/spanien/barcelona/forum/7798.aspx/spanien/barcelona/forum/7798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-02-14 19:31
koeman92

Nu tror jag att du har missuppfattat mig lite. Jag menar inte att Ter Stegen kommer att göra lika många misstag och tabbar som Valdes, det jag försökte förmedla var att oavsett om han står för ett par misstag så kommer han att ha mitt stöd och fulla förtroende (förutsatt han han faktiskt värvas) så länge som jag övertygas om att han är rätt val att satsa på för oss. Och precis som du, så är jag väldigt för den värvningen och verkligen ett fan av honom. Så du fokuserade på helt fel saker i mitt inlägg, men det är sånt som kan hända, ett missförstånd.

Sen måste jag säga att jag tycker du e lite unfair mot Valdes. Det är inte okej att man sticker ut näsan på det sättet som du gör och påstår att han kommer bli större än Valdes efter allt som Valdes gjort för oss. Visst har han stått för en del tabbar genom åren men när det väl kommer till kritan så har han varit vår bästa målvakt på en jävligt bra tid, enligt mig den bästa som vaktat våra stolpar någonsin. Zubizarreta? Valdes har varit bättre!

Tiden får utvisa hur bra Ter Stegen blir, han är i alla fall mitt första val. Men lite mer tacksamhet för våran bästa målvakt någonsin skulle inte skada heller enligt mig.
Barcelona barca_joe
2013-02-14 18:38
Lite OT

Sitter och kikar på Anzji mot Hannover. Eto'o och Willian hittar varandra otroligt bra. Otroligt tråkigt att Willian gick till Anzji för övrigt, riktig världsspelare enligt mig. Eto'o gjorde nyss 1-1, på pass av Willian.
Barcelona koeman92
2013-02-14 18:22
Gabriel

Fast nu tycker jag att du går lite till överdrift vad gäller misstag. Du jämför Valdes med Ter Stegen. Valdés har aldrig varit en stor talang, han blev bra tack vare det stora förtroendet han fick av Barça och det var inte tills Pep tog över som han började blomma ut på riktigt. Ter Stegen däremot är ett monster! 21 år gammal och spelar redan som om han vore 26-27, en komplett målvakt som har allt och är väldigt mogen och lugn i spelet, världens just nu bästa målvaktstalang och har varit som en mur i de stora matcherna i Bundesliga, respektive andra turneringar. Fråga vilken Borussia Dortmund eller Bayern München supporter som helst hur Ter Stegen har spelat när dessa lag mött Borussia Möchengladbach. Självklart har alla målvakter sina ups and downs, men förvänta er inte alls att han kommer att göra lika många och lika grova misstag som Valdés gjort tidigare. Valdés insatser genom åren i all ära, men jag vågar faktiskt nästan sticka ut näsan och säga att om Ter Stegen kommer till oss och fortsätter att utvecklas så kan han komma att ha större betydelse för oss än Valdés.

Förövrigt tänker jag i alla fall att följa Ter Stegen ikväll i EL-matchen mellan Lazio-Borussia Mönchengladbach, vilket jag tycker att ni som inte har sett honom spela också borde göra. Glad alla hjärtans dag!
Barcelona Hola Culès
2013-02-14 18:05
Gabriel

Mycket bra skrivet! kunde inte sagt det mycket bättre själv
Barcelona Gabriel
2013-02-14 18:00
Om nu ter Stegen värvas så ska man ha i åtanke att han kommer att göra misstag, precis som vilket annan målvakt som helst. Det är inte det som är det viktigaste. Det viktigaste är att vi hittar en ny, helst ung målvakt som kan ersätta Valdes på bästa möjliga sätt, och samtidigt vara en vi kan räkna med för det kommande 10 åren. För vem orkar vela runt med nya målvakter hela tiden som vi gjorde innan Valdes slog sig in i startelvan? Inte jag i alla fall.

Valdes stod för en hel del rejäla tabbar i början av hans karriär som målvakt, det ska man komma ihåg. Jag tror att jag personligen hade lite extra tålamod med det eftersom jag trodde på honom och såg potentialen som han besatt, men även eftersom han var våran. En spelare från våra egna led, istället för dessa köpta målvakter. Det var en helt annan sak.

Om Ter Stegen värvas, så kommer han att ha mitt fulla stöd och support från dag 1, oavsett misstag och tabbar han står för. Så länge jag är övertygad om att han på ett längre sikt är det rätta valet för oss.

Han är mitt första val till att ersätta Valdes.
Barcelona Hola Culès
2013-02-14 17:55
Det skulle va underbart att få se Ter Stegen och Mats Hummels i barca tröjan nästa år. Jag tror faktiskt att Ter Stegen kan va till stor nytta för oss, han har inte blivit testad kanske på allvar i mot dom största motståndarna hela tiden men jag tror absolut på honom. Mats Hummels hade vart en dröm han är enligt mig lätt top 5 bästa försvararna i världen just nu. Inte nog med att han är bra defensivt han slår helt underbara bollar till mittfältarna och forwardsen, precis så som vi vill ha det i Barcelona. Dom två till barca nästa år och trippeln är garanterad!!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 17:47
Vem trollade här förut?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-02-14 17:17
Deulofeu

Håller med, ett samarbete med Ajax vore faktiskt extremt nyttigt får våra ynglingar. Dels är båda lagen väldigt lika i spelstilen, dels är det ett av Europas bästa lag i och med sin CL rutin och dels kan spelare som Bartra, S.Roberto, Tello m.m som inte får/inte kommer att få så mycket speltid hos oss få chansen att utvecklas i ett topplag för att sedan komma tillbaka med större rutin och erfarenhet, vilket kommer att vara en mycket viktig del för deras utveckling. Förövrigt tycker jag även att man ska börja samarbeta med andra storklubbar med en spelstil som är identisk med våran, t.ex Arsenal och Swansea dit man kan låna ut spelare som för stunden inte platsar i laget men som ingår i klubbens framtida planer så att de kan utvecklas med speltid där samt även få erfarenhet av att möta andra stora lag.
Barcelona Thiagooo
2013-02-14 17:09
Deulofeu

Nej det vore det verkligen inte. Det skulle ju ha varit bra för oss och för ajax.
Barcelona YYEA
2013-02-14 17:07
Fyfan vad härligt det är att vara en Barcasupporter just nu. 16 poäng före Real, favoriter till CL samtidigt som det skvallras om två tyska giganter Ter stegen och Mats Hummels.

Jag skriver inte här så ofta men brukar läsa mycket och måste säga att ni alla är helt jävla underbara, glad alla hjärtans dag.
VISCA!
Barcelona Deulofeu
2013-02-14 17:05
Thiagooo

Det måstye man definitivt göra.Assist i debuten som slutade 1-1 han kan spela fram mål den pojken.

Hoppas att detta leder honom tillbaka och framåt och att vi börjar samarbeta med Ajax det vore inte dumt alls.

Barcelona Thiagooo
2013-02-14 17:01
För er som vill se cuenca briljera lite så är det bara att slå på tv4sport vid 19:00.
Barcelona Guat
2013-02-14 16:51
Härlig bild på Abirey.
Mod
2013-02-14 16:39
Det är riktigt synd att vissa inte vet hur man beter sig, men i alla fall så har personen som har stulit andras nick fått alla spärrar som går att få.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-14 16:31
Danne - Culé - 26

Det visar på riktigt dålig spelförståelse av domaren. Det är inte hockey eller basket där det är jättespännande sista sekunderna utan det är domaren som ska bedöma när han blåser, men där vet alla som följer fotboll att om det anfallande laget har bollen i närheten av motståndarens straffområde eller om de har en fast situation så ska man låta spelet gå. Det är ingen regel och det är inte fel av domaren egentligen men fortfarande, det visar på väldigt dålig spelförståelse. Sen var det väl knappast ett avgörande misstag, okej att det kunde blivit det men det var mycket värre att han missade det röda kortet på Varane.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-02-14 16:18
Det var 3 minuters tillägg. United får hörna, den tickar till 93 och han blåser av matchen innan de hinner slå den. Helt regelrätt och det finns ingen regel som säger att de måste få slå hörnan. Som okunniga verkar tro.
Barcelona koeman92
2013-02-14 16:14
Jag såg bara första halvlek igår. Vad är det för sk. "domarskandal" folk snackade om härinne om gårdagens match?
Länktips? Förklaringar?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-14 15:37
Tja, tolken drar ju bara vidare till nästa stenrika klubb som har råd och lust att bekosta alla hans önskade värvningar.
Barcelona Baronen
2013-02-14 15:27
Fy fan. Hörde nyss att man kan få njursten av c-vitamin tillskott. Själv knaprar jag de där helvetena så fort jag blir förkyld, funkar utmärkt. Kanske Villa gjort likadant?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-14 15:19
Helvete vilken otur Villa ska ha hela tiden. Njursten av alla jävla åkommor. Vad är oddsen på det?
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 15:11
Färdigtrollat. /Mod
2013-02-14 15:05
MESSl.CORLEONE (Barcelona) Jag försvarar verkligen inte marängerna. Jag möter hellre United i kvarten än real eftersom uniteds spelstil passar oss bättre. För åker real ut nu så har dom inget att spela för förutom cupen.
Barcelona papillon
2013-02-14 15:05
Någon som har klipp på cristianos "tittfint"??
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-14 14:52
Villa ska tydligen ha tagits in till sjukhuset igen efter fortsatta magsmärtor.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-14 14:37
happy valentines day visca barca y visca catalunya
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-14 13:37
vilken skön känsla det är när kung puyol spelar jävligt fin bild på puyol
2013-02-14 13:31
MESSI.CORLEONE (Barcelona) Men var inte hörnan som felaktig som United gjorde mål på? Men om du frågar visa maränger så kryssade dom med flit på SB eftersom Mou är så genialisk att han vill förnedra United genom att slå ut på OT.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-14 13:25
Fortfarande ser man att marangär är hoppfulla inför returen, vissa säkra på att de kommer att slå United på OT. Möjligt. Men igår da? Hur många klara målchanser hade inte United?
Wellbecks petning son gick utanför efter en klockren inlägg av Persie.
Persies skott med högerfoten som DL o ribban räddar.
Persies friläge som han inte riktigt får bra träff till o som Xabi rensar vid mällinjen.
Persie igen, distinkt avslut som DL räddar med nöd o näppe.
Uteblivna röda kortet på Varane. Hörnan som inte fick slås i sista sekunden. Jada mina damer o herrar, Real går nog vidare i OT efter att ha mött oss två gånger i rad precis inför CL....not
Barcelona Messidinho_10
2013-02-14 13:01
Intressant att vi är ute efter 2 tyska talanger. Har sett båda spela och säger så här dem är grymma. Målvakten har jag sett ett par ggr i Bundesligan och jag kan intyga att han är riktigt riktigt bra, plus så är han en tuff jävel. Och sen Hummels är en gigant i Dortmunds backlinje, extra plus är att han är bra på huvudet och har enorma krossbollar.
Barcelona Zamboza
2013-02-14 12:51
Bra att man tillslut insett att man behöver en mittback. Puyol fyller 35, Abidal känns osäker plus hans ålder, Masken är medioker och Bartra verkar inte få chansen.

barcastuff?@barcastuff

Dortmund player Mats Hummels (24) is Barcelona's first centre back option. Vilanova has given his approval to try to sign him. [sport]
Annons: