/spanien/barcelona/forum/7785.aspx/spanien/barcelona/forum/7785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-02-16 18:35
Målet.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-16 18:32
Om någon skulle kunna länka Deulofeus mål så skulle jag vara tacksam :-) Kan inte se matchen då jag är hos en polare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2013-02-16 18:30
GooooooooooooooooooooooL Gérard
Barcelona Deulofeu
2013-02-16 18:25
Deulofeu är sjuk! Snyggt mål ; )
2013-02-16 18:19
Grimaldo spelar alltså högerytter idag, och Luis Alberto på mittfältet.

Eusebio upphör inte att förvåna.
Barcelona Romario11
2013-02-16 18:18
Man tackar Mojito. Trodde att Rojadirecta hade stängts ner för länge sen :/
2013-02-16 18:17
Helvete vad jag ser fram emot kvällens match
2013-02-16 18:13
Stream till Barca B

Startelvan:

Oier, Balliu, Lombán, S. Gómez, Planas, Gustavo Ledes, Rafinha, Luis Alberto, Grimaldo, Deulofeu i Dongou

Äntligen speltid för Sergi Gomez!
Barcelona Romario11
2013-02-16 18:05
Finns det någon vänlig själ som har hittat ett stream till Barca B? Har inte konto på bettingsidorna.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-02-16 18:01
Helt otroligt att Wenger fortfarande får sitta kvar i den klubben. Det förtroendet han har från klubben asså, har inte varit med om nått liknande.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-16 17:51
Andresito

Det är helt otroligt och en tidsfråga innan han går om alla. Bara den här säsongen snittar han enligt fakta: 1 mål varje 57:e minut!! (i ligan)
Barcelona Thiago-The next one
2013-02-16 17:24
Någon som har följt hur det går för Afellay i Tyskland? Har Schalke någon utköpsklausul på honom? Själv är jag ytterst tveksam på hans framtid i Barcelona om han nu skulle återvända.. Ser hellre att man satsar fullt ut på Tello och Gerard Deulofeu . Dela gärna era tankar kring honom också. ;)
Barcelona Andresito
2013-02-16 17:03
Inför kvällens match står Messi på 299 karriär-mål på 364 matcher, vilket är helt otroligt.

Messis snitt (0,82 mål per match) jämfört med andra målgörare:

Ronaldo (BRA) - 0,70
Falcao - 0,67
Cristiano R - 0,60
Nistelrooy - 0,59
Gomez - 0,58
Henry - 0,47
van Persie - 0,46

Snitten är alltså mål/matcher för alla klubblagen i karriären.

För att jämföra med Cristiano (503 matcher, 306 mål) så ligger Leo endast 7 mål bakom honom, med 139 mindre spelade matcher!
Barcelona fraiXCII
2013-02-16 17:01
Har ingen aning om någon har länkat det här förut men det är en väldigt härlig syn!

OBS! Spola fram ungefär till 1:25
Barcelona ElTriplete
2013-02-16 14:19
Insåg precis en sak. Messi har gjort 299 mål för Barcelona och över 100 assist dessutom. Tänk på att vi kör en väldigt possession-inriktad fotboll och att han lyckas göra så mycket poäng. Vågar inte ens tänka på vad han hade gjort med motståndet ifall han spelade för Madrid exempelvis där de har en massa ytor att kontra på.
Barcelona tribente_magico
2013-02-16 14:00
Tveksam till ett köp av bale, vart ska han spela? ytterback isåfall, en riktig chansning iaf.

Förresten vem är bäst på fifa 13, Bale eller Hazard? Kör Ultimate team.

Sorry för offtopic fråga.
2013-02-16 13:33
Stoichkov~ (Barcelona) Håller med dig om Pep :-)
2013-02-16 13:32
Stoichkov~ (Barcelona) Självklart så kör Bayern också på omställningar men jag ser dom mer som ett lag som håller i bollen och passar. Sen så kanske dom kör ett lite rakare spel än oss. Tycker att han har ganska dålig touch och att han endast verkar vara bra när han får försöka dribbla motståndare hur ofta han vill. Nu låter det som att jag tycker att han suger, men det gör jag inte. Tycker inte bara att han är värd 400 miljoner eller vad nu summan sägs vara.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-16 13:18
@THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket):

Visst är han bra på fria ytor men jag tror att han skulle fungera bra också i ett betydligt bättre lag än Spurs. Bayern använder sig också av snabba omställningar. Kommer du inte ihåg hur Bayern spelade mot Mot Real Madrid i SB? Pep är en smart tränare. En av dem bästa i världen.
2013-02-16 13:13
Stoichkov~ (Barcelona) Bale är absolut inte värd dom pengarna det snackas om! Tycker att killen är lite utav en träfot faktiskt. Han fungerar som bäst när han har stora ytor att löpa på, dvs i ett lag som kontrar. Kommer ni ihåg när Tottenham mötte real? Ramos var högerback då och han käkade upp Bale. Bale kom fan ingenstans, Ramos plockade bort honom totalt.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-16 12:59
"EXCLUSIVE: Pep wants Bale and Bayern will back him with a blockbuster £50m deal".

Många av er har säkert läst denna artikel tidigare, men vilket bra lag Bayern München skulle kunna bli med Gareth Bale på en kant och Franck Ribéry på den andra! Se länken.
Jag är säkert på att det kan ligga något i det som sägs här. Vi som har följt Pep Guardiola ett tag vet nog att han kommer att rensa bort en del spelare från sin nya klubb i sommar för att bygga vidare Bayern Münchens idag fungerande lagsmaskin för att få den att bli ännu bättre och nå ännu högre höjder än tidigare.
Att säker på att Bra och idag viktiga spelare för Bayern München ska ses sig om i sommar för att hitta en annan klubb. Robben ligger väldig illa till här men säkert även flera andra.

Nå, Gareth Bale passar in i Peps lagbygge med tanke på de egenskaper han har, frisparksspecialiteten, farten från kanten och även från mittfältet. Men jag tror även att Gareth Bale är i behov av att spela i ett lag som Bayern München och under en tränare som Pep Guardiola. Han skulle nå höjder som han idag bara kan drömma om.

Vill Gareth Bale stagnera däremot skulle jag då rekommendera honom att gå till Real Madrid där han blir en rollspelare i Cristianos lag. Det hade varit likadant för honom i Barca med.

Kanske lite off topic, men enligt mig är Pep Guardiola aldrig off topic i vårt forum.
2013-02-16 12:42
barca_joe (Barcelona) Bäst för dom att dom bara går på lån och inget annat. Vill inte Barca gör som dom brukar när dom lånar ut spelare. Men vem ska vara Alves back up? Vi kan inte förlita oss på att Adriano ska vara back upp till Alba och valdes fan!
Barcelona barca_joe
2013-02-16 12:24
Barcelona plan for right back Montoya and centre back Bartra to leave on loan in the summer so they can have more playing time. [marca]

Hoppas verkligen inte de säljer med tillbakaköps klausul. Ge Montoya en säsong i Betis och Bartra en i Granada och de kommer tillbaka som bättre spelare.
Barcelona Zamboza
2013-02-16 11:49
Tror vi kommer spela med en rätt så ordinarie elva idag, med tanke på att man inte spelat någon match under veckan och dessutom har fyra dagars vila inför mötet med Milan.
Barcelona Zamboza
2013-02-16 11:48
En läsvärd artikel om Mourinhos påverkan på domarna. Så länge det går bra klagar han inte.
Barcelona ~Més que un club~
2013-02-16 10:46
Just det ja, Villa är ju sjuk.. :/
Barcelona -SAMI-
2013-02-16 10:24
Lyon player Dejan Lovren (23) is first centre back option of Barcelona head scout Valentin. Croatian expected to leave Lyin this summer [md]
2013-02-16 10:18
Tanken är fin, men en av Bartra / Montoya kommer inte få plats på bänken ens, dessutom är Tello knappast någon mittfältare samtidigt som Villa inte är uttagen i truppen.

Men det kommer säkert att bli vila för Puyol och Iniesta samt någon av ytterbackarna.
Barcelona ~Més que un club~
2013-02-16 07:45
JAG vill att startelvan blir såhär: Valdes Montoya Bartra Masken Adriano Thiago Song Tello Sanchez Messi Villa Vill gärna se ett ungt lag och vila dom ordinarie spelarna till matchen mot Milan! :) Kritik?
Barcelona FCB_Messi
2013-02-16 02:15
Haha håller med . Börja planera andreD. För starta kommer han absolut inte få göra .
Annons: