/spanien/barcelona/forum/7797.aspx/spanien/barcelona/forum/7797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-13 20:41
Vampiro Nej det lär aldrig bli av, inte med de träfötterna. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-13 20:39
Forster i Celtic hade varit ett intressant men samtidigt väldigt osannolikt alternativ som målvakt, han var visserligen ingen vägg igår men imponerat tidigare. Relativt ung, talangfull och spännande men det lär väl aldrig bli av.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-13 20:38
Vet inte om detta har kommit upp än men..

Iniesta fick priset som Mundo Deportivo's 2012 Best Athlete of the Year Award!

Det är hans år iår!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-13 20:32
Kiko Casilla? Jag blir fan mörkrädd över alla sopor till målvakter som det verkar, ryktas till oss. Stämmer de här uppgifterna, vilket jag är tveksam till, undrar man ju hur det står till med vår scoutverksamhet och Zubi?
Barcelona ElTriplete
2013-02-13 20:26
Tror United sviker oss alla. Det är ett grymt lag, men har den där känslan av att alla här inne och alla United-fans kommer vara besvikna senare på kvällen.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-13 20:24
Kom igen nu Man Utd!!!
Barcelona Qanii
2013-02-13 20:21
När dom flesta här inne och överallt talar om matchen mellan Real madrid och Manchester United tänkte jag ägna några tankar åt vårt kära Barcelona. Jag tycker att Barcelona som lag spelar bra och slår alla rekord som går att slå, men laget kan höja sig än mer. Försvaret släpper in allt får många mål, Pedro och Alexis har svårt att hitta målet, Messi går omkring och ser lite loj ut. Vill se den gamla Messi som var hänsynslös och tog löpningen för att försvara mot Aguero i 80 minuten... Jag säger inte Messi är dålig missförstå mig inte men han har mer att ge(attityd,vilja etc) även om han ger oss ett mål var 66 minut.

Spelarna som för mig har varit fläckfri är Iniesta som är gudomlig, Alba som varit riktigt bra offensivt men defensivt har han vart sådär. Sedan har Sergio som börja svajigt i början av ligan( Osasuna borta ) men spelat upp sig allt eftersom. Om vi vill ta hem trippeln så måste yttrarna börja göra mål och vi måste sätta lägen som vi får samt döda matcherna så tidigt så möjligt. Är det bara jag som stör mig på att Alexis alltid ska spela bollen bakåt när han är vid hörnflaggan? Han har säkert fått instruktioner att spela bollen bakåt till Alves eller Xavi men någon gång borde han överraska och våga utmana. Han gjorde det förr i Udinese varför inte nu? Har det med självförtroendet att göra? Hade t.ex. inte Affelay gjort sin gubbe( Marcelo) i Classico matchen och vågade utmana och bryta mönstret.
Barcelona one love for barca
2013-02-13 19:59
Jag har tippat 500kr på att det blir 2-2 mellan madrid och united ikväll.om det går in ja då är jag tusenär. Viscs barca
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-13 19:19
Messi om några år . Fan de synd om Ronaldo som går igenom en jävligt tuff tid att tävla mot messi
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-13 19:18
Messi om några år . Fan de synd om Ronaldo som går igenom en jävligt tuff tid att tävla mot messi
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-13 18:35
FAIS
Ja håller med dig till 100% ja vet inte vad ja tänkte på :) how tha Fuck is José Mourinho hoppas han gråter blod ikväll ;D
Barcelona zick9
2013-02-13 18:34
En cigg förkortar liver med 5 minuter. En öl förkortar livet med 2 minuter. En Real Madrid match förkortar livet med 90 minuter.
Barcelona Barca King -
2013-02-13 18:31
Efter sina uppvisningar i psg tror jag han petar någon snart i landslaget. räkna ut det själv.
Barcelona Baronen
2013-02-13 18:17
Åker Real ur mot United tror jag att man panikvärvar Tore André Flo, aka Flonaldo. Vore riktigt grymt att se han hos mumierna.
Barcelona enkos
2013-02-13 17:30
Det krävs tre gula kort för att bli avstängd nästa match i CL.
I Barcelona har följande spelare två varningar och riskerar att missa returen vid nästa kort:

Pedro
Adriano
Mascherano
Song

I Milan är det tre spelare:
Flamini
Bonera
Montolivo
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-13 17:10
Barca King -

Lucas Moura har knappt en startplats i ett landslag där Neymar är den största stjärnan som 20-åring. Räkna ut resten själv.
Barcelona Baronen
2013-02-13 17:01
Det här blir första gången i hela mitt liv jag kommer att hålla på red devils. Det tar emot. Två lag jag avskyr men ett jag avskyr något mindre.
Barcelona enkos
2013-02-13 16:48
Giganternas kamp hade varit mellan överlägsna ledarna i Spanien mot överlägsna ledarna i England. Barcelona mot United
Hoppas på att det blir verklighet i kvartsfinal eller semifinal...
Barcelona enkos
2013-02-13 16:39
Hjärta säger Real - MU 0-3
Hjärna säger Real - MU 4-1
Barcelona enkos
2013-02-13 16:36
Andresito:

Tack, men den är lite vilseledande, säger inte om en spelare är avstängd eller riskerar att bli vid nästa varning..
Barcelona Baronen
2013-02-13 16:34
Tippar: Real Madrid - Manchester United 2-3.
Barcelona Andresito
2013-02-13 16:34
enkos

Kolla länktips :)
Barcelona Thiagooo
2013-02-13 16:30
jag tror att de som vi säljer i sommar är valdes, dos santos, fontas, villa, alves, affelay.
Barcelona enkos
2013-02-13 16:24
Finns det någon hemsida i världen som visar vilka spelare har varning och riskerar att missa returen i CL? tex om en ev dessa är ronaldo som kan vid en varning ikväll missa returen ?
Barcelona ElTriplete
2013-02-13 16:08
MoBones Jag tror att Valdes får lämna nu i sommar. Ser ingen mening med att ha kvar en A-lagsmålvakt som så småningom ska lämna. Lika bra att slussa in en ny och ung målvakt. Villas situation är konstig. Väldigt bra när han väl får spela men bänkas ändå. Mycket rykten som omger han vilket får en att känna att det här är hans sista säsong, men man vet aldrig. De som borde utlånas, alternativt säljas, är dos Santos, Afellay och Fontas. Ser ingen mening med att ha de i truppen, tyvärr. Adriano ska inte någonstans, minst en säsong till. Han förtjänar det. Sen har vi ju även Alves som jag är rädd att det ska bli ett Maicon-fall. En grym högerback som skulle kunna säljas nu för en bra slant eller gå för en billig summa när han tappat helt och hållet. Alexis stannar också, minst en säsong till. Han sliter och kämpar så otroligt mycket. Jag hoppas att det lossnar rejält för honom. Sen har vi också Bojan som kommer tillbaka, då jag inte tror att Milan vill köpa honom i slutet av säsongen. Det är ett problem som också måste lösas. Bojan har ingen plats i dagens Barcelona. Blir spännande att se hur sommaren utspelar sig och vad för transfers vi är inblandade i.
Fais
2013-02-13 15:58
SUPERBUSQUETS

Tjenaaa!!!

Själv håller jag på alla spanska lag i champion league när de möter andra lag speciellt från premier league.

Det som stoppar mig att hålla på Madrid är den där Morinho och hans hyenor. Jag kan bara inte glömma alla sparkar, boxning, förolämpningar, och anklagelser från hyenor-klanen.

Så, för mig får Man U gärna gå vidare den här gången.
Real Madrid MoBones
2013-02-13 15:56
Så som jag ser det så tror jag att de som lämnar i sommmar blir

Valdes, Villa, Dos santos, 2 utlånade (fontas, afellay) och adriano (osäker).
dock är jag kanske ensam som tror att sanchez kommer och bör stanna pga hur viktig han är på planen. Ganska säker på att han kmr lyckas enorm efter ett tag när han väl får speltid.

Alexis är min favorit bland anfallarna då han är (kanske) den enda bland dem som sliter och kämpar varje sekund han är på plan. folk här inne glömmer hur bra han är pga de missade chanserna, men kommigen de behövs skicklighet att komma till sådana lägen elr?

valdes och villa är nästan klara försäljningar i sommar. Efter att jag har varit runt o läst mkt så tror jag att JDS, afellay, fontas och adriano lämnar för att "bantningen" ska ske. dessa är de som fått minst speltid och de jag tror kmr lyckas minst i laget. Adriano däremot tror jag pga sin ålder.

i sommar hoppas jag barca inte viker sig för att handla stort, inte som city, real, och psg, utan våga spendera höga summor på spelare värd pengarna. inga stora spelare kmr billigt. Jag vägrar se ännu en Chigrinsky i barca.

Barcelona Barca King -
2013-02-13 15:51
Lucas Moura kommer verkligen bli en stor stjärna. All snack om Neymar, Neymar, Neymar! Nu kan det vara så att Lucas var egentligen den självklara storstjärnan.

Neymar har nu pressen på sig att komma till Europa och bevisa att han håller samma nivå.
Barcelona ElTriplete
2013-02-13 15:50
Måste bara få dela med mig av en fin bild jag hittade på Barcelonas officiella instagram. :)
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-13 15:05
waruup ;D synd att Valencia inte lyckades vinna igår kväll, men men shit hapens, ikväll så håller ja själv på Madrid. å personligen tror att dom kommer käka upp dom små djävlurna från Manchester just saying !!!
Annons: