/spanien/barcelona/forum/7799.aspx/spanien/barcelona/forum/7799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-07 11:55
Haha varför inte? Killen är mänsklig. Nej men skämtåsido , det där ska inte hända. Med Barcelona brukar han köra ungefär 50-60 matcher per säsong och jag ser nästan aldrig folk som springer in. Jag har sett en gång på Camp Nou iår och det var samma kille som hoppade in Real Madrids match mot Dortmund för att göra något dumt på Cristiano Ronaldo.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-02-07 11:43
@Diar Iniesta Shekha:

Haha som om Messi fällde en tår för att han var så rörd av att en supporter sprang in och pussade honom.

Tror Messi e trött på sådana supportrar och vill inte alls att de ska springa in och tafsa på honom. Det är idiotiskt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-07 11:37
Han som hoppade in igår är kriminell och bor i Norrköping. Har vänner som känner honom. Men han är jävligt bra på det han gör och det är faktist inte första gången han gör, han har gjort även på Ronaldinho. Man kan nog kalla honom för Svergies egna Jimmy Jump. Nu visade han endast kärlek och jag tror fan Messi blev rörd. Om man kollar på repriserna så drar Messi upp tröjan och samtidigt rör ögonen? Fällde en tår kanske? Jag tyckte själv att det var en fin gest. Men det ska inte hända egentligen och de gjorde fan ingen kontroll på folket förutom biljetterna. I Ullevi tex i somras fick jag inte ta mig paraply för spetsen va vass och gjort av metall. Nu var det tur att det var en cule, men tänk om det var någon annan idiot.. Nej det är faktist inte första gången någon hoppar in när Sverige möter stjärnor. Höj säkerheten för fan annars kan ni drömma om sånna spelare i framtiden.
Barcelona Cobain
2013-02-07 10:56
Wernbloom själv får nog avsluta diskussionen här inne om huruvida han skulle vara efter Messi på planen eller inte.
Barcelona YYEA
2013-02-07 10:40
Haha en vanlig dag på jobbet.
Barcelona Gio Style
2013-02-07 09:47
Mäktiga Messi m.fl
Du har ju helt fel i det du skriver, jag menar inte att ta erat parti om att det handlar om avundsjuka.
Ni framstår bara som barnsliga om ni anklagar folks åsikter vara grundade på avundsjuka. Folk reagerar olika, alla har olika gränser för vad som är okej att göra och vad som är att gå över gränsen.

Jag menar snarare att folk inte ska göra en höna av en fjäder, sånt här händer överallt och det är knappast så att utomstående tänker specifikt "Nu är de i farten igen där borta i Sverige! Ajja bajja!"

Är man smart och snabb kommer man i princip alltid att kunna ta sig in på plan oavsett arena. Viktigaste av allt är ju endå att muddringen vid inpassering är top notch, så att inga farliga föremål kan tas in på arenan.
Barcelona Mido
2013-02-07 08:05
Snälla sluta å grina, om jag får chansen då skulle jag kidnappa Messi hem,,, han fick pussa Messi på pannan, ni skulle välja hångla med Messi erkänna!!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-07 07:37
ni som gråter över att någon fick möjligheten att få krama o pussa fotbollens kung messi är såna som vill också få göra exakt likadant men vet inte hur och kan aldrig göra det för ni är så jävla mesiga . sluta gråta o gå vidare
Barcelona Gio Style
2013-02-07 06:35
Shit vad alla grinar när någon springer in på plan för att få pussa Messi!
Hur många är det inte som viker sig av skratt varje gång Jimmy Jump är i farten?
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-02-07 02:00
Jaja, lägg ner diskussionen nu. Det var fel, såklart, att springa in på plan men jag tror helt ärligt inte att det är det han tänker på just nu. Han sitter väl antagligen och är skit nöjd.

Var för övrigt en till som sprang in men det visades inte på tv tror jag. Han sprang in under argentinas uppvärmning men fick aldrig tag på någon. Jag undar om han kommer få lika mycket skit från allmänheten, med tanke på att han inte "lyckades" med sitt uppdrag på samma sätt som han som slukade messis huvud haha

Barcelona Barca King -
2013-02-07 01:51
Argentina har alltid varit mitt favorit landslag långt innan Messi ens debuterade. Tyvärr räcker inte denna upplagan av Argentina till någon VM Guld. Mot bättre motstånd som, då pratar jag inte om Tyskland, Portugal, Belgien, Uruguay, Schweiz och mot andra etablerade lag kan Argentina förlora.
Barcelona Barca King -
2013-02-07 01:35
Det fanns ju en psykopat som gick in på Camp nou för att krama Messi och i en annan match gick han in för att slå Ronaldo, minns ni den händelsen! Jag minns också att en idiot hade sprungit in på plan en gång för att peka fuck you på Messi. En annan gång hade en dum jävel gått fram och boxade Messi i Argentina. Som många säger tänk bara på vilka idioter det finns till exempel Wernbloom och kaljic!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-02-07 00:26
@Barcelonistas:

Varför citerar du enstaka ord? Eller vänta lite.. var det ditt motargument på min kritik? Nej gubbe lilla, du är inte gjord av stål du visar tecken på psykopati. Kom inte här och smutsa ner vårt forum, du har sjunkit till sjukt låga nivåer innan men ikväll visar du varför ingen kommer se dig som en culé så skippa snacket om revansch på Chelsea för ingen mogen människa lär bry sig ett skvatt om dig och ditt coola skolgårdstänk. Du gör inget annat skämmer ut Barcafans. Jag törs nog säga att med dina meriter är du värre än "Pasillo"

Seriöst, det finns supportrar och så finns det galningar. Att ni inte kan se vad som är fel med något sånt här visar bara att det är något som inte står rätt till.
Barcelonistas
2013-02-07 00:06
Hjärta valdes flint - "vårt", "Vi" "Dom".... patetiskt. Jag är gjord av stål tar inte åt mig men det kan finnas andra som gör det. Nog om detta.

Inte mycket kvar till Cl, och detta är en säsong där vi ska ta över världen igen. Revansch för fjolårets snöpliga förlust mot Chelsea Fc.
Lillmessa
2013-02-07 00:05
Lite sent ute men angående uttalandet av Mascheranos namn. Någon som lagt märke till att när man lirar på FIFA så säger de Maskareno? (Skriver som det låter). Tycker det är irriterande, själv säger jag Maskerano :)
Coach Pep,
2013-02-07 00:01
Ja det kan ju inte ha varit kul för Messi att se en stor, tokig, hårig jävel komma springande emot honom. Människor som gör sånt bryr sig varken om sportens eller spelarnas bästa. Dumma fanatiker som förstör fotbollens anseende. Han lär i alla fall åkt på en saftig böter. Om han var en riktig supporter kunde han använt de pengarna för att åka till Rosario och besöka Messi som en människa istället, men valde alltså att springa fram och slicka honom i pannan på Friends Arena. Riktig cule det där!
Barcelona papillon
2013-02-06 23:57
Kom ihåg hur olyckligt det gick för Monica Seles. Tacka högre makter att det inte har hänt oftare!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona koeman92
2013-02-06 23:55
Barca barca

Håller med till 100%. Något jag även hatade var säkerheten på denna arena, fanns inga vakter som kollade om folk hade metallmaterial eller liknande i fickorna, det var bara att gå in. Denna gång var det en Barça supporter som kramade Messi, nästa gång kan det vara ett psykfall till Real Madrid fan med en kniv eller något annat vasst föremål i handen i syfte att skada honom grovt och/eller döda honom och därmed förstöra inte bara hans karriär, utan hela fotbollen. Hade något liknande hänt idag så svär jag att jag hade hatat Sverige så hårt att jag inte ens skulle nämna landet eller prata med någon svensk fotbollssupporter igen. Hursomhelst så tänker jag iaf ringa till friends arena imorgon och klaga på säkerheten något strängt.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-02-06 23:51
Så j***a lågt att springa in på planen. Finns nog inga ord som beskriver hur respektlöst det är mot spelarna. För det är ju precis vad man vill att ens idol/favoritspelare ska känna, att nu kan jag bli attackerad av huliganer när som helst. Barcelonistas och AGM ni tillhör en särklass i vårt samhälle och de enda som imponeras av er är barn på mellanstadiet och andrar psykopater där ute som inte har mer än damm innanför pannbenet. Era kommentarer är nog för att ni ska bli spärrade på ett Barcelona-supporterforum för evigt.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-06 23:43
@ Barca Barca: Du förstår att det är olagligt att springa in på plan, men inte att det är farligt...Det har hänt många gånger att supportrar springer in på plan och slår ner målvakten eller någon spelare istället för att ge dem en kram. En vacker dag kanske det är en person med kniv på sig. Sånt vet man ju aldrig innan...
Barcelona Baronen
2013-02-06 23:43
R10 Gaúcho

Ja, samma här. Håller fullständigt med. Han får alldeles för mycket oförtjänt kritik härifrån. Jag gillar honom skarpt och tycker att han är oerhört viktig för vårt spel. Och, i och med Messis närvaro på planen och att alla, eller de flesta bollar ska till honom, så krymper Pedros målskörd.
Barcelona Acrobat
2013-02-06 23:37
@ Barca Barca: Om du inte förstår vad som är respektlöst med att springa in på planen och krama och pussa en spelare som inte har en aning om vem du är så är det ingen idé att jag ens försöker förklara det för dig! Hur tror du Messi upplever det när det kommer människor springandes mot honom så fort han lämnar bussen och ska in till hotellet eller när han är ute på fotbollsplanen? Han har ingen aning om vem det är som dyker upp! Det kan vara en person som hatar honom och vill skada honom. Men även om det är en person som älskar honom så gör man inte så! Det är hjärndött!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-06 23:32
Baronen

Absolut! Jag trodde att det hade släppt för honom när han nätade senast, vi får hoppas på att läget mot Real Madrid var en engångs grej bara. Men annars är han så viktig även om han inte lägger mål. Han springer oerhört mycket och drar till sig mycket uppmärksamhet från andra försvarare som gynnar våra andra spelare.
Barcelonistas
Såg att cyklop ansiktet stod för en fantastisk assist mot Frankrike. Men sånna passningar gör Iniesta i sömnen, i dom allra största matcherna!:).

Özil är för ojämn han levererar inte i dom stora matcherna för mig, utan det är mer mot dom mindre lagen. Clasicot senaste så var det klass skillnad mellan dom båda, Iniesta dominerade och klädde av Özil.
Barcelona Barca Barca
@Fais:

Jag förstår din poäng. Men jag kan tyvär inte svara på den frågan eftersom jag aldrig någonsin kommer hamna på Messis nivå vare sig på eller utanför plan.
Basaric
2013-02-06 23:31
Jag har spärrat Marcelinho och hänvisat han till flashback. Nu kan vi gå vidare.
Barcelona Barca Barca
2013-02-06 23:28
@Acrobat:

Vad var respektlöst med att springa in på planen o ge Messi en kram ?

Härmed lägger jag ner disskutionen eftersom det kommer eskalera till svenne vs invandrare debatt.
Barcelona Baronen
2013-02-06 23:27
Riktigt roligt att Pedro fortsätter leverera i landslaget. Det är det jag säger, får han fler bollar när vi spelar så kommer målen att komma.
Barcelona Blaugrana80
2013-02-06 23:27
marcelinho vad säger du om detta? du som värkar vara så j...a smart
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-06 23:26
Hade vart kul om CSKA Moskva mötte Barcelona och om Iniesta, Busquets, Messi och Alves hade kört tiki-taka runt Wernblom, tänk er hans frustration (priceless!)
Annons: