förstaval när det gäller ersättare på målvaktssidan. Smått humoristiskt hur vissa vågar klaga på hans luftspel och små misstag när vi har Valdés som vaktar vår egna bur.
Barcelona Messi_theONE
2013-02-13 22:48
DM1982... önskar jag kunde ge dig 1000 like ..klockrent sagt där!
Barcelona Mäktiga Messi
fan att v.persie missa . ja tror att han trodde att han va offside då han fick friläget
Barcelona Smogen
Andresito

Det fungerar ju för Valdes ;)
2013-02-13 22:47
De Gea inte säker? Eh, nehä...de misstag han har gjort, och de är fan inte många, är inte ens riktiga tavlor utan småmisstag alla målvakter gör. Även de bra.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-13 22:46
nu får domaren ett fett check av Mourinho
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-02-13 22:46
Behöver vi verkligen en till målvakt som brister i luftspelet och är allmänt osäker? Tycker vi borde vänta ett tag med De Gea
Barcelona Andresito
2013-02-13 22:45
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Kollade du på Hummels när De Gea gjorde ingripanden i luften? De Gea är ruskigt dålig i luften. Visst är han ett monster på linjen, men i luften är han helt vilse. Det kanske funkar i United med Rio, Evans, Jones och Carrick, men inte i Barca med typ två spelare över 1,80..
Barcelona Pep #4
2013-02-13 22:43
1.70-ligan

De Gea må ha varit bra denna kväll men vanligtvis är han inte en målvakt som är säker i bak. Men fördelen med honom är ju då åldern och potentialen.
Annons: