/spanien/barcelona/forum/7790.aspx/spanien/barcelona/forum/7790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Pep,
2013-02-11 16:11
@addeh:

Hmm, om det är något man inte kan klaga på hos Masch så är det väl hans passningar som snarare håller väldigt hög klass, inte minst hans långa svepande passningar. Puyol exempelvis är inte i närheten.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-02-11 16:01
Enligt Kloses agent var tysken nära att signa ett kontrakt med Barcelona under sommaren 2007.

Miroslav Klose i Barcelona. Hade det funkat?
!Andres Iniesta Lujan!
2013-02-11 15:48
Sjukaste passningen jag sett herregud hur kan man slå en sådan passning?.

Enkos - ja det stämmer, men Masken positionsspel var precis som vanligt felaktigt. Hade han bara stått rätt så hade han kunnat rädda Alba i det läget.
Barcelona enkos
2013-02-11 15:42
Igår var det väl Alba och inte Mascherano som nickade slarvigt hemåt och assisterade till gästernas tröstmål ?!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-02-11 15:34
addeh/

Många av de målen vi släppte in under hösten hade mycket att göra med vårt spel då som var mycket mer rakare. Det ledde till att vi tappade bollen vid betydligt fler faser under matcherna och motståndarna kunde kontra mot vår oorganiserade backlinje.

Angående Bartra och de andra ynglingarna så läste jag en artikel för några dagar sen om att tränarstaben hade noterat vissa saker i deras beteende och attityd som de inte hade gillat och att det kan ha varit därför som de många gånger har fått sitta p läktaren.
Atlético addeh
2013-02-11 15:25
el Flaco

Jag tycker Mascherano måste klandras för en hel del av våra insläppta mål den här säsongen. Han är alldeles för ivrig och håller inte lika gör kvalité på passningarna som hans försvarskollegor.

Hoppas verkligen att Atléticos förlust igår kan göra att Tito/Roura släpper lite och låter Bartra få spela i ligan.
Barcelona enkos
2013-02-11 14:42
Berlusconi (owner Milan): "There's only one way to play against Barcelona. We have to play with 3 forwards and attack from the start"
Barcelona enkos
2013-02-11 14:27
Vilken app om Barca tycker ni är bäst för en android?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-02-11 14:21
Smogen Jaha så det är ligamatchen som spelas 16:00. Då är det ju lugnt, inget att klaga över
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-11 14:18
På totalbarca så hittar ni Highlights med Hudson! Den mannen kan få mig att le oavsett hur dåligt jag mår haha
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-11 14:03
Är det bara jag som tycker att Thiago löper in i boxen betydligt oftare Xavi? Det gillar jag eftersom det ledde fram till att två mål gjordes :-) självklart så är han verkligen inte lika bra som Xavi är. Med mer speltid och lite mer rutin så är Thiago en bättre mittfältare än tex Isco.
Barcelona AndreD
2013-02-11 14:02
enkos

Och så fick varje säsongskortsinnehavare ta med ett barn gratis, därför blev det höga siffror trots att matchen var mot Getafe.
Barcelona enkos
2013-02-11 13:54

Pinto has signed until 2014

The goalkeeper has signed a new contract which ties him to FC Barcelona for another season

"I feel fortunate to make history with this wonderful team," said Pinto
2013-02-11 13:51
Anledningen till att nästa liga-Clásico kommer spelas kl. 16 beror nog på att Madrid har bett om att få spela så tidigt som möjligt för att ha mer tid att förberedda sig inför CL-returen mot United. De ville ju från början helst spela matchen på fredag, men fick avslag.
Barcelona enkos
2013-02-11 13:51
Cupmatch spelas på en tisdag den 26 feb
Barcelona Smogen
2013-02-11 13:45
Det är ligamatchen på lördag som spelas 16.00, cupmatchen som ligger på en onsdag är 21.00

Tycker det är två rätt bra tider för El Clasico. Betydligt bättre än vanligt, hatar de där sena lördagsmatcherna som börjar 20 eller 22 på kvällen. eller varför inte onsdagsmatcher som slutar vid 12 snåret. Skitjobbigt när man jobbar eller har småbarn som jag.
Barcelona Barca King -
2013-02-11 13:44
I länktips finna det en artikel om Messi och är en av de bästa som jag har läst. Jag rekommenderar den verkligen för er som älskar taktiska analyser.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-02-11 13:39
Idiotiskt beslut att lägga matchen kl 16:00 på en onsdag då 80% av folket antingen jobbar eller är på väg hem från jobb vid den tiden.
2013-02-11 13:35
En sak som jag tycker har varit oroväckande är det faktumet att vi inte har hållit nollan på evigheter känns det som. Det är nu åtta matcher i rad som vi har släppt in mål. Det kanske inte spelar så stor roll när man hemmabesegrar Getafe i ligaspelet, men i Champions Legue kan det bli ödesdigert om man slipper in alltför billiga mål.

Barcelona enkos
2013-02-11 13:28
@AndreD:

Visst gillar vi i Sverige att se spansk fotboll senare på kvällarna men det har drabbat spansk fotboll hårt. Igår när Barca spelade kl. 12 så kom det 86 000 och såg matchen, men hade samma match spelats sent på kvällen hade knappt 65 000 kommit.. Sena matcher stoppar många familjer med barn att se matcher live
Barcelona AndreD
2013-02-11 13:23
El Clasico 16.00? Hahahahaha är detta ett skämt eller
ragnarök
2013-02-11 13:13
Nja jag gillar inte riktigt Tjuve. Hoppas inte att matchen på Celtic Park blir en snoozefest i alla fall. Celtic har en tuff uppgift, men de kan absolut greja det på sin hemmaborg.

TV6 var bättre förr då de visade CL-matcher på både tisdagar och onsdagar.

Barcelona ElTriplete
2013-02-11 12:02
ragnarök Juve förtjänar mer respekt än att kallas för Tjuve. Okej om du var en bitter Inter-supporter men Barca-fans har väl inget emot Juve? Btw, TV6 visar Arsenal - Bayern Munchen nästa vecka så man ska inte klaga alltför mycket.
ragnarök
2013-02-11 10:57
Tv6 väljer alltid att visa de sämsta matcherna. Celtic - Tjuve liksom. Valencia - PSG känns betydligt hetare på förhand. Annars är Real - United på onsdagen riktig fotbollsporr.

----

Förresten, vem är det man kontaktar här på SF om man helt oförstående åkt på en IP-spärr?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-11 10:33
Falcao ligger trea på skytteligan med 19 mål
7 av målen är straffar
5 av dem gjorde han på en o samma match väl?
Enbart 7 spelmål på resterande matcherna? Konstigt.
Barcelona enkos
2013-02-11 10:13
Messi kliver nu med i spanska språket.

"Inmessionante" är ordet som har två betydelser

1.Det perfekta sättet att spela fotboll
2. Beskrivning av den bästa fotbollsspelarna i fotbollens historia
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-02-11 07:01
Under hela sin karriär har Xavi mäktat med hela 7 mål och 8 assister under alla de El Clasicon han har spelat. Kan det vara så att det laget Xavi har gjort flest mål mot är just Real Madrid?
Barcelona koeman92
2013-02-11 00:56
Vad fan grabbar... Nu börjar ni påminna mig om Puertan när det snackades mer om Red Light district i Amsterdam inför Ajax-R.M än om själva matchen... Aja, haha. Tänkte be er att skärpa er, men lite OT är det väl inte fel med då och då. Någon gång får man väl sätta lite liv på forumet, man ska trots allt inte göra forumet så seriöst att det börjar likna pensioners bingo :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-11 00:31
Alla prostituerade i Nigeria ger gratis sex i en vecka till allt och alla. Inte dumt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-10 23:56
Haha Apoño
Annons: