/spanien/barcelona/forum/7786.aspx/spanien/barcelona/forum/7786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2013-02-13 15:58
SUPERBUSQUETS

Tjenaaa!!!

Själv håller jag på alla spanska lag i champion league när de möter andra lag speciellt från premier league.

Det som stoppar mig att hålla på Madrid är den där Morinho och hans hyenor. Jag kan bara inte glömma alla sparkar, boxning, förolämpningar, och anklagelser från hyenor-klanen.

Så, för mig får Man U gärna gå vidare den här gången.
Real Madrid MoBones
2013-02-13 15:56
Så som jag ser det så tror jag att de som lämnar i sommmar blir

Valdes, Villa, Dos santos, 2 utlånade (fontas, afellay) och adriano (osäker).
dock är jag kanske ensam som tror att sanchez kommer och bör stanna pga hur viktig han är på planen. Ganska säker på att han kmr lyckas enorm efter ett tag när han väl får speltid.

Alexis är min favorit bland anfallarna då han är (kanske) den enda bland dem som sliter och kämpar varje sekund han är på plan. folk här inne glömmer hur bra han är pga de missade chanserna, men kommigen de behövs skicklighet att komma till sådana lägen elr?

valdes och villa är nästan klara försäljningar i sommar. Efter att jag har varit runt o läst mkt så tror jag att JDS, afellay, fontas och adriano lämnar för att "bantningen" ska ske. dessa är de som fått minst speltid och de jag tror kmr lyckas minst i laget. Adriano däremot tror jag pga sin ålder.

i sommar hoppas jag barca inte viker sig för att handla stort, inte som city, real, och psg, utan våga spendera höga summor på spelare värd pengarna. inga stora spelare kmr billigt. Jag vägrar se ännu en Chigrinsky i barca.

Barcelona Barca King -
2013-02-13 15:51
Lucas Moura kommer verkligen bli en stor stjärna. All snack om Neymar, Neymar, Neymar! Nu kan det vara så att Lucas var egentligen den självklara storstjärnan.

Neymar har nu pressen på sig att komma till Europa och bevisa att han håller samma nivå.
Barcelona ElTriplete
2013-02-13 15:50
Måste bara få dela med mig av en fin bild jag hittade på Barcelonas officiella instagram. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-02-13 15:05
waruup ;D synd att Valencia inte lyckades vinna igår kväll, men men shit hapens, ikväll så håller ja själv på Madrid. å personligen tror att dom kommer käka upp dom små djävlurna från Manchester just saying !!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-02-13 14:59
Det är bäst att påbörja generationsskiftet tidigt. Valdes och Villa lämnar själva nu i sommar, Abidal och Pinto har en säsong till. Det känns lagom ett par år innan Xavi och Puyol lägger ner. Ledningen och spelarna verkar själva tro mycket på Sergi Roberto och han är den som är mest anonym. Det är en Iniesta-aura omkring killen och Barca har de senaste åren gjort sig av med flera egentligen mer spektakulära talanger än Sergi. Mascherano sa i intervju för nån vecka sen att han tror Sergi kommer bli en stor spelare i framtiden.

Barcas problem är att våra köp kommer vara för dyra för att kunna köpa truppspelare. Klubben satsar på Neymar och lär antagligen satsa på en svindyr mittback som Hummels, Luiz osv.

Klausulen i deras kontrakt kvittar, Barca hade ändå behövt dom i truppen för vi lär bli av med 4 spelare den här sommaren och kunna köpa 2, mittback och målvakt. Resten lär satsas på Neymar sommaren efter.
Barcelona Pep #4
2013-02-13 14:09
Rafinha ska spela på Messis roll. Skulle inte räkna honom som mittfältare. Men förstår att man blir lite fundersam när man flyttar upp så många när spelare som Tello, Thiago, Bartra samt Montoya vill spela och får knappt speltid.

Hur tänker ledningen? vi måste faktiskt hitta en lösning till detta. En sak som vi är dåliga på är det Real är bra på och det är att låna ut spelare till rätt klubb och sedan ta tillbaks dem. Kan vi hitta en mix med det vi är bra på och göra samtidigt som låna ut spelare likt Real tror jag det skulle vara bättre för våra ungdomar att slå sig in i truppen.
Barcelona Andresito
2013-02-13 13:22
För att klargöra så står det i både Rafinhas och Sergi Robertos kontrakt att de ska bli uppflyttade efter säsongen, alltså inget direkt beslut från ledningen.
Barcelona Dinho10
2013-02-13 12:48
Är riktigt förväntansfull inför den tuffa bortamatchen mot Milan på den mäktiga arenan San Siro.
Hoppas på kul match med ett fartfullt spel från de båda lagen.

Men framförallt att vårt lag FC Barcelona går ifrån med en vinst.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-13 10:08
Hur tänker klubben nu när man flyttar upp både Sergio Roberto och Rafinhia till A-laget?

Just nu har vi sju mittfältare i truppen (räknar ej med Mascherano). Hur många av de kommer lämna ens? Det är säkert bara Dos Santos.

Jag tycker inte alls att det här är bra, inget illa om Sergio Roberto och Rafinhia men de kommer ruttna på bänken. Xavi, Iniesta och Busquets spelar ungefär 70 % av matcherna. Det är bara kolla nu, hur mycket får en som Song spela? hur mycket speltid får Bartra och Montoya egentligen? Och mittfältet är där vi absolut inte behöver extra spelare till. Ledningen gjorde ett misstag och får skylla sig själva för det. Man hade redan kunnat flytta upp Serigo Roberto redan iår ist för att gå och kasta 19 miljoner Euro i sjön för Song.. För, vad är det Song har gjort som är så speciellt när han väl har fått chansen? Sergio Roberto skulle kunna göra hans jobb utan problem.

Jag tycker att vi borde skeppa iväg Song också annars är det ingen mening med att flytta upp dessa spelare. Sen det jag hatar mest med klubben är att de vägrar låna ut spelare och när de väl gör det så vet man att det är en spelare som inte har framtid i Barcelona.

Slutsats: det bästa vore om båda lånades ut till ett lag i La liga eller så skeppar man iväg både Song och Dos Santos. Mittfältet är ett helvete i Barcelona och det blir ju inte lättare när både Xavi och Iniesta är på toppen av sina karriärer.
Barcelona Gio Style
2013-02-13 10:01
Deulofeu

Kan hålla med till en viss del.
Jag tror personligen inte att varken Adriano eller Alexis kommer att lämna.
Dessa spelare får spela och Adriano levererar. Skadorna om något blir det som skickar iväg honom men jag kan inte se det hända den närmsta tiden med tanke på vad han presterar på plan och hans mångsidighet.

Klubben har visat att man har stark tillit till Alexis, speciellt under den här tuffa tiden då han missat målchans på målchans. Det hela grundas antagligen på att Alexis är en bra person och som faktiskt bidrar med mycket annat på plan än mål. Tror inte att klubben förväntar sig att han ska smälla in mål eftersom han inte har det som sin styrka men självklart förväntar klubben sig att han ska sätta betydligt fler av sina chanser än vad han gjort hittills. Men det kan ju knappast bli sämre om vi säger så.

Däremot håller jag med dig till fullo om att det var väldigt olägligt att det var just mittfältare som skall flyttas upp. Det är väl där vi har gott om täckning.
Trots det kan jag se att Sergi Roberto får speltid nästa säsong men då måste Dos Santos iväg som du påpekade. Vad händer med Song då?

Jag hoppas att vi kommer att långa ut spelare på lyckade sätt, så att de inte glöms bort i sina nya tillfälliga klubbar...
Barcelona Gio Style
2013-02-13 09:46
@Walee:

Nej diskussionen handlade om huruvida "Zlatte" skulle vara rasistiskt eller kopplad till ordet "blatte". Något alla avfärdade som skitsnack. Så det var ingen som egentligen ens ville gå in i det här snacket, du kanske missförstod situationen men det hela såg väldigt fel ut när du kommer och ska skälla på folk när diskussionen är överstökad.

Det är som att säga att man är trött på jämförelsen mellan en spelare och en annan bara för att tillägga på slutet vad man tycker om saken. Det tar liksom inte slut, vilket det inte gjorde nu heller eftersom jag och du fortfarande pratar om den här soppan =)
Barcelona Walee
2013-02-13 09:29
Gio Style Gio Style Skiter jag fullständigt i, det snacket ska inte ens förekomma på forumet. Inte min mening att försöka hävda mig snarare trött på det snacket.. Om du skrollar ner lite så kan du se att fd dockan på Kalle anka var som vanligt start skottet till skit snacket..
Barcelona Deulofeu
2013-02-13 09:12
Gio Style

Vi går minst sagt en jobbig sommar till mötes med stora förändringar.

Jag ser dessa spelare som osäkra på att de stannar

Valdes är jag övertygad om att han försvinner
Adriano mycket möjligt att han blir såld om vi får en bra slant
Jonathan kommer inte få plats
Villa kommer inte vara nöjd med sin speltid när säsongen summeras
Alexis bör nog packa för att få fart på karriären

Vi väljer att flytta upp tvåmittfältare enda stället vi inte behöver mer folk på.Det är visserligen klausuler i deras kontrakt men ändå.

Med tanke på den lilla speltid som Bartra,Montoya och även Thiago fått undrar man hur det kommer gå med S.Roberto samt Rafinha och även Ajax lånet Cuenca.

Jag tror det kommer lånas ut en del spelare i sommar.Jag hoppas personligen Rafinha lånas ut till något lag i Spanien han ska spela i primera.
Barcelona Gio Style
2013-02-13 08:57
B players Sergi Roberto (21) and Rafinha (20) will be automatically promoted in the summer due to a clause in their contracts. [rac1]
@barcastuff

Vet någon om detta stämmer? Klubben måste fan börja ta det lugnt med dessa klausuler!
Vi har inte plats för så många ungdomar i vår trupp. Talangerna som redan är uppflyttade får knappert med speltid som det redan är och nya talanger kommer att bli mer och mer krävande i sina kontraktförhandlingar. "Han är inte en större talang än mig men har blivit lovad att bli uppflyttad år 2014. Jag vill också ha en sån klausul"
Det är få spelare i Barcelona B som är "för bra" för segundan.
Kan köpa att Sergi Roberto flyttas upp, men vad ska Rafinha göra i A-laget nästa säsong?

Ha inte så bråttom =/
Barcelona Gio Style
2013-02-13 08:49
@Walee:

Var det nödvändigt att försöka hävda sig när samtliga visar tydliga signaler på att inte vilja ge sig in i det snacket?
Onödigt.

Ps. Vem har nämnt någon docka? ;)
ragnarök
2013-02-13 08:13
Jag hoppas att det blir jämnare och roligare matcher ikväll i CL. Det bäddar för det också. Real - United blir det att kolla det på. Det är helt klart fördel Real på Bernabeu och lyckas man komma upp i sin högsta nivå kan man mala ner United. Sir Alex har å andra sidan en ruggig lagmaskin med sig.

Shaktar - Dortmund är en annan pärla som jag får passa denna gång.
Barcelona -SAMI-
2013-02-13 08:09
Barcelona have a 45M transfer budget for the upcoming summer transfer window. Neymar, goalkeeper and centre back are the objectives. [sport]
Barcelona Walee
2013-02-13 07:56
Ta er skit politik snack någon annanstans,är trött på det där kiss och bajs åldern snacket. Disney tog bort den svarta dockan och det har sina anledningar GET OVER IT. Förstår ftf inte varför en docka som tas bort ur ett barn program kan få så stor uppståndelse !!
Barcelona Gio Style
2013-02-13 03:38
Word på er båda här nedanför.
Men nu lämnar vi det här samtalsämnet tycker jag så att det inte blir alldeles för OT. Lätt att sådanna här samtalsämnen spårar iväg =)
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-13 02:43
MESSI.CORLEONE (Barcelona) Håller verkligen med dig. Vissa invandrare (är invandrare själv) är lite för känsliga. Hatar när svenskar överanstränger sig i min närhet för att inte säga något som kan uppfattas rasistiskt, dom ska kunna slappna av när dom pratar med mig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-02-13 02:27
Vi invandrare är fan bortskämda :) Vi har kommit hit mest pga oroligheter i våra länder(syftar mest på mig själv som är ifrån mellanöstern)och får vara fria individer här. Vi får bra utbildning, en varm säng och mat så det räcker. Inte nog med det får vi även vara med och rösta, ställa och styra, protestera, förändra. Jag är så himla glad över att mina barn skall födas här och är stolt över detta vackra land och folket som inte svek oss(syftar på majoriteten så klart). Men samtidigt är jag ledsen för en svensk måste tänka om hundra gånger innan hon uttalar sig till en invandrare för att denne icke ska ta illa upp? Lägg av nu för fan o njut av att vi lever tillsammans i det mångkulturella, fria och fantastiska Sverige.

Sorry för OT, står för allt jag säger, skulle vilja fortsätta men det är sent och detta är ett fotbollsforum.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-13 02:14
Zlatte är ett nickname fan :-)
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-02-13 02:00
Såg nu, sorry! Säger även Zlatte och har faktiskt inte haft närmaste tanke på att de skulle ha nånting med "blatte" att göra. Kommer ibland en Zlatko också
2013-02-13 02:00
Såg nu, sorry! Säger även Zlatte och har faktiskt inte haft närmaste tanke på att de skulle ha nånting med "blatte" att göra. Kommer ibland en Zlatko också
2013-02-13 01:55
Zick Vart läser du detta?
Barcelona zick9
2013-02-13 01:24
Vad fan händer med världen? Pepparkakor är rasistiskat, svarta dockor i Kalle Anka är rasistiska och nu är även Zlatte rasistiskt...
Barcelona Baronen
2013-02-13 00:40
Gio Style

Grymt. Ja, det märktes ibland att han blev lite övermodig. Minst sagt, bäst i PSG tills han blev utbytt. Och jag hade inte väntat mig att de skulle vara så bra som de var. Starkt att åka till Mestalla och spela så, reslutatet, och ha bud på fler mål.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-13 00:28
Får man en match eller två matcher för direkt rött i CL? Tacksam för svar!
Barcelona Gio Style
2013-02-13 00:21
Baronen
Jag har följt Lucas Moura i Sao Paolo. Han är ruskigt bra, lite valpig dock. Måste lära sig att värdera situationer bättre, to dribble or not to dribble så att säga :) Men potential finns det gott om i den grabben
Annons: