/spanien/barcelona/forum/7789.aspx/spanien/barcelona/forum/7789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mod
2013-02-14 16:39
Det är riktigt synd att vissa inte vet hur man beter sig, men i alla fall så har personen som har stulit andras nick fått alla spärrar som går att få.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-14 16:31
Danne - Culé - 26

Det visar på riktigt dålig spelförståelse av domaren. Det är inte hockey eller basket där det är jättespännande sista sekunderna utan det är domaren som ska bedöma när han blåser, men där vet alla som följer fotboll att om det anfallande laget har bollen i närheten av motståndarens straffområde eller om de har en fast situation så ska man låta spelet gå. Det är ingen regel och det är inte fel av domaren egentligen men fortfarande, det visar på väldigt dålig spelförståelse. Sen var det väl knappast ett avgörande misstag, okej att det kunde blivit det men det var mycket värre att han missade det röda kortet på Varane.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-02-14 16:18
Det var 3 minuters tillägg. United får hörna, den tickar till 93 och han blåser av matchen innan de hinner slå den. Helt regelrätt och det finns ingen regel som säger att de måste få slå hörnan. Som okunniga verkar tro.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-02-14 16:14
Jag såg bara första halvlek igår. Vad är det för sk. "domarskandal" folk snackade om härinne om gårdagens match?
Länktips? Förklaringar?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-14 15:37
Tja, tolken drar ju bara vidare till nästa stenrika klubb som har råd och lust att bekosta alla hans önskade värvningar.
Barcelona Baronen
2013-02-14 15:27
Fy fan. Hörde nyss att man kan få njursten av c-vitamin tillskott. Själv knaprar jag de där helvetena så fort jag blir förkyld, funkar utmärkt. Kanske Villa gjort likadant?
2013-02-14 15:19
Helvete vilken otur Villa ska ha hela tiden. Njursten av alla jävla åkommor. Vad är oddsen på det?
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 15:11
Färdigtrollat. /Mod
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 15:05
MESSl.CORLEONE (Barcelona) Jag försvarar verkligen inte marängerna. Jag möter hellre United i kvarten än real eftersom uniteds spelstil passar oss bättre. För åker real ut nu så har dom inget att spela för förutom cupen.
Barcelona papillon
2013-02-14 15:05
Någon som har klipp på cristianos "tittfint"??
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-14 14:52
Villa ska tydligen ha tagits in till sjukhuset igen efter fortsatta magsmärtor.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-14 14:37
happy valentines day visca barca y visca catalunya
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-14 13:37
vilken skön känsla det är när kung puyol spelar jävligt fin bild på puyol
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-14 13:31
MESSI.CORLEONE (Barcelona) Men var inte hörnan som felaktig som United gjorde mål på? Men om du frågar visa maränger så kryssade dom med flit på SB eftersom Mou är så genialisk att han vill förnedra United genom att slå ut på OT.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-14 13:25
Fortfarande ser man att marangär är hoppfulla inför returen, vissa säkra på att de kommer att slå United på OT. Möjligt. Men igår da? Hur många klara målchanser hade inte United?
Wellbecks petning son gick utanför efter en klockren inlägg av Persie.
Persies skott med högerfoten som DL o ribban räddar.
Persies friläge som han inte riktigt får bra träff till o som Xabi rensar vid mällinjen.
Persie igen, distinkt avslut som DL räddar med nöd o näppe.
Uteblivna röda kortet på Varane. Hörnan som inte fick slås i sista sekunden. Jada mina damer o herrar, Real går nog vidare i OT efter att ha mött oss två gånger i rad precis inför CL....not
Barcelona Messidinho_10
2013-02-14 13:01
Intressant att vi är ute efter 2 tyska talanger. Har sett båda spela och säger så här dem är grymma. Målvakten har jag sett ett par ggr i Bundesligan och jag kan intyga att han är riktigt riktigt bra, plus så är han en tuff jävel. Och sen Hummels är en gigant i Dortmunds backlinje, extra plus är att han är bra på huvudet och har enorma krossbollar.
Barcelona Zamboza
2013-02-14 12:51
Bra att man tillslut insett att man behöver en mittback. Puyol fyller 35, Abidal känns osäker plus hans ålder, Masken är medioker och Bartra verkar inte få chansen.

barcastuff?@barcastuff

Dortmund player Mats Hummels (24) is Barcelona's first centre back option. Vilanova has given his approval to try to sign him. [sport]
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-14 12:16
Till er som vill se Ter Steegan så kan ni kolla på Mönchengladbach mot Lazio ikv i Europa league. 21:00. OM han ej vilas:)
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-14 12:13
1.70 tyckte väl det verkade konstigt :) det verkar finnas något i ter Stegen ryktet, nu är det uppe på SvFans förstasida från Mönchengladbachs redaktion.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-14 11:54
Jag funderar på om vi antingen ska sälja Valdés redan i sommar eller om vi ska vänta till 2014? Ekonomiskt så gör det såklart skillnad, men det är inga 50 miljoner euro vi får för honom, snarare 10-15. Däremot gillar jag inte att ha kvar spelare som vill lämna i laget, nu när Valdés konstaterat att han inte vill förlänga så är det lika bra att göra sig av med honom. Det var såhär jag resonerade förut, men, om vi nu köper en målvakt som Ter Stegen, talangfull, men ändå inte prövad på den allra högsta nivån, så kan det vara bra att ha kvar Valdés en säsong till. Vi kan jämföra det med De Gea, han har inte floppat i United men han har inte haft det helt lätt under sin första tid. Att ha Ter Stegen som ordinarie hans första säsong skulle vara riskabelt, utan Valdés och bara Pinto som reserv.
Barcelona Deulofeu
2013-02-14 11:43
Det känns som United och SAF har lärt sig massor av att förlora mot oss i två finaler.

Riktigt imponerad ab Jones som städade bra centralt.Det lag som går vidare från denna matchen blir nog favorit till titeln efter oss.

Måste säga att jag gillar ryktena med Ter Stegen samt Hummels.Tyska vinnarskallar som är riktigt stora talanger och rejält etablerade.

Lyckas vi få in de båda är jag mer än lugn kan jag säga.Jag vill ändå se Bartra få mer chanser han har något samtliga våra andra mittbackar saknar nämligen snabbhet.

Lyckas vi sälja Valdes i sommar tror jag nästan det går jämt upp med vad Ter Stegen skule kosta.

Lyckas vi sälja Afellay,Jonathan och Villa har vi nästan pengar till Hummels också.

Sen får vi se hur det blir med Neymar och Sanchez.

Hoppas mycket på Deulofeu under sista delen av säsongen.Vore kul att se han få några chanser.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-14 11:34
Det behöver inte bli en jämförelse Ronaldo-Messi varje gång någon av dem gör ett snyggt mål/bra match/hattrick eller vad som helst. Ronaldo var riktigt pigg i den första halvleken igår och hans mål är fantastiskt. Däremot tycker jag att han försvann ur matchen efter de första 45, så att han var dominant igår tycker jag inte. Men det går inte att snacka bort att han är ett ständigt hot mot vilket flrsvar som helst, Rafael som ändå är en rätt bra högerback såg ut som en junior i den första halvleken. När han fick gult kort efter runt en halvtimme var jag helt säker på att han skulle bli utvisad, men som sagt var Ronaldo inte lika bra i andra. Tur för Rafael.
Barcelona NoGo™
2013-02-14 11:22
Villa verkar vara tillbaka på sjukhuset igen, han kommer inte vara med mot Granada tyvärr..
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-14 11:21
Cesc Fabregas säger att dom närmaste 2-3 veckorna är väldigt viktiga för oss
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-14 11:20
David villa verkar missa matchen mot granada
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-14 11:19
spelmässigt*
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-14 11:15
1-70ligan tycker du verkligen att Cristiano är på samma nivå som Messi spelarmässigt?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-14 11:11
Underhållande match igår, tyckte ändå den leve upp till förväntningarna. Den var välspelad, samtidigt var det också en väntad matchbild. Real har bollinehavet, det mesta av spelet och de flesta chanserna och på det sättet hade det knappast varit orättvist om de fått in ett segermål.Samtidigt känns det också som att Sir Alex vet exakt vad han gör, han vet exakt hur hans United ska spela och the Red Devils allt som oftast rätt i positonerna, de jobbar stenhårt för varandra och jag tycker man ser skillnaden på Real som ett lag med massa individualister och United som spelar som ett grymt kollektiv. Alla vet att Real är bättre på de flesta positionerna, de är bättre tekniskt men United spelar riktigt smart, och det var det jag trodde skulle göra att man har en bra chans att gå vidare i slutändan.

1-1 är ett bra resultat för United som de förmodligen skulle tagit innan matchen, men inte så bra som vissa verkar se det som. Det kommer bli en annan matchbild på Old Trafford, och Real har varit rätt usla på bortaplan den här säsongen medan United är starka hemma. United kommer ha mer av spelet och bäras fram av fansen, och jag håller de som favoriter trots allt. Sen får man inte glömma hur bra Real är, de besitter så otroligt mycket kvalité i sina spelare. De kommer skapa chanser även i England, och är de effektiva har de en mycket bra chans att ta sig vidare. Det blir en väldigt spännande retut helt klart.
2013-02-14 11:05
Mia San Mia, FC Bayern!

Det är ett rykte på twitter. Inget man bör ta på för stort allvar, eller känner du kanske till andra mer trovärdiga rykten i Tyskland om en eventuell värvning?
2013-02-14 11:02
Påminner inte ter Stegen en hel del om Oliver Kahn? Vilken talang han verkar vara. Dessutom ser han ut att vara grym i luftspelet.

Att klubben förnekar ett twitter-rykte är ju självklart. Varför ens kommentera? Tja, de har väl fått en fråga av någon från media antar jag. Annars kommenterar man inte ett twitter-rykte bara så där. Nog tror jag att han är en av de klubben följer nämare.

När vi fick veta att Valdes inte tänker förnya sitt kontrakt så hade nog klubben vetat om det ett bra tag. Vilket bör innebära att man varit i gång ett tag redan i jakten på en ny målvakt. Det bästa hade varit om Valdes stannat en säsong till samtidigt som tex ter Stegen värvats. Då hade han fått en bra inskolning under en säsong.
Annons: