/spanien/barcelona/forum/7794.aspx/spanien/barcelona/forum/7794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-12 01:00
MESSI.CORLEONE - jag kommer med ren fakta, det är snarare du som babblar. Har du inget vettigt att komma med så är det bara att knipa igen. Btw jämför mig inte med El Pasillo snubben vet inte hur man följer oskrivna lagar, jag däremot har ordet respekt intryckt innan för pannbenet och vet hur jag ska bete mig.

Att Özil är en bra passningsspelare är jag fullt medveten om, har inte heller sagt något annat så jag förstår inte riktigt varför du tar upp det?. Däremot så är Özil långt ifrån en diamant han har inte presterat alls med varken landslaget eller klubblaget, statistik säger mig inte mycket då fakta säger att han har misslyckats i dom största matcherna.

Jag trycker inte ner någon, som jag sagt tidigare jag är sanningens man alla osanningar och falska nyheter samt BS ska jag eliminera med fakta och massa sanningar.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-12 00:50
!Andres Iniesta Lujan!

Okej farfar, du kan mer än mig. Nej men ärligt talat vad babblar du om? Sluta bete dig som El Pasillo.
Laget nära ditt hjärta är känd för sitt fantastiska passningsspel och Mesut är just än fenomenal passningsspelare. Han är dessutom ingen La Masia produkt. Jag anser att vi culés bör uppskatta diamanter som Özil, som inte bär våra färger men som ändå spelar vacker fotboll.

Som Hombre brukar säga i grannforumet, man måste inte trycka ner andra spelare bara för att hylla sina favoriter..
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-12 00:24
Madrid fansen verkar otroligt dåligt uppfostrade, vet inte hur man följer normer.

MESSI CORLEONE - haha gå lägg dig. Länk? behöver inte kolla på nått jävla länktips. Jag följer matcherna jag vet vad jag snackar om, du däremot är ute på hal is, du har ingen aning om vad fotboll går ut på.
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-12 00:20
Iniesta är i sin egen liga, Özil kan man jämföra med Silva två bra spelare som dock inte levererar i dom största matcherna.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-12 00:19
För er som fortfarande inte vet är det förbjudet att ens tänka och att nämna Iniesta och Özil i samma mening. Det är en osynlig regel här inne på Les Rambles!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-12 00:15
Glömde länk, my bad.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-12 00:15
!Andres Iniesta Lujan!

Gubben, se länktips. Se hela, skön video med skön musik. Sluta jämför. Njut bara. Mesut Özil kom från Bremen till Real. Från en åsna till en häst men visar direkt att han kan galoppera, om du förstår vad jag menar. Jag älskar att se Özil. Nu ska jag sova, godnatt på dig o alla.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-02-12 00:05
Alltså what!? Vad f*n är det för jäkla matchtid de har satt mot Real den 2:e mars!? 16:00! Ska det vara någon slags kompromiss för att casha in på den asiatiska marknaden nu?
Tycker fan att alla penyas runtom borde protestera och kräva att de traditionella tiderna ska stå kvar.
Finns det något man kan kalla spansk fotboll är det just sena matchtider, där hela familjen kan befinna sig på läktaren och tugga fågelfrön!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-12 00:04
De flesta Real supporters vet med sig om att Iniesta är klasser bättre än Özil. De flesta fans tvekar inte ens när frågan kommer upp.
Det finns dock de som vill provocera, de som är alldeles för enögda och de som inte ens kollar på Iniestas matcher. Vissa väljer t.o.m att Özil som favorit efter att ha sett ett par videoklipp på youtube.

Tror det handlar mycket om grupptryck eller hjärntvättning, för en vanlig fotbollskunnig person skulle valt Iniesta som den bättre spelaren sju dagar i veckan, utan tvivel.

Detta säger jag inte ur "cule synen"! Fråga vilka anhängare till vilken klubb du vill så får man samma svar till 98%, förutom från de som kan associera sig med Özil på ett eller annat sätt (klubb, landslag, etnisk bakgrund etc).

!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-12 00:04
Messi corleone - enögd? Jag kommer med ren fakta, spelare som Özil kommer alltid finnas, men spelare som Iniesta är otroligt sällsynt, Messi-Iniesta Ronaldinho etc, vi kommer aldrig mer se sådana här artister.

Påfågeln - tycka vad man vill? Nej det gäller att vara ärlig, samt att sluta vara så jävla enögd. Ska jag säga att Gago är tidernas bästa mittfältare bara för jag får tycka vad jag vill?. Som jag sagt tidigare det borde ge dödstraff att jämföra don andres med ansiktet.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-02-11 23:59
Andrés Iniesta väger 68 kilo, men när det blåser vill man gärna honom i handen.

Guardiola sade det bäst till Xavi: "...han där kommer att pensionera oss allihopa"
Barcelona påfågeln
2013-02-11 23:58
Låt Puertan jämföra bäst de vill, de måste ju få leva i sin fantasivärld. Man kan faktiskt inte säga att någon tycker fel, de har rätt att tycka som de vill. Och givetvis tycker vi att Iniesta är bättre, med all rätt dessutom efter hans senaste matcher och meriter, men att ändlöst diskutera det är bara tröttsamt och meningslöst. Tydligen lär det ha varit över 90000 på Camp Nou i söndags, inräknat alla mindre barn som slapp in gratis med sina föräldrar, det är nästan så att jag tycker man kan spela matcher den tiden oftare, för en hemmamatch mot mitten eller bottenlag får då 10000-20000 åskådare mer, och det är alltid värt något. Dessutom blev ju resultatet klockrent i princip alla aspekter. Villa till sjukhus känns inte alls bra, hoppas han snabbt kan vara tillbaka, han har gjort det så bra när han väl fått chansen. Men ersättare finns det ju, bara synd att det kommer nu när det radas upp svåra matcher snart. Jag är säker på att Villa kommer få starta ett Clasico, så länge han får vara frisk, de kommer ju efter varandra så rotation i viss mån lär krävas.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-11 23:56
"Spelare som Özil kommer och går"

Fan vad du är enögd. Keffaste jag läst på länge, sorry bro, men läggdags kanske :P
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-11 23:51
Iniesta har alltid varit bra en världsspelare, saken är den att nu har Iniesta nått en nivå i sitt spel som inte ens Zizou var på.

Att leverera när ditt lag har som allra tuffast visar vilken stor spelare du är. Fisen Özil skiter på sig så fort det blir tufft, vart var han under hösten kan någon förklara för mig?.
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-11 23:46
Messi.Corleone - finns heller inget att jämföra, en normal jävel vet om att Iniesta är mycket bättre. Spelare som Özil kommer och går, Spelare som Iniesta kommer inte finnas mer, när du kollar på Ini så vet du att du upplever något speciellt.
Barcelona Baronen
2013-02-11 23:45
Diar Iniesta Shekha

Lugna dig för i helvete. Det här handlade om en Moderator, då pratar vi genast i andra termer.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-11 23:43
Jag ska inte jämföra. Men fyfan vad jag njuter av att se både Iniesta o Özil. Två artister som spelar fotboll med hjärnan.

Tänk om vi hade värvat Özil. Paff
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-11 23:36
Ärligt talat.. Hur länge tänker ni gå in på puertan och läsa deras dumma kommentarer? Vad är det ni inte förstår? Vad förväntar ni er av de egentligen? Jag är trött på att läsa om fucking Özil hela tiden. Folk har gjort honom till Messi. ALLA på denna planet vet att Iniesta är bättre förutom Real fansen, så vad förväntar ni er? Det räcker. Statistik och mål intresserar mig inte. Den dagen Özil vinner 19 pokaler med Real Madrid och tre pokaler med Tyskland kan ni börja nämna honom i samma mening som Iniesta. DET RÄCKER NU, PLEASE.
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-11 23:33
Sen får man inte heller glömma att det är skillnad på Ronaldo i Man United och Real Madrid. I Man United så var det en spelare som var bra spelmässigt och gjorde mycket mål, han kom alltid förbi sin spelare, i Madrid kommer han knappt förbi längre.

Såg vidsen på Iniesta precis här nere, oo herregud vad bra han är. Finner inga ord.
Barcelona Baronen
2013-02-11 23:29
Nej Moderator i Puertan, däremot förstår alla som har en väl fungerande hjärna att du inte borde vara moderator, så jävla osmakligt som du uttrycker dig.

Å andra sidan så har du väl hamnat i rätt forum. Där du hör hemma och kan skriva sådana saker och komma undan med det. Jag tror och misstänker att de flesta här inne håller med mig, när jag säger att Iniesta varit bättre än Messi under denna säsong. Och då självklart bättre än er frisparksskytt.

Att frisparksskytten är effektivare och producerar mer än Iniesta står glasklart.
Men är han än en bättre fotbollspelare för det? - Nädu, tack.
Han är en Robban Kronberg-typ, i ett par fotbollsskor som kan springa så där jättesnabbt i 85 meter, överstega lite nervöst och skjuta bollen sådär hårt som bara han kan, ibland i mål.

Håll inne med skiten är du snäll. Du förolämpar hela ert redan nedsmutsade skyffe till forum än mer. Du har retat upp mig och jag hoppas att du hör mig.

Och.
Mesut Özil är er bäste spelare.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-02-11 23:13
Kolla på videoklippet som jag har länkat! En perfekt beskrivning av Iniesta! Iniesta i ett nötskal!

Pantade Real fans som påstår att Özil är bättre än Iniesta och som förklaring har dom att Özil gör många assist och fler mål än Iniesta, Just statiskt sätt alttså.

Men kolla bara på videoklippet där Iniesta gör ett mål, En assist och ligger bakom i princip alla andra mål.Och det är så i princip i alla matcher(Menar inte så att han gör ett mål och en assist i varje match utan hans indirekta assist som leder till mål)

Iniesta gör sjukt många indirekta assist, Han betyder så oehört mycket mer för sitt lag än vad Özil gör för sitt lag.

Jag skiter i statistik, Jag skiter i allt och alla som påstår att Özil är bättre än Iniesta.

Men en sak har jag säga till alla dessa fans som tycker att Özil är bättre än Iniesta, Skriv till mig när Özil avgör en Cl semifinal till Real, Skriv till mig när han avgör en VM final, Skriv till mig när han blir Em:s bästa spelare, Skriv till mig när han ens blir nominerad till guldbollen( Iniesta har varit det nu flera år i rad),

Jag kan fortsätta och fortsätta men jag tror inte att det leder någonstans för alla som påstår att Özil är bättre än Iniesta kan nog inte vara riktigt friska!

Det var det jag hade och säga om Özil vs Iniesta diskussionen! Viscaa!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-11 23:10
Titta på Albas reaktion efter baklängesmålet, uppenbart att han är duktigt förbannad på sig själv och tar på sig målet. Masch är ingen personlig favorit, men han är inte roten till allt ont som sker. Boka nit
Coach Pep,
2013-02-11 23:00
Skit i deras jämföringar, det ligger i deras natur och har alltid gjort. Özil är världsklass men det är bara vidrigt mot Iniesta att underskatta honom som de gör. Jag skulle aldrig dra ner Zidane till Özils nivå, eller överhuvudtaget misskreditera Zidane. Iniesta är vår Zidane men uppenbarligen har många på puertan inte heder nog att ge honom respekten han förtjänar. Det var på pricken samma sak med Guti som jämfördes ständigt med Xavi men skillnaden blev att Guti slutade upp som en alkoholist i Turkiet medan Xavi levererar stadigt sedan 1999. Jorden han snurra runt Xavis fötter tusen ggr innan Guti levererade 1 gång, och den måste snurra många varv till innan Özil kan aspirera på att eventuellt sättas i samma fack som Iniesta. Själv tror jag inte han når så långt, det är det ytterst få som gör. Fucking retards vissa är..
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-11 22:46
Förstår inte riktigt varför dessa patetiska supportrar går och skriver hur bra deras spelare är på Man United forumet?. They dont give a fuck om era galna teorier om Özil, en frisk människa vet hur bra Iniesta är.
Barcelona Acrobat
2013-02-11 22:39
Ne det är sant! Det finns faktiskt kunniga personer på Puertan som ser fotbollen ur ett mer objektivt perspektiv, men vissa undrar man ju om de är på riktigt! Tyckte det var kul när United- fansen idiotförklarade honom i varje fall! :) Jaja, nog om det! Sorry för OT!
Barcelona rANDOMhERO
2013-02-11 22:37
!Andres Iniesta Lujan!

Alba nickar bollen till eget straffområde, och om han själv hade haft lite koll så hade han sett att Mascherano inte vad i straffområdet. Frågan är varför skulle han vara där?! Så målet är helt på Albas axlar och man kan inte skylla på något/någon annan.
Barcelona Barca o Mort!
2013-02-11 22:36
Acrobat

Haha dra inte alla över en kam, visst består Puertan av säkert 90% Mourinho och C.R fans men det finns vissa där som faktiskt är normala. Sådana som hejar på det lag som jag någon gång i tiden Respekterade. (Respekten har dock lyckats flyga iväg sen Mou tog över skeppet och började spela den grisigaste fotbollen i ligan, samt skämma både på och utanför plan.)

Vad skulle Raúl säga om han spelade under Mou. Jag tror han hade reagerat på likadant vis som Iker.
Barcelona Acrobat
2013-02-11 22:27
På Uniteds forum är det någon från Puertan som nämnt att United inte bara ska oroa sig för Ronaldo, utan även för "världens bästa playmaker" Özil.

Ett United- fan svarar då bara kort och gott: "Iniesta", medan ett annat United- fan skriver att man inte kan jämföra Özil med Iniesta, utan att det är som att jämföra Messi med Joe Cole!

Då svarar Madrid- killen att Iniesta är en bra fotbollsspelare, men att han inte kan slå lika fina passningar som Özil. Han kan inte ha sett Barcelonas 1-0- mål i söndags. That's for sure!

Haha så rätt att United- fansen slaktar hans argument!!! Skönt att det är så uppenbart att Puertan är den mest trångsynta bubblan och att neutrala fans faktiskt håller Iniesta högre än Özil.
Coach Pep,
2013-02-11 22:27
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Song är förvisso urstark och en bra bollvinnare så visst är han fullt gångbar som pivote, det är bara det att jag har problem med konceptet att spela honom ensam på en position som inte är den mest naturliga för honom (för lite valuta för pengarna), spec när det är en extremt komplex sådan. Det är inte som i Real där Alonso hela tiden har någon som städar hans arsle. Krävs mer speciella förmågor och Song har kompetens men vandrar över större ytor än Busi och exponerar mittfältet mer, jag tycker helt enkelt det är för riskfyllt att exprimentera där. Annars har jag inget emot honom som spelare, han är långt ifrån en dussinlirare och skulle kunna bära upp många lag. Jag tycker han kan få bära oss lite också.
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-11 22:13
Gio Style - Alba försöker nicka tillbaka bollen till eget straffområdet, och där förväntade jag och säkert han att Masken ska vara på sin position för att ta hand om bollen. Sen borde även Alba ha bättre koll över vad som finns bakom honom, han borde vid det här laget veta om att Masken inte alltid är på tårna. Hade Puyi lejonet varit där istället för Masken så hade han haft koll på den situationen det är jag helt säker på.
Annons: